| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 18
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Primerjava toplotnih črpalk z različnim hladilnim medijem
Blaž Vesenjak, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je z računalniškimi simulacijami pridobiti rezultate, ki omogočajo primerjavo ključnih parametrov, kot so hladilni medij, pretoki snovi, koeficient učinkovitosti (COP) in stroški. Cilj je pomagati podjetjem in uporabnikom toplotnih črpalk pri izbiri najustreznejše naprave za njihove potrebe. Toplotne črpalke so ključne tako za stanovanjske objekte, kjer zagotavljajo udobje in toploto, kot tudi za industrijo, kjer se uporabljajo za različne procese, kot so ogrevanje materialov, destilacija in koncentriranje raztopin. Pri izbiri hladilnega medija smo upoštevali več dejavnikov, zlasti okoljske vplive, saj smo želeli delati s snovmi, ki bodo v prihodnosti še vedno dovoljene. Preverili smo njihovo vnetljivost, toksičnost ter vrednosti ODP in GWP, ki so ključne za določanje podnebnih vplivov. Eksperimentalni del naloge je bil večinoma izveden s pomočjo programske opreme Aspen Plus, kjer smo izvajali simulacije različnih toplotnih črpalk in analizirali njihove rezultate. Pri osnovnih simulacijah smo fiksirali masni pretok vode pri 1000 kg/h in simulacije optimizirali glede na hladilno sredstvo pri treh različnih temperaturnih režimih izstopne vode (40 °C, 50 °C in 60 °C). Prva analiza je pokazala, da so hladilni mediji z nižjimi masnimi pretoki učinkovitejši pri prenosu toplote, kar vpliva na celotno učinkovitost toplotnih črpalk. Pri analizi občutljivosti pa smo ugotovili, da je COP na splošno višji pri nižjih izstopnih temperaturah vode, optimalen pretok grelne vode pa zagotavlja najboljše ravnovesje med prenosom toplote in energijsko porabo, kar vodi do najvišjega COP.
Keywords: subkritična toplotna črpalka, transkritična toplotna črpalka, hladilni medij, koeficient učinkovitosti, okoljski vplivi
Published in DKUM: 10.09.2024; Views: 19; Downloads: 26
.pdf Full text (1,81 MB)

2.
Transport in prepakiranje nevarnih snovi za povečanje skladnosti s slovensko regulativo : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Grega Polšak, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga se osredotoča na analizo, razvoj in optimizacijo transporta ter ravnanja z nevarnimi snovmi v kontekstu slovenske regulative. Cilji diplomske naloge vključujejo analizo obstoječega stanja transporta nevarnih snovi v cestnem prometu, identifikacijo izzivov in tveganj, razvoj sistematičnih rešitev za izboljšanje varnosti, skladnosti z zakonodajo ter učinkovitosti prevoza nevarnih snovi, analizo regulative v drugih Evropskih državah, ki niso članice EU, preučevanje okoljskih vplivov na transport nevarnih snovi ter prepoznavanje potencialnih težav v transportu. Primeri kontrolnih listov in sistemov za sledenje ter smernice za boljše ravnanje z nevarnimi snovmi so predstavljeni kot ključni elementi za izboljšanje varnosti in skladnosti. S poudarkom na prepakiranju in presejanju nevarnih snovi ter izboljšani dokumentaciji in sledljivosti naloga ponuja praktične rešitve za organizacije in podjetja, ki se ukvarjajo s transportom nevarnih snovi v Sloveniji. Poleg tega je poudarjen tudi pomen usposabljanja osebja in sodelovanja s pristojnimi organi za zagotavljanje skladnosti s predpisi ter varnega in trajnostnega transporta nevarnih snovi.
Keywords: transport nevarnih snovi, skladnost z regulativo, prepakiranje nevarnih snovi, sledljivost transporta, okoljski vplivi nevarnih snovi
Published in DKUM: 19.02.2024; Views: 337; Downloads: 28
.pdf Full text (1,81 MB)

3.
Prenova poslovanja in razvoj novega poslovnega modela na osnovi okoljskih izboljšav v okrbovalni verigi : magistrsko delo
Evelina Jovanovič, 2023, master's thesis

Abstract: V 21. stoletju je potrebno spremembam slediti hitreje kot nekoč. Način življenja ter podnebne spremembe so nas prisilile, da sprejemamo nove okoljske dejavnike, ki so na vsakodnevni ravni okolju prijaznejši. V veliki meri so se morala oz. se bodo morala novemu trajnostnemu razvoju prilagoditi vsa podjetja, tako makro kot mikro. Razlogov je več. Najpomembnejša je seveda skrb za okolje, drugi pa tudi dodana vrednost poslovanja ter nove konkurenčne prednosti in nove poslovne priložnosti. Vodilo vsakega podjetja bi moralo biti, kaj lahko storimo oz. kakšen vložek je potreben za boljši in učinkovitejši trajnostni razvoj v podjetju v celotni oskrbni verigi ter si zadati trajnostne cilje v družbenem in okoljskem vidiku. V našem magistrskem delu se bomo zato osredotočili na mikropodjetje Papirnica Ma-ar, kjer bomo poizkušali s poslovnim modelom Canvas, spletno anketo ter sistemom ozelenitve celotno poslovanje preusmeriti na trajnejše in s tem podjetju zagotoviti večjo konkurenčnost ter večjo dodano vrednost na njenem področju poslovanja.
Keywords: trajnostno poslovanje, okoljski vidiki, zeleni certifikati, ogljični odtis, trajnostni razvoj, taksonomija, vplivi na okolje, poslovni model Canvas
Published in DKUM: 13.02.2024; Views: 365; Downloads: 43
.pdf Full text (3,56 MB)

4.
Celostno vrednotenje življenjskega cikla plastičnih tokov v Sloveniji z vidika vplivov na okolje : magistrsko delo
Asja Frangež, 2023, master's thesis

Abstract: Močna porast proizvodnje različnih izdelkov na osnovi različnih plastičnih materialov povečuje tudi nastajanje plastičnih odpadkov, kar ustvarja nove izzive, saj se različni plastični materiali različno reciklirajo oz. zaključujejo svoj življenjski cikel. Kljub temu, da Slovenija že dosega cilj 55 % recikliranja plastične embalaže do leta 2030, pa za oceno vplivov plastike na okolje skozi njen celotni življenjski cikel v Sloveniji še ni bilo opravljene raziskave. Analiza materialnega toka plastike v Sloveniji zajema zadnje statistično leto, tj. 2021. Študija magistrske naloge predstavlja LCA analizo (Analizo življenjskega cikla (angl. Life Cycle Assessment) plastičnih tokov, ki obsegajo 8 vrst plastičnih polimerjev (LDPE, HDPE, PVC, PET, PUR, PP, PS in ostala plastika) ter vse faze življenjskega cikla z različnimi scenariji v končni fazi. Analiza je bila izvedena z uporabo programskega orodja Open LCA in ReCiPe 2016 metodo ocenjevanja vpliva življenjskega cikla. Glavni dejavniki, ki prispevajo k okoljskim obremenitvam, so bili identificirani skozi vse faze življenjskega cikla. Izkazalo se je, da ima največji vpliv na okolje pri vseh osmih proučevanih plastikah faza proizvodnje, vodilna pri vplivih na okolje je ostala plastika (ki je je tudi količinsko največ), sledi ji HD-PE. Najmanj okoljskih vplivov se pojavlja pri plastikah PVC in LDPE. Vseh 8 plastik pa dosega največje vplive na okolje v kategoriji globalnega segrevanja. Po primerjavi z različnima končnima scenarijema (100 % sežig in 100 % reciklaža) ugotovimo, da je najmanj sporen za okolje scenarij 100 % reciklaže, saj ima zaradi povratne zanke najmanjši vpliv na okolje.
Keywords: analiza življenjskega cikla, plastični polimeri, okoljski vplivi, ReCiPe metoda, trajnostno ravnanje
Published in DKUM: 01.09.2023; Views: 610; Downloads: 6
.pdf Full text (3,58 MB)
This document has many files! More...

5.
Okolju prijazna vozila in dejavniki, ki vplivajo na njihov nakup
Neja Golob, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: V zadnjem času se vedno več govori o onesnaževanju okolja in prizadevanju za njegovo zmanjšanje. Velik vir onesnaževanja je tudi promet. V diplomski nalogi smo se osredotočili na cestni promet in avtomobile, ki onesnažujejo okolje s svojimi izpusti. To onesnaževanje se lahko bistveno zmanjša z zamenjavo klasičnih vozil z okolju prijaznimi vozili. Ob tem pa se pojavlja vprašanje, kako kupca prepričati v nakup okolju prijaznega vozila. Da bi podali predloge, kako povečati uporabo okolju prijaznih vozil, smo analizirali anketo, ki so jo za potrebe diplomske naloge izvedli na Škotskem. S pomočjo odgovorov in primerjave le-teh z že izvedenimi anketami (Borthwick & Carreno, 2012; Zupan, 2014), smo ugotovili, kateri so glavni dejavniki, ki vplivajo na odločitev o nakupu okolju prijaznega vozila. Z analizo odgovorov ankete smo ugotovili, da sta cena in polnilna infrastruktura med glavnimi dejavniki, ki vplivajo na odločitev za nakup okolju prijaznih vozil. Pri avtomobilskih značilnostih so anketirancem zelo pomembne varnostne značilnosti, pri finančnih značilnostih stroški zavarovanja, pri emisijah CO2 in ostali TGP plini, najbolj pa jih spodbujajo subvencije. Ob višanju cene goriva, nižanju cene EV ter bolje razviti polnilni infrastrukturi bi se vedno več ljudi odločilo za nakup.
Keywords: okolju prijazna vozila, okoljski vplivi prometa, Škotska, Slovenija, vpliv na odločitev za nakup
Published in DKUM: 21.04.2021; Views: 1084; Downloads: 52
.pdf Full text (433,28 KB)

6.
Analiza ravnanja z izrabljenimi gumami v sloveniji in povzročeni okoljski vplivi
Igor Kotnik, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Smo manjše podjetje, ki se ukvarja s transportom izrabljenih avtomobilskih gum (IAG). V diplomskem delu bomo skušali v prvem delu prikazati teoretične osnove ter potek postopka pri ravnanju z IAG. Smo mikro podjetje z osmimi zaposlenimi in pretežno delegacijskim načinom vodenja podjetja. Vsak povzročitelj IAG (vulkanizerji, transportna podjetja, javne komunalne službe) odda naročilo za odvoz, ki ga izpolni na spletu, pri čemer vnese količino in vrsto pnevmatik. Naročilo se zabeleži pri nosilcu izvajanja skupnega načrta ravnanja z IAG, družbi Slopak, ki naročilo posreduje enemu od treh podizvajalcev. To so podjetje Sme-tra d. o. o. in dve konkurenčni podjetji, Rebolkop d. o. o. in Get-inzeniring d. o. o. Za vsako pobrano naročilo se izdela evidenčni list, kjer se zavedejo naslov povzročitelja, naslov predelovalca, datum in količina IAG. Evidenčni list se odda družbi Arso in služi povzročiteljem kot dokazilo o odstranitvi IAG, družbi Arso pa tudi za statistične podatke. V drugem in tretjem delu pa sledi opis težav, ki jih podjetje opaža pri poslovanju, možnosti izboljšav in poslovanja z manj stroški. Glavna težava, ki jo podjetje opaža, je, da je količina IAG večja, kot je sposobnost predelovalcev. Iz tega sledi, da Slovenija nujno potrebuje predelavo pnevmatik. Ker so predelovalci večinoma v tujini, cementarna v Avstriji in snovna predelava na Hrvaškem, to pomeni, da se vse gume transportirajo v tujino, kar predstavlja transportne stroške in okoljske vplive. Prav tako pa plačilo za vse te gume odteka v tujino. V diplomskem delu bomo predstavili, koliko bi privarčevali z rešitvijo omenjenih težav. Prva rešitev je ekonomska in se nanaša na to, koliko privarčujemo v primeru lastne predelave, ko strošek transporta odpade. Druga pa se nanaša na to, koliko omilimo okoljske vplive, ki so v zadnjem času vedno bolj vroča tema.
Keywords: izrabljene avtomobilske gume (IAG), transport, predelava, transportni stroški, okoljski vplivi
Published in DKUM: 24.05.2018; Views: 1462; Downloads: 169
.pdf Full text (3,69 MB)

7.
VPLIV MATERIALNIH KARAKTERISTIK TER OBLIKE CESTNIH OVIR NA VIBRACIJE ZARADI PROMETA
Matej Moharić, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Cestne grbine vplivajo na umirjanje prometa in preprečujejo vožnjo z veliko hitrostjo. Dimenzije in uporaba le-teh so opredeljenje v tehničnih specifikacijah Direkcije RS za ceste. V Sloveniji smo priča vedno množičnejši postavitvi grbin v različnih izvedbah, ki vplivajo na inducirane vibracije tal zaradi prometa. Povzročene so z vplivom dinamične sile koles na površino podlage s širjenjem pod zemljo in na daljših razdaljah le počasi izgubljajo svojo intenziteto.Za presojo potencialno škodljivih učinkov talnih vibracij na ljudi in objekte je ključnega pomena ugotavljanje širjenja vibracij po tleh ter njihov prenos na objekte. V diplomskem delu smo opredelili vibracije in primerjali vpliv različnih cestnih grbin, njihovo obliko in material na vertikalno komponento vibracije tal pri temeljih ter njihov vpliv na človeka in bivalni prostor.
Keywords: prometne vibracije, hitrostne ovire, širjenje vibracij, okoljski vplivi, zgradbe, človek
Published in DKUM: 17.10.2016; Views: 1784; Downloads: 252
.pdf Full text (9,26 MB)

8.
Problematika zagotavljanja okolju prijaznega potniškega prometa
Mitja Najžar, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Človeštvo s svojimi dejanji vsak dan vpliva na okolje. Tehnološki napredek ni vedno pozitiven, saj s sabo prinaša tudi negativne vplive na okolje in povzroča podnebne spremembe. Eden glavnih onesnaževalcev okolja moderne dobe je promet. Predvsem mesta in njihove okolice so podvržene velikim količinam izpušnih plinov, ki jih povzročajo vozila predvsem pri dnevnih migracijah prebivalstva. Evropska unija in mesta sama so se začela zavedati tega problema in spoznala negativne vplive onesnaženega ozračja na floro, kot tudi na prebivalstvo samo, saj so se pri prebivalstvu začele povečevati bolezni dihal. Eden izmed ukrepov, da zmanjšamo vpliv na zrak v mestih je tudi uporaba javnega transporta. Vendar spremeniti potovalne navade ljudi ni tako enostavno. Prebivalcem je potrebno ponuditi alternativo, ki je boljša ali vsaj enakovredna prevozu z osebnim avtomobilom. Javni transport mora biti cenovno ugoden, dostopen, frekventen in zanesljiv. V slovenskih mestih, ki so globalno gledano majhna, je primerna oblika javnega transporta predvsem avtobusni promet. Modernizacija, vzdrževanje in inovacije pa s seboj prinesejo velike stroške, ki so povezani predvsem z investicijami v osnovna sredstva in infrastrukturo. V diplomskem delu bomo skušali predstaviti načine s katerimi lahko slovenska mesta financirajo in izboljšajo javni transport, ter tako povečajo kvaliteto svojih storitev, kot tudi kvaliteto življenja svojih prebivalcev.
Keywords: potniški promet, mestni avtobusni promet, financiranje, okoljski vplivi, kohezijska politika, Evropska unija
Published in DKUM: 23.06.2016; Views: 1971; Downloads: 95
.pdf Full text (1,73 MB)

9.
SONARAVNI RAZVOJ TURISTIČNE DESTINACIJE ČRNA NA KOROŠKEM
Alan Vidovič, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega seminarja je analiza možnosti razvoja turizma v občini Črna na Koroškem. V teoretičnem delu naloge prikažem smernice strategije razvoja turizma Slovenije ter strategije razvoja Mežiške doline in Črne na Koroškem s poudarkom na trajnostnem sonaravnem razvoju. Predstavljene so tudi osnovne geografske značilnosti in značilnosti turistične ponudbe obravnavane turistične destinacije. Osrednji del diplomskega seminarja predstavlja analiza dosedanjega razvoja turizma v turistični destinaciji Črna na Koroškem. Orišem vidike sonaravnega razvoja v občinski strategiji in njeno usklajenost s strategijo razvoja regije (Mežiška dolina) kot celote. Ugotavljam, da je turistična destinacija v glavnem upoštevala zakonitosti sonaravnega razvoja turizma. S pomočjo ankete analiziram zaznavanje Črnjanov o gospodarskih, socio-kulturnih in okoljskih vplivih turizma. Glavni problem je v precejšnji nezainteresiranosti domačinov glede turizma. Ob koncu prikažem tudi nekatere izzive in možnosti za nadaljnji sonaravni trajnostni razvoj turistične destinacije.
Keywords: trajnostni razvoj turizma, strategija razvoja turizma, turistična destinacija Črna na Koroškem, gospodarski, socio-kulturni in okoljski vplivi turizma, zaznavanje domačinov o učinkih turizma.
Published in DKUM: 01.12.2015; Views: 2059; Downloads: 225
.pdf Full text (2,75 MB)

10.
MALA HIDROELEKTRARNA V VELENJU
Janez Jelenko, 2013, master's thesis

Abstract: Namen magistrske naloge je preveriti možnost izgradnje male hidroelektrarne med Velenjskim in Družmirskim jezerom. Izvedena je analiza velike količine pridobljenih podatkov o stanju obeh jezer in pritokov. Glede na analizo podatkov so določeni parametri akumulacijske hidroelektrarne z opisi sestavnih delov male hidroelektrarne. Predstavljeni so vplivi na okolje. Narejen je ekonomski izračun za ugotavljanje smiselnosti projekta.
Keywords: mala hidroelektrarna, akumulacijska hidroelektrarna, parametri vodne turbine, izračuni tlačnih padcev, primerjava cevovodov, okoljski vplivi, stroški, ekonomski izračun
Published in DKUM: 13.01.2014; Views: 3163; Downloads: 377
.pdf Full text (4,74 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica