1. Analiza procesa vodenja proizvodnje v podjetju arko d.o.o.Maj Prelog, 2025, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo se v prvem delu navezuje na teoretično ozadje procesov vodenja proizvodnje, ki zajema osnove o proizvodnem sistemu, modelih vodenja, vzdrževanju in uspešnosti poslovanja podjetja. Drugi del uvodoma zajema opis podjetja Arko d.o.o., ki se primarno ukvarja z nadgradnjami tovornih vozil. V nadaljevanju sledi analiza vodenja proizvodnega sistema, pregled preteklega poslovanja ter analiza obdelave naročil. V zaključku so podani smiselni predlogi rešitev in možnih izboljšav za trenutne izzive, s katerimi se rastoče podjetje sooča. Keywords: vodenje proizvodnje, organizacija, Arko d.o.o., analiza, planiranje Published in DKUM: 08.07.2025; Views: 0; Downloads: 0 |
2. Analiza uporabe in poznavanja vitkih pristopov med zdravstvenimi delavciKristina Leskovar, 2025, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava uporabo in poznavanje vitkih pristopov med zdravstvenimi delavci v slovenskih zdravstvenih ustanovah. Namen raziskave je bil ugotoviti, v kolikšni meri zdravstveni delavci poznajo metode vitkih pristopov, kot so 5S, KAIZEN, KANBAN, SMED in 7 IZGUB, ter kako pogosto in na kakšen način jih uporabljajo v praksi.
Z empirično raziskavo, izvedeno s pomočjo anketnega vprašalnika med 160 zdravstvenimi delavci, so bile analizirane razlike v poznavanju glede na vrsto zdravstvene ustanove, stopnjo izobrazbe in delovno mesto. Rezultati so pokazali nizko raven splošnega poznavanja vitkih pristopov – več kot dve tretjini anketiranih zanje še ni slišalo. Kljub temu je večina anketirancev izrazila pripravljenost za dodatno izobraževanje in prepoznala potencial teh metod za izboljšanje delovnih procesov.
Statistične analize so potrdile, da obstajajo razlike v poznavanju metod glede na vrsto ustanove: največje poznavanje je bilo zaznano v bolnišnicah, najmanjše pa v domovih za starejše. Ugotovljena je bila tudi povezava med zaznavo koristi vitkih pristopov in pripravljenostjo za izobraževanje, medtem ko povezava s stopnjo izobrazbe ni bila statistično značilna. Najpogosteje uporabljena metoda je bila 5S, medtem ko so druge metode uporabljali redkeje.
Najpogostejše ovire za uvedbo vitkih pristopov so bile pomanjkanje časa, izobraževanja in podpore vodstva. Kljub temu rezultati nakazujejo, da obstaja visoka raven interesa za njihovo uporabo, kar predstavlja pomembno priložnost za nadaljnje usposabljanje in organizacijske spremembe.
Delo poudarja potrebo po večji ozaveščenosti, strateški podpori in sistematični uvedbi vitkih pristopov, saj ti lahko prispevajo k boljši organizaciji dela, večji učinkovitosti in višji kakovosti zdravstvene oskrbe. Keywords: Vitki pristopi, zdravstveni delavci, organizacija dela, optimizacija procesov, zdravstveni sistem Published in DKUM: 30.06.2025; Views: 0; Downloads: 4
Full text (1,29 MB) |
3. Organizacijska klima v zdravstveni organizaciji zd ljubljana, enota šiškaMatjaž Miholič, 2025, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava organizacijsko klimo v zdravstveni organizaciji, in sicer v Zdravstvenem domu Ljubljana, enoti Šiška. Organizacijska klima je ključni dejavnik, ki vpliva na zadovoljstvo zaposlenih, kakovost dela in uspešnost organizacije. V strokovnem delu je poudarjen pomen vodenja, medosebnih odnosov, komunikacije, motivacije in nagrajevanja pri oblikovanju delovnega okolja, ki spodbuja zavzetost zaposlenih.
Cilj raziskave je bil ugotoviti trenutno stanje organizacijske klime in zadovoljstva zaposlenih ter predlagati ukrepe za izboljšanje. Raziskava je bila izvedena z validiranim anketnim vprašalnikom, s katerim so bile analizirane ključne dimenzije organizacijske klime: vodenje, notranja komunikacija, odnosi med zaposlenimi, motivacija, inovativnost, pripadnost organizaciji in nagrajevanje.
Rezultati raziskave so pokazali, da zaposleni v ZD Ljubljana, enoti Šiška, zaznavajo pozitivne vidike glede pripadnosti organizaciji in odnosih s sodelavci, pa vendar so izpostavili potrebo po izboljšanju komunikacije med zaposlenimi in vodstvom ter večjemu priznavanju njihovega dela. Raziskava je prav tako potrdila, da organizacijska klima pomembno vpliva na zavzetost in uspešnost zaposlenih ter njihovo splošno zadovoljstvo na delovnem mestu.
Na osnovi rezultatov so predlagani ukrepi za izboljšanje organizacijske klime, kot so večja transparentnost v komunikaciji, boljše nagrajevanje zaposlenih, večje vključevanje zaposlenih v proces odločanja in spodbujanje inovativnosti. Ključna ugotovitev raziskave je, da pozitivna organizacijska klima ne vpliva le na dobro počutje zaposlenih, temveč tudi na kakovost zdravstvenih storitev, ki jih nudijo pacientom.
Zaključek magistrskega dela poudarja, da je organizacijska klima v zdravstvenih ustanovah dinamičen in večplasten proces, ki zahteva kontinuirano spremljanje in prilagajanje organizacijskih praks, da bi zagotovili optimalno delovno okolje in visoko raven kakovosti zdravstvenih storitev. Keywords: organizacijska klima, zadovoljstvo zaposlenih, zdravstvena organizacija Published in DKUM: 20.06.2025; Views: 0; Downloads: 6
Full text (755,12 KB) |
4. Poučevanje spoznavanja okolja in naravoslovni kapital učencevVasja Kožuh, 2020, original scientific article Abstract: V prispevku predstavljamo potek in rezultate raziskave, katere osnovni namen je podrobneje spoznati poučevanja učnega predmeta spoznavanje okolja. Ugotovili smo, da učiteljice v prvem vzgojnoizobraževalnem obdobju ocenjujejo, da so motivirane za delo in kompetentne za poučevanje predmeta spoznavanje okolja. Pri tem se čutijo manj pripravljene za poučevanje fizikalnih, kemijskih, tehniških, socioloških in psiholoških vsebin kot za poučevanje drugih vsebin. Nadalje ugotavljamo, da določene naravoslovne postopke, kot so analiza in interpretacija podatkov, raziskovanje in delo z računalniki, izvajajo manj pogosto od drugih postopkov. Pri vrednotenju znanja se opirajo predvsem na pisne in ustne odgovore učencev. Keywords: spoznavanje okolja, naravoslovni pouk, poučevanje, učitelji, učne metode, organizacija pouka, ocenjevanje znanja, osnovne šole, naravoslovno znanje, spoznavni procesi in postopki, oblike poučevanja Published in DKUM: 19.06.2025; Views: 0; Downloads: 0
Full text (730,07 KB) This document has many files! More... |
5. Hibridno projektno vodenje v javnem zavoduAnže Pavšek, 2025, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo raziskuje uporabo hibridnih metodologij, ki združujejo tradicionalne in agilne pristope. Namen raziskave je analizirati prednosti in slabosti hibridnega projektnega vodenja ter preučiti, kako lahko tovrstni pristop prispeva k boljšemu izvajanju projektov. Raziskava pokriva področje projektnega vodenja v Javnem zavodu Cene Štupar – Center za izobraževanje Ljubljana, kjer je uspešno izvajanje projektov ključno za doseganje organizacijskih ciljev. Teorija navaja, da hibridno projektno vodenje prinaša številne prednosti, vključno s povečano prilagodljivostjo, izboljšano komunikacijo znotraj projektnih ekip ter višjo uspešnostjo projektov, vendar se je v aplikativnem delu, kjer je bila opravljena raziskava na enem od projektov, pokazalo, da v Javnem zavodu Cene Štupar – Center za izobraževanje Ljubljana uporaba hibridnih metodologij ne bi bila smiselna . Keywords: Projekt, hibridno projektno vodenje, organizacija, javni zavod. Published in DKUM: 11.06.2025; Views: 0; Downloads: 7
Full text (1,22 MB) |
6. Agilno vodenjeLara Kovačec, 2025, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava pomen agilnega vodenja kot ključnega dejavnika uspešnosti sodobnih organizacij v hitro spreminjajočem se poslovnem okolju. Agilno vodenje omogoča organizacijam prilagodljivost, odzivnost in izkoriščanje novih priložnosti, pri čemer imajo ključno vlogo agilni vodje, ki s svojo sposobnostjo sprejemanja hitrih odločitev, spodbujanja inovacij ter kulture učenja navdihujejo zaposlene. Kljub dokazanim prednostim agilnega pristopa organizacije še vedno pogosto vztrajajo pri tradicionalnih organizacijskih strukturah, zato je nujno spodbujati prehod k bolj prilagodljivim in učinkovitim oblikam vodenja za zagotavljanje dolgoročne konkurenčnosti in uspeha.
Namen magistrskega dela je bil ugotoviti pomen agilnosti in agilnega vodenja ter vpliv ravni poznavanja agilnega vodenja pri vodjih na motivacijo, komunikacijo, zadovoljstvo in produktivnost zaposlenih. To je bilo opravljeno s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika, v katerem so sodelovali vodje in izvedbeni delavci izbranega podjetja. Analiza pridobljenih podatkov je omogočila vpogled v prakso agilnega vodenja v podjetju ter ugotavljanje vpliva ravni poznavanja agilnega vodenja pri vodjih na motivacijo, komunikacijo, zadovoljstvo in produktivnost zaposlenih.
Rezultati so pokazali, da sta agilnost in agilno vodenje še vedno premalo raziskani temi, pri čemer so vodje bolj ozaveščeni o teh konceptih v primerjavi z izvedbenimi delavci. Prav tako smo ugotovili, da raven poznavanja agilnega vodenja pri vodjih pozitivno vpliva na motivacijo, izboljšuje komunikacijo, povečuje zadovoljstvo in produktivnost zaposlenih, kar poudarja pomembnost vloge agilnih vodij pri ustvarjanju pozitivnega delovnega okolja in doseganju organizacijskih ciljev. Te ugotovitve še posebej izpostavljajo pomen povečanja poznavanja agilnega vodenja med vodji, saj lahko to pripomore k večji organizacijski uspešnosti. Keywords: agilnost, agilna organizacija, agilno vodenje, agilni vodja, motivacija, komunikacija, zadovoljstvo, produktivnost Published in DKUM: 05.06.2025; Views: 0; Downloads: 37
Full text (1,97 MB) |
7. Sponzoriranje športne organizacijeJan Dornik, 2025, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava optimizacijo sponzorskih strategij in sodelovanja med košarkarskim klubom Triglav Kranj in sponzorji. Sodelovanje med športno organizacijo in sponzorjem je uspešno, kadar imajo športne organizacije jasno opredeljene in merljive cilje, vzpostavijo učinkovito in transparentno komunikacijo ter delijo vrednote s sponzorji. Sponzorji, ki dajejo poudarek na merjenje učinkov sponzorstva, izražajo višjo stopnjo zadovoljstva in so bolj naklonjeni k dolgoročnemu partnerstvu. Profesionalen pristop športnih organizacij, ki vključuje dobro strukturiran strateški načrt in natančno zastavljene cilje, bistveno pripomore k večji finančni podpori s strani sponzorjev ter k uspešnemu pridobivanju novih partnerstev. S pomočjo narejenega postopkovnika bo Košarkarski klub Triglav Kranj lažje prišel do strategije za uspešno pridobivanje novih sponzorstev. Keywords: sponzorstvo, športna organizacija, košarkarski klub, marketing Published in DKUM: 04.06.2025; Views: 0; Downloads: 7
Full text (1,70 MB) |
8. Organizacija gradbišča in terminsko planiranje gradnje Logističnega centra HočeRok Zdovc, 2025, undergraduate thesis Abstract: V diplomski delu je obravnavana organizacija gradbišča in terminsko planiranje za izgradnjo Logističnega centra Hoče. V prvem delu naloge so predstavljeni osnovni podatki o projektu. Podani so podatki o lokaciji izvedbe objekta, zasnovi objekta, konstrukciji in vseh inštalacijah v objektu. V nadaljevanju so obravnavane različne dokumentacije, kot so gradbeno dovoljenje, gradbena pogodba, projektna dokumentacija in elaborati. Preučeni so tudi pogoji za izgradnjo objekta. Drugi, bistveni del diplomske naloge se osredotoča na organizacijo gradbišča s tehničnim poročilom, kjer so opisani dostop do gradbišča, komunalni priključki, začasni objekti, deponije, potrebna delovna sredstva in delovna sila ter varnost in zdravje pri delu. Obravnavano je tudi terminsko planiranje, ki je grafično predstavljeno s pomočjo gantogramske tehnike. Na koncu diplomske naloge je podana shema organizacije gradbišča in modificiran gantogram. Keywords: organizacija gradbišča, terminsko planiranje, logistični center Hoče Published in DKUM: 05.05.2025; Views: 0; Downloads: 43
Full text (3,92 MB) |
9. Uspešnost organizacije kot posledica uspešne komunikacije in dobrih odnosov med vodjo in zaposlenimi na delovnem mestuMaja Karlin, 2025, master's thesis Abstract: Uspešnost organizacije predstavlja ključno merilo njenega delovanja in pomembno vodilo za dosego ciljev ter ohranjanje konkurenčnosti v dinamičnem poslovnem okolju. Uspešnost organizacije predstavlja kompleksen koncept. Vemo, da je uspeh vseh organizacij, tako javnih kot zasebnih, odvisen od številnih dejavnikov. Ključno vlogo med njimi pa imata komunikacija in odnosi na delovnem mestu. Komunikacija je t.i. osnovni gradnik delovanja vsake organizacije. Sinergija med vodstvom in zaposlenimi predstavlja pomemben element uspešnosti organizacije, saj temelji na vzajemnem zaupanju, sodelovanju in skupnem delovanju v smeri doseganja zastavljenih ciljev. Dobri odnosi na delovnem mestu temeljijo na medsebojnem zaupanju, spoštovanju, empatiji in podpori med sodelavci.
V prvem delu magistrske naloge uporabimo deskriptivno metodo dela, s katero analiziramo že obstoječe raziskave in strokovno literaturo s tega področja. V empiričnem delu pa uporabimo anketiranje kot raziskovalni inštrument, s katerimi ugotavljamo, kako so za uspešnost organizacije pomembni dobra komunikacija ter dobri odnosi na delovnem mestu med vodjo in zaposlenimi.
S pomočjo grafov in tabel predstavimo rezultate, ki smo jih analizirali z uporabo računalniškega programa Microsoft Excel in SPSS.
Rezultati kažejo, da so ljudje v organizaciji, kjer je bila raziskava izvedena, na splošno zadovoljni s komunikacijo in menijo, da je ta dovolj dobra. Strinjali so se s trditvami, da le-ta spodbuja in motivira navdušenje za doseganje ciljev podjetja, kar seveda pozitivno vpliva na uspeh podjetja. Prav tako pa rezultati kažejo, da so dobri odnosi prav tako eden izmed ključnih dejavnikov za uspešnost podjetja. Keywords: organizacija, uspešnost, komunikacija, odnos Published in DKUM: 24.04.2025; Views: 0; Downloads: 33
Full text (1,06 MB) |
10. Organizacija in organiziranje2025 Abstract: Sodobna družba je družba organizacij. Organizacije so prostor, kjer se ljudje nahajamo v različnih oblikah, različnih dejavnostih in zasledujemo različne interese in cilje. Ravno tako se vprašanje organizacije skozi institucionalno, instrumentalno opredelitev in skozi oblikovanje organizacije razvija že od samih začetkov vzpostavitve znanstvenega raziskovanja s področja organizacijskih ved. Vprašanja, ki so vezana na organizacijo in organiziranje, izhajajo najprej iz percepcije človeka in razumevanja zakonitosti organizacij, ki jih je potrebno upoštevati tako v formalnem kot v neformalnem pogledu. V znanstveni monografiji z naslovom Organizacija in organiziranje smo povezali vsebinsko zaokrožena poglavja, ki so nastala v avtorstvu in soavtorstvu visokošolskih učiteljev in sodelavcev ter doktorskih študentov. Tematski sklopi so vezani na področja organizacije, saj upoštevajo kadrovski, procesni in informacijski vidik. Obravnavajo torej področje treh glavnih stebrov organizacije, ki skozi zgodovino pomenijo tudi odskočno desko za bodoči razvoj in raziskovanje organizacijskih ved. Keywords: organizacija, kompetence, družbena odgovornost, komunikacija, kakovost Published in DKUM: 18.04.2025; Views: 0; Downloads: 37
Full text (6,26 MB) This document has many files! More... |