1. Organizacija in kakovost izobraževanja odraslihMojca Muhič, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Izobraževanje odraslih vedno bolj pridobiva na pomenu kot ena izmed temeljnih in sodobnih oblik izobraževanja. Poseben pomen ima vseživljenjsko učenje. Odrasli se na poti do odločitve za nadaljnje izobraževanje oziroma usposabljanje soočajo s številnimi ovirami in omejitvami.
Namen diplomskega dela je bil na podlagi opravljene raziskave ugotoviti, kje se pri odraslih, ki se izobražujejo, najpogosteje pojavljajo težave, na kakšen način lahko najdemo možne rešitve in kakšno vlogo ima pri tem izobraževalna ustanova, ki izobraževanja in usposabljanja izvaja.
Tako smo ugotovili, da največjo oviro pri izobraževanju odraslih predstavljajo šolnine, da je večina odraslih, ki se izobražujejo, zaposlenih ter da na kakovost izvajanja izobraževanj in usposabljanj odraslih najbolj vplivajo učitelji. Keywords: izobraževanje odraslih, organizacija izobraževanja, vseživljenjsko učenje, kakovost izobraževanja odraslih, zadovoljstvo udeležencev Published in DKUM: 03.10.2016; Views: 1434; Downloads: 254 Full text (2,44 MB) |
2. USPOSABLJANJE IN IZPOPOLNJEVANJE ZAPOSLENIH V OBČINSKI UPRAVIJanez Kraner, 2015, bachelor thesis/paper Abstract: Povzetek
Današnje poslovno okolje kot tudi okolje, v katerem deluje javna uprava, se nenehno spreminjata. Tako se javni uslužbenci na vseh hierarhičnih ravneh srečujejo s spremembami zakonodaje in čedalje večjo zahtevnostjo strank po kvalitetnem in učinkovitem delovanju javne uprave. Na takšne spremembe se lahko profesionalno odzovejo samo strokovno usposobljeni javni uslužbenci, ki so pripravljeni in sposobni svoje znanje nenehno posodabljati in nadgrajevati. Vsled tega je nujno potrebna preobrazba javne uprave, v smislu, da tudi organizacije v sestavi javne uprave postanejo “učeče se organizacije”. V diplomskem delu smo se osredotočili na področje usposabljanja in izpopolnjevanja javnih uslužbencev v občinski upravi Občine Hrastnik. Ugotovili smo, da Občina Hrastnik trenutno nima izdelanega letnega načrta izobraževanja, usposabljanja in izpopolnjevanja zaposlenih v smislu dokumenta, kot ga predvideva zakon. Kljub temu pa vsako leto v proračunu planira sredstva za strokovno izobraževanje zaposlenih, v višini 3.000 €. Ugotovili smo tudi, da management in zaposleni zelo dobro poznajo zakonsko podlago za izobraževanje, usposabljanje in izpopolnjevanje javnih uslužbencev in se zavedajo pomembnosti pridobivanja in prenosa novega znanja za profesionalno delovanje občinske uprave. Podatke smo pridobili iz primarnih in sekundarnih virov. Podatke iz primarnih virov smo obdelali z Excel programom. Keywords: - učeča se organizacija, - usposabljanje, - izpopolnjevanje, - management znanja, - načrt izobraževanja, - usposabljanja in izpopolnjevanja javnih uslužbencev Published in DKUM: 29.02.2016; Views: 1242; Downloads: 218 Full text (1,41 MB) |
3. MOTIVACIJA STROKOVNIH DELAVCEV ZA IZOBRAŽEVANJE V VRTCU ČRNUČEKatja Žabkar, 2014, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu nas zanima tema motivacije na področju izobraževanja odraslih. V okviru raziskave smo poskušali ugotoviti, kakšna je motivacija strokovnih delavcev v Vrtcu Črnuče.
Nenehne spremembe in hiter razvoj so prinesle nov pogled tudi na pedagoško delo, ker pa se danes znanje tako hitro razvija in so te novosti skoraj vsakodnevne, je nenehno izobraževanje strokovnega kadra nujno potrebno za doseganje zahtev okolja in vzdrževanje kakovosti pedagoškega dela.
V prvem delu diplomskega dela smo teoretično opredelili pojma izobraževanje in motivacija ter opisali faze izobraževalne dejavnosti v organizaciji. Predstavili smo organizacijo Vrtec Črnuče z organizacijskega, kadrovskega in izobraževalnega vidika.
V raziskovalnem delu diplomskega dela smo, na podlagi raziskave, izvedene s pomočjo anketnega vprašalnika, ugotovili stanje motiviranosti strokovnih delavcev, pomembnost motivacijskih dejavnikov ter ovir pri odločanju za izobraževanje, uporabnost novih znanj ter koliko na motiviranost vpliva starost, delovna doba in delovno področje.
Na koncu diplomskega dela smo poleg ugotovitev zapisali še predloge, za katere smo menili, da bi lahko prispevali k izboljšavam na področju motiviranja strokovnih delavcev za izobraževanje v Vrtcu Črnuče. Keywords: izobraževanje, organizacija izobraževanja, motivacija, vrtec Published in DKUM: 23.06.2014; Views: 1297; Downloads: 130 Full text (2,65 MB) |
4. MOBITEL, D.D. - UČEČA SE ORGANIZACIJAAleš Sojar, 2012, undergraduate thesis Abstract: Učeča se organizacija! Kaj je to? Lahko bi rekli tudi »koncept organizacije«, v kateri poteka proces nenehnega učenja, v želji, da bi dosegla svoj cilj oziroma zastavljeno vizijo. In ta proces zajema vse dele organizacije. Lahko torej rečemo, da je proces, ki združuje pomembne gradnike v celovito zgodbo, v zgodbo o uspehu. In tako nam lahko poda odgovore na vprašanja kot so:
- Kako preživeti in uspeti v času, ko so ponudniki telekomunikacijskih storitev soočeni s tisoč in enim izzivom zaradi tehnološkega napredka in zahtev uporabnikov?
- Kako spremljati trende sproti in trgu predstavljati najboljše, najnaprednejše in tehnološko inovativne rešitve?
Odgovor bi se torej lahko skrival v »učeči se organizaciji«, kamor po našem mišljenju sodi tudi Mobitel d.d., kjer sem zaposlen. To bomo poskušali dokazati v diplomskem delu, kjer bomo v teoretičnem delu najprej raziskali pomen in zakonitosti koncepta učeče se organizacije ter pogledali, kako v Mobitelu pristopamo k temu konceptu. V praktičnem delu pa bomo obdelali med zaposlenimi izvedeno anketo in preverili ali odgovori potrjujejo naša teoretična predvidevanja. Na koncu bomo za strokovno mnenje povprašali še zunanjega strokovnjaka s področja izobraževanja in s tem pridobili še dodaten pogled na raziskana vprašanja. Keywords: Klasično izobraževanje, E-izobraževanje, Planiranje izobraževanja, Zaposleni, Učeča se organizacija Published in DKUM: 14.08.2012; Views: 1619; Downloads: 158 Full text (2,40 MB) |
5. |
6. ORGANIZACIJA IN EVALVACIJA ŠOLE ZA STARŠEMateja Prelc, 2012, master's thesis Abstract: V sodobni družbi se vloga staršev vedno bolj spreminja. Vzroki za to so zmanjševanje števila rojstev, ki smo mu v Sloveniji priča iz leta v leto, prelaganje rojstva prvega otroka na kasnejša leta, strah pred izgubo službe, neurejene stanovanjske razmere, socialna nepreskrbljenost bodočih mladih družin in še bi lahko naštevali. Vendar ima prestavljanje starševstva na poznejša obdobja tudi svoj pomen, saj bodoči starši tako pomemben dogodek sprejemajo odgovorneje in resneje. Načrtovanje bodoče družine je nekakšen projekt, ki zahteva temeljit razmislek in skrbno načrtovanje. Pričakovanje novega člana, nosečnost in porod so namreč edinstvena obdobja, ki jih je potrebno dobro izkoristiti.
V magistrski nalogi me je zanimalo zadovoljstvo udeležencev šole za starše v zdravstvenem domu z njeno organizacijo, uporabljenimi metodami dela in s predavatelji, poleg tega pa tudi, kakšen vpliv je imelo obiskovanje šole za starše na udeležence.
Magistrsko delo je razdeljeno na dva dela, na teoretični in raziskovalni del. V teoretičnem delu so s pomočjo razpoložljive literature prek teoretičnih osnov predstavljeni najpogostejši pojmi o izobraževanju, organizaciji izobraževanja in evalvaciji.
V raziskovalnem delu pa je kot inštrument raziskave uporabljen anketni vprašalnik, ki je bil razdeljen po zaključku tečaja za bodoče starše. V raziskavi so bile zaradi večjega števila vzorcev in s tem realnejših podatkov zajete štiri skupine udeležencev šole za starše, ki je bila izvedena leta 2011. Podatki so bili obdelani s pomočjo programa za statistično obdelavo podatkov SPSS.
V magistrski nalogi sem ugotovila, da so bodoči starši, ki so se leta 2011 udeležili šole za starše v zdravstvenem domu, zadovoljni z njeno organizacijo in izvedbo. Rezultati raziskave kažejo, da so udeleženci najbolj zadovoljni s predavatelji, saj menijo, da so dobro izbrani in dovolj strokovni, najmanj pa so zadovoljni z uporabljenimi metodami dela, saj bi si želeli več individualne obravnave. Pregled zadovoljstva udeležencev šole za starše nam bo v pomoč pri načrtovanju dela v prihodnosti.
Evalvacija šole za starše v zdravstvenem domu, v katerem sem izvajala anketo, še ni bila narejena, zato nam lahko služi kot nekakšen pregled in potrditev dosedanjega dela ter nam je v pomoč pri snovanju načrtov za prihodnost, saj se čas nenehno spreminja, z njim pa tudi potrebe in zahteve udeležencev. Keywords: izobraževanje, organizacija izobraževanja, kurikulum, šola za starše Published in DKUM: 28.05.2012; Views: 3152; Downloads: 477 Full text (680,78 KB) |
7. ORGANIZACIJA IZOBRAŽEVANJA V JP ENERGETIKA LJUBLJANA D.O.O.Rok Cimerman, 2011, undergraduate thesis Abstract: V današnji hitro razvijajoči se družbi velikokrat poudarjamo pomen stalnega vseživljenjskega izobraževanja in izpopolnjevanja tako v zasebni sferi kot tudi na delovnem področju. Medtem ko je človek v zasebnem življenju prepuščen svoji iznajdljivosti med množico različnih bolj ali manj koristnih informacij, je na delovnem mestu njegovo izpopolnjevanje bolj odvisno od organizacije izobraževanja v podjetju, v katerem je zaposlen. Ko gre za izobraževanje na delovnem mestu, govorimo o organizaciji izobraževanja v podjetju.
Diplomsko delo obravnava organizacijo izobraževanja v Javnem podjetju Energetika Ljubljana, d.o.o. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in raziskovalnega dela. Teoretični del se naslanja na literaturo o organizaciji izobraževanja in zajema definicijo izobraževanja, potrebe po izobraževanju, temeljne pojme, povezane z izobraževanjem, ter oblike in metode izobraževanja. Seveda smo se osredotočili predvsem na načine izobraževanja, ki se uporabljajo pri izobraževanju zaposlenih.
Raziskovalni del naloge je izveden s pomočjo dela z dokumentacijo, opazovanjem in intervjujem. Predstavljeno je podjetje, v katerem se je izvajala raziskava, njegova dejavnost, opisana je zgodovina podjetja, organizacijska struktura ter organizacija izobraževanja zaposlenih. V drugem delu raziskave je predstavljen problem in cilj raziskave, ki je raziskan skozi statistične podatke. Zanimalo nas je predvsem, kako je organizirano izobraževanje v podjetju, koliko zaposlenih se vključuje v izobraževanje, ali so zaposleni zadovoljni z organizacijo in motivirani za izobraževanje, ali so razlike v motiviranosti med zaposlenimi glede na starostno in izobrazbeno strukturo, ali se število ur, namenjenih izobraževanju, povečuje/ zmanjšuje. Želeli smo izvedeti tudi kakšna je obveščenost zaposlenih o izvajanju izobraževanj in dobiti povratne informacije o že izvedenih izobraževanjih. Cilj raziskave je bil dobiti splošen vpogled v stanje na področju izobraževanja v podjetju Energetika Ljubljana ter opozoriti na morebitne pomanjkljivosti s predlogi za odpravo le-teh. Keywords: Organizacija izobraževanja, funkcionalno izobraževanje, študij ob delu, zaposleni Published in DKUM: 03.01.2012; Views: 2323; Downloads: 154 Full text (445,18 KB) |
8. PRIDOBITEV LICENCE ZA ZAPOSLENE V BANČNIŠTVUDamijan Gselman, 2011, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi sem opredelil in predstavil osnove bančnega zavarovalništva ter vzajemnih skladov, saj sta omenjena investicijska produkta vse pogostejši storitvi, ki jih banke vključujejo med svoje storitve. Za opravljanje teh storitev pa zaposleni potrebujejo ustrezni licenci.
V sklopu pridobitve licenc sta organizirani izobraževanji in tako sem predstavil teoretične osnove izobraževanja in kurikuluma, nato pa še raziskal organizacijo obeh omenjenih izobraževanj. Prav tako sem podrobneje zapisal celoten postopek pridobitve obeh omenjenih licenc. Zapisal sem pravno podlago za pridobitev licenc, zahtevane pogoje, organizacijo izobraževanja in preizkusov znanj, zbral sem obrazce in obvestila, ki so potrebni za prijavo na izobraževanje in na strokovni preizkus znanja.
Licenco za posredovanje zavarovanj za zaposlene v banki izda Agencija za zavarovalni nadzor na podlagi potrdila o uspešno opravljenem preizkusu strokovnih znanj, ki ga predhodno izda Slovensko zavarovalno združenje. Le-to pa prav tako organizira izobraževanje, ki poteka po razpisanih pogojih.
Licenco za trženje vzajemnih skladov zaposleni v banki pridobijo pri Agenciji za trg vrednostnih papirjev, če so predhodno uspešno opravili preizkus strokovnih znanj pri ZDU – GIZ. ZDU – GIZ prav tako organizira izobraževanje za pridobitev strokovnega znanja na področju trženja vzajemnih skladov.
Zaposleni na banki pa potrebujejo licenci za opravljanje bančnega zavarovalništva in trženje vzajemnih skladov, saj se je zakonodaja v zadnjih letih spremenila tako, da si lahko pridobijo ustrezno strokovno znanje.
Pri izdelavi diplomskega dela sem uporabil metode, ki so povezane s teoretičnim preučevanjem razpoložljive literature in virov. S teoretično osnovo sem zbrane podatke in postopke uredil in zapisal. Ti podatki se nanašajo na potrebne pogoje za pridobitev licenc, na celoten potek in organizacijo pridobitve izbranih licenc. Keywords: Izobraževanje, Kurikulum, Bančno zavarovalništvo, Vzajemni skladi, Organizacija izobraževanja za pridobitev licence za posredovanje zavarovanj, Organizacija izobraževanja za pridobitev licence za trženje vzajemnih skladov Published in DKUM: 05.08.2011; Views: 3258; Downloads: 352 Full text (1,72 MB) |
9. FINANCIRANJE IN ORGANIZIRANJE IZOBRAŽEVALNEGA SISTEMA V SLOVENIJISuzana Drame, 2010, undergraduate thesis Abstract: Razvojne spremembe potekajo na področju kulture, znanosti, tehnologije, gospodarstva, socialnega in političnega življenja ter na drugih področjih. So globalne, zato nanje s prenovo izobraževanja pri nas ni mogoče bistveno vplivati, ampak je treba uvideti njihove posledice in protislovnosti ter se nanje aktivno odzivati. Vzgoja in izobraževanje v Sloveniji je obravnavano kot razvit sistem. Ta sistem je lahko organiziran centralizirano ali pa decentralizirano. Da bi šole lahko postale "učne organizacije", potrebujejo trdne sisteme za podporo. In sicer, institucionalne službe namenjene za izboljšanje kakovosti šol.
Analiza stroškov izobraževanja je izredno pomembna za sprejemanje odločitev na področju izobraževanja, za načrtovanje ter za nadzorovanje ter spremljanje izobraževanja. Poznamo dve vrste financiranja in sicer; javno financiranje izobraževanja, ki zajema financiranje iz davkov in prispevkov, ter zasebno financiranje izobraževanja.Za financiranje izobraževanja je pomembno, da prinaša ta dejavnost tako posamezniku kot družbi ekonomske(denarne) in neekonomske koristi Država spodbuja zasebno financiranje predvsem zaradi zniževanja stroškov financiranja šol oziroma razbremenjevanja državnega proračuna.
Pri izobraževanju razlikujemo ekonomske in neekonomske učinke. Ekonomska učinkovitost izobraževanja je opredeljena kot razmerje med inputi in autputi, pri čemer so upoštevani denarni inputi. Ugotavljanje in merjenje ekonomske in neekonomske učinke ni enostavno, med drugim zato, ker se med seboj prepletajo. Izobraževanje torej predstavlja istočasno potrošnjo in investicijo.
V času kapitalizma, ekonomska izbire poklica postaja vedno bolj aktualna. Odnos med konceptoma delo in kapital je postal v današnji moderni kapitalistični družbi izredno pomemben, saj je delo, ki nudi dobre zaslužke, v tej družbi zelo cenjeno in zaželeno. Ekonomisti, trdijo, da se posamezniki raje odločajo za določene poklice na podlagi zaslužka. Več materialnih koristi kot poklic ponuja, večja je zainteresiranost za ta poklic. Višina zaslužka, ki ga poklic ponuja pa je odvisna od ponudbe in povpraševanja na trgu delovne sile. Keywords: KLJUČNE BESEDE: organizacija šolskega sistema, vodenje šolskega sistema, stroški izobraževanja, financiranje izobraževanja, izračun vrednosti izobraževanja, ekonomski učinki izobraževanja. Published in DKUM: 14.12.2010; Views: 2579; Downloads: 178 Full text (572,03 KB) |
10. VPLIV IZOBRAŽEVANJA NA KARIERO POSAMEZNIKANina Zupančič, 2010, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu z naslovom Vpliv izobraževanja na kariero posameznika smo se osredotočili na preverjanje trditev, da je število let delovne dobe odvisno od stopnje izobrazbe, da je starost ob upokojitvi odvisna od družbenega razreda posameznika, ter, da je starost ob upokojitvi odvisna od stopnje izobrazbe.
Prvi del diplomske naloge je sestavljen iz teoretičnega dela glavnih področij, kot so izobraževanje v splošnem in v Sloveniji, kariera, organizacija izobraževanja v podjetjih in podobno.
V drugem, empiričnem delu smo predstavili opravljeno raziskavo in anketna vprašanja na podlagi katerih je bila narejena analiza s pomočjo računanja povezanosti posameznih hipotez. Ugotovili smo, da med številom let delovne dobe in stopnjo izobrazbe obstaja korelacija, da med starostjo ob upokojitvi in stopnjo izobrazbe sicer obstaja povezava, a je zelo nizka. Prav tako smo preverjali trditev, da sta starost ob upokojitvi in družbeni razred povezana in jo zavrnili. Z raziskavo smo dokazali, da je višja stopnja izobrazbe anketiranih vplivala na razvoj kariere in na doseganje boljšega družbenega položaja. Visoko izobraženi anketiranci so dosegali boljše položaje hierarhičnih lestvic v podjetjih in imeli višje število podrejenih.
Zadnji del diplomske naloge je namenjen zapisom teh ugotovitev, kritični analizi in predlogom za izboljšave. Keywords: Izobraževanje, kariera, organizacija izobraževanja Published in DKUM: 02.12.2010; Views: 2192; Downloads: 229 Full text (498,43 KB) |