| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 47
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
Okolju prijazno vedenje bodočih učiteljev razrednega pouka
Urša Repič, 2020, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo raziskuje okolju prijazno vedenje bodočih učiteljev razrednega pouka in je sestavljeno iz dveh zaključenih celot – teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu so predstavljena teoretična izhodišča empirične raziskave, in sicer stanje okolja, trajnostni razvoj, okoljska vzgoja, okoljska ozaveščenost, okolju prijazno vedenje in vpliv učitelja na slednje. V empiričnem delu je predstavljena empirična raziskava (n = 159). Proučuje stopnjo okoljskega vedenja bodočih učiteljev razrednega pouka, ki obiskujejo 4. letnik (1. stopnje) ali 1. letnik (2. stopnje) ene izmed treh slovenskih pedagoških fakultet, in sicer Pedagoško fakulteto Univerze v Ljubljani, Mariboru ali na Primorskem. Raziskava ugotavlja, da bodoči učitelji razrednega pouka ocenjujejo pomembnost varovanja in ohranjanja okolja kot pomembno ali zelo pomembno. Njihova stopnja okoljskega vedenja je dokaj povprečna (\bar{x} = 3,23) in povezana z oceno pomembnosti ohranjanja in varovanja okolja: višja kot je ocena pomembnosti varovanja in ohranjanja okolja, višja je stopnja okoljskega vedenja; ne pojavljajo pa se razlike v stopnji okoljskega vedenja glede na univerzo, ki jo vprašani obiskujejo. Nadaljnja analiza je pokazala, da večina vprašanih meni, da pedagoška fakulteta, na kateri se šolajo, ni imela vpliva na njihovo okoljsko vedenje ter da učitelj s svojim okoljskim vedenjem vpliva na učenčev odnos do okolja in njegovo okoljsko vedenje.
Keywords: trajnostni razvoj, okoljska vzgoja, okoljska ozaveščenost, okolju prijazno vedenje, bodoči učitelji razrednega pouka
Published: 07.09.2020; Views: 268; Downloads: 72
.pdf Full text (1,07 MB)

2.
Kaj o trajnostnem razvoju vedo in kako v skladu z njim ravnajo učenci drugega triletja OŠ Tišina?
Monika Gomboc, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo Kaj o trajnostnem razvoju vedo in kako v skladu z njim ravnajo učenci OŠ Tišina sestavljata teoretični in empirični del, ki se med seboj dopolnjujeta in nadgrajujeta. V teoretičnem delu sta opredeljena trajnostni razvoj in okoljska vzgoja ter relacije med njima. Zapisana je analiza okoljske vzgoje skozi vso osnovnošolsko vertikalo. Prav tako je opredeljena okoljska pismenost. V teoretičnem delu je predstavljena občina Tišina, izpostavljena je Osnovna šola Tišina, saj je na njej potekala empirična raziskava. V empiričnem delu so predstavljeni izsledki raziskave, katere namen je bil ugotoviti, kakšno znanje o varovanju narave imajo učenci drugega triletja na Osnovni šoli Tišina in kako z naravo v resnici ravnajo. V raziskavi, ki je potekala junija 2018, sta bila vključena 102 učenca, četrtega (N=33), petega (N=33) in šestega (N=36) razreda. Ugotovljeno je, da anketirani učenci veliko vedo o varovanju okolja in trajnostnega razvoja, vendar pa v vsakdanjem življenju tega dosledno ne upoštevajo.
Keywords: trajnostni razvoj, okoljska vzgoja, Občina Tišina, Osnovna šola Tišina
Published: 29.10.2019; Views: 434; Downloads: 77
.pdf Full text (2,19 MB)

3.
OHRANJANJE NARAVE - ZNANJE IN RAVNANJE UČENCEV OSNOVNE ŠOLE MAJŠPERK
Manuela Valant, 2016, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Ohranjanje narave – znanje in ravnanje učencev osnovne šole Majšperk sestavljata teoretični in empirični del. V prvem je predstavljen trajnostni razvoj, definirano okolje in njegova problematika, poudarjen pomen ekologije in okoljske vzgoje, pojasnjena okoljska pismenost ter predstavljeno medpredmetno učno področje Okoljska vzgoja v osnovni šoli. V empiričnem delu so predstavljeni izsledki empirične raziskave (N=119), ki je bila izvedena junija 2016 na osnovni šoli Majšperk. Vključeni so bili učenci tretjega, petega, sedmega in devetega razreda. Podatke smo zbirali s pomočjo anketnega vprašalnika. Po obdelavi podatkov ugotavljamo, da anketirani učenci dobro poznajo problematiko ohranjanja okolja, da pa deklice v praksi to svoje znanje nekoliko bolje uporabljajo.
Keywords: trajnostni razvoj, okoljska vzgoja, varovanje okolja, osnovna šola
Published: 17.11.2016; Views: 907; Downloads: 112
.pdf Full text (1,52 MB)

4.
DOSEGANJE CILJEV OKOLJSKE VZGOJE IZ PODROČJA ONESNAŽEVANJA ZRAKA NA RAZREDNI STOPNJI
Alenka Šebjanič Herman, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko deloDoseganje ciljev okoljske vzgoje iz področja onesnaževanja zraka na razredni stopnji osnovne šole je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in praktičnega, ki sta vsak zase zaokrožena celota in se med seboj dopolnjujeta. Namen diplomskegadela je bil, da raziščemo, v kolikšni meri je v učnem načrtu pri okoljski vzgoji zastopano onesnaževanje zraka, kako pripravimo didaktično ustrezno gradivo za doseganje nekaterih ciljev okoljske vzgoje na razredni stopnji, povezanih z onesnaževanjem zraka − kisli dež, in s praktičnimi primeri učencem približamo razumevanje tega. V teoretičnem delu diplomskega dela smo se podrobneje posvetili onesnaževanju zraka. Razložili smo nekatere pojme okoljske vzgoje in se osredotočili na okoljske cilje s poudarkom na onesnaževanju zraka. Naredili smo pregled in način dela pri ciljih, ki vključujejo onesnaževanja zraka za razredno stopnjo in pregled novejših gradiv za pouk glede teme in ciljev. V praktičnem delu diplomskegadela smo pripravili didaktična gradiva in poskus s časovnim spremljanjem dogajanja po onesnaženju zraka za doseganje nekaterih ciljev okoljske vzgoje iz področja onesnaževanja zraka − kisli dež, in izvedli šolski uri v tretjem in petem razredu ter ju ovrednotili. Z eksperimentalnim delom z opazovanjem smo ugotovili, da je takšna učna metoda za doseganje ciljev zelo priporočljiva in učinkovita.
Keywords: kisli dež, okoljska vzgoja, spoznavanje okolja, naravoslovje in tehnika, onesnaževanje zraka
Published: 24.05.2016; Views: 924; Downloads: 89
.pdf Full text (4,29 MB)

5.
Načrtovanje in izvajanje obravnave življenjskih prostorov v naravi
Martina Rajšp, Nuša Pintarič, Samo Fošnarič, 2013, original scientific article

Abstract: Narava je prva človekova učiteljica. Slovenci se velikokrat ponašamo, da je naša država zelena oaza sredi Evrope in da ima mnogo naravnih geografskih danosti. Zanimalo nas je, ali se z njimi v naravnem okolju seznanjajo mlajši osnovnošolci, zato smo na vzorcu 84 učiteljev razrednega pouka prekmurskih osnovnih šol izpeljali empirično raziskavo. Preverjali smo, če (in koliko) neposrednih obiskov različnih življenjskih prostorov načrtujejo učitelji v svoji letni delovni pripravi in koliko jih v času pouka z učenci obiščejo. Ugotovili smo, da učitelji svojim učencem (pre)malokrat omogočajo pridobivanje informacij neposredno iz narave.
Keywords: okoljska vzgoja, življenjski prostori, osnovne šole, začetni pouk
Published: 21.12.2015; Views: 663; Downloads: 90
.pdf Full text (166,58 KB)
This document has many files! More...

6.
EKOLOŠKA OZAVEŠČENOST UČENCEV 4. IN 5. RAZREDA NA OSNOVNI ŠOLI TRŽIŠČE
Nina Šinkovec, 2015, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK V diplomskem delu smo predstavili koncept vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj in koncept okoljske vzgoje kot del vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj. Predstavili smo vlogo šole in učiteljev pri izobraževanju za trajnostni razvoj. Ugotovili in ovrednotili smo pomen ekološke ozaveščenosti v vzgoji in izobraževanju za trajnostni razvoj. Na osnovi analize pedagoške dokumentacije Osnovne šole Tržišče smo predstavili projekt Ekošola in njene težnje delovanja. Našteli in opisali smo eko dejavnosti in eko vsebine, ki sovpadajo z okoljskim vidikom trajnostnega razvoja in načeli vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj. Analizo eko dejavnosti smo izvedli s pomočjo koordinatorice Osnovne šole Tržišče. Izvedli smo analizo Učnega načrta za Naravoslovje in tehniko za 4. in 5. razred osnovne šole z vidika vsebin okoljske vzgoje in načel vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj v sklopu Smernic vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj, izdanih 2007 pri Ministrstvu Republike Slovenije za šolstvo in šport. Rezultati analize so pokazali dobro zastopanost učnih ciljev z okoljskega vidika, a so ti vsebinsko preozko zastavljeni. Ugotavljamo, da je vključevanje okoljskih vsebin trajnostnega razvoja v učenje in poučevanje v veliki meri odvisno od učiteljevega znanja, osebne ozaveščenosti in lastne angažiranosti. Preučili smo pomen učnega predmeta Naravoslovje in tehnika v 4. in 5. razredu osnovne šole za izobraževanje za trajnostni razvoj. V zaključnem delu diplomskega dela smo izvedli raziskavo o ekološki ozaveščenosti med učenci 4. in 5. razreda OŠ Tržišče v šolskem letu 2013/14. V intervjuju smo se osredotočili na ekološke vsebine, ki kažejo njihovo raven ekološke ozaveščenosti.
Keywords: okoljska vzgoja, ekološka ozaveščenost, ekošola, razredni pouk, načela vzgoje in izobraževanja za trajnostni razvoj, trajnostni razvoj
Published: 08.12.2015; Views: 1794; Downloads: 193
.pdf Full text (1,64 MB)

7.
PROJEKTNO DELO V VRTCU: SKRBIMO ZA NAŠ PLANET
Nina Podgoršek, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je predstaviti projektno delo, v okviru katerega se otrok seznanja in se aktivno vključuje v različne načine ohranjanja in varovanja okolja ter ob tem razvija spoštljiv odnos do žive in nežive narave. Predvsem želimo, da otroci razumejo pomembnost pitne vode, varčevanja z energijo ter škodljivost onesnaževanja okolja in zraka. V teoretičnem delu so predstavljene značilnosti zgodnjega učenja naravoslovja in vloga vzgojitelja pri naravoslovnih dejavnostih. V nadaljevanju je opisana vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj, vsebine, cilji, opredelitev v Kurikulumu in možne socialne interakcije. Praktični del zajema celostno, desetdnevno, didaktično zasnovo okoljskega projekta za predšolske otroke »Skrbimo za naš planet«. Za vsak dan posebej so ob didaktični opredelitvi in podrobni pripravi podani opisi izvedbe in končne evalvacije z osnovnimi ugotovitvami in spoznanji otrok.
Keywords: okoljska vzgoja, predšolski otrok, ekologija, projektno delo, naravoslovje.
Published: 07.10.2015; Views: 1182; Downloads: 303
.pdf Full text (3,19 MB)

8.
9.
10.
Ali program Ekošola prispeva k odgovornejšemu ravnanju učencev tretjega triletja?
Katja Potočnik, Nika Golob, Darinka Sikošek, 2010, original scientific article

Abstract: Okoljska vzgoja z vse večjim ozaveščanjem o okoljskih problemih in grožnjah o uničenju našega planeta Zemlje pridobiva čedalje pomembnejšo vlogo v vzgojno-izobraževalnem sistemu tako v svetu kot v Sloveniji. Osrednja tema članka se nanaša na raziskovanje odgovornega ravnanja učencev ekošol in šol, ki niso v projektu Ekošola, do okolja in njihovega okoljskega vpliva na starše oziroma na njihovo družino. Izvedena je bila anketa na treh osnovnih šolah v Sloveniji. Rezultati raziskave nakazujejo na dobro okoljsko ozaveščenost in posledično v večini primerov odgovorno ravnanje osnovnošolcev do okolja. Učenci večinoma ne vplivajo na ravnanje staršev do okolja, saj jih veliko meni, da starši pogosto ravnajo odgovorno do okolja, in prav družina je tista, ki je po njihovem mnenju glavni dejavnik vplivanja na razvijanje njihove pozitivne zavesti do okolja. Osnovna šola, bodisi Ekošola bodisi Zdrava ali katera koli druga šola, spodbuja razvoj odgovorne, okolju prijazne osebe in le v sodelovanju s starši so lahko dolgoročni cilji tudi doseženi.
Keywords: vzgoja in izobraževanje, okoljska vzgoja, trajnostni razvoj, ekošola, osnovne šole
Published: 10.07.2015; Views: 832; Downloads: 95
.pdf Full text (138,07 KB)
This document has many files! More...

Search done in 0.22 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica