1.
ANALIZA MEDNARODNEGA TRANSPORTA Z OPRTNIM VLAKOMTanja Ajdnik, 2010, undergraduate thesis
Abstract: V diplomskem delu sem predstavila oprtni transportni sistem cesta — železnica. Analizirala sem tehnološki proces oprtnega vlaka, ki ga SŽ skupaj s podjetjem Adria Kombi in avstrijskim podjetjem Ökombi izvajajo na progi Maribor-Tezno — Wels. Terminal Maribor-Tezno leži neposredno na V. Panevropskem koridorju, kar mu omogoča možnosti nadaljnjega razvoja in vključevanje v evropske transportne tokove.
Oprtni oziroma t. i. »nespremljani« transportni sistem združuje prednosti cestnega in železniškega prevoza. Eden od glavnih razlogov za uveljavljanje kombiniranega transportnega sistema cesta — železnica je povečanje izkoriščenosti železniških zmogljivosti in hkrati razbremenitev v cestnem transportu. Da pa se lahko izvede takšen način prevoza, je potrebno imeti ustrezna cestna vozila, železniške vagone in terminale s pretovorno mehanizacijo.
Glavne ugotovitve diplomskega dela so:
- kombinirani transport je okolju prijaznejši način transporta,
- v okviru transportnega sistema države EU posebej spodbujajo razvoj kombiniranega transporta cesta — železnica (tehnologija A),
- največji del kombiniranega transporta predstavljajo prevozi kontejnerjev,
- Panevropski transportni koridorji omogočajo učinkovite transportne povezave na območju celotne Evrope,
- največji del tovornega transporta v Sloveniji predstavljajo mednarodni prevozi,
- za uspešno izvajanje oprtnega transport mora Slovenija posodobiti železniško infrastrukturo.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: kombinirani transport cesta – železnica, Panevropsko transportno omrežje, oprtni transport na Slovenskih železnicah, oprtni vlak na relaciji Maribor-Tezno – Wels.
Published in DKUM: 11.02.2011; Views: 3248; Downloads: 493
Full text (1,80 MB)