1. Perspektiva internega komuniciranja na primeru podjetja Weiler abrasives d.o.o.Aleksandra Tošić, 2025, master's thesis Abstract: Rebranding je kompleksen proces, ki presega zgolj vizualno prenovo blagovne znamke – vključuje tudi spremembe v organizacijski kulturi, identiteti in zaznavah zaposlenih. V tem magistrskem delu smo raziskali, kako informiranost zaposlenih o rebrandingu vpliva na njihovo zadovoljstvo, motivacijo, odnos do podjetja in zavezanost podjetju. Raziskava je bila izvedena v podjetju Weiler Abrasives z uporabo kvantitativne metode in anketnega vprašalnika.
Za merjenje učinkov informiranosti so bile oblikovane štiri hipoteze. Vse hipoteze so bile empirično potrjene: bolje informirani zaposleni so izkazovali statistično značilno višje zadovoljstvo, večjo motivacijo, bolj pozitiven odnos in višjo zavezanost podjetju. Analiza je bila izvedena z uporabo parametričnih (t-test) in neparametričnih (Mann-Whitney U) testov, kar je omogočilo celovito in zanesljivo interpretacijo podatkov.
Rezultati potrjujejo, da je interna komunikacija ključna komponenta uspešnega rebrandinga. Obveščenost zaposlenih ni pomembna le za razumevanje spremembe, temveč bistveno vpliva na njihov čustveni odziv in dolgoročno pripadnost podjetju. Delo ponuja tako teoretični prispevek k razumevanju internega brandinga kot tudi praktične smernice za učinkovito upravljanje sprememb v organizacijah. Keywords: rebranding, interna komunikacija, zadovoljstvo zaposlenih, zavezanost, organizacijske spremembe Published in DKUM: 28.08.2025; Views: 0; Downloads: 8
Full text (3,03 MB) |
2. Uporaba umetne inteligence v organizacijahLoti Mlinar, 2025, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga obravnava vpliv umetne inteligence (UI) na delovanje sodobnih organizacij, pri čemer se osredotoča na spremembe v poslovnih procesih, doseganju konkurenčnosti, ter odnosu zaposlenih do uvajanja naprednih tehnologij. Umetna inteligenca se uveljavlja kot ključen dejavnik digitalne preobrazbe, zato postaja razumevanje njenega delovanja in učinkov bistvenega pomena za management sprememb znotraj organizacij. V teoretičnem delu naloge so predstavljeni osnovni pojmi umetne inteligence, njen zgodovinski razvoj, ter vloga, ki jo ta tehnologija danes igra v poslovnem okolju. Posebna pozornost je namenjena pravnim in etičnim vprašanjem, ki spremljajo širjenje uporabe UI, kot tudi ključnim dejavnikom, ki vplivajo na uspešnost njene uvedbe. Med temi dejavniki izstopajo ustrezna organizacijska kultura, pripravljenost zaposlenih na spremembe, podpora vodstva in sistematično izobraževanje zaposlenih. Prav tako so analizirani številni izzivi, ki spremljajo implementacijo UI, med njimi predvsem strah pred izgubo delovnih mest, pomanjkanje zaupanja v tehnologijo, ter potreba po varovanju zasebnosti in podatkov. Empirični del naloge temelji na raziskavi, opravljeni z anketnim vprašalnikom, katerega namen je preučiti zaznave, pričakovanja in pripravljenost zaposlenih na sprejem umetne inteligence v izbrani organizaciji. Raziskava se osredotoča na razumevanje dojemanja UI med zaposlenimi, njihovo oceno prednosti in morebitne zadržke. Analiza odgovorov ponuja pomembne informacije o dejavnikih, ki vplivajo na uspešno uvajanje umetne inteligence v praksi. Na podlagi teoretičnih stališč in analize zbranih podatkov naloga ugotavlja, da umetna inteligenca ponuja pomembne možnosti povečanja učinkovitosti in uspešnosti organizacij. Za njeno uspešno implementacijo pa so nujne ustrezne strateške in operativne prilagoditve, jasno vodenje, učinkovita komunikacija, ter aktivno vključevanje zaposlenih v vse faze uvajanja. Organizacije, ki k uvedbi UI pristopijo celostno in premišljeno, bodo lažje izkoristile njen potencial in se hkrati učinkovito soočile z izzivi, ki jih ta prinaša. Keywords: organizacijske spremembe, management sprememb, umetna inteligenca, organizacije, zaposleni, implementacija Published in DKUM: 08.07.2025; Views: 0; Downloads: 67
Full text (1,23 MB) |
3. Analiza kritičnih dejavnikov uspeha uvajanje vertikalne informacijske rešitve v proizvodnem podjetjuUrška Matko, 2025, master's thesis Abstract: Magistrska naloga z naslovom »Analiza kritičnih dejavnikov uspeha uvajanja vertikalne informacijske rešitve v proizvodnem podjetju« obravnava kompleksnost uvajanja ERP sistemov v sodobnih proizvodnih podjetjih, s poudarkom na vertikalni rešitvi EBS SAP. Glavni namen raziskave je identificirati in analizirati ključne dejavnike, ki vplivajo na uspešnost uvedbe tovrstne rešitve, ter ponuditi praktična priporočila za prihodnje implementacije.
V teoretičnem delu je podrobno predstavljeno področje celovitih informacijskih rešitev (ERP), vključno z njihovo zgodovino, funkcionalnostmi, moduli in tipi ponudnikov. Opredeljeni so globalni in lokalni ponudniki ERP, prednosti in slabosti njihovih rešitev ter aktualni tehnološki trendi, kot so umetna inteligenca, internet stvari in ERP v oblaku. Poseben poudarek je namenjen tudi metodologiji uvajanja SAP rešitev, konkretno metodi SAP Activate, ki s svojimi šestimi fazami (Discover, Prepare, Explore, Realize, Deploy in Run) zagotavlja strukturiran pristop k uvedbi sistema.
Empirični del temelji na poglobljeni študiji primera proizvodnega podjetja, ki je kot član globalne korporacije uvedlo vertikalno rešitev EBS SAP z namenom poenotenja poslovnih procesov in transparentnosti podatkov. Podjetje, ki ostaja anonimno, je prešlo iz obstoječega ERP sistema na novega, znotraj katerega so bili obravnavani ključni procesi kot so proizvodnja, skladiščenje, nabava in matični podatki. Uvedba je potekala v tesnem sodelovanju z mednarodnimi strokovnjaki, vključevala je vsakodnevno koordinacijo, številne delavnice, testiranja in postopno migracijo podatkov.
Analiza kritičnih dejavnikov uspeha (KDU) je pokazala, da ima največji vpliv na uspešnost projekta močna podpora vodstva, kompetentna in angažirana projektna ekipa, učinkovita komunikacija med oddelki, jasna strategija in cilji ter aktivno vključevanje končnih uporabnikov. Med pomembnimi dejavniki so se izkazali tudi usposabljanje uporabnikov, upravljanje sprememb, dobra priprava in kakovost podatkov ter podpora s strani ponudnika rešitve. Poseben izziv je predstavljala migracija podatkov, ki je zahtevala veliko usklajevanja, čiščenja in preverjanja pravilnosti podatkov, da bi bila nova rešitev učinkovita in zanesljiva.
Naloga potrjuje tri zastavljene hipoteze, ki poudarjajo pomen podpore vodstva, projektnega managementa in vključenosti uporabnikov pri uspešni uvedbi ERP rešitve. S tem raziskava prispeva k razumevanju, da je tehnologija zgolj del celotne zgodbe; ključni so organizacijski, procesni in človeški dejavniki, ki lahko odločilno vplivajo na uspešnost ali neuspeh projekta.
Zaključki naloge ponujajo konkretna priporočila za podjetja, ki se lotevajo podobnih projektov, zlasti glede priprave organizacije, izbire prave metodologije, strateškega načrtovanja ter aktivne vloge vseh deležnikov. Delo predstavlja pomemben prispevek k teoriji in praksi na področju digitalne transformacije ter uvajanja ERP sistemov v proizvodnih okoljih. Keywords: ERP, SAP S/4HANA, EBS SAP, digitalna transformacija, projektni management, informacijski sistemi, uvajanje ERP, migracija podatkov, priprava podatkov, poslovni procesi, kritični dejavniki uspeha, organizacijske spremembe, informacijska infrastruktura, vertikalna rešitev. Published in DKUM: 03.07.2025; Views: 0; Downloads: 41
Full text (3,77 MB) |
4. Pomen agilne kadrovske službe v organizacijah v dobi digitalizacijeTjaša Bogataj, 2022, master's thesis Abstract: V magistrski nalogi smo obravnavali pomen agilnosti kadrovskih služb v organizacijah v dobi četrte industrijske revolucije, imenovane tudi doba digitalizacije. Trg dela se spreminja zelo hitro, prav tako se spreminja tehnologija, zato je za kadrovske strokovnjake nujno, da so tem spremembam sposobni slediti in se sproti prilagajati potrebam tržišča. Ker so načini, ki so jih organizacije uporabljale do zsedaj, nekoliko okorni in počasni, je za podjetja ključno, da razmislijo o svojih načinih poslovanja inter uvedbi agilnih metodologij. Da pa bi metodologije lahko uporabljali kar se da učinkovito, pa morajo organizacije najprej razmisliti o spremembi miselnosti zaposlenih ter zaposlene pripraviti na spremembe inter jim pomagati čez vse faze pri soočanju s spremembami. Keywords: agilnost, agilna kadrovska služba, digitalizacija, organizacijske spremembe Published in DKUM: 17.10.2022; Views: 762; Downloads: 86
Full text (1,24 MB) |
5. Ekonomska učinkovitost kadrovske reorganizacije javnega podjetja MarpromJaka Majhenič, 2021, master's thesis Abstract: Spremembe v okolju podjetja, bodisi so to na trgu podjetja, trgu dela, finančnem trgu, dobavnem trgu, družbeno-politične ali socialne spremembe ter preostale, silijo podjetja v aktivnosti, s katerimi se na njih prilagajajo. Podjetja namreč na spremembe v okolju odgovarjajo s spremembami v svojem poslovnem modelu, organizacijski ali procesni strukturi. Samo z uspešno vpeljanimi spremembami lahko podjetja odgovorijo na zunanje izzive in se odrežejo uspešneje kot konkurenca.
Zaposleni so kot eden izmed najpomembnejših elementov podjetja na spremembe zelo občutljivi. Spreminjanje delovne rutine, podajanje v neznano, uvajanje novih tehnologij in tudi spreminjanje strukture zaposlenih ustvarja med njimi nezaupanje in strah, zaradi tega pa so lahko z njihove strani tudi spremembe neuspešno sprejete in posledično vpeljane aktivnosti ne prinesejo želenih rezultatov. Poleg uspešnega upravljanja in vpeljevanja sprememb je tako zelo pomembno tudi dobro upravljanje človeških virov v podjetju. Na strateškem, pa tudi operativnem nivoju podjetja pa morajo aktivnosti upravljanja človeških virov in aktivnosti upravljanja sprememb delovati povezano in usklajeno.
Z magistrskim delom smo želeli predstaviti pomembnost pravilnega upravljanja človeških virov v povezavi z vpeljevanjem sprememb v poslovanje podjetja. Pri tem smo se še posebaj osredotočili na kadrovsko reorganizacijo podjetja, ki jo številni povezujejo samo z odpuščanjem. Posledično kadrovska reorganizacija tudi med zaposlenimi vzbuja strah in nezaupanje v samo spremembo, podobno pa se pojavlja tudi v odnosu do vodstva podjetja. Vrhovni management se mora zavedati občutljivosti te spremembe in pomena dobre, jasne komunikacije in pravilnega upravljanja zaposlenih tako v obdobju pred reorganizacijo, med samim procesom izvedbe reorganizacije in tudi po končani kadrovski reorganizaciji. Ker pa mora vsaka sprememba v podjetju izboljšati trenutno stanje in podjetju prinesti konkurenčno prednost, bodisi z znižanjem stroškom, boljšim izkoristkom dela, optimiziranjem procesov itd., smo v nalogi obravnavali tudi ekonomski del kadrovske reorganizacije. Na primeru javnega podjetja Marprom d. o. o. smo prikazali proces izvedbe kadrovske reorganizacije in na koncu ob primerjavi začetnega in končnega stanja ter ob upoštevanju stroškov implementacije reorganizacije ovrednostili ekonomsko učinkovitost reorganizacije. Keywords: kadrovska reorganizacija, management človeških virov, javno podjetje, upravljanje kadrov, organizacijske spremembe Published in DKUM: 23.12.2021; Views: 965; Downloads: 146
Full text (1,15 MB) |
6. Upravljanje s spremembami pri uvajanju CRM rešitvePia Lara Kovačič, 2021, master's thesis Abstract: Upravljanje s spremembami je pogosto odločilni dejavnik med uspehom in neuspehom pri projektih uvedbe CRM rešitve. CRM si prizadeva, da bi bila celotna organizacija osredotočena na stranke, ta nov sistem pa zahteva sistemske spremembe v celotni organizaciji. Uvedba CRM rešitve je kompleksen projekt, ki vpliva na vsa področja, procese in zaposlene v podjetju ter zahteva veliko energije, časa in denarja za uspešno uvedbo in učinkovito uporabo. Ker je uvedba CRM rešitve v organizacijo velika sprememba, ki pomeni premik iz ustaljenih načinov dela k novim načinom poslovanja, ki zahtevajo, da zaposleni prevzamejo nova znanja in prakse, se mora vodstvo pogosto soočiti z odporom zaposlenih do teh sprememb. Spremembe, ki jih v organizacijo prinese uvedba CRM rešitve, vplivajo tudi na delovna mesta zaposlenih, na njihovo moč, vpliv in prestiž v organizaciji. Vsi ti dejavniki dodatno prispevajo k odporu in nesprejetju CRM rešitve s strani zaposlenih. Strukturirano upravljanje s spremembami lahko olajša uvedbo CRM rešitve in jo približa uporabnikom.
V magistrskem delu smo se osredotočili na CRM rešitve, upravljanje s spremembami in predvsem na to, kakšen vpliv ima izvajanje upravljanja s spremembami pri uvedbi CRM rešitve. Pri upravljanju s spremembami lahko organizacijam pomagajo številni modeli. V magistrskem delu smo opisali pet modelov upravljanja s spremembami, ki se med seboj v določenih elementih prepletajo, v drugih pa so si popolnoma različni. Na podlagi preučene literature in virov ter analize študij primerov treh podjetij, ki so uvajala CRM rešitev, lahko rečemo, da so usmeritev poslovnih procesov v stranke, vključitev in podpora vodstva, interna marketinška kampanja in sodelovanje uporabnikov pri uvedbi ter njihovo usposabljanje dejavniki, ki odločilno vplivajo na uspeh pri uvedbi CRM rešitve. Keywords: CRM, organizacijske spremembe, upravljanje s spremembami, odpor do sprememb, sprejetje CRM rešitve uporabnikov Published in DKUM: 22.10.2021; Views: 959; Downloads: 105
Full text (928,51 KB) |
7. RAZVOJ DINAMIČNEGA MODELA MANAGEMENTA SPREMEMB V PODJETJUAndraž Lipolt, 2016, master's thesis Abstract: Sodobno ekonomsko okolje zahteva od podjetij stalno prilaganje poslovanja hitro spremin-jajočim se pogojem in zahtevam okolja. Podjetja se ekonomskemu okolju prilagajajo na način, da uvajajo spremembe v svoje delovanje. Spremembe lahko uvajamo na različne načine in na različna področja v podjetjih.
Osnovni cilj magistrske naloge je oblikovati dinamični model managementa sprememb v sodobnih podjetjih. V tem okviru želimo izpostaviti pomen prenove poslovnih procesov, vloge managementa prenove in dolgoročni vpliv prenove za doseganje želenih rezultatov delovanja podjetij.
Podjetja lahko za prilaganje poslovanja uporabijo različne načrtovane spremembe, ki jim omogočajo razvoj sedanjega stanja v želeno prihodnje stanje zaradi povečanja učinkovitosti in uspešnosti delovanja. Cilj izvajanja planiranih sprememb je razvoj novih ali izboljšanih rešitev za uporabo razpoložljivih virov in kapacitet pri oblikovanju nove vrednosti v poslovanju podjetja.
Vsebinsko gledano lahko podjetja za svoje spreminjanje uporabijo različne vrste sprememb, med katerimi se najpogosteje omenjajo predvsem spremembe tehnologije, proizvodov in storitev, strategije ter organizacijske strukture in kulture podjetja. Posamezne vrste spre-memb so medsebojno povezane in soodvisne.
Spreminjanje organizacije je kot vsako poslovno aktivnost potrebno ustrezno planirati, voditi, organizirati in kontrolirati, kar lahko s skupnim pojmom označimo kot management sprememb. V managementski teoriji se management sprememb najpogosteje označuje kot proces, ki vključuje faze priprave, sprejetja in zagotavljanja ustreznega izvajanja sprememb.
Večina poznanih modelnih rešitev za management sprememb se osredotoča na prvi dve fazi procesa spreminjanja, ki vsebinsko predstavljata izbor in sprejetje odločitve v izbranem časovnem trenutku in ju je zato tudi lažje izvesti. Manj je raziskano področje oblikovanja in zagotavljanje ohranitve novega stanja za zagotavljanje ustreznega dinamičnega izvajanja sprememb v poslovanju v daljšem časovnem obdobju.
Nevarnost pri uvajanju sprememb je, da spremembe dolgoročno ne obstanejo. Razlogov je lahko več, poleg tega, da spremembe ne prinašajo želenih učinkov, tudi tendenca, da zač-nemo stvari delati na načine, kot smo to počeli pred uvajanjem sprememb. V fazi po uvedbi sprememb moramo rezultate natančno meriti in preko posameznih kazalnikov spremljati njihove učinke.
Pri uvajanju sprememb moramo biti pozorni na odpor do sprememb, oziroma kako spre-membe sprejemajo zaposleni, ki se jih spremembe dotikajo. Odzivi na uvajanje sprememb so lahko različni. Veliko krat je naklonjenost do sprememb odvisna od posledic, kako spremembe vplivajo na njihov status in druge ugodnosti, ki so jih imeli pred začetkom tega procesa. Keywords: Spremembe, management sprememb, dinamični model managementa sprememb, odpor do sprememb, organizacijske strukture, spreminjanje organizacije, Uravnotežen sistem kazal-nikov. Published in DKUM: 01.07.2016; Views: 1978; Downloads: 216
Full text (3,59 MB) |
8. Organizational behaviourRobert Kreitner, Angelo Kinicki, Marc Buelens, 1999, higher education textbook Keywords: organizacija poslovanja, vedenje, behaviorizem, organizacijski sistemi, organiziranost, organizacija, evalvacija, ocenjevanje, organizacijske strukture, uspešnost poslovanja, vodenje, TQM, management, celovita kvaliteta, uporaba človeških zmogljivosti, rezultati, organizacijska kultura, življenjski cikel, človeški potencial, vrednote, učni proces, spremembe, medkulturna komunikacija, individualizem, osebnost, psihologija osebnosti, čustva, zaznavanje, motiviranje, delovne skupine, zaposlenost, moč, enakopravnost, konflikti, reševanje problemov, pogajanje, modifikacija, samospoznavanje, stres Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1626; Downloads: 132
Link to full text |
9. Oblikovanje in empirično preverjanje modela izbora orodij internega komuniciranja v času spremembTanja Sedej, 2014, doctoral dissertation Abstract: Bolj kot kadar koli prej v zgodovini človeštva postaja potreba po učinkovitem in uspešnem internem komuniciranju ključno merilo uspešnosti organizacij. Organizacije se namreč soočajo s povečano lokalno in globalno konkurenco, s pospešenim razvojem tehnologij in vsak dan bolj zahtevnimi kupci, posledično pa vneto iščejo rešitve, kako uspešno upravljati spremembe, ki se dogajajo vse pogosteje in intenzivneje.
Zavedanje o pomenu internega komuniciranja, še posebej v času sprememb, narašča ne le v akademskih krogih, ampak tudi v praksi pri menedžerjih in drugih strokovnjakih, saj lahko le dobro informirani, motivirani in zavzeti zaposleni prispevajo k uresničevanju vizije, strategije in poslovnih ciljev. Najboljše organizacije namreč razvijajo in izvajajo programe internega komuniciranja, ki so osredotočeni na potrebe zaposlenih, s tem pa dvigujejo sposobnost organizacij, da se uspešno soočajo s spremembami. Danes, ko spremembe predstavljajo ključno ali pa edino stalnico v življenju organizacij, je pospešen razvoj mogoče zabeležiti tudi na področju internega komuniciranja. Nove tehnologije namreč vsak dan močneje prodirajo v osrčje komuniciranja v organizacijah in interno komuniciranje ni izjema.
Znanstveno področje komuniciranja sicer relativno obširno pokriva interno komuniciranje, največkrat v smeri pretoka informacij in znanja na splošno. Ne glede na to pa ostaja del internega komuniciranja, ki je bil doslej kljub temu precej zapostavljen. Ena izmed pomembnejših nalog internega komuniciranja je namreč, da se v čim večji meri izkoristijo potenciali zaposlenih s komuniciranjem prek raznoterih orodij internega komuniciranja. Optimalna izbira orodij internega komuniciranja igra pomembno vlogo pri delovanju organizacij na splošno, še posebej pa v času sprememb, ko je treba obdržati motivacijo in zavzetost zaposlenih na visoki ravni. Posledično je potrebno dobro poznavanje in razumevanje potenciala orodij internega komuniciranja v smeri, da spodbuja zaposlene, da vneto prispevajo k uresničevanju poslovnih ciljev.
Za boljše razumevanje raziskovalnega področja v doktorski disertaciji predstavimo tri ključne teoretične sklope: teoretični okvir internega komuniciranja, orodja internega komuniciranja in komuniciranje o spremembah v organizaciji. Najprej pozornost namenimo internemu komuniciranju, tj. področju, ki v času sprememb pridobiva vedno več pozornosti, saj komuniciranje znotraj organizacije postaja vse bolj kompleksen in zahteven proces, ki ga je vedno teže obvladovati. Množica podatkov, s katerimi se dnevno srečujejo zaposleni, spodbuja organizacije k vzpostavitvi sistema pravočasnega in učinkovitega komuniciranja, ki tesno zasleduje poslovne cilje.
V nadaljevanju podrobneje predstavimo orodja internega komuniciranja, tako tradicionalna kot tudi tista sodobna, ki gredo v korak s časom. Namreč, vedno večja pestrost izbora orodij internega komuniciranja pomeni tudi, da se organizacije soočajo z vedno večjimi izzivi komuniciranja, hkrati pa nastaja potreba po spremljanju trendov in redni reviziji uporabnosti posameznih orodij. Z dobro premišljenim planiranjem internega komuniciranja, tudi orodij, je mogoče povečati zadovoljstvo zaposlenih, s tem pa tudi produktivnost in učinkovitost organizacije.
Teoretični del zaključimo z izčrpnim in obsežnim pregledom komuniciranja o spremembah v organizacijah s poudarkom na orodjih internega komuniciranja. Gre za področje, ki kljub priljubljenosti v literaturi menedžmenta sprememb še vedno ostaja pomanjkljivo raziskano. Dejstvo je, da v času negotovosti in sprememb največkrat ravno interno komuniciranje predstavlja ključen izziv, pogosto pa tudi razlog za neuspešno vpeljavo sprememb v organizacijah. Zaposlene je namreč treba prepričati ne le o tem, da poznajo in sprejmejo spremembe, ampak da tudi aktivno prispevajo k njihovemu uresničevanju.
Danes je pravzaprav že mogoče zaznati naraščanje pozornosti, namenjene odnosu med internim komuniciranjem in organizacijskimi spremembami ... Keywords: interno komuniciranje, interna javnost, organizacijske spremembe, menedžment sprememb, orodja internega komuniciranja Published in DKUM: 20.04.2015; Views: 1890; Downloads: 468
Full text (2,70 MB) |
10. IZHODIŠČA ZA SPREMINJANJE ORGANIZACIJE V PROIZVODNEM PODJETJUBrigita Rataj, 2014, master's thesis Abstract: Med današnjim poslovnim okoljem in organizacijo poteka nenehna dinamična interakcija in uspešnejša je tista organizacija, ki se hitreje odziva in hitreje vpliva kot konkurenti. Spreminjanje je zato potrebno dojemati kot izziv in priložnost, ne kot nepotreben napor in tveganje (Tavčar 1997, 59).
Cilj naloge je prikazati pomen nekaterih ključnih izhodišč pred in med uvedbo reorganizacije v podjetju z namenom, da bi se izognili težavam pri uvajanju organizacijskih sprememb in bi se izvedba reorganizacije čim bolj približala pričakovanjem.
Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov. Teoretični del vsebuje pojasnitev pojmov organizacija in organiziranost podjetja (s poudarkom na organski organizacijski strukturi), pregled izhodišč in opredelitev organizacijskih sprememb, poiskane vzroke, ki lahko vplivajo na uspešnost uvajanja organizacijskih sprememb, in proučitev Lewinovega modela organizacijskega preoblikovanja ter Kotterjevega in Cohenovega modela uvajanja sprememb. Empirični del zajema obravnavo obstoječe organizacijske strukture, prikaz izhodišč za spreminjanje organizacijske strukture ter pripravo izhodišč za potencialno uvajanje organizacijskih sprememb z uporabo navedenih modelov za izbrano proizvodno podjetje. S pomočjo ankete smo za izbrano proizvodno podjetje preverjali dve hipotezi. Hipoteze, da se bo večina zaposlenih upirala organizacijskim spremembam zaradi možnih neugodnih ekonomskih posledic, presenetljivo nismo mogli potrditi. Prav tako nismo mogli v celoti potrditi druge hipoteze, s katero smo preverjali, ali so zaposleni, ki niso zadovoljivo informirani o procesu uvajanja organizacijskih sprememb, manj motivirani za uvajanje organizacijskih sprememb. S pomočjo obeh hipotez in rezultatov ankete smo za izbrano proizvodno podjetje pridobili dragocene informacije. Več kot 70 % vseh anketirancev namreč meni, da so v podjetju potrebne organizacijske spremembe, iz česar je razvidno, da zaposleni sami kličejo po spremembah.
Za izbrano proizvodno podjetje smo opredelili izhodišča za spreminjanje organizacijske strukture. Eno izmed izhodišč je tudi zbirni model Lewina ter Kotterja in Cohena. Model z enostavnimi in predvsem razumljivimi koraki odgovorne izvajalce sprememb usmerja na pot pravilnega in uspešnega uvajanja organizacijskih sprememb, pri čemer je poudarek na komunikaciji z vsemi zaposlenimi v podjetju. Uvajanje in utrjevanje organizacijskih sprememb temelji na Lewinovem tristopenjskem modelu organizacijskega preoblikovanja (odmrznitev, preoblikovanje, zamrznitev), ki smo ga povezali z modelom vodenja sprememb po Kotterju in Cohenu: poudariti nujnost, sestaviti vodilni team, ustvariti vizijo in strategije, jih učinkovito sporočiti, odstraniti ovire, ki zavirajo ukrepanje, doseči kratkoročne uspehe, spodbujati spremembe val za valom, dokler delo ni opravljeno, in končno ustvariti novo kulturo, da se novo vedenje zakorenini.
Magistrsko delo lahko služi kot osnova za pripravo na uvajanje organizacijskih sprememb tako v podjetjih kot tudi vseh ostalih organizacijah. S podanimi ključnimi izhodišči za učinkovito in uspešno uvajanje organizacijskih sprememb bi se lahko izvajalci izognili marsikateri težavi pri uvajanju organizacijskih sprememb. Če bo magistrsko delo bralcu preprečilo vsaj eno težavo pri uvajanju organizacijskih sprememb, odgovorilo na vsaj eno njegovo vprašanje ali ga ob branju usmerilo k rešitvi svojih težav, je namen tega dela vsekakor dosežen. Keywords: organizacija, organiziranje, organizacijske spremembe, uvajanje organizacijskih sprememb, Kurt Lewinov model, Kotterjev in Cohenov model Published in DKUM: 01.04.2015; Views: 2475; Downloads: 455
Full text (1,88 MB) |