| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 23
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Uporaba interaktivnih aplikacij pri glasbeni umetnosti v osnovni šoli : magistrsko delo
Ivana Račić, 2025, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga obravnava uporabo digitalnih in interaktivnih aplikacij pri pouku glasbene umetnosti v osnovni šoli, pri čemer je poudarek na njihovem vplivu na učni proces, motivacijo učencev in pedagoške pristope učiteljev. V teoretičnem delu raziskava izpostavlja prednosti digitalnih orodij, kot so spodbujanje ustvarjalnosti, izboljšanje glasbenih kompetenc ter omogočanje individualiziranega učenja. Poseben poudarek je namenjen sodobnim aplikacijam, ki združujejo tehnologijo in umetnost ter omogočajo enostavno uporabo za učitelje in učence. Aplikacije, kot so Clipchamp, Chrome Music Lab in Blob Opera, so primeri orodij, ki podpirajo dinamično in vključujoče glasbeno izobraževanje. Empirični del vključuje raziskavo, izvedeno v osnovni šoli, kjer so bili v pouk glasbene umetnosti implementirani inovativni pristopi z uporabo interaktivnih aplikacij. Analiza podatkov, pridobljenih s pomočjo vprašalnikov, intervjujev in opazovanja z udeležbo je pokazala, da so uporabljena digitalna orodja izboljšala vključenost učencev, olajšala razumevanje glasbenih konceptov in omogočila zanimivejši in bolj raznolik pouk. Pri tem se učitelji soočajo tudi z izzivi, kot so pomanjkanje tehnične opremljenosti, nezadostna usposobljenost ter potreba po dodatni podpori za učinkovito integracijo tehnologij v izobraževanje.
Keywords: interaktivne aplikacije, glasbena umetnost, osnovno-šolsko izobraževanje, Blob Opera, Music Lab, Clipchamp, implementiranje tehnologije
Published in DKUM: 14.04.2025; Views: 0; Downloads: 11
.pdf Full text (2,72 MB)

2.
Glasbeno-teoretično in skladateljsko delo Janeza Osredkarja
Jana Lamberšek Starbek, 2022, master's thesis

Abstract: Janez Osredkar je eden najbolj uveljavljenih glasbenih teoretikov v Sloveniji, njegove izdaje Glasbenega stavka: Harmonija I, Harmonija II ter Kontrapunkt so temelj poučevanja nauka o glasbi v srednjih glasbenih šolah ter na akademiji za glasbo. Čeprav je bil njegov prvotni cilj postati organist ter skladatelj, ga je pot po študiju orgel ter kompozicije pozneje zanesla v pedagoške vode. S to vlogo je pomembno prispeval tudi k oblikovanju učnih načrtov na glasbenem področju. Skladateljski opus Janeza Osredkarja je širši javnosti manj znan, vendar zato ni nič manj pomemben. Obsega komorno in vokalno glasbo, skladal je tudi dela za otroke in mladino, izmed katerih je najbolj znana njegova otroška opera Janko in Metka za soliste, zbor in orkester. Delo, ki vsekakor ne bi smelo ostati spregledano, je redek biser v repertoarju slovenskih otroških oper. V priredbi s klavirsko spremljavo bi jo lahko približali in omogočili logistično lažjo izvedbo učencem ter pevcem osnovnih šol v okviru interesne dejavnosti »glasbeni projekt«, se je učili sistematično v okviru pevskih vaj šolskega pevskega zbora ali opero predstavili in izvedli v okviru razširjenega programa osnovne šole.
Keywords: Janez Osredkar, skladatelj, opus, opera Janko in Metka, otroška opera.
Published in DKUM: 06.04.2022; Views: 1166; Downloads: 155
.pdf Full text (4,26 MB)

3.
Opera Ada Tomaža Sveteta : magistrsko delo
Ariela Ana Bela, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo je zapisano kot teoretično delo. Raziskuje življenje in ustvarjanje skladatelja Tomaža Sveteta. Obsega začetke njegovega glasbenega ustvarjanja in se nato postopoma usmeri na njegova glasbeno-scenska dela. V njem smo predstavili življenje in delo skladatelja, njegov opus in podrobnejši analitični opis opernega dela Ada. Sledijo podrobnejši segmenti o nastanku in ozadju zgodbe opere in tudi podrobnejši pregled dela iz vidika tehničnih prvin in skladateljskega sloga. Analize se posvečajo generalni strukturi glasbenega dela in proučujejo razmerja med liriko in uglasbitvijo.
Keywords: Tomaž Svete, opera Ada, skladatelj, komorna opera
Published in DKUM: 09.11.2021; Views: 958; Downloads: 127
.pdf Full text (8,20 MB)

4.
Opera house Podgorica : master thesis
Nemanja Mitrović, 2021, master's thesis

Abstract: The aim of this master's thesis is to explore the concept of the opera house as a central place of culture, spectacle and art. The construction of this facility would contribute to the cultural development of the city, bring rich cultural and artistic programs and put Podgorica on the map of world capitals. The facility must follow the latest construction standards and innovations in materialization and fit well into the existing environment and terrain morphology. The goal is a compact and multifunctional structure that will gather a large number of visitors and become one of the modern symbols of the city, which as a new reference point completes the city core with its form and aesthetics. The new structure should respect the existing urban plan, taking into account the potential expansion of content and programs, but also to start the urban revitalization of the Moraca riverbed and its banks.
Keywords: Opera, shell, spatial lattice, glass facade, Krion, amorphous envelope, Podgorica, Moraca river, Millennium
Published in DKUM: 08.10.2021; Views: 1175; Downloads: 101
.pdf Full text (39,08 MB)

5.
Dirigent in ravnatelj mariborske Opere Anton Neffat
Sara Kren, 2020, master's thesis

Abstract: Anton Neffat je širši javnosti manj znan dirigent in ravnatelj mariborske Opere. Svoje življenje je posvetil glasbi v vlogi dirigenta, med drugim tudi kot skladatelj ter poustvarjalec. Najprej dolga leta v ljubljanski Operi, kasneje tudi v mariborski. Po vojni, ko v Mariboru ni bilo opernega ustvarjanja, je Anton Neffat odigral pomembno vlogo, saj je na novo organiziral Opero, ki so jo ljudje po vojni še kako potrebovali. Magistrsko delo najprej predstavi njegovo življenje, nato nas seznani z njegovim skladateljskim opusom. Osrednji del opisuje Antona Neffata kot dirigenta v različnih ustanovah in njegov doprinos k umetnosti v slovenskem prostoru. V nadaljevanju prikazuje razvoj mariborske Opere po vojni in zgodovinski pomen ustanovitve. Oriše vlogo ravnatelja in vpliv umetnosti na razvoj mesta in ljudi v njem. Zadnji del predstavlja primerjavo med delovanjem Antona Neffata v Ljubljani in v Mariboru. Bil je pomembna osebnost pri razvoju kulture in glasbene umetnosti predvsem na mariborskem območju.
Keywords: Anton Neffat, mariborska Opera, kultura, glasbeno dogajanje med vojnama, glasbeno dogajanje po vojni
Published in DKUM: 20.11.2020; Views: 1157; Downloads: 86
.pdf Full text (1,17 MB)

6.
Antigona: opera skladatelja Tomaža Sveteta
Laura Vučak, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Antigona: Opera skladatelja Tomaža Sveteta vsebuje opis skladateljevega življenja in načina komponiranja, seznam njegovih glasbenih del napisanih do vključno leta 2018, podrobnejšo analizo njegove opere Antigona, kratek opis preostalih Svetetovih oper ter seznam opernih del drugih slovenskih skladateljev do vključno leta 2017. Skozi analizo opere Antigona magistrsko delo podrobneje obravnava mit o Antigoni in uporabo le-tega v literaturi oziroma glasbi. Magistrsko delo se osredotoča tako na vsebinsko analizo opere (analiza zgodbe in nastopajočih) kot tudi na glasbeno analizo opere, ki je razčlenjena na posamezne scene. Kot dodatek so objavljene kritike po krstni izvedbi Antigone, ki je bila prvič uprizorjena v koncertni obliki v okviru 33. slovenskih glasbenih dni 18. aprila 2018 v Slovenski filharmoniji.
Keywords: Tomaž Svete, operna dela, opera Antigona, mit o Antigoni
Published in DKUM: 25.10.2019; Views: 1502; Downloads: 226
.pdf Full text (3,22 MB)

7.
Operatic adaptation of Shakespeare`s Romeo and Juliet
Eva Zore, 2018, master's thesis

Abstract: This Master’s Thesis analyses Charles Gounod’s operatic adaptation of William Shakespeare’s Romeo and Juliet. The theoretical part introduces the theory of adaptation with a particular focus on operatic adaptations; it then moves on to three modes of adaptations, and discusses the correlation between adaptation and plagiarism. In the second chapter, the thesis identifies and interprets the sources for Shakespeare’s and Gounod’s works, introduces the librettists Jules Barbier and Michael Carré and discusses the background of the period of the operatic production. The main purpose of this thesis is to identify and study stylistic correlation between Shakespeare’s Romeo and Juliet and the libretto of Roméo et Juliette. The thesis further establishes whether the librettists make certain themes from the play more or less prominent. For this purpose, three passages were selected for the contrastive microstructural analysis of the play and its operatic adaptation in the final chapter of this thesis. The intent is to establish whether librettists managed to preserve Shakespeare’s most salient stylistic elements as well as other textual characteristics that have an impact on the interpretative potential of the adaptation.
Keywords: play, opera, libretto, music, adaptation, microstructural analysis
Published in DKUM: 15.10.2018; Views: 1158; Downloads: 153
.pdf Full text (914,05 KB)

8.
Vloga in pomen zborovskih točk v operi ljubav i zloba
Hrvoje Krištofić, 2017, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je predstavljen eden pomembnejših hrvaških skladateljev Vatroslav Lisinski. V svojem kratkem življenju je veliko ustvarjal in je zapisal v hrvaško glasbeno in kulturno zgodovino. Na podlagi analize virov, biografskih in bibliografskih zapisov sem prikazal teoretični pregled njegovega življenja in ustvarjanja. Hkrati je na podlagi notnega in zvočnega zapisa prikazana analiza njegovega najpomembnejšega dela, prve hrvaške opere "Ljubav i zloba". Poleg analize glasbe in libreta sem se poglobil tudi v analizo in pomen zborovskih točk v navedeni operi.
Keywords: Vatroslav Lisinski, Ljubav i zloba, opera, zbor.
Published in DKUM: 13.11.2017; Views: 1390; Downloads: 197
.pdf Full text (79,71 MB)

9.
POMEN IN VLOGA SOPRANA V OPERAH SKLADATELJA ERMANNA WOLFA-FERRARIJA
Natalija Amina Bašić, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Pričujoče delo skuša določiti pomen in vlogo skladatelja Ermanna Wolfa-Ferrarija in njegovega opernega opusa s poudarkom na vlogi soprana. V osrednjem delu diplomskega dela so poglobljeno raziskane in analizirane štiri arije iz izbranih opernih del.
Keywords: Ermanno Wolf-Ferrari, sopran, opera, opera buffa, Carlo Goldoni, Zvedave ženske, Suzanina skrivnost, Štirje grobijani, Zdrahe na trgu.
Published in DKUM: 18.10.2016; Views: 1637; Downloads: 110
.pdf Full text (7,28 MB)

10.
Neuprizorjena opera Melusina Emerika Berana
Jernej Weiss, 2010, original scientific article

Abstract: Emerik Beran je svojo prvo in edino opero z naslovom Melusina napisal leta 1896 v Brnu na Moravskem. Čeprav je opera nastala na tujem in je delo češkega skladatelja, ki je večino svojega življenja preživel na Slovenskem, si Beranova Melusina vsekakor zasluži bolj podrobne glasbeno-zgodovinske in analitične obravnave. Opera namreč še vedno pozabljena in neuprizorjena leži v glasbenem arhivu Univerzitetne knjižnice v Mariboru.
Keywords: Melusina, opera, 19.st.
Published in DKUM: 30.12.2015; Views: 914; Downloads: 50
URL Link to full text

Search done in 0.12 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica