| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 130
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Vpliv bolezni covid-19 na organizacijo dela v domovih za starejše občane
Adis Burzić, 2021, master's thesis

Abstract: Pandemija je močno prizadela zdravstvene sisteme po celemu svetu, med najbolj ogroženimi pa so bili domovi za starejše občane. Ti so se v času epidemije srečevali z različnimi izzivi – pomanjkanje zaščitne opreme, sredstev za razkuževanje in hitrih testov so samo nekateri od problemov, ki so se pojavljali. Cilji in namen naloge so bili predstaviti vpliv pandemije covida-19 na organizacijo dela v domovih za starejše občane v Sloveniji. Želeli smo ugotoviti, kakšne načrte so imeli domovi za spopadanje z epidemijo ter kaj se je pri teh načrtih izkazalo za dobro in kaj slabo. V raziskavo so bili vključeni zaposleni v domovih za starejše občane v času epidemije. Na podlagi analize rezultatov smo ugotovili, da so glavni problemi, s katerimi so se srečevali v domovih po Sloveniji, pomanjkanje kadra, nepravočasna izobraževanja zaposlenih o ukrepih za preprečevanje širjenja virusa ter pomanjkanje strokovne pomoči (delavnice, izobraževanja, sproščanja) za zaposlene na temo premagovanja stresa in spopadanja z novonastalo situacijo. V prihodnosti bi bil poudarek predvsem na ustreznem in pravočasnem izobraževanju zaposlenih.Obvezno bi bilo teoretično in praktično usposabljanje na temo preventivno-zaščitnih ukrepov, ki bi se ponavljalo na vsakih nekaj mesecev ter bi bilo obvezno za vse nove zaposlene v domovih za starejše občane. Poleg tega bi dodali še dodatna izobraževanja oz. delavnice na temo premagovanja stresa, ki bi zaposlenim pomagali pri spopadanju s stresom v takih situacijah. Na ta način bi lahko zmanjšali tudi izgorelost zaposlenih.
Keywords: bolezen covid-19, organizacija dela, domovi za starejše občane, izobraževanje
Published: 23.09.2021; Views: 63; Downloads: 26
.pdf Full text (603,07 KB)

2.
ORGANIZACIJA GRADBIŠČA IN TEHNOLOŠKI PROCESI GRADNJE BENCINSKEGA SERVISA V CELJU
Jan Škrablin, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi so predstavljeni organizacija gradbišča ter tehnološki procesi rekonstrukcije in novogradnje obstoječega bencinskega servisa Celje. Prvi del naloge prikazuje splošne podatke o projektu, predvideni investiciji, prav tako pa tudi opiše obstoječe stanje in nakazuje na predvideno novo stanje objekta. V nadaljevanju sledi proučevanje pogojev za gradnjo objekta, in sicer se posveča proučevanju projektne dokumentacije, gradbene pogodbe, lokacijskih zmožnosti, klimatskih razmer in razpoložljivosti internih virov podjetja. Jedro diplomskega dela predstavlja organizacija gradbišča, ki obsega dimenzioniranje vseh začasnih prostorov, deponij gradbenega materiala in opreme, priključitev na komunalno oskrbo in opise notranjih ter zunanjih transportov. Zadnji del naloge opisuje procese rekonstrukcije in novogradnje objekta, kjer so natančno opisani vsi postopki gradnje, ki jih izvedemo, da zagotovimo optimalno opravljeno delo. V zaključku je prikazan načrt organizacije gradbišča.
Keywords: gradbeništvo, gradbena dela, organizacija gradbišča, dokumentacija, tehnološki procesi gradnje
Published: 15.09.2021; Views: 114; Downloads: 22
.pdf Full text (5,22 MB)

3.
Zagotavljanje enakosti v primarni zdravstveni oskrbi v povezavi z organizacijo dela in sistemom financiranja v Sloveniji in primerjava z državami centralne in vzhodne Evrope
Suzana Kert, 2021, doctoral dissertation

Abstract: Izhodišča. Sestavni del zdravstvenih sistemov je primarna zdravstvena oskrba (PZO), prevladujoč model oskrbe v Evropi v PZO pa družinska medicina. Za funkcioniranje sistemov je potrebno ustrezno financiranje in organizacija dela, oboje je potrebno za ustrezen dostop, ki predstavlja element enakosti v PZO. Namen. Namen raziskave je bil opredelitev KK in analiza dostopa do PZO glede organizacije dela in financiranja, cilji pa ocena KK za PZO glede strukture/pogojev, postopkov/procesov in izidov, ocena elementov kakovosti PZO, primerjava rezultatov za Slovenijo (SLO) z drugimi državami in oblikovanje priporočil za nosilce odločanja zdravstvenega sistema v SLO. Bolniki in metode. Raziskava je bila del mednarodne raziskave Quality and Costs of Primary care in Europe (QUALICOPC) v 34 državah v obdobju od leta 2011 do 2013. Uporabili smo podatke desetih držav centralne in vzhodne Evrope (CEECs): Bolgarija, Češka, Estonija, Latvija, Litva, Madžarska, Poljska, Romunija, Slovaška in SLO. Analizirali smo odgovore iz dveh vprašalnikov za 2103 naključno izbranih zdravnikov družinske medicine ter 18819 njihovih bolnikov. Uporabili smo več statističnih metod: predstavitev podatkov z opisnimi statistikami, frekvenčnimi porazdelitvami, srednjimi vrednostmi in variacijskimi razmiki, definiranje KK z deleži, preizkušanje domnev z različnimi testi ter iskanje povezav med spremenljivkami s faktorsko analizo. Rezultati. Glede organizacije dela je analiza odgovorov bolnikov v SLO in CEECs pokazala, da so bili nizki deleži bolnikov z negativnimi izkušnjami pri vprašanjih za potovalni čas več kot eno uro od doma do ambulante, nezmožnost dobiti obisk na domu, oddaljenost ambulante ter nepoznavanje, kako do storitev zvečer, ponoči in med vikendom, glede finančne dosegljivosti o tem, da bi zdravnika preveč skrbel denar, o preložitvi obiska zdravnika, ker niso imeli ali zavarovanja ali iz drugih finančnih razlogov in glede preložitve oz. opustitve obiska zdravnika. Najbolj značilne spremenljivke za organizacijo dela PZO so bile uporaba računalnika, število disciplin v posamezni ambulanti/centru, uporaba medicinske dokumentacije predhodnega zdravnika, delež naročenih bolnikov, dosegljivost ambulante/centra po 18 h in število ur, ko je ambulanta odprta. Primerjava KK v SLO in CEECs je pokazala več statistično značilnih razlik. Za KK strukture/pogojev smo ugotovili, da so imeli slovenski zdravniki v primerjavi z zdravniki iz CEECs statistično značilno različno in 1) več pripomočkov za delo (SLO 15,30, CEECs 13,0), 2) večje število strokovnjakov (SLO 4,18, CEECs 2,60), 3) višje število bolnikov na listi zdravnika (SLO 1950,01, CEECs 1894,7), 4) v delovnem dnevu višje število stikov (SLO 45,27, CEECs 33,7), 5) in krajše posvete z bolniki (SLO 9,59 min, CEECs 13,1 min), 6) nižje število hišnih obiskov (SLO 2,21, CEECs 6,9), 7) je bila redna zaposlitev pogostejša oblika zaposlitve (Slovenija 73,7 %, CEECs 30,1 %), 8) je bila plača pogostejši dohodek (SLO 85,2 %, CEECs 61,5 %), 9) večkrat so delali z medicinsko sestro (SLO 98,1 %, CEECs 87,8 %), in 10) sodelovali s patronažno sestro (SLO 76 %, CEECs 41,8 %). Za KK postopkov/procesov smo dokazali, da so slovenski zdravniki uporabljali statistično značilno različno in 1) več kliničnih smernic (SLO 3,85, CEECs 3,15), 2) sodelovali v več programih obravnave kroničnih bolezni (SLO 1,71, CEECs 1,13), 3) sami obravnavali več diagnoz (SLO 11,42, CEECs 9,09) ter 4) izvajali več posegov (SLO 2,43, CEECs 1,30). Zaključek. Izsledki raziskave kažejo, da bi bilo potrebno v Sloveniji na področju PZO izpeljati nekatere spremembe. Glede financiranja bi bilo razen glavarine in plačila za storitve, koristno vključiti nagrajevanje kakovosti dela, kot orodje za merjenje kakovosti predlagamo KK za postopke/procese in izide oskrbe, glede organizacije dela multidisciplinarni model oskrbe, nadaljevanje nižanja glavarin in vključevanje novih zdravnikov družinske medicine, na nivoju države pa vzpostavitev neodvisne tehnične ustanove.
Keywords: primarna zdravstvena oskrba, družinska medicina, organizacija dela, sistem financiranja, enakost, dostop do oskrbe, Slovenija, države centralne in vzhodne Evrope, kazalci kakovosti, priporočila
Published: 18.03.2021; Views: 205; Downloads: 42
.pdf Full text (5,98 MB)

4.
Optimizacija in načrtovanje razmestitve delovne opreme v podjetju uniforest d.o.o.
Svit Ribič, 2020, master's thesis

Abstract: Med slovenskimi in tujimi podjetji lahko pogosto zasledimo veliko razliko v stopnji njihove organizacijske zrelosti in organiziranosti. Številna slovenska podjetja imajo tako precejšnje možnosti izboljšanja na področju organiziranosti. Med tovrstna podjetja lahko uvrstimo tudi podjetje Uniforest d.o.o., ki večino svojih produktov izvaža v tujino. Izvozno naravnana podjetja so pod stalnim pritiskom doseganja dobavnih rokov. Samo ob učinkovitih proizvodnih procesih in uspešnem vodenju lahko slovenska podjetja konkurirajo in preživijo na tujem trgu. V magistrski nalogi bomo preučili podjetje Uniforest d.o.o., optimizirali proces montaže gozdarskih vitel in na podlagi montažnih operacij določili optimalno razmestitev delovnih mest. Magistrsko delo bo obsegalo tudi aktivacijski načrt celotnega projekta z opredeljenim časovnim načrtom in ekonomiko projekta. Glavni cilj naloge je z realnimi podatki ovrednotiti montažno linijo in podati predlog nove razmestitve delovnih mest. Podjetje bo pridobljene podatke lahko uporabilo za norme, ki jih sedaj ni.
Keywords: razmestitev, časovni normativi, organizacija dela, optimizacija, stroški
Published: 01.12.2020; Views: 316; Downloads: 0

5.
Dejavniki učinkovitega dela
Zala Kozin, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Podjetja se za doseganje uspešnega delovanja poleg sodobne informacijske tehnologije, inovacij in sposobnosti prilagajanja razmeram na trgu soočajo tudi z obvladovanjem dejavnikov učinkovitega dela. V diplomskem delu smo raziskovali dejavnike učinkovitega dela. V teoretičnem delu smo podrobno predstavili in opredelili produktivnost in učinkovitost dela, motivacijo, vodenje, organizacijo dela, vrednote podjetja, komunikacijo, fizične dejavnike (delovno okolje) in psihične dejavnike (stres). Raziskali smo kateri dejavniki učinkovitega dela so za zaposlene najpomembnejši, kateri stil vodenja je za zaposlene najpomembnejši, katera vrsta nagrade najbolje vpliva na učinkovitost in kolikšni meri vplivajo komunikacija, organizacija dela in vrednote na učinkovitost in uspešnost dela v obravnavanem podjetju X. S pomočjo raziskave, ki smo jo izvedli z anketnim vprašalnikom, smo ugotovili, da sta najpomembnejša dejavnika učinkovitega dela motivacija in komunikacija. Nato sledijo psihični dejavniki, vodenje, organizacija dela, vrednote podjetja in fizični dejavniki. V zaključku diplomske naloge smo na osnovi ugotovitev podali predloge za izboljšavo.
Keywords: dejavniki učinkovitega dela, motivacija, komunikacija, vodenje, organizacija dela
Published: 11.11.2020; Views: 201; Downloads: 37
.pdf Full text (879,22 KB)

6.
VIDIKI ORGANIZACIJE DELA V RAČUNOVODSKIH SERVISIH V SLOVENIJI IN AVSTRIJI
Vesna Verdnik, 2019, master's thesis

Abstract: Računovodski servisi vodimo računovodstvo in izdelujemo davčne napovedi za večje število poslovnih partnerjev. Pri svojem delu se srečujemo s povečanim obsegom dela v prvem trimesečju leta, saj moramo do 31. 3. tekočega leta izdelati letne davčne napovedi za preteklo leto za vsa podjetja, za katera vodimo računovodstvo, in poleg navedenega dela opraviti še vse tekoče delo. Posledično smo zaradi tega zaposleni v računovodstvu pod velikim pritiskom in doživljamo povečan stres na delovnem mestu. V tem obdobju je prisotno veliko kampanjskega dela in povečana obremenitev zaposlenih. Zaposleni v računovodstvu moramo vedno prilagajati izrabo letnega dopusta datumom, ki nas vežejo k oddaji mesečnih in letnih davčnih napovedi. V večini računovodskih servisov si izrabe letnega dopusta v prvem trimesečju leta zaposleni ne morejo privoščiti. Nekateri računovodski servisi vodijo računovodstvo tudi za samostojne podjetnike, ki imajo podjetja v Avstriji. Roki za izdelavo letnih davčnih napovedi v Sloveniji se razlikujejo od rokov, ki jih imajo za izdelavo letnih davčnih napovedi določene v Avstriji. Roki za izdelavo letnih davčnih napovedi v Avstriji so veliko daljši kot v Sloveniji. Zato se samostojni podjetniki, ki imajo podjetja v obeh državah, srečujejo z dodatnimi stroški vodenja računovodskih evidenc, saj v nekaterih primerih avstrijski računovodski servisi ne izdelajo pravočasno letnih davčnih napovedi, ki jih morajo slovenski računovodski servisi vključiti v davčne napovedi v Sloveniji. Ob tem spoznanju smo se odločili, da bomo s pomočjo raziskave raziskali in vam predstavili, kakšna je organizacijska struktura računovodskih servisov Slovenije in Avstrije, kako imajo organizirano delo, kaj omogočajo zaposlenim, kaj pomenijo za računovodske servise različni roki izdelave letnih davčnih napovedi in kaj bi bilo po našem mnenju in mnenju anketiranih računovodskih servisov najboljše spremeniti glede organizacije dela v slovenskih računovodskih servisih na področju zaposlenih. V raziskovalni nalogi smo ugotovili, da so organizacija dela in razporeditev dela ter roki do državnih institucij, ki jih imajo računovodski servisi v Avstriji, veliko prijaznejši do zaposlenih kot v Sloveniji.
Keywords: računovodski servis, organizacijska struktura, organizacija dela, roki davčnih napovedi, letni dopust.
Published: 22.01.2020; Views: 546; Downloads: 91
.pdf Full text (2,14 MB)

7.
Mednarodni standardi dela v luči 100-letnice Mednarodne organizacije dela
David Grabnar, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava mednarodne standarde dela, ki jih sprejema Mednarodna organizacija dela, in sicer v času stoletnice njenega obstoja. Mednarodna organizacija dela je v stoletju obstoja odigrala bistveno vlogo na področju ustvarjanja mednarodno delovno pravnih norm s ciljem zagotavljanja socialne pravičnosti za delavce širom sveta. Mednarodni standardi dela v obliki konvencij in priporočil služijo harmonizaciji oziroma unifikaciji sprejetih norm na področjih držav članic Mednarodne organizacije dela, ki te konvencije ratificirajo in implementirajo v svoj nacionalni pravni red. Skozi zgodovino je Mednarodna organizacija dela s sprejemanjem konvencij in priporočil dosegla ogromno na področju minimalnih pravic delavcev na globalni ravni, učinki teh prizadevanj pa so na dejanski ravni ustvarili ugodnejši položaj za delavce predvsem glede minimalnih delavskih pravic, kot so delovni čas, letni dopust, minimalno plačilo za delo, prepoved prisilnega dela in dela otrok itd. Mednarodna organizacija dela je skozi obdobje obstoja premostila številne krize, se do neke mere tudi preoblikovala in še danes velja za glavnega varuha delavskih pravic na globalni ravni. V času stoletnice pa vpliv Mednarodne organizacije dela vsaj na prvi pogled slabi in to v času, ko delavcem po vsem svetu oziroma kar svetovnemu trgu dela, grozijo faktorji kot so avtomatizacija, robotizacija, razvoj umetne inteligence, klimatske spremembe, neenakost in še bi lahko naštevali. Omenjeni faktorji bodo definitivno spremenili svet dela kot ga poznamo danes, Mednarodna organizacija dela pa si ob zavedanju teh sprememb zadaja visoke cilje za nadaljnje delovanje. Zagotovitev dostojnega dela kot 8. cilja v okviru Agende 2030 za trajnostni razvoj je definitivno eden takšnih ciljev, ki pa bo za samo izvedbo terjal sprejetje potrebnih instrumentov, kot tudi ratifikacijo le-teh s strani držav članic organizacije in zagotovitev potrebnih finančnih sredstev. Avtor želi z magistrskim delom bralcu predstaviti trenutno aktualno stanje na področju mednarodnih standardov dela, in sicer predvsem glede sprejemanja konvencij in ratifikacije le-teh, kot tudi izvajanjem nadzora nad ratificiranimi konvencijami s strani Mednarodne organizacije dela. V kolikor je namreč moč pritrditi pojavu slabenja vpliva Mednarodne organizacije dela na omenjenih področjih, upoštevaje tendence določenih držav po odstopu od že ratificiranih konvencij, vse navedeno predstavlja neugodno pozicijo Mednarodne organizacije dela. Natančneje je glede ratifikacije konvencij in spoštovanjem zavez napram Mednarodni organizaciji dela obravnavana Republika Slovenija, glede istega vprašanja pa so predstavljene še določene druge države članice Mednarodne organizacije dela. Z analizo je osvetljeno trenutno dejansko stanje in trendi ratifikacij konvencij in samega izvajanja ratificiranih institutov v praksi. Poseben del magistrskega dela obravnava rešitve, ki bi utegnile predstavljati odgovor na opisano problematiko nadaljnjega razvoja mednarodnega delovnega prava.
Keywords: Mednarodna organizacija dela, mednarodni standardi dela, mednarodno delovno pravo, dostojno delo, prihodnost dela.
Published: 20.12.2019; Views: 523; Downloads: 68
.pdf Full text (767,65 KB)

8.
Organizacija gradbišča in tehnološki procesi rekonstrukcije slovenskega inštituta za kakovost in meroslovje v Ljubljani
Bojan Lauko, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V nalogi diplomskega izpita je predstavljena organizacija gradbišča za objekt slovenskega inštituta za kakovost in meroslovje v Ljubljani. V projektu so opisani vsi splošni podatki o nameravani rekonstrukciji in splošni podatki o objektu. V opisu objekta najdemo vse podatke o lokaciji, zasnovi objekta, konstrukciji, ter vseh inštalacijah v objektu. V projektni nalogi so prav tako proučeni pogoji za gradnjo objekta. Bistvo naloge je organizacija ureditve gradbišča, v katerem najdemo rešitve za procese gradnje. V nalogi so predstavljeni tehnološki procesi gradnje za rušitvena, betonska, tesarska, zidarska, tlakarska, suhomontažna in ostala dela. Na koncu projektne naloge je podana shema organizacije gradbišča.
Keywords: gradbeništvo, organizacija gradbišča, gradbena dela, tehnološki procesi grajenja
Published: 11.11.2019; Views: 484; Downloads: 103
.pdf Full text (5,44 MB)

9.
Oblikovanje pripravljalnega mesta za montažo v Ledinek engineering d.o.o.
Aleš Ačko, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Podjetje Ledinek Engineering d.o.o. izvaja poleg ostalih dejavnosti tudi montažo strojev in naprav. Montaža poteka po sistemu, ki se je razvil skozi leta in je prinašal dobre rezultate, vendar se je ob porastu naročil ter širitvijo podjetja v nove proizvodne prostore pokazalo nekaj pomanjkljivosti v zdajšnjih metodah montaže. Področje, kjer bi se izboljšave najbolj občutile, je na nivoju organizacije montažnih komponent. Tukaj se v sedanjem sistemu izgubi ogromna količina časa, ki ga monterji porabijo za iskanje komponent, potrebnih za sestavo in montažo sklopa, ki ga v danem trenutku montirajo. V prenovljenem sistemu igra ključno vlogo pripravljalno mesto. Na tem pripravljalnem mestu je definiran potek dela, potrebna oprema in znanja delavca. Pripravljalno mesto je namenska lokacija znotraj podjetja, kjer delavec, usposobljen za to delo, zbere vse komponente, potrebne za montažo nekega sklopa stroja, ki se nato zabeležijo in odpišejo. Nato se dajo v transportne enote in oddajo v čakalno vrsto ali pa naravnost v montažo. S tem se občutno zmanjša izguba časa na montažnem mestu, s čimer se močno izboljša sledljivost komponent.
Keywords: pripravljalno mesto, organizacija dela, montaža, kanban, just in time
Published: 10.09.2019; Views: 546; Downloads: 50
.pdf Full text (2,28 MB)

10.
Organizacija
1995, journal

Abstract: Organizacija je interdisciplinarna strokovna revija, ki objavlja prispevke s področja organizacije, informatike in kadrovskega managementa.
Keywords: organizacija dela, organizacija podjetja, organizacija poslovanja, ekonomika podjetja, kadrovanje, informacijski sistemi, uspešnost poslovanja, politika podjetja, finance, management, menedžment
Published: 04.05.2018; Views: 1388; Downloads: 59
URL Link to file
This document has many files! More...
; This document is also a collection of 269 documents!

Search done in 0.14 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica