| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Okolju prijazna vozila in dejavniki, ki vplivajo na njihov nakup
Neja Golob, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: V zadnjem času se vedno več govori o onesnaževanju okolja in prizadevanju za njegovo zmanjšanje. Velik vir onesnaževanja je tudi promet. V diplomski nalogi smo se osredotočili na cestni promet in avtomobile, ki onesnažujejo okolje s svojimi izpusti. To onesnaževanje se lahko bistveno zmanjša z zamenjavo klasičnih vozil z okolju prijaznimi vozili. Ob tem pa se pojavlja vprašanje, kako kupca prepričati v nakup okolju prijaznega vozila. Da bi podali predloge, kako povečati uporabo okolju prijaznih vozil, smo analizirali anketo, ki so jo za potrebe diplomske naloge izvedli na Škotskem. S pomočjo odgovorov in primerjave le-teh z že izvedenimi anketami (Borthwick & Carreno, 2012; Zupan, 2014), smo ugotovili, kateri so glavni dejavniki, ki vplivajo na odločitev o nakupu okolju prijaznega vozila. Z analizo odgovorov ankete smo ugotovili, da sta cena in polnilna infrastruktura med glavnimi dejavniki, ki vplivajo na odločitev za nakup okolju prijaznih vozil. Pri avtomobilskih značilnostih so anketirancem zelo pomembne varnostne značilnosti, pri finančnih značilnostih stroški zavarovanja, pri emisijah CO2 in ostali TGP plini, najbolj pa jih spodbujajo subvencije. Ob višanju cene goriva, nižanju cene EV ter bolje razviti polnilni infrastrukturi bi se vedno več ljudi odločilo za nakup.
Keywords: okolju prijazna vozila, okoljski vplivi prometa, Škotska, Slovenija, vpliv na odločitev za nakup
Published: 21.04.2021; Views: 46; Downloads: 0
.pdf Full text (433,28 KB)

2.
Zelena logistika in strateško uvajanje okolju prijaznih vozil v podjetju dpd d.o.o.
Karin Libman, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: Težave in obremenitve, ki jih prinaša promet s hrupom ter svojimi izpuhi škodljivih snovi v zrak in okolje, se zaveda že vsak posameznik med nami. V ospredje in trend prihajajo okolju prijazna prevozna sredstva, ki s svojim izgorevanjem ne povzročajo tolikšnega izpusta plinov, poganjajo pa jih aktualni alternativni pogonski viri. Precejšnjo vlogo pri vpeljevanju okolju prijaznih vozil v naš vsakdanjik ter v izbrano podjetje DPD d. o. o. ima vsak posameznik, na katerega vplivajo različni dejavniki, med njimi tudi cena, dostopnost ali sama smiselnost. Tako smo se odločili, da bo raziskava potekala na principu smiselnosti vpeljevanja kombijev na alternativni pogonski vir v podjetje DPD d. o. o. S pomočjo elektronskih komunikacij s strokovnjaki na področju predelav avtomobilov na alternativna goriva, smo predstavili njihova mnenja o smotrnosti predelav dostavnih vozil. V pomoč so nam bili prav tako drugi elektronski viri, s katerimi smo lahko naredili primerjavo dostavnih vozil, ter na koncu ugotovili, da je za vpeljavo potreben tehten razmislek in postaviti v ospredje elemente, ki so nam pomembni.
Keywords: zelena logistika, onesnaževanje, promet, alternativni viri, okolju prijazna vozila.
Published: 23.10.2020; Views: 183; Downloads: 28
.pdf Full text (2,77 MB)

3.
Dejavniki, ki vplivajo na odločitev o nakupu okolju prijaznih vozil-primerjava Slovenije s Poljsko in Španjio
Dalia Robič, 2016, master's thesis/paper

Abstract: Zadnje desetletje se veliko govori o ogroženosti našega planeta, ki je zaradi vse hitrejšega razvoja industrij in čedalje večje gostote prometa posledica onesnaževanja okolja. Zaradi tega se dandanes srečujemo z enim izmed glavnih okoljskih izzivov, podnebnimi spremembami. Vemo, da onesnaževanje povzročajo vse oblike transporta, a vendar smo se v nalogi omejili samo na cestni promet. In kako bi rešili ta problem? Seveda z uporabo okolju prijaznih vozil. A vendar se tukaj potem srečamo z drugim problemom, kako kupca prepričati v takšen nakup. Zato se bomo v magistrski nalogi osredotočili na dejavnike, ki vplivajo na odločitve o nakupu okolju prijaznih vozil. Reševanja, kako bi kupca pripravili za nakup okolju prijaznega vozila, smo se lotili s spletno anketo (glede različnih okoljskih vprašanj ter nefinančnih in finančnih vidikov). Ker smo želeli videti, kako razmišljajo ljudje izven Slovenije, smo si izbrali dve državi ‒ Španijo in Poljsko (z različnih koncev Evrope). V naši spletni anketi je sodelovalo okoli 350 anketirancev v vsaki državi. Na podlagi okoljskih vprašanj smo anketirance razdelili v tri skupine, kar je bilo zelo smiselno, saj smo tako prišli do njihovih mnenj o okolju in okolju prijaznih vozilih.
Keywords: Potrošnikove nakupne navade, vpliv prometa na ljudi in okolje, okolju prijazna vozila.
Published: 16.11.2016; Views: 812; Downloads: 63
.pdf Full text (2,11 MB)

4.
Dejavniki vpliva na odločitev o nakupu okolju prijaznih vozil
Tadej Zupan, 2014, master's thesis/paper

Abstract: V zadnjih desetletjih se vedno več govori o ogroženosti našega planeta zaradi onesnaževanja. K temu veliko prispeva tudi promet. V magistrski nalogi se bomo osredotočili na cestni promet, kjer velik problem predstavljajo predvsem avtomobili, ki s svojimi izpusti onesnažujejo okolje. Zmanjšanje izpustov lahko dosežemo z večjo uporabo okolju prijaznih vozil, vendar pri tem naletimo na problem, kako kupca prepričati, da bi se odločil kupiti okolju prijazno vozilo. Da bi pripravili konkretne predloge, kako povečati uporabo okolju prijaznih vozil, smo izvedli anketo, v kateri je sodelovalo 681 ljudi. S pomočjo odgovorov, ki smo jih dobili, smo ugotovili nakupne navade potrošnikov. Pri oblikovanju naše ankete smo si pomagali z anketo, ki sta jo na Škotskem leta 2012 že izvedla Sarah Borthwick & Michael Carreno. Z anketiranjem smo želeli ugotoviti, kako potrošnika prepričati, da bi kupil okolju prijazno vozilo. Z analizo odgovorov, ki smo jih dobili pri anketiranju, smo ugotovili, da je ljudi smiselno razvrstiti v tri skupine glede njihovega mnenja o okolju in pripravljenosti do nakupa okolju prijaznih vozil.
Keywords: okolju prijazna vozila, nakupne navade, električna vozila, vpliv prometa na okolje
Published: 29.01.2015; Views: 1199; Downloads: 196
.pdf Full text (1,31 MB)

Search done in 0.15 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica