1. Model za določanje kapacitet in opremljenosti avtobusnih postaj ter implementacija na primeru Gornje Radgone : magistrsko deloKarina Flisar, 2024, master's thesis Abstract: Načrtovalci slovenskih avtobusnih postaj se zaradi obstoječe pravne podlage velikokrat znajdejo v dilemi. Veljaven Pravilnik o opremljenosti avtobusnih postaj, pomembnejših avtobusnih postajališč in avtobusnih postajališč ter načinu opravljanja storitev avtobusnih postaj, veljaven od leta 2004, predstavlja osnovno pravno podlago za načrtovanje. Ta do danes ni bil deležen sprememb ali dopolnitev.
Magistrsko delo podaja predloge in smernice za določanje kapacitet opremljenosti in storitev avtobusnih postaj v obliki modela. Na podlagi slovenskega pravilnika o železniških postajah in postajališčih ter nemških smernic za načrtovanje avtobusnih postaj je predlagana nova kategorizacija avtobusnih postaj za območje Republike Slovenije. Model bi načrtovalcem lahko postal pripomoček za načrtovanje novih in rekonstrukcijo obstoječih avtobusnih postaj. Prav tako bi se lahko na podlagi modela dopolnila, spremenila ali obnovila slovenska pravna podlaga za načrtovanje avtobusnih postaj.
Model je implementiran na primeru nove avtobusne postaje v Gornji Radgoni. Za prihodnji razvoj železniškega prometa na območju Gornje Radgone smo preverili, ali bo zasnovana avtobusna postaja ustrezala dodatnim kapacitetam potnikov ali dodatnim avtobusnim linijam. Keywords: načrtovanje, avtobusna postaja, opremljenost, storitve Published in DKUM: 18.07.2024; Views: 241; Downloads: 40
Full text (15,05 MB) |
2. Uporaba IKT pred, med in po epidemiji COVID-19 v posavskih osnovnih šolah : magistrsko deloTjaša Hode, 2023, master's thesis Abstract: Informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT) se vedno bolj pogosto vključuje v proces izobraževanja. Za njeno uspešno vključenost v pouk potrebujemo usposobljenega učitelja in dobro opremljeno šolo. Ker se je njena uporaba močno povečala v obdobju med epidemijo COVID-19, je zelo pomembno, da učitelji IKT tudi v prihodnosti še bolj vključujejo IKT v sam pouk.
Glavni namen magistrskega dela je bil preučiti uporabo IKT pred, med in po epidemiji COVID-19 v posavskih osnovnih šolah. Zanimali so nas razlogi za uporabo, prednosti in slabosti, pogostost uporabe IKT, usposobljenost učiteljev, katere naprave in orodja so uporabljali ter kakšna je bila opremljenost šol pred, med in po epidemiji COVID-19. Zanimale so nas razlike glede na razredno in predmetno stopnjo, dobo poučevanja, starostno skupino in okolje.
Rezultati raziskave temeljijo na vzorcu 147 učiteljev. Ti so pokazali, da so se usposobljenost, opremljenost in pogostost uporabe IKT po epidemiji izboljšale. Statistično značilnih razlik teh izbranih kategorijah glede na delovno dobo, starost, stopnjo poučevanja in okolje ni bilo. Ugotovili smo, da se IKT najpogosteje uporablja zaradi interesa učiteljev ali učencev, da so učitelji najpogosteje uporabljali računalnik in program Microsoft Office, da je najpogostejše sredstvo komuniciranja e-mail ter opredelili mnoge prednosti in slabosti, ki jih IKT prinaša. Keywords: informacijsko-komunikacijska tehnologija, COVID-19, osnovna šola, usposobljenost, opremljenost Published in DKUM: 22.09.2023; Views: 446; Downloads: 97
Full text (1,66 MB) |
3. Opremljenost šolskih delavnic za tehniko in tehnologijo v osnovni šoliMaja Lešnik, 2021, master's thesis Abstract: Opremljenost in stanje učilnice za tehniko in tehnologijo sta pomembna dejavnika pri izvajanju praktičnega dela pouka. V teoretičnem delu so predstavljeni zakoni, predpisi, pravilniki in smernice, ki zadevajo opremljenost učilnic za tehniko in tehnologijo in širše. Predstavljena je analiza dokumentov, ki predpisujejo potrebna orodja, stroje in pripomočke v delavnicah. Za razjasnitev nejasnosti v zakonodaji in povezavi zakonodaje s prakso je bil izveden intervju s svetovalcem za tehniko na Zavodu RS za šolstvo.
V empiričnem delu je bila izvedena raziskava o prostorskih pogojih v učilnicah za tehniko in tehnologijo, njihovi opremljenosti ter zadovoljstvu učiteljev tehnike in tehnologije s trenutnim stanjem v učilnicah. Podatki so bili pridobljeni s pomočjo spletnega vprašalnika na vzorcu, ki je zajemal 128 učiteljev tehnike in tehnologije iz vse Slovenije. Analiza pridobljenih podatkov je pokazala, da obstajajo velike razlike med normativi za prostorske pogoje in priporočili o opremljenosti učilnic ter dejanskim stanjem učilnic za tehniko in tehnologijo. Le majhen delež učiteljev ocenjuje trenutno stanje učilnic kot zadovoljivo in dobro. Mit, da si večina učiteljev skozi leta učilnico ustrezno opremi, vsaj pri učiteljih tehnike in tehnologije ne drži. Na podlagi teoretičnih izhodišč in raziskave v empiričnem delu lahko za učinkovito izboljšanje stanja predlagamo, da se veljavni dokumenti posodobijo, poenotijo in da se v njih jasno določi minimalne zahteve za orodja, stroje, opreme, učila in pripomočke, ki se morajo nahajati v vseh učilnicah za tehniko in tehnologijo. Na podlagi poenotene zakonodaje pa predlagamo izvajanje rednih inšpekcijskih nadzorov, ki bodo preverjali stanje učilnic z vidika opremljenosti, ustrezne ergonomije, varnosti in ostalih veljavnih normativov. Keywords: opremljenost, učilnica za tehniko in tehnologijo, stroji, naprave in pripomočki, zakonodaja Published in DKUM: 19.10.2021; Views: 1087; Downloads: 308
Full text (2,10 MB) |
4. Reorganizacija gasilske enote avtocestne baze vranskoBoris Žnidarko, 2018, master's thesis/paper Abstract: Avtocestno omrežje na slovenskem je ključnega pomena za izvajanje logističnih procesov in spada med t. i. kritično infrastrukturo. Zagotavljanje varnosti celotnega avtocestnega omrežja, med katerim so tudi predori, je zato nujno. Predori niso le najzahtevnejši in najdražji avtocestni objekti, ampak so lahko tudi najnevarnejši v primeru izrednega dogodka, npr. požara. Kljub upoštevanju vseh predpisov in priporočil glede varnosti v predorih še vedno prihaja do požarov z veliko materialno škodo ali žrtvami. Samo s tehničnimi ukrepi ne moremo preprečiti požarov, lahko pa jih z ustrezno formirano, usposobljeno in opremljeno gasilsko enoto uspešno omejujemo, pogasimo ali celo preprečimo. V magistrski nalogi raziskava zajema področje učinkovitosti, varnosti, usposobljenosti in opremljenosti posredovanja GE ACB Vransko na odseku avtocestnih predorov Trojane. S celovitim pregledom zakonodaje na tem področju, s pregledom obstoječega stanja na trojanskih predorih, vključno z 10-letno statistiko in opravljenimi raziskovalnimi intervjuji, smo poiskali odgovore na zgornja področja ter predlagali izboljšave z nadaljnjim razvojem. Keywords: požar v avtocestnem predoru, usposobljenost, opremljenost, gasilska enota, trojanski predori Published in DKUM: 24.01.2019; Views: 1564; Downloads: 126
Full text (2,49 MB) |
5. |
6. Pogostost uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije pri pouku geografije v SlovenijiPetra Jesenek Bračko, Karmen Kolnik, 2013, review article Abstract: V članku je predstavljen kratek pregled vključevanja in uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije pri pouku geografije v Sloveniji v zadnjih dvajsetih letih. Izhodišča in nameni analiziranih raziskav niso bili enotni, zato smo v prispevku predstavili izbrane pomembnejše rezultate, ki procesno kažejo stanje uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije pri pouku geografije. Predstavljeni so tudi pomembnejši projekti, ki so od leta 1994 dalje vplivali na uvajanje tehnologije v sam vzgojno-izobraževalni proces ter digitalno opismenjevali tako učitelje kot učence. Osrednji del članka je namenjen predstavitvi rezultatov v letu 2010 izvedene raziskave o opremljenosti geografskih učilnic in rabe informacijsko-komunikacijske tehnologije pri pouku geografije. V raziskavi so analizirana mnenja učiteljev geografije o pogostosti uporabe le-te pri pripravi in izvedbi pouka geografije. Anketirani so razmišljali o vzrokih in lastni usposobljenosti za njeno uporabo ter vrstah usposabljanj, ki so jih bili deležni. Keywords: informacijsko-komunikacijska tehnologija, IKT, geografija, učitelji, opremljenost, uporaba Published in DKUM: 21.12.2015; Views: 1710; Downloads: 151
Full text (148,03 KB) This document has many files! More... |
7. UPORABA IN NEUPORABA INFORMACIJSKO KOMUNIKACIJSKE TEHNOLOGIJE (IKT) NA RAZREDNI STOPNJIMojca Šoštarič, 2013, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo opredeljuje uporabo in neuporabo IKT pri pouku na razredni stopnji. Teoretični del zajema predstavitev temeljnih pojmov in spoznanj, kot so: opredelitev pojmov v zvezi z izobraževalno tehnologijo; opremljenost šol z IKT; usposobljenost in izobraževanja učiteljev za uporabo IKT; stanje uporabe in neuporabe IKT pri pouku; prednosti in slabosti uporabe informacijske in komunikacijske tehnologije v učnem procesu na razredni stopnji; sredstva, namenjena za nakup opreme in izobraževanja učiteljev; interes učiteljev na razredni stopnji za izobraževanja v zvezi z uporabo IKT in razlogi za uporabo oziroma neuporabo IKT pri pouku. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, ki smo jo izvedli na naslednjem vzorcu: uporabili smo priložnostni vzorec razrednih učiteljev. Pri anketiranju je sodelovalo 141 razrednih učiteljev, katere smo pri preverjanju razlik razdelili glede na stratum in leta poučevanja. 76 anketiranih učiteljev prihaja s podeželja, 65 pa iz mesta. Celoten vzorec smo razdelili še glede na leta poučevanja, in sicer 1−5 let poučuje 17 anketiranih učiteljev, 6−10 let jih poučuje 14, 11−15 let 27, 16−20 let 19, več kot 20 let pa 64 anketiranih učiteljev. Namen izvedene raziskave je bil ugotoviti oceno opremljenosti šol, pogostost rabe IKT, oceno pomembnosti rabe IKT ter oceno usposobljenosti učiteljev za uporabo IKT. Ob tem smo preverili tudi vlogi stratuma šole in let poučevanja. Rezultati kažejo, da je večina šol dobro opremljena z IKT, vzrok za slabo opremljenost nekaterih šol so finančna sredstva s strani države. Večina učiteljev, zlasti starejših, ocenjuje, da bi ministrstvo moralo nameniti več finančnih sredstev za IKT. Med pripomočki, ki jih ima na voljo večina šol, so: internet v razredu, specializirana računalniška učilnica, tiskalnik in pritrjeni LCD projektor. Pri iskanju razlik glede na stratum po dostopnosti do IKT pripomočkov smo ugotovili, da imajo v mestu boljši dostop do specializirane računalniške učilnice. Največ učiteljev uporablja IKT pri pouku po potrebi, nekaj učiteljev IKT pri pouku še vedno ne uporablja, kar je zelo zaskrbljujoče. Večinoma so to starejši učitelji. Pri pouku se najpogosteje uporabljajo računalnik za učitelje, internet in tiskalnik, najmanj pa prenosni LCD projektor, interaktivna tabla in Moodle. Večini učiteljev se zdi uporaba IKT pomembna, prav tako pa ocenjujejo, da je interes učitelja najpomembnejši dejavnik za uporabo IKT. Izobraževanja za uporabo IKT večina učiteljev ocenjuje kot uspešna. Udeležujejo se jih predvsem učitelji, ki poučujejo več kot 16 let. Keywords: IKT, opremljenost šol z IKT, uporaba/neuporaba IKT, izobraževanja za uporabo IKT, finančna sredstva, kompetentnost učiteljev, prednosti/pomanjkljivosti uporabe IKT Published in DKUM: 08.01.2014; Views: 3542; Downloads: 451
Full text (718,47 KB) |
8. STANJE IN TRENDI OPREMLJENOSTI SLOVENSKIH OSNOVNIH ŠOL Z INFORMACIJSKO KOMUNIKACIJSKIMI TEHNOLOGIJAMI (IKT)Nina Plošnik, 2011, undergraduate thesis Abstract: Informacijsko komunikacijska tehnologija se je v slovenskih osnovnih šolah že zelo razširila, saj si tako učitelji kot tudi učenci želijo kvalitetnejši in sodobnejši pouk. V osnovni šoli je pomembno tudi, da učence čim bolj motiviramo, kar nam lahko uspe tudi s pomočjo uporabe naprednejše IKT. Zato me je zanimalo, kakšno je stanje opremljenosti na področju IKT v slovenskih osnovnih šolah, pri čemer mi je pomagalo sodelovanje pri izvedbi raziskave “Stanje in trendi uporabe informacijsko komunikacijske tehnologije (IKT) v slovenskih osnovnih šolah” v letu 2009 in mi dejansko zagotovilo vpogled v situacijo v današnjem šolstvu. Diplomsko delo zajema temeljne pojme kot so kadri, strojna oprema, programska oprema, pohištvena oprema, literatura in analiza izkoriščenosti računalnikov oz. IKT. V diplomskem delu je prikazana tudi popolna analiza didaktičnih vidikov prej omenjene raziskave in primerjava z drugimi raziskavami pri nas in v Evropi. Keywords: računalnik, stanje in trendi IKT, osnovna šola, opremljenost, raziskava, izkoriščenost IKT Published in DKUM: 23.05.2011; Views: 3092; Downloads: 272
Full text (3,72 MB) |
9. Stanje in trendi opremljenosti slovenskih srednjih šol z informacijsko komunikacijskimi tehnologijami (IKT)Mirjana Zver, 2010, undergraduate thesis Abstract: V zadnjem času smo priča hitremu razvoju računalnikov oz. informacijsko-komunikacijske tehnologije. Učitelji se temu razvoju prilagajajo, poleg tega želijo učencem omogočiti bolj zanimiv in kvalitetnejši pouk. To pa zahteva dobrega učitelja in ustrezno opremljenost učilnic. Zaradi tega sem pogledala, kakšno je stanje opremljenosti na področju IKT v slovenskih srednjih šolah. Pri tem mi je pomagala raziskava Stanje in trendi uporabe IKT v slovenskih srednjih šolah, ki jo je za Ministrstvo za šolstvo in šport izvedla Fakulteta za naravoslovje in matematiko, pod vodstvom dr. Ivana Gerliča.
Stanje slovenskih srednjih šol pa sem primerjala tudi še z drugimi raziskavami. Keywords: računalnik, stanje in trendi IKT, srednja šola, opremljenost, raziskava Published in DKUM: 22.10.2010; Views: 3292; Downloads: 220
Full text (909,19 KB) |