| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
SLOVENSKA LJUDSKA ORNAMENTIKA NA ŽENSKIH TORBICAH
Urša Šimenc, 2009, undergraduate thesis

Abstract: »Slovenska ljudska ornamentika na ženskih torbicah« je diplomsko delo, ki obsega najprej teoretični in nato praktični del, pri katerem realizacija praktičnega sloni na teoretičnem. Slovensko ljudsko ornamentiko so v 18. in 19. stoletju, predvsem preprostejši ljudje, uporabljali za popestritev in olepševanje stavbnega eksterierja in interierja, pa tudi za okraševanje manjših, uporabnih predmetov za vsakdanjo rabo (posode, leseni izdelki ipd.). Nenazadnje so ornamentiko uporabljali tudi za okraševanje tekstila (oblačil za praznične dni, prtov itd.), kar je poudarjeno v tej diplomski nalogi. Ornamentiko, z različno motiviko, so na površine ročno izrezljali, naslikali ali izvezli. Povod za nastanek te diplomske naloge je bilo moje razmišljanje o obuditvi in hkratni uporabi te, skoraj pozabljene, ljudske umetnosti iz naše kulturne dediščine (stilizacija ornamentov s pomočjo sodobne tehnologije ter kasnejši prenos le-te na tekstil). Kot dokaz so nastale torbice, končni likovno oblikovani izdelki.
Keywords: ORNAMENT, SLOVENSKA LJUDSKA ORNAMENTIKA, SLOVENSKA LJUDSKA UMETNOST, LJUDSKA NOŠA, POTISK NA TEKSTIL, ŽENSKA TORBICA
Published: 07.07.2009; Views: 3208; Downloads: 370
.pdf Full text (7,24 MB)

2.
KOSITRNA PIŠČAL V IRSKI TRADICIONALNI GLASBI
Mihael Roškar, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Kositrna piščal je glasbilo, brez katerega si težko predstavljamo irsko tradicionalno glasbo. Pravzaprav skorajda ni irske tradicionalne zasedbe, ki kositrne piščali ne bi vključevala. Ravno tako ni glasbenika, ki se, vsaj v začetni stopnji učenja glasbe, s piščaljo ne bi seznanil. Od nastanka je, v razmeroma kratki zgodovini, zaradi enostavnosti ter dostopnosti postala poleg starodavne harfe nekakšen sinonim za irsko tradicionalno glasbo. Zaradi množičnih migracij Ircev ter velike priljubljenosti irske glasbe v drugi polovici 20. stol., se je prenesla na različne konce sveta in dosegla status enega najbolj uporabljenih tradicionalnih inštrumentov. Čeprav je na prvi pogled enostaven inštrument, so se z njim odlično izrazili prenekateri virtuozi ter tako dokazali, da piščal ne dopušča le tehnične virtuoznosti, ampak tudi veliko drugih izraznih možnosti, ki so specifične le zanjo. Tako je veliko irskih glasbenih ornamentov nastalo prav na kositrni piščali in se v isti obliki preneslo tudi na druge inštrumente.
Keywords: kositrna piščal, irska piščal, irska tradicionalna glasba, ornamentika, Clarke, jig, reel, Seán Ó Riada, Turlough O'Carolan
Published: 20.10.2016; Views: 777; Downloads: 58
.pdf Full text (1,61 MB)

3.
Poznobaročni kipar Ferdinand Gallo
Karin Požin, 2018, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava ustvarjalni opus poznobaročnega kiparja Ferdinanda Galla (ok. 1709–1788), ki je velik del svojega življenja preživel v Celju. Njegova dela so pustila pečat v številnih cerkvah Posavinja, Šaleške doline in širše. Kot večina pomembnih kiparjev svojega časa, ni deloval sam, temveč je vodil kiparsko-rezbarsko delavnico, s katero je pri izdelavi sakralne opreme sodeloval z drugimi umetnoobrtnimi mojstri in umetniki. Naloga je osnovana kot pregledno delo, ki je rezultat terenskega dela, podkrepljenega z znanimi arhivskimi viri in ključno literaturo. Najprej ugotavlja stanje raziskav in ponuja sistematičen pregled kiparjevega življenja med letoma 1744 in 1788, s posebnim poudarkom na preučitvi njegovih del – oltarjev, oltarne in orgelske ornamentike, sakralnih plastik, bozzettov in prižnic. Ker ta v literaturi še niso bila natančno opredeljena, je bil poglavitni cilj pričujočega magistrskega dela izoblikovati katalog poznanih kiparjevih del z umetnostnozgodovinskimi opisi, opremljenimi z aktualnim fotografskim gradivom. Ugotovljeno je bilo, da je Ferdinand Gallo značilen predstavnik srednje kakovostne smeri znotraj poznobaročnega sakralnega kiparstva na slovenskem Štajerskem, saj v svojih delih združuje vplive reprezentativnega kiparstva s čustveno obarvanim ljudskim rezbarstvom. Posluževal se je tipov oltarjev, pri katerih gre za prehajanje med poznobaročnimi, tektonsko izoblikovanimi kompozicijami in slikovitejšimi, rokokojsko razrahljanimi oltarnimi arhitekturami, ki jih spremljajo bogata ornamentika in svetniške plastike. Zanje so značilna manieristična telesa s sorazmerno majhnimi, lutkasto izoblikovanimi glavami, razgibanim kontrapostom in živahno gestikulacijo. Večkrat jih je v oltarnih kompozicijah scensko razporedil, dodaten učinek pa dosegal z živahno rokokojsko ornamentiko. Ferdinanda Galla odlikujeta mnogovrstnost in izvirnost umetniškega snovanja, ki ga je v štirih desetletjih svojega delovanja zapustil na slovenskem Štajerskem.
Keywords: sakralna umetnost, poznobaročno kiparstvo, rokoko, slovenska Štajerska, Ferdinand Gallo, cerkvena oprema, oltar, sakralna plastika, bozzetto, oltarna in orgelska ornamentika, prižnica
Published: 09.10.2018; Views: 357; Downloads: 55
.pdf Full text (9,88 MB)

Search done in 0.1 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica