1. Pedagoško - organizacijski model izobraževanja na daljavo v slovenskem srednješolskem izobraževanju : doktorska disertacijaAlenka Ambrož Jurgec, 2024, doctoral dissertation Abstract: Naloga je nastala kot odziv na probleme izobraževanja dijakov športnikov na daljavo. Predstavljene so analize učnega uspeha in čas šolanja za tiste dijake športnike, ki se večinoma ali v celoti izobražujejo na daljavo, podani so predlogi za izboljšavo učnega procesa.
Učitelji so pokazali naklonjenost novemu informacijskemu sistemu, ki bi sistematično vodil dijaka skozi učni proces.
Tako je nastala aplikacija MAJ, ki omogoča natančno spremljanje dijakovega dela, princip semaforja deluje stimulativno in bo v pomoč dijakom in učiteljem. Keywords: pedagoško-organizacijski model, izobraževanje na daljavo, dijaki športniki, aplikacija MAJ, učitelji, semafor Published in DKUM: 19.02.2024; Views: 455; Downloads: 45 Full text (3,67 MB) |
2. Razvijanje in ohranjanje konkurenčne prednosti na primeru slovenskega podjetjaPetra Kirbiš, 2021, undergraduate thesis Abstract: Pomen konkurenčne prednosti in njegov vpliv na uspešnost in rast posameznih podjetij se je v zadnjih nekaj letih precej povečal. Podjetja ne glede na njihovo velikost, lokacijo in panogo se morajo s tem dejavnikom soočiti in ga uresničiti. Samo prepoznavanje elementov, ki bi nam pri doseganju konkurenčnega položaja pripomogli, pa lahko predstavlja izziv. Na trgih so konkurence velike, saj obstaja veliko enakovrednih tekmecev, ki proizvajajo in prodajajo izdelke za odjemalce. Pomembno je, da podjetja osvojijo načine, kako to opraviti boljše kot konkurenca, prav tako pa morajo biti pazljivi in se zaščititi pred raznimi posnemalci. Pri tem si lahko pomagajo s strategijami, konkurenčnimi viri ter raznimi izolacijskimi mehanizmi.
V diplomski nalogi bomo zgoraj omenjene dejavnike spoznali na osnovi teorije, nato pa spoznano še podkrepili na primeru uspešnega slovenskega podjetja Steklarna Rogaška d. o. o.. Pri tem bomo v aplikativnem delu spoznali sam način poslovanja podjetja ter ugotovili kako jim je skozi pretekla leta uspelo osvojiti konkurenčnost na svetovnem trgu. Na koncu diplomske naloge bomo izpostavili ključne kompetence za doseganje konkurenčne prednosti, ki jih uresničujejo v izbranem podjetju. Keywords: konkurenca, konkurenčna prednost, trajna konkurenčna prednost, strategije, izolacijski mehanizmi, človeški viri, organizacijski viri Published in DKUM: 06.09.2021; Views: 1180; Downloads: 147 Full text (1,60 MB) |
3. Analiza uporabe organizacijskih konceptov v slovenski proizvodni industriji : magistrsko deloTadej Zavernik, 2020, master's thesis Abstract: V magistrskem delu so predstavljeni rezultati analize uporabe organizacijskih konceptov v slovenski proizvodni industriji in opisi vključenih organizacijskih konceptov. Analiza temelji na odgovorih slovenskih proizvodnih podjetij na anketni vprašalnik v sklopu raziskave "Raziskava proizvodne dejavnosti v Sloveniji 2018", katere cilj je bilo ugotoviti, kakšno je aktualno stanje slovenske proizvodne industrije in primerjava s stanjem proizvodne industrije v Evropi. Zraven analize uporabe organizacijskih konceptov so v magistrskem delu predstavljeni tudi rezultati analize na nekatera ostala vprašanja iz raziskave, med drugim na vprašanja glede primarne vrste izdelkov, pomembnosti kriterijev konkurenčnosti, uvedbe novih (in/ali inovativnih) izdelkov na trg, prodaje starejših izdelkov ter izvajanja raziskovalne-razvojne (R&R) aktivnosti. Rezultati analize so okrepljeni z medsebojno primerjavo, diskusijo in sklepanjem. Keywords: Slovenska proizvodna industrija, organizacijski koncept, raziskava, analiza Published in DKUM: 18.09.2020; Views: 1020; Downloads: 214 Full text (1,76 MB) |
4. Komunikacijsko udobje v podjetju xMaja Ožbolt, 2019, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi smo poskusili razrešiti problem upravljanja s komunikacijskim udobjem podjetja X, ki deluje v panogi gostinstva. Namen zaključnega dela je bil na podlagi sistematičnega pregleda domače in tuje strokovne literature s področja komunikacijskega udobja, opraviti empirično raziskavo o okolju komunikacijskega udobja. Okolje komunikacijskega udobja tvorijo organizacijska klima, zadovoljstvo zaposlenih, pripadnost zaposlenih, stil vodje in medsebojni odnosi. Cilj empirične raziskave je bil zasnovati predloge za izboljšanje stanja komunikacijskega udobja v konkretnem podjetju, ki deluje v panogi gostinstva v Sloveniji. Predmet raziskovanja je bil gostinsko podjetje X oz. stanje komunikacijskega udobja v omenjenem podjetju ter okolje komunikacijskega udobja. Teoretični del zaključne naloge je bil narejen na podlagi domače in tuje strokovne literature. Pri tem smo se poslužili deskriptivne metode, s pomočjo katere smo opisno predstavili vsebino teoretičnega dela zaključne naloge, komparativne metode, s pomočjo katere smo primerjali dejstva ter odkrivali rezultate na podlagi primerov iz gospodarske realnosti, deduktivne metode, s pomočjo katere smo iz splošnih teoretičnih stališč na danem primeru pridobljenih podatkov v empiričnem delu prihajali do konkretnih sklepov, metode kvantitativne analize, kjer smo iz sekundarno pridobljenih podatkov z različnimi dejstvi pojave strnili v določene količine ter jih med seboj primerjali in vzročno pojasnili, primerjalne metode, na osnovi katere smo glede na pridobljene sekundarne podatke preučevali podobne ali sorodne pojave in strukture z primerjavo enakih ali podobnih dejstev (statističnih pojavov, procesov in odnosov) ter metodo kompilacije, ki smo jo uporabili za povzemanje izsledkov znanstveno raziskovalnega dela oziroma opazovanj stališč, sklepov in spoznanj domače in tuje literature. Za empirični del zaključne naloge so bili zbrani, analizirani in sintetizirani primarni ter sekundarni viri podatkov. Anketa je potekala v mesecu juliju 2018 v Sloveniji na naključnem vzorcu 50 zaposlenih v podjetju X. Vsak udeleženec je v raziskavi sodeloval prostovoljno, z možnostjo odklonitve v kateremkoli delu raziskave. Pridobljeni podatki so bili analizirani s pomočjo programa Microsoft Word, in Microsoft Excel ter SPSS. Pri tem smo se poslužili statistične metode, s pomočjo katere smo raziskovali podatke pridobljene na osnovi ankete. Uporabili smo metodo deskriptivne statistike. Analizirane podatke smo prikazali v obliki tabel in grafov. Posluževali smo se tudi matematične metode, saj smo z uporabo matematične logike, matematičnih formul, simbolov in operacij na eksakten način prikazovali in pojasnjevali zakonitosti pojavov povezanosti primarno in sekundarno pridobljenih podatkov. Ugotovili smo, da v podjetju X komunikacijsko udobje zaposlenih ni zadovoljivo in da na komunikacijsko udobje zelo vpliva poslovno okolje. Na koncu smo podali rešitev kako lahko management podjetja X uspešno vpliva na upravljanje komunikacijskega udobja. Podali smo tudi napotke in korake do oblikovanja strategije upravljanja s komunikacijskim udobjem v podjetju X. Keywords: komunikacijsko udobje, organizacijski dejavniki, organizacijska klima, panoga gostinstva, strategija upravljanja s komunikacijskim udobje Published in DKUM: 14.11.2019; Views: 1070; Downloads: 73 Full text (5,51 MB) |
5. Grozd kot organizacijski model za razvoj turizma v lokalni skupnostiIztok Debevc, 2019, master's thesis Abstract: Grozd je sodobna organizacijska oblika medsebojnega povezovanja in deluje na različnih geografskih območjih. V osnovi gre za gospodarsko omrežje, v katero se združujejo podjetja, institucije, druge oblike organizacij in posamezniki, ki želijo prek medsebojnega povezovanja in sodelovanja uresničiti svoje in skupne cilje grozda. Deležniki se združujejo v grozde z dolgoročnimi nameni. Ker vsak izmed njih prispeva znanje in izkušnje s svojega področja, imajo tako vsi večje možnosti za razvoj in napredek ter so tako bolj konkurenčni na lokalnem in globalnem trgu. V lokalni skupnosti Kranjska Gora je prišlo do interesnega združevanja nekaterih deležnikov, ki delujejo na področjih digitalnega marketinga, informacijsko-telekomunikacijske tehnologije, visoko tehnološke infrastrukture, turističnih storitev ter raziskovalne dejavnosti in izobraževanja. Ti želijo z digitalizacijo preoblikovati obstoječi turizem na območju lokalne skupnosti Kranjska Gora. Deležniki so v začetni fazi medsebojnega sodelovanja, zato nimajo vzpostavljene organizacijske oblike, na podlagi katere bi se lahko združevali. Naš namen je bil zato, da v okviru magistrskega dela oblikujemo organizacijski model grozda za razvoj turizma v lokalni skupnosti. Organizacijski model grozda za razvoj turizma v lokalni skupnosti Kranjska smo oblikovali s pomočjo teoretičnih in empiričnih spoznanj. V empiričnem delu smo naredili posnetek in analizo obstoječega stanja organiziranosti deležnikov v turizmu v lokalni skupnosti Kranjska Gora, primerjalno analizo turističnih grozdov iz tujine in oblikovali predlog organizacijskega modela turističnega grozda za lokalno skupnost Kranjska Gora. Organizacijski model grozda oblikujemo po fazah, v okviru katerih je treba določiti vizijo, poslanstvo, cilje, strategijo, organizacijsko obliko in strukturo ter način financiranja. Ugotovili smo, da je najprimernejša organizacijska oblika registriranosti gospodarsko interesno združenje, organizacijsko strukturo pa naj sestavljajo skupščina, nadzorni odbor, upravni odbor in pisarna grozda. Za financiranje grozda je najprimernejša uporaba zasebnih in javnih finančnih sredstev iz različnih virov (članarine, donacije, sponzorstva, prihodki od tržnih in drugih dejavnosti, lokalna, državna in evropska javna sredstva). Zaradi dinamičnega okolja, v katerem deluje grozd, in razvoja dejavnosti je treba preverjati in posledično prilagajati tudi organizacijsko strukturo, za kar je primeren model 7S. Keywords: organizacijski model, grozd, turistična destinacija, lokalna skupnost Kranjska Gora Published in DKUM: 16.10.2019; Views: 1312; Downloads: 148 Full text (1,07 MB) |
6. Analiza organizacijskih konceptov v slovenskih proizvodnih podjetjih : magistrsko deloSamo Goljat, 2019, master's thesis Abstract: Magistrsko delo prikazuje rezultate raziskave uporabe organizacijskih konceptov v odvisnosti od določenih proizvodnih dejavnikov in samo udeležbo podjetij glede na različne dejavnike v anketni raziskavi. V teoretičnem delu so bili za lažje razumevanje predstavljeni organizacijski koncepti, prisotni v anketnem vprašalniku. V raziskovalnem delu je bil predstavljen odziv podjetij glede na različne dejavnike. V nadaljevanju je bilo prikazano stanje uporabe vseh organizacijskih konceptov, organizacijskih konceptov v odvisnosti od dejavnikov, tehnologij in narejena je bila tudi analiza tehnologij. Rezultati kažejo, da določeni dejavniki, kot so velikost podjetja, kompleksnost izdelka, stopnja intenzitete podjetja, izvajanje R&R aktivnosti ter nekaj izbranih tehnologij, vplivajo na stopnjo uporabe organizacijskih konceptov , kot so npr. metode za izboljšanje interne logistike, metode za skrajševanje nastavitvenih časov na stroju in optimiziranje menjalnih časov orodja, nadzor proizvodnje s »pull« principom itd. Razpon uporabe je na splošno visok in vidi se še precej neizkoriščenega potenciala tako pri organizacijskih konceptih kot pri tehnologijah. Keywords: analiza, organizacijski koncept, tehnologije, proizvodni dejavnik, slovenska proizvodna podjetja Published in DKUM: 28.06.2019; Views: 1298; Downloads: 196 Full text (2,81 MB) |
7. Roditeljski sestanek v vrtcuMelani Lainščak, 2018, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo preučili roditeljski sestanek kot obliko sodelovanja med strokovnimi delavci vrtca in starši. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov: iz teoretičnega in empiričnega dela. V prvem oz. teoretičnem delu smo predstavili različna teoretična izhodišča ter predstavili razmišljanje različnih avtorjev. Podrobno smo opisali sodelovanje med strokovnimi delavci vrtca in starši ter pri tem natančno definirali sodelovanje z vidika kakovosti. Pri tem smo natančno definirali roditeljski sestanek ter opisali vse organizacijske elemente, ki so pomembni za uspešen roditeljski sestanek. Dotaknili smo se tudi potrebnih kompetenc za uspešno vodenje roditeljskega sestanka in znotraj tega opisali komunikacijo in morebitne konflikte, ki so prav tako pomembni in jih ne smemo pozabiti.
V drugem oz. empiričnem delu predstavljamo rezultate raziskave in interpretacije le-teh. Z metodološkega vidika smo se odločili za kvantitativne raziskovalne postopke, kjer smo uporabili anketni vprašalnik za strokovne delavce vrtca in ga razdelili po mestnih in podeželskih vrtcih v SV Sloveniji. Podatke, ki smo jih pridobili s pomočjo anketnih vprašalnikov, smo obdelali s programom SPSS (Statistical Package fort he Social Sciences) in jih tabelarično predstavili. Keywords: Sestanek, strokovni delavci, vrtec, organizacijski elementi, kompetence, komunikacija. Published in DKUM: 29.11.2018; Views: 3046; Downloads: 571 Full text (844,16 KB) |
8. Organizacijski odnosi med tujim managerjem in zaposlenimi v podjetju v Sloveniji - primer podjetja xAlexandra Boricheva, 2018, master's thesis Abstract: Odnosi med zaposlenimi in managerji niso vedno uspešni. Zelo redko najdemo podjetja, kjer vladajo prijateljski odnosi med nadrejenimi in podrejenimi. Včasih pa to stanje še poslabša dejstvo, da podjetja najemajo managerje iz tujine, tako imenovane mednarodne (tuje) managerje ali ekspatriate. Ekspatriat - oseba, ki se uči hitro, dobro podkovana v delu z ljudmi, ima veliko izkušenj, vendar ima hkrati zelo drugačno miselnost in način življenja. Razlogi za najem tujih managerjev so lahko različni. Prednost najema tujih managerjev je veliko število poslovnih izkušenj, poznavanje novih tehnologij, bolj učinkovito upravljanje človeških virov in družbe kot celote, sposobnost hitrega prilagajanja spreminjajočim se tržnim trendom in uvedbi novih tehnologij. V večini primerov tuji managerji ne najdejo skupnega jezika z lokalnimi zaposlenimi, zaradi tega lahko na tem področju nastanejo različne vrste konfliktov in nesporazumov. Ena od teh težav je jezikovna ovira. Prav tako nastajajo težave v različnih pogledih na svet in način življenja. V podjetju je treba vzdrževati zdravo organizacijsko okolje, zato je nujno proučiti in predlagati načine reševanja težav v odnosih med zaposlenimi in tujim managerjem.
V uvodu magistrske naloge smo opredelili namen in cilje raziskave, načrt poteka raziskave, potek izvedbe raziskave, predvidene metode, predpostavke in omejitve raziskave, pa tudi zastavili raziskovalne hipoteze.
Magistrska naloga je sestavljena iz dveh delov. V teoretičnem delu smo predstavili pojem tuji manager, opisali lastnosti dobrega managerja, navedli razloge za zaposlovanje tujega managerja ter opisali trg tujih managerjev in navedli težave v odnosih med zaposlenimi in tujimi managerji. V praktičnem delu smo prikazali raziskavo na osnovi anketnega vprašalnika in intervjuja s tujimi managerji, ugotovitve odnosov med zaposlenimi in tujimi managerji v podjetju X. Po analizi anketnih vprašalnikov in intervjuja smo pridobljene podatke obdelali s pomočjo programa Microsoft Office ter jih opisali in vizualno predstavili v obliki tabel in grafov. Na koncu smo potrdili oziroma zavrnili raziskovalne hipoteze in nato ponudili predloge za izboljšanje odnosov med zaposlenimi in tujimi managerji. Keywords: organizacijski odnosi, tuji managerji, ekspatriati, težave v odnosih, trg tujih managerjev Published in DKUM: 13.06.2018; Views: 864; Downloads: 97 Full text (1,82 MB) |
9. Analiza organizacijskih konceptov in tehnologij v slovenskih proizvodnih podjetjihMonika Lebeničnik, 2018, master's thesis Abstract: Magistrska naloga prikazuje rezultate raziskave uporabe organizacijskih konceptov in tehnologij v slovenskih podjetjih. V teoretičnem delu so za lažje razumevanje pomena uporabe predstavljene bistvene značilnosti posameznih konceptov in tehnologij. Sledi raziskovalni del, kjer je predstavljena anketa in potek analize podatkov. Prikazano je stanje uporabe vseh konceptov in tehnologij, v nadaljevanju pa podrobna analiza tistih skupin, ki so na slovenskih tleh zastopane v največjem obsegu. Rezultati kažejo, da je razpon uporabe velik, a delež je marsikje precej skromen. Tudi obeti za prihodnje niso optimistični. Keywords: organizacijski koncept, tehnologije, analiza, slovenska proizvodna podjetja Published in DKUM: 31.01.2018; Views: 1514; Downloads: 268 Full text (3,91 MB) |
10. DEJAVNIKI STRESA IN NJEGOVO OBVLADOVANJE V TELEKOMU SLOVENIJE D.D.Tanja Ocepek, 2017, master's thesis Abstract: Stres na delovnem mestu je vsakdanji pojav. Vse hitrejši tempo življenja, pritiski doma in v službi lahko povzročijo motnje v delovanju telesa in duševnosti. Stres uvrščamo med tiste bolezni in težave, ki so nevidne in neotipljive, a še kako povzročajo preglavice. O njem govorimo, kadar od svojega telesa terjamo več, kot je zmožno. Pospeši utrip srca in poveča krvni tlak. Kratkotrajni stres ima lahko tudi pozitivne učinke, saj adrenalin, ki se sprosti v telesu, povzroči večjo učinkovitost in storilnost. Dolgotrajni stres pa telesu škoduje, saj lahko napade različne organe. Zaposleni, ki je pod stresom, ne škoduje samo sebi in svoji družini, temveč tudi organizaciji, kjer je zaposlen. Tudi podjetja lahko zapadejo stresu, ki se ga je težko otresti. Ta vrsta stresa se kaže v prevelikih kadrovskih spremembah, v slabih delovnih razmerah, v veliki odsotnosti z dela in v pogostih poškodbah pri delu. Zato mnoga podjetja poskrbijo za preventivo. Urejena medsebojna komunikacija, medsebojni odnosi, skrb za zdravo prehrano in urejene delovne razmere lahko pripomorejo k zmanjševanju organizacijskega stresa. V nekaterih podjetjih poznajo posebne merilce stresa, s katerimi merijo stopnjo napetosti in nezadovoljstva med zaposlenimi. Eden izmed takšnih merilcev je lahko tudi letni pogovor nadrejenih s svojimi zaposlenimi. Keywords: stres, simptomi stresa, obvladovanje stresa, posledice stresa, zaposleni, delovno mesto, organizacijski stres, izgorelost zaposlenih, karoshi smrt, strategije stresa, tehnike sproščanja Published in DKUM: 06.07.2017; Views: 1508; Downloads: 241 Full text (1,74 MB) |