| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 12
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Organizacija udeležencev zimskih olimpijskih iger v pekingu v luči epidemije covid 19
Jure Hudobivnik, 2022, master's thesis

Abstract: Olimpijske igre so prav poseben dogodek za vsakega profesionalnega športnika, ki se odvijajo vsake štiri leta. Po navadi je ta dogodek izpeljan tako, da je čimbolj prijazen za vse, ki se ga udeležijo. Zaradi razsajajoče epidemije pa so bile zimske olimpijske igre v Pekingu nekaj drugačnega in nekaj posebnega. V magistrski nalogi smo zato opisali kakšne pogoje so morali izpolnjevati vsi, ki so se udeležili olimpijskih iger, od športnikov pa do podpornega osebja. Poleg tega smo opisali tudi vse preventivne ukrepe, ki so jih izvajali na olimpijskih igrah in tudi v olimpijski vasi. S pomočjo anketnega vprašalnika pa smo pridobili tudi mnenja in odzive iz prve roke, saj so z nami delili svoje dragocene izkušnje in občutke glede iger športniki in spremljevalci, ki so se udeležili zimskih olimpijskih iger. Na kratko smo tudi opisali cepiva, katera so omogočila športnikom udeležbo na igrah, pojasnili zakaj so cepiva učinkovita in do kakšnih stranskih učinkov lahko pride po cepljenju.
Keywords: Olimpijske igre, športniki, ukrepi, omejitve, cepiva
Published in DKUM: 05.04.2023; Views: 559; Downloads: 52
.pdf Full text (1,52 MB)

2.
Retorika velikih turističnih prireditev: analiza začetnega in zaključnega govora na poletnih olimpijskih igrah 2012 v Londonu : analiza začetnega in zaključnega govora na poletnih olimpijskih igrah 2012 v Londonu
Ines Kvartuh, 2022, undergraduate thesis

Abstract: RETORIKA VELIKIH TURISTIČNIH PRIREDITEV: Analiza začetnega in zaključnega govora na poletnih olimpijskih igrah 2012 v Londonu Retorika je veščina, ki bi jo na tako veliki turistični prireditvi, kot so olimpijske igre, moral obvladati sleherni govorec. Njen pomen za vse, ki delajo v turizmu, pa tudi pomen ustreznega komuniciranja, moči besed in argumentov smo predstavili z analizo govorov predsednika olimpijskega organizacijskega odbora Sebastiana Coea. V začetnem in zaključnem govoru olimpijskih iger smo z besedno in diskurzivno analizo analizirali uporabo besed in sredstev za nadgradnjo govora, analizirali pa smo tudi govorico telesa in obraza govorca. Ugotovili smo, da sta oba govora zelo domoljubna, poudarjena je narodna zavest in pripadnost. Govorec je kot nekdanji športnik in olimpijski zmagovalec z dogodkom zelo povezan, zato je govor zelo oseben. Oba govora sta kratka, ne vsebujeta daljših fraz, ampak več manjših. Besede, ki se pojavijo v začetnem in zaključnem govoru so skrbno izbrane in sporočajo govorčevo pripadnost državi, mestu in športu, kar govorec pokaže z večkratno omembo Londona. V obeh govorih smo odkrili veliko okrasnih pridevkov in rabo retoričnih sredstev, dve najpogostejši sta trditev in silogizem. Analiza je pokazala tudi nekaj retoričnih figur, kot je naštevanje ali enumeracija in je prav tako tudi nagovor ali apostrofa, saj so v občinstvu ugledni predstavniki države, kar zahteva tudi obvezen protokol.
Keywords: retorika, olimpijske igre, turistična prireditev, govor, Sebastian Coe
Published in DKUM: 13.02.2023; Views: 710; Downloads: 71
.pdf Full text (948,16 KB)

3.
Izbruh nCOV 19 in letne olimpijske igre na Japonskem
Jure Hudobivnik, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Izbruh novega korona virusa, Covid-19, je močno pretresel ves svet. V diplomski nalogi smo se osredotočili na čim bolj enostavno razlago osnovnih podatkov o virusu in njegovem izbruhu in predstavili časovnico o tem, kako se je vse začelo in kako se je virus širil.
Keywords: korona virus, Covid-19, izbruh, ukrepi, olimpijske igre
Published in DKUM: 11.11.2020; Views: 1612; Downloads: 135
.pdf Full text (1,58 MB)

4.
Sistem indikatorjev za vrednotenje učinkov velikega mednarodnega športnega dogodka na trajnostni razvoj
Borut Kolarič, 2016, master's thesis

Abstract: Pričujoče magistrsko delo je ena izmed mnogih raziskav velikih mednarodnih športnih dogodkov, ki predstavlja pogled v dogodek skozi vpliv, ki ga ima na trajnostni razvoj. Obseg takega dogodka je nemogoče zajeti v enem delu, hkrati pa je to razvijajoč sistem, ki se prilagaja okolju in času. Razvoj velikih mednarodnih športnih dogodkov se postavlja v okvir učinkov gospodarske, družbene in okoljevarstvene dimenzije trajnostnega razvoja, kateri so ti učinki, kakšen je obseg teh učinkov in kako jih meriti ter primerjati, pa je osnovno vprašanje našega magistrskega dela. Vsaka dimenzija trajnostnega razvoja ima namreč svoje značilnosti, svojo merilno dimenzijo, svoj specifičen vpliv in ne nazadnje položaj v določenem odnosu do drugih dimenzij, zaradi česar so dimenzije med seboj enake in hkrati različne. Ko jih označimo za enake, jih pri tem skušamo postaviti na skupni imenovalec in opredeliti njihove odnose, različne pa jih vidimo zaradi svoje prvinskosti in unikuma. V magistrskem delu smo zajeli določena poglavja športa in športnih dogodkov, opredelili veliki mednarodni športni dogodek, ga opisali in izpostavili njegove bistvene značilnosti. V nadaljevanju smo opredelili trajnostni razvoj in ga aplicirali na upravljanje velikega mednarodnega športnega dogodka. Do tega dela smo predstavili obsežnost in zapletenost takih dogodkov, nato pa konkretneje izpostavili predmet naše raziskave in sicer indikatorje ter učinke, ki jih taki dogodki imajo za mesto, regijo in lokalno prebivalstvo. Na podlagi obstoječe literature smo povzeli dosedanja spoznanja in postavili okvir za naš empirični del. S pomočjo sekundarnih podatkov smo prišli do rezultatov, z ustreznimi metodami dela pa do zaključkov, kakšen naj bi bil veliki mednarodni športni dogodek v smislu trajnostnega razvoja. V nadaljevanju smo podali nekaj spoznanj ter priporočil za nadaljnje raziskave in prihodnje organizatorje velikih mednarodnih športnih dogodkov. Temeljna ugotovitev je, da so veliki mednarodni športni dogodki globalni, v določeni meri nepredvidljivi, za nekatere skupine bolj, spet druge manj pozitivni, vendar omogočajo kreiranje koristi, ki so dobre za celotno družbo. Spoznanje temelji na tem, da trajnostni razvoj ni nekaj avtomatičnega, naključnega in nenačrtovanega. Ravno nasprotno, že od same ideje ga je treba vpeljati v sam koncept velikega mednarodnega športnega dogodka. Trajnostni razvoj velikega mednarodnega športnega dogodka mora biti uravnan s sedanjostjo in s pogledom v prihodnost na gospodarskem, družbenem in okoljevarstvenem področju. Le takšna celovitost lahko vodi v harmoničen trajnostni razvoj in kakovostno življenje ne le za kraj dogodka, temveč ima tak dogodek zaradi svoje razsežnosti lahko izjemno velik vpliv tudi na globalno raven. Ključno za uspeh je, da je treba veliki mednarodni športni dogodek pregledno in odgovorno upravljati v okviru vseh treh dimenzij trajnostnega razvoja.
Keywords: veliki mednarodni športni dogodek, trajnostni razvoj, triple bottom line, olimpijske igre, svetovno nogometno prvenstvo
Published in DKUM: 15.12.2016; Views: 1659; Downloads: 159
.pdf Full text (2,67 MB)

5.
MOČ BESED; ANALIZA ZAKLJUČNEGA GOVORA NA ZIMSKIH OLIMPIJSKIH IGRAH 2010 V KANADSKEM VANCOUVRU
Vita Petek, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Olimpijske igre so mega dogodek, pomemben za turizem. Nekateri elementi olimpijskega protokola so postali del tradicije in takšna je tudi zaključna prireditev, ki pomeni formalni zaključek iger. Govor mora podati predsednik organizacijskega odbora, v našem primeru John Furlong. Na podlagi besed, ki sestavljajo govor, smo ugotovili, da je govor čustven, močan, spodbuden ter poln hvaležnosti. Čustvena komponenta ima v govoru pomembno vlogo, saj je Furlong že kot otrok občudoval olimpijske igre. Osrednji samostalnik govora je beseda »games« (igre). Ugotovili smo, da Furlong govori ameriško angleščino, stil govora je čustven, model prepričevanja pa je patos. Ugotovili smo tudi, da je Furlongov govor bogat z ekspresivnimi besednimi figurami in pesniškimi sredstvi. Analiza govora je pokazala rabo retoričnih sredstev, kot sta trditev in silogizem. Retorične figure, ki so uporabljene v govoru, pa so stopnjevanje, retorično vprašanje, metafora, personifikacija, simbol, perifraza, sentenca, naštevanje in primera. Poleg besedne analize je dodatne informacije razkrila analiza telesne govorice, ki je med drugim odražala enakopravnost, nato dominanco, prikrivanje in odkritost.
Keywords: olimpijske igre, govor, govorica telesa, prireditve, John Furlong
Published in DKUM: 19.10.2016; Views: 1958; Downloads: 267
.pdf Full text (901,04 KB)

6.
PRAVILA OGLAŠEVANJA V POVEZAVI Z OLIMPIJSKIMI IGRAMI
Peter Prelc, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava obstoječo zakonodajo na področju trženja uradnih sponzorjev olimpijskih iger, ki imajo edini pravico, da pri trženju svojih proizvodov oziroma storitev uporabljajo olimpijske blagovne znamke. S tem v zvezi je obravnavana problematika trženja iz zasede in obstoječa zakonodaja, ki naj bi varovala uradne sponzorje pred trženjem iz zasede. Ker na mednarodni ravni ni pravno zavezujočega pravnega akta, ki bi ščitil pred trženjem iz zasede, je ustrezno zakonodajo dolžna sprejeti država prirediteljica sama. V lepem številu držav tako nastaja posebna sui generis zakonodaja, ki je namenjena le mega dogodkom. Čeprav so bile ideje, da bi na globalni ravni prišlo do sprejema enotnega pravnega akta, ki bi urejal področje trženja iz zasede na športnem področju oziroma na področju mega športnih dogodkov, pa do tega (še) ni prišlo.
Keywords: trženje iz zasede, MOK, ekskluzivnost, olimpijske igre, olimpijska intelektualna lastnina, olimpijske blagovne znamke, Olimpijska listina
Published in DKUM: 19.09.2016; Views: 1466; Downloads: 80
.pdf Full text (1,14 MB)

7.
ANALIZA IGRE SLOVENSKE KADETSKE ROKOMETNE REPREZENTANCE NA MLADINSKIH OLIMPIJSKIH IGRAH NANJING 2014
Saša Prapotnik, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Rokometaši v starostni kategoriji do 17 let (U17) na državni ravni tekmujejo v kadetski ligi pod okriljem Rokometne zveze Slovenije. Hkrati pa začenjajo tudi z uradnimi tekmovanji na mednarodni ravni. Najpomembnejša turnirja sta zagotovo evropsko in svetovno kadetsko rokometno prvenstvo, kjer se mladi seznanijo z velikimi turnirji. Prav tako pa ne gre zanemariti mladinskih olimpijskih iger, ki so dober približek tradicionalnih. Igralcem ponujajo vpogled v olimpizem, glavni cilj pa je predvsem mladim približati šport ter jih medsebojno povezati skozi igre. Slovenska kadetska reprezentanca igralcev, rojenih leta 1996/97, je od vsega začetka kazala potencial ter dobro organiziranost. S spremembami skozi sezone (selekcija) se je izoblikovala ekipa, ki je postala močno konkurenčna na mednarodnih turnirjih. Naši igralci so leta 2013 v Utrechtu osvojili zlato medaljo ter si s tem zagotovili mesto na mladinskih olimpijskih igrah. Te so se odvijale leto kasneje v kitajskem mestu Nanjing, kjer so slovenski rokometni reprezentanti osvojili 1. mesto ter tako postali prvaki olimpijskih iger mladih.
Keywords: rokomet, Slovenska rokometna reprezentanca – letnik 1996, priprave na tekmovanje, olimpijske igre mladih − Nanjing 2014
Published in DKUM: 04.08.2016; Views: 2050; Downloads: 232
.pdf Full text (2,68 MB)

8.
SPONZORIRANJE VEČJEGA ŠPORTNEGA DOGODKA
Monika Mar, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem seminarju je obravnavana tema sponzoriranje večjega športnega dogodka. Diplomski seminar je razdeljen na dva dela, teoretičnega in praktičnega. V teoretičnem delu je opredeljen pojem sponzoriranje, kateremu nato sledijo predstavitev razvoja, ciljev, ciljnih skupin in vrst sponzoriranja ter sponzorske kategorije. Kot posebno poglavje je predstavljeno sponzoriranje dogodka, ki je glavna tema diplomskega seminarja. Drugi del diplomskega seminarja obsega praktični del, kjer se osredotočamo na sponzoriranje glavnega in največjega športnega dogodka na svetu, olimpijskih iger. Diplomski seminar nam da vpogled v programe sponzoriranja olimpijskih iger, v razvoj sponzoriranja olimpijskih iger skozi čas in nekatere zanimive informacije o sponzoriranju olimpijskih iger, ki so se odvijale v zadnjem obdobju. Diplomski seminar se zaključi s predstavitvijo delovanja Olimpijskega komiteja Slovenije na področju marketinga in sponzoriranja.
Keywords: sponzoriranje, razvoj sponzorstva, vrste sponzoriranja, sponzoriranje dogodka, olimpijske igre.
Published in DKUM: 26.11.2014; Views: 2048; Downloads: 124
.pdf Full text (1023,45 KB)

9.
LOGOTIPI SKOZI ČAS - NA PRIMERU OLIMPIJSKIH LOGOTIPOV
Saša Žalik, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Skozi bogato in dolgo zgodovino olimpijskih iger je šport postal ena izmed največjih »industrij« na svetu. Sodobno oglaševanje se osredotoča na potrošnika predvsem na vizualen način. Ljudje se v prvi vrsti identificirajo z olimpijskimi igrami preko logotipa oz. olimpijskih krogov, ki spadajo med najbolj prepoznaven znak na svetu. V diplomski nalogi je bil predstavljen olimpijski logotip kot vizualna predstavitev svetovnega medijskega dogodka. Raziskan je bil razvoj logotipov olimpijskih iger od leta 1924 do 2012. Najprej so bili opredeljeni pojmi vizualnega komuniciranja kot tudi likovna izrazna sredstva, nato pa so bile opisane osnovne značilnosti in vrste logotipov ter tipografija. Raziskano je bilo, kako so na razvoj, pojavnost in prepoznavnost olimpijskih logotipov vplivali množični mediji. Pregled in analiza 42 olimpijskih logotipov je bila narejena s pomočjo treh klasifikacij: glede na tehnološki razvoj (pojavnost množičnih medijev), vrste logotipov ter delitev logotipov na zimske in poletne olimpijske igre
Keywords: logotip, simbol, vizualno komuniciranje, olimpijski logotip, olimpijske igre
Published in DKUM: 15.07.2014; Views: 2493; Downloads: 479
.pdf Full text (20,97 MB)

10.
MARKETING DOGODKA
Katja Cajnko, 2010, final seminar paper

Abstract: V visoko razviti potrošniški družbi in prostoru zasičenem z oglasi dogodki pridobivajo na priljubljenosti kot orodje marketinškega komuniciranja. V literaturi so obravnavani predvsem v okviru turizma in upravljanja z dogodki, raziskave pa kažejo na vse pogostejšo uporabo dogodkov v okviru tržno komunikacijskega spleta. Najpomembnejši prednosti dogodkov v primerjavi z drugimi orodji sta, da se odjemalec na podlagi lastne odločitve odloči za obisk dogodka in da odjemalcu dogodki nudijo pozitivno izkušnjo, ki jo povežejo s podjetjem ali znamko podjetja. Dogodek ustvarja emocionalno povezanost odjemalcem in znamko ter posledično zvišuje lojalnost odjemalcev, legitimira višje cene in zagotavlja diferenciacijo znamke. Prav tako omogoča odjemalcu doživeti, izkusiti znamko in se mu približati na subtilen način. Uspeh dogodka je dosežen, kadar se z obiskovalci vzpostavi obojestranska interakcija in zadovoljstvo. Za uspešen dogodek je nujno strateško razmišljanje, načrtovanje in raziskovanje pred dogodkom, dovršena izvedba samega dogodka in po dogodku ovrednotenje uspeha, ki je že prvi korak k naslednjemu dogodku. Diplomski seminar predstavlja raziskavo teoretičnega pomena marketinga dogodka in njegovih značilnosti ter primerjavo teoretičnih izhodišč na praktičnem primeru Zimskih olimpijskih iger v Vancouvru 2010 in Slovenskega olimpijskega mesta.
Keywords: marketing dogodka, marketinški splet dogodka, načrtovanje dogodka, Zimske olimpijske igre Vancouver 2010, Slovensko olimpijsko mesto
Published in DKUM: 26.01.2011; Views: 2377; Downloads: 278
.pdf Full text (579,27 KB)

Search done in 0.32 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica