1. |
2. Merjenje uspešnosti dela policijskih postaj v SlovenijiDarjan Gašič, Milan Pagon, 2002, published scientific conference contribution Keywords: policija, MNZ, organiziranost, policijska organizacija, uspešnost, merjenje, policijski profesionalizem, raziskave Published in DKUM: 11.03.2024; Views: 165; Downloads: 7
Full text (614,84 KB) |
3. Uvajanje pristopa 6-sigma za izboljšanje kakovosti procesov v podjetju strojegradnja horvat d.o.o. : magistrsko deloDomen Vršič, 2023, master's thesis Abstract: V prejšnjih stoletjih so se snovalci ukvarjali predvsem s tem, kako kaj narediti. Danes pa je čas, ko razmišljamo, kako določene izdelke ali stvari narediti čimbolj učinkovito in enostavno, čim ceneje in predvsem kvalitetno. Zato je vodenje kakovosti za podjetje eden od ključnih parametrov za tržno uspešnost podjetij. S pomočjo kakovosti ostane podjetje uspešno in ohrani konkurenčno prednost ter tržno moč, zato je visoka raven kakovosti procesov in proizvodov v poslovnem svetu za podjetje, ki želi dolgoročno uspešno poslovati, nujna. Obvladovanje kakovosti v proizvodnem podjetju, kot je podjetje Strojegradnja Horvat d.o.o, je zelo kompleksna naloga, saj potrebujemo celovit pristop na področju organizacije, načrtovanja, vodenja in nadzora procesov. Razvite so bile številne metode in orodja, ki jih lahko uporabljamo v vseh proizvodnih ali storitvenih procesih. V naprednih podjetjih s ciljem zagotavljanja proizvodnje brez napak se danes uporablja koncept 6-sigma, ki temelji na uporabi večine razvitih metod in orodij in zagotavlja visoko zanesljivost procesov praktično brez odpovedi. Zato smo se odločili, da jo v tej magistrski nalogi podrobneje predstavimo na realnem primeru. V podjetju Strojegradnja Horvat d.o.o smo se odločili, da z uvedbo pristopa 6-sigma povečamo učinkovitost oddelka kakovosti in se približamo proizvodnji brez napak, saj ocenjujemo, da so na tem področju še rezerve za optimizacijo delovanja. Rezultat magistrskega dela je bil, da zmanjšamo število odkritih napak med proizvodnim procesom in eksternih reklamacij, za zmanjšanje stroškov, ter tako povečamo konkurenčnost na trgu. Keywords: kakovost, nadzor procesov, organiziranost procesov, 6-sigma Published in DKUM: 11.12.2023; Views: 531; Downloads: 0
Full text (5,39 MB) |
4. Organiziranost slovenskega turizmaMarjetka Rangus, 2023, independent scientific component part or a chapter in a monograph Abstract: V prispevku obravnavamo vprašanje organiziranosti turističnega sistema v luči načrtovanja turizma in upravljanja destinacije. Z vidika teorije vključevanja deležnikov turistično destinacijo razumemo kot kompleksen sistem, znotraj katerega deluje množica različnih akterjev, z raznolikimi interesi, atributi in močjo, ki za učinkovito delovanje destinacije usklajujejo svoje interese in se pogajajo za končne dogovore. Kompleksnost turističnega sistema narekuje sistemsko organiziranost na več ravneh, pri čemer je pomembno komunikacijo zagotavljati v horizontalni in tudi v vertikalni smeri. V prispevku pokažemo proces razvoja aktualne organiziranosti celostnega turističnega sistema na ravni destinacije Slovenije skozi strateške odločitve na področju turizma in kritično ovrednotimo trenutno stanje. Na podlagi primerov dobrih praks podamo izhodišča za nadaljnje razmisleke o konsolidaciji organiziranosti slovenskega turističnega sistema. Keywords: turistični sistem, deležniki, turistična destinacija, vključevanje deležnikov, organiziranost turizma Published in DKUM: 05.10.2023; Views: 371; Downloads: 54
Full text (29,07 MB) This document has many files! More... |
5. Policijsko delo v Sloveniji in v Franciji : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloTamara Potočnik, 2021, undergraduate thesis Abstract: Osrednji predmet obravnave tega zaključnega dela so razlike med slovensko in francosko policijo. V Franciji so vzpostavljene tri policije in vsaka deluje na svojem območju s svojimi nalogami ter pod različnimi pristojnostmi. Slovenska policija pa deluje kot eno. Žandermarija, ki je bolj militaristično naravnana policija, je podrejena notranjemu ministervu, naloge pa jim lahko predpisuje tudi ministrstvo za oborožene sile. Pristojni so za nadzor manjših mest, podeželskih območij in primestnih območij. Njihove naloge se razlikujejo glede na njihovo dodelitev v enoto in specializacijo. Predvsem opravljajo naloge za ohranjanje javnega reda in miru, preprečevanje kriminala, splošni nadzor in urejanje cestnega prometa, posredujejo tudi v primeru prometne nesreče. Civilna polcija ali Police Nationale pa so javni uslužbenci in delujejo pod okriljem ministrstva za notranje zadeve. Delujejo v urbanih območjih in zagotavljajo varnost ljudi, premoženja in institucij, spremljajo ter obladujejo migracijske tokove, borijo se proti organiziranem kriminalu, vzdržujejo javni red in mir. Njihova najpomembnejša naloga pa je, da zagotavljajo varnost Francije pred zunanjimi grožnjami in terorizmom. Tretja veja varnosti v Franciji pa je občinska policija. Občinska policija je podrejena županu in delujejo samo na območju občine. Njihove naloge so povezane s potrebami občine. Glavne naloge, ki jih opravljajo so povezane z ohranjanjem javnega reda in miru, splošno preprečevanjem nevarnosti, urejenostjo mestnih ulic, pravilnim delovanjem javne razvetljave ter posredovanjem med pretepi in shodi na ulici. Slovenska policija pa se razlikuje od francoske v tem, da deluje kot en organ v sestavi ministrstva za notranje zadeve. Razdeljeni so na tri nivoje: državni, regionalni in lokalni nivo. Na državnem nivoju deluje generalna policijska uprava. Policijske uprave, ki jih imamo 8, delujejo na regionalnem nivoju. Policijske postaje pa delujejo na lokalnem nivoju in jih je 111. Skozi pisanje zaključnega dela smo prišli do ugotovitve, da čeprav so podobnosti v tem, da so vsi organi reprsivni organi v svoji državi, se zelo razlikujejo, tako v organizaciji, kot sestavi, področja delovanja, nalogah, uniformi, zakonodaji, napredovanju, hierarhiji in pogojih vstopa v posameznem organu. Pri vsakem od teh organov smo te razlike še podrobneje opredelili in izpostavili. Keywords: policija, organiziranost, vodenje, primerjave, Slovenija, Francija, diplomske naloge Published in DKUM: 17.11.2021; Views: 1019; Downloads: 182
Full text (1,70 MB) |
6. Analiza delovnih procesov v finančno-računovodski službi Študentskih domov Univerze v MariboruMaja Petek, 2021, master's thesis Abstract: Javni zavodi so posebne vrste organizacij in sodijo med proračunske uporabnike državnega in občinskih proračunov, njihova ustanovitev, delovanje, nadzor in prenehanje je opredeljeno z Zakonom o zavodih. V prvem delu magistrskega dela so teoretično proučeni javni zavodi in aktivnosti, povezane z njihovimi delovanji, v drugem delu magistrskega dela pa so proučeni in analizirani izbrani delovni procesi in naloge finančno-računovodske službe Študentskih domov Univerze v Mariboru, podane ugotovitve o racionalni in optimalni organiziranosti delovnih procesov in podani predlogi za morebitne izboljšave na posameznih področjih delovnih procesov. Dobra organiziranost delovnih procesov in razporeditev nalog, ki se opravljajo v finančno-računovodski službi, ter znanje, ki ga imajo zaposleni, je ključnega pomena za učinkovito in uspešno delo v računovodstvu, dodano vrednost pa povečujejo še dobri sodobni informacijski sistemi. V današnjem sodobnem razvitem poslovnem svetu ima najpomembnejšo vlogo informacijska tehnologija, brez katere si poslovanja in vodenja organizacij ni več mogoče zamisliti, prav tako pa je izrednega pomena v računovodski službi. Dober informacijski sistem računovodstvu nudi zadostno podporo, da lahko v vsakem trenutku na preprost in hiter način dostopajo do vseh potrebnih podatkov na enem mestu, jih razvrščajo, premeščajo in tako vsem uporabnikom zagotavljajo kakovostne informacije, ki so potrebne za vodenje in odločanje na vseh ravneh. Ti tehnološko razviti programi omogočajo, da lahko računovodje zmanjšajo obseg dela, ki ga je bilo do zdaj treba opraviti ročno, posledično pa skrajšajo čas, ki je bil potreben za opravljanje posameznih nalog, zmanjšajo porabo pisarniškega materiala ter, kar je najpomembneje, zmanjšujejo tveganja napak, ki se lahko pojavijo pri ročnih vnosih v evidence. Keywords: javni zavod, proračunski uporabnik, računovodstvo javnega zavoda, delovni procesi, organiziranost Published in DKUM: 15.04.2021; Views: 1422; Downloads: 214
Full text (2,69 MB) |
7. Organizacija in nadzor policije v izbranih državah : zbornik raziskovalnega dela študentov Fakultete za varnostne vede in Pravne fakultete Univerze v Mariboru2021, professional monograph Abstract: Prispevki v zborniku obravnavajo organizacijo policije in ureditev nadzora nad policijo v štirih izbranih državah: Kanadi, Italiji, Franciji in Hrvaški. Zbornik je nastal v okviru ciljnega raziskovalnega projekta »Učinkovitost sistemskega nadzora nad policijo na področju spoštovanja človekovih pravic ter zakonskih in strokovnih standardov policijskega dela« (CRP V5-1942), ki smo ga novembra 2019 začeli izvajati na Fakulteti za varnostne vede. Raziskava, ki jo sofinancirata Javna agencija za raziskovalno dejavnost Republike Slovenije in Ministrstvo za notranje zadeve, je osredotočena na ureditev in izvajanje nadzora nad policijo v Sloveniji, vključuje pa tudi pregled sistemov nadzora nad policijo v izbranih državah članicah Evropske unije in neevropskih državah. Sledeč strateškim usmeritvam fakultete smo raziskovalci v delu projekta, ki vključuje pregled ureditve nadzora v tujini, k sodelovanju povabili študente in študentke dodiplomskih in podiplomskih študijskih programov. Analiza je pokazala, da je za izbrane države značilno, da so uveljavile različne modele organizacije in nadzora nad policijo, za vse pa je značilna kombinacija različnih oblik notranjega in (neodvisnega) zunanjega nadzora. Tako organizacija policije kot tudi sistem njenega nadzora se v izbranih državah razlikujeta tudi po stopnji decentralizacije ter večji ali manjši razpršenosti, ki je značilna tudi za ureditev v Sloveniji. Keywords: policija, organiziranost policije, nadzor nad policijo, temeljne pravice, mednarodna primerjava Published in DKUM: 30.03.2021; Views: 1058; Downloads: 62
Link to file |
8. Pomen osebne urejenosti v organizacijah in poslovnih sistemihLaura Katarina Jularić, 2020, undergraduate thesis Abstract: Osebna urejenost je močan in prepričljiv neverbalni komunikator. Ljudje smo pristranski in zato v organizacijah, poslovnih sistemih ter izven njih vedno raje sodelujemo oziroma pri izbiri sodelavcev subjektivno upoštevamo, kdo nam je všeč bolj in kdo manj.
Obravnavamo ter raziskujemo, da ljudje osebni urejenosti v organizacijah in poslovnih sistemih ne pripisujejo velikega pomena. Delo sestavlja teoretični in praktični del. Prikazali smo pomen in vpliv osebne urejenosti v organizacijah in poslovnih sistemih, preučili smo prednosti osebne urejenosti in obravnavali vpliv osebne urejenosti, ločeno za poslovne moške in ženske.
Podatke, potrebne za raziskavo, smo pridobili s pomočjo anonimnega anketnega vprašalnika. Na podlagi vzorca smo izvedli analize v statističnemu programu SPSS in izračunali korelacije ter povprečja. Ugotovili smo, da osebna urejenost, ne glede na delovno mesto, pusti večji in boljši vtis profesionalnosti v organizacijah in poslovnih sistemih.
Vsekakor ni treba ustrezati kakšnemu nemogočemu lepotnemu in modnemu standardu. Pokazati je treba, da nam je mar za svoj poslovni videz in da skrbimo za osebno urejenost ter higieno in organiziranost svojega delovnega mesta. Ti elementi in kriteriji morajo biti del delovne obveznosti posameznika in ne samo osebna odločitev. Keywords: Osebna urejenost, poslovni videz, organiziranost in čistoča delovnega mesta Published in DKUM: 02.11.2020; Views: 1119; Downloads: 299
Full text (912,00 KB) |
9. Organiziranost trga energentov v evropiKarly David Rudinsky, 2017, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela je, skozi geopolitiko analizirati energetski trg na primeru Ruske federacije. Tema je relevantna zaradi večplastnosti energetskega trgovanja, ki neposredno vpliva na sleharno gospodarstvo.
V dipomskem delu se sprašujemo ali Rusija lahko zagotovi zadostne količine energentov Evropski Uniji in ali ima zadostne pogoje za pokritje energetskih potreb in varnosti.
Zaradi velike odvisnosti ruskega gospodarstva od trgovine s plinom si Ruska federacija ne more privoščiti, da bi svoj geopolitični vpliv izkoriščasla za uveljavljanje politične in ekonomske moči, temveč mora v svoje dobro poskrbeti energetsko varnost ključnih trgovskih partneric.
V diplomskem delu smo si zastavili naslednje hipšoteze, ki smo jih podprli s trditvami.
H1: Rusija lahko zagotovi zadostne količine energentov Evropi, za pokritje energetske varnosti v prihodnosti.
Hipoteza 1 je bila potrjena, saj napovedi, ki so povezane s političnim dogajanjem in uvozom zemeljskega plina v EU so Evropo prisilile v razmišljanje o novih poteh dobave zemeljskega plina.
H2: Novejše smernice energetike v EU bodo z organizacijo zagotovile stabilne pogoje za pokritje energetskih potreb in s tem zagotovile energetsko varnost EU.
Hipotezo 2 smo delno potrdili ker je z vspostavitvijo dvojne strani energetskega koridorja s plinom v povezavi z EU, podprta možnost povezave plinovodov do Evropske unije, zaradi ugodne geografske lege, stičnih točk, ter povezanosti in vzpostavitve dobre komunikacijske poti med različnimi predeli.
H3: Uvoz zemeljskega plina iz Rusije in s tem odvisnost držav EU od tujih virov se bo v prihodnosti povečal.
Hipotezo 3 smo potrdili, saj je napoved, da se ukinitev v oskrbi s plinom ne bo čutila, v Evropi, ki hrani plin v podzemnih skladiščih, vendar se bo ponovno zaostrilo zaradi potreb izčrpavanja plina v podzemnih skladiščih Ukrajine. Keywords: trg energentov, organiziranost, Evropa, plinska kriza, partnerski odnosi, dobavitelji energentov Published in DKUM: 27.11.2017; Views: 1218; Downloads: 82
Full text (770,25 KB) |
10. Primerjava Centra za varovanje in zaščito slovenske policije s primerljivimi izbranimi enotami po svetu : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloMartin Urankar, 2017, undergraduate thesis Abstract: V uvodnem delu diplomskega dela je predstavljeno zakaj je varovanje državnih voditeljev in ostalih državnikov pomembno, kakšna je zgodovina nastanka enot za osebno varovanje in kaj bo sam cilj diplomskega dela. Glavna naloga je bila se osredotočiti in diplomo izdelati v okviru postavljenih hipotez. V nadaljevanju so predstavljeni nekateri pojmi s področja varovanja. Nato so glede na javno dostopne podatke predstavljene službe za varovanje nekaterih pomembnih oseb in objektov izbranih držav. To so Center za varovanje in zaščito slovenske policije,kanadska Royal canadian mounted police, indijske Special protection group, President's bodyguards, National security guard in oddelek delhiške policije, izraelski Shin Bet, nigerijska State security service, novozelandski Diplomatic protection service, filipinski Presidential security group, poljski Buiro ochrony rzadu, romunski Serviciul de protectie si paza, južnokorejski Presidential security service, švedski Sakerhetspolisen, vatikanska Švicarska garda ter United states secret service in Diplomatic security service Združenih držav Amerike. Službe so pod državo v kateri delujejo opisane tako, da je najprej opisana njihova zgodovina nastanka, nato pa se je ugotavljalo pod kakšno matično telo spadajo, koliko služb ali enot za varovanje pomembni oseb v državi sploh je in katere funkcionarje varujejo. Po tem so službe za varovanje iz vseh izbranih tujih držav posamično primerjane s Centrom za varovanje in zaščito slovenske policije. Zaključek diplomske naloge vsebuje potrditve oziroma zavrnitve na začetku postavljenih hipotez. Ugotovljeno je, da službe za varovanje nekaterih pomembnih oseb in objektov različnih držav, z manjšimi odstopanji varujejo primerljive funkcionarje. Prav tako je lahko razbrano, da nimajo vse izbrane države le po eno takšno službo in, da niso razvrščene pod primerljiva matična telesa. Keywords: policija, varovanje, osebno varovanje, Center za varovanje in zaščito, organiziranost, primerjave, diplomske naloge Published in DKUM: 27.10.2017; Views: 1659; Downloads: 153
Full text (509,20 KB) |