SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
OBLIKE KREDITIRANJA IN LEASINGA ZA OSEBNA VOZILA Z VIDIKA IZKUŠENJ PODJETJA X
Boštjan Šuntner, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Finančne institucije ponujajo različne oblike in vrste financiranja osebnih vozil, med katerimi so osnovne kredit, finančni in operativni leasing. Vsaka izmed oblik ima svoje značilnosti, prednosti in slabosti, ki se odražajo v pravnem, davčnem ali računovodskem vidiku. Pred sklenitvijo pogodbe o financiranju morajo vsi udeleženci preučiti klavzule pomembne za sklenitev pogodbe. Kredito- in leasingojemalci morajo biti seznanjeni z značilnostmi posamezne oblike financiranja. Kredito- in leasingodajalci pa morajo na drugi strani pravilno oceniti bonitetno sposobnost stranke, s katero sklenejo pogodbo o financiranju. Na ta način se lahko izognemo morebitnim nevšečnostim, ki bi se lahko pojavile v času financiranja.
Keywords: kredit, finančni leasing, operativni leasing, bonitetna sposobnost, plačilna nedisciplina, opomin, odvzem vozila, tožba.
Published: 12.10.2010; Views: 1493; Downloads: 195
.pdf Full text (446,04 KB)

2.
PLAČILNA NESPOSOBNOST ZAVAROVANCEV
Mitja Mali, 2011, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Zavarovanje je oblika zavarovalne pogodbe oziroma zavarovalnega pogodbenega razmerja med zavarovalnico in skleniteljem zavarovanja. Iz tega naslova izhajajo pravice in obveznosti obeh pogodbenih partnerjev. Tako kot v gospodarstvu se tudi v zavarovalništvu soočajo s težavami plačilne nediscipline. Velik del odgovornosti za nastalo stanje je mogoče pripisati pomanjkanju znanja, nestrokovnosti kadrov, splošni gospodarski krizi in slabemu delovanju sodstva. Nerešeni spori pomenijo za upnike neporavnane terjatve, ki lahko privedejo do finančnih težav. Verižna reakcija nezmožnosti plačevanja in hkrati še izmikanje plačevanju nekaterih pravnih ter fizičnih oseb pa sta privedla slovensko gospodarstvo do kritičnega praga plačilne nediscipline. Takšno stanje deluje zaviralno ne samo na gospodarstvo, temveč tudi na zavarovalnice. V diplomski nalogi bom opisal in analiziral nekatere postopke reševanja izterjave neplačanih oziroma zamudnih terjatev. Izsledki analize kažejo, da se je število neporavnanih obveznosti v obdobju od 2008 do 2009 povečevalo. Za izboljšanje poslovanja sta potrebna boljši nadzor solventnosti skleniteljev zavarovanja in večja učinkovitost sodišč.
Keywords: zavarovanje, zavarovalna pogodba, plačilna nedisciplina, opomin, izvršba
Published: 22.08.2011; Views: 1349; Downloads: 71
.pdf Full text (690,38 KB)

3.
OBVLADOVANJE TERJATEV IN OBLIKOVANJE POPRAVKOV VREDNOSTI NA PRIMERU TERME KRKA D.O.O.
Janja Bobič, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V današnjem času, ko lahko rečemo, da so edina stalnica spremembe, je za podjetje zelo pomembno, da se hitro prilagodi na različne zahteve svojih strank, okolice, panoge in na sploh gospodarstvu, če želi ostati in ohraniti svojo konkurenčnost. Napačne odločitve, ki jih sprejme poslovodstvo podjetja, so namreč lahko usodne za nadaljnje poslovanje podjetja. Iz tega razloga je treba posebno pozornost nameniti tudi kupcem storitev in izdelkov podjetja in vsem poslovnim partnerjem in jih izbirati z veliko mero preudarnosti in previdnosti. Po različnih raziskavah in na podlagi primera Term Krka, d. o. o., Novo mesto lahko rečem, da je finančna disciplina nekoliko slabša in se zaradi tega pojavljajo terjatve, ki bi glede na trenutno gospodarsko stanje nekoč lahko bile tudi razlog za likvidnostne težave podjetja. Predvsem je zaskrbljujoče, da ni najti sankcij, ki bi bile dovolj učinkovite, da bi se razmere opazno izboljšale, zato je nujno vedeti, kaj lahko sami storimo, da se zavarujemo pred nedisciplino plačevanja ter kako ravnati s kupci, ki niso plačali. Terjatvam se podjetje izogne tudi tako, da postavi kratke plačilne roke in takoj izstavi račun. Poleg tega pa mora podjetje imeti dober nadzor nad terjatvami, kupce pa je treba dodatno stimulirati s popusti za predplačilo. Terjatve je treba sproti spremljati in tudi ukrepati ob zamudah plačil ter na to opozoriti kupce pisno ali telefonsko. V primeru, da podjetje samo ne more rešiti plačila, lahko terjatev proda. Pri terjatvah se lahko poslužujemo tudi pobota in kompenzacij. Ta oblika zapiranja terjatev je še posebej priporočljiva za podjetja, ki imajo med svojimi dolžniki veliko pravnih oseb, ki zamujajo s plačili in pri katerih pravna izterjava ni racionalna. Kadar vsi možni ukrepi za poravnavo dolga oz. odpravo terjatev niso učinkoviti, se poslužujemo sodne izterjave dolga. Vendar mora tu podjetje ravnati preudarno in taktično. Najslabši možni razplet za podjetje je, da kupci ne poravnajo svojih obveznosti, kar pa za podjetje pomeni dodatne stroške in odpis terjatev
Keywords: terjatve, boniteta kupca, nadzor nad terjatvami, plačilni instrumenti, kompenzacije, pobot, pisni opomin, izterjava dolga, odpis terjatev
Published: 31.05.2012; Views: 2196; Downloads: 179
.pdf Full text (759,59 KB)

4.
INFORMACIJSKA PODPORA E-OPOMINOM KOT PRILOŽNOST RAZŠIRITVE E-POSLOVANJA V TELEKOMUNIKACIJSKEM PODJETJU
Marjanca Marussig, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi obravnavamo informacijsko podporo e-opominom kot priložnost razširitve e-poslovanja v telekomunikacijskem podjetju. Telekom Slovenije, d. d., (v nadaljevanju telekomunikacijsko podjetje) je vodilno podjetje na področju telekomunikacijskih storitev v Sloveniji. V zadnjih letih doživlja številne spremembe na različnih področjih, kot so ponudba telekomunikacijskih storitev, reorganizacije kot celote podjetja, želja po izpolnjevanju potreb naročnika in poslovnih partnerjev. Podjetje se v zadnjem času sooča z velikim številom različnih uporabnih informacijskih tehnologij, ki vplivajo na spremembe poslovnih procesov. Tok podatkov je danes hitrejši kot kdaj prej. Enostavnejše in hitrejše so tudi storitve med podjetji; dobavitelji in kupci na področju e-poslovanja. Pri spremembah poslovnih procesov so pomembni informacijski sistemi ter komunikacijske in tehnološke zmogljivosti, ki vplivajo na prožnost poslovanja podjetja. Razvoj elektronskega poslovanja spreminja koncept izvajanja poslovnih procesov v podjetju. Eden izmed poslovnih procesov je izdajanje e-računa. Podjetje želi v naslednjih letih zmanjšati tiskano obliko računov in opominov in jo nadomestiti z izdajanjem v elektronski obliki. V nalogi smo proučevali možnost nadgradnje procesa izdajanja e-računov s procesom e-opomina. Za izdajanje e-računa smo proučili in predstavili model izdajanja e-računa in njegove pomembne tehnološke komponente. Nakazali smo povezave med zunanjimi informacijskimi sistemi, ki so vključene pri izdajanju e-računa. Predstavili smo ključne vsebine, ki jih mora vsebovati e-račun, da ustreza predpisom in zakonom o elektronskem poslovanju in elektronskem podpisu. Vsak izdani račun v elektronski obliki je potrebno tudi arhivirati, zato je potrebno uporabljati sistem za elektronsko arhiviranje, ki je izdelan glede na zakonske predpise in standarde. Procesu izdajanja e-računov sledi proces e-opominjanje. E-opomini so dokumenti, ki se lahko nadgrajujejo v že postavljenem informacijskem sistemu in se vključujejo v celotni poslovni proces elektronskega poslovanja. Naredili smo prototipno rešitev, za izdajanje e-opomina. Rešitev smo prilagodili na obstoječe informacijske sisteme. Temeljne informacijske sestavine, ki se uporabljajo pri izdajanju e-računa, se uporabljajo kot vhodni elementi, ki so potrebni za kreiranje dokumenta e-opomina. Kriteriji za optimizacijo tehnoloških sestavin pa so odvisni od že obstoječe programske, strojne in komunikacijske opreme.
Keywords: e-poslovanje, e-račun, e-opomin, e-slog, e-arhiviranje
Published: 22.01.2013; Views: 797; Downloads: 89
.pdf Full text (1,42 MB)

5.
IZKLJUČITVENA TOŽBA
Tanja Tomšič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Z diplomskih delom podrobno predstavim izključitveno tožbo. Gre za relativno mlad pravni institut, ki ga je v naš pravni sistem uvedel Stvarnopravni zakonik. V 123. členu določi, da lahko etažni lastniki, ki imajo več kot polovico solastniških deležev na skupnih delih, sprejmejo sklep, da se kršitelja opomni, če etažni lastnik ali drug uporabnik posameznega dela v etažni lastnini, grobo krši temeljna pravila sosedskega sožitja ali svoje dolžnosti po pogodbi o medsebojnih razmerjih, tako, da je skupnost z njim nevzdržna. V kolikor kršilec kljub opominu nadaljuje s svojim ravnanjem, lahko etažni lastniki, ki imajo več kot polovico solastniških deležev na skupnih delih, sprejmejo sklep, da se vloži tožba za njegovo izključitev in prodajo njegovega posameznega dela. Skozi delo podrobno opišem namen in bistvo instituta ter kateri predpisi ga določajo. Predstavim celoten postopek, ki je potreben, da se izključitvena tožba realizira s prodajo posameznega dela etažne lastnine kršitelja in njegovo izselitvijo. Za primerjavo opišem, kako je izključitvena tožba urejena v nekaterih drugih evropskih državah. S pomočjo sodne prakse in zakonodaje podam konkretne razloge, oziroma ugotovim, katere so tiste hujše kršitve, ki so razlog za vložitev tožbe. Tožba se realizira s prodajo posameznega dela etažne lastnine kršilca in njegovo izselitvijo, kar je velik poseg v lastninsko pravico, zato je izključitvena tožba pravno sredstvo, ki se ga uporabi le kot skrajni ukrep in ko druga pravna sredstva niso mogoča. V delu izključitveno tožbo primerjam z alternativnimi pravnimi možnosti, ki veljajo za milejši pravni ukrep in obenem dosežejo ponovno sožitje med prebivalci v večstanovanjskem bloku.
Keywords: izključitvena tožba, etažni lastniki, večstanovanjska stavba, opomin, hišni red, pogodba o medsebojnih razmerjih, upravljanje, sosedsko sožitje
Published: 25.07.2016; Views: 1734; Downloads: 298
.pdf Full text (905,96 KB)

Search done in 0.1 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica