| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
"Tegobe" gob : demistifikacija gliv v okviru okoljske komunikacije
Bojan Varga, 2025, independent scientific component part or a chapter in a monograph

Abstract: Glive imajo izjemen potencial pri reševanju okoljskih izzivov – od mikoremediacije (čiščenja onesnaženih območij s pomočjo gliv) in razvoja trajnostnih materialov do razgradnje plastike – a v praksi ostajajo precej neprepoznane. Njihova marginalna prisotnost v okoljskem diskurzu je posledica ne le znanstvene kompleksnosti, temveč tudi komunikacijskih in kulturnih dejavnikov. Eden od razlogov je tudi njihova mistifikacija – v javnosti so pogosto dojete kot nevarne, skrivnostne ali nepomembne. Raziskava obravnava vpliv naravoslovnih in družbenih dejavnikov na javno razumevanje gliv ter analizira, kako lahko interdisciplinarni pristopi prispevajo k učinkovitejšemu ozaveščanju. Na podlagi intervjujev z akterji, ki se v slovenskem prostoru ukvarjajo z raziskovanjem, gojenjem in/ali ozaveščanjem o glivah, so bile prepoznane ključne komunikacijske ovire. Vpogledi v njihove prakse kažejo na pomanjkanje družboslovnih perspektiv, a tudi na možnosti za razvoj novih, bolj povezanih pristopov k okoljski komunikaciji, in odpirajo prostor za nadaljnje raziskave.
Keywords: glive, mistifikacija, trajnostni razvoj, okoljska komunikacija, interdisciplinarnost
Published in DKUM: 22.10.2025; Views: 0; Downloads: 3
.pdf Full text (481,42 KB)
This document has many files! More...

2.
Zeleno zavajanje podjetij v avtomobilski industriji na globalnem nivoju
Srečko Stramšak, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava pojav zelenega zavajanja (greenwashinga) v avtomobilski industriji, kjer podjetja pogosto uporabljajo okoljske trditve kot orodje za ustvarjanje trajnostne podobe, ki ni nujno skladna z dejanskimi praksami. V teoretičnem delu so predstavljeni ključni pojmi zelenega marketinga, regulativni okvirji ter vloga potrošnikov pri zaznavanju okoljske verodostojnosti blagovnih znamk. Osrednji del raziskave temelji na analizi izbranih avtomobilskih proizvajalcev, pri čemer se ugotavlja, da so zelene trditve pogosto selektivne, nepodprte z objektivnimi dokazi ali zavajajoče glede prihodnjih namenov podjetij. Ugotovitve kažejo tudi na negativni vpliv zaznanega greenwashinga na zaupanje potrošnikov ter poudarjajo pomen regulacije in transparentne komunikacije. V zaključku naloga potrdi povezavo med dejanskimi trajnostnimi praksami in verodostojno okoljsko komunikacijo ter nakaže možnosti za nadaljnje raziskave in izboljšave zakonodajnega okvira.
Keywords: greenwashing, avtomobilska industrija, okoljska komunikacija, električna vozila, trajnostni marketing, regulacija.
Published in DKUM: 09.10.2025; Views: 0; Downloads: 10
.pdf Full text (1,01 MB)

3.
Evropska zelena politika : med uspehom nemške zelene politike in krizo slovenske
Dorian Penšek-Rader, Jernej Čelofiga, 2025, independent scientific component part or a chapter in a monograph

Abstract: Prispevek analizira razvoj in vlogo treh zelenih strank – nemške stranke Bündnis 90/Die Grünen, slovenske stranke Zeleni Slovenije ter novejše stranke Vesna. Osredotoča se na njihove programske usmeritve, okoljsko politiko, gospodarske in socialne pristope ter položaj v nacionalnem in evropskem političnem prostoru. Predstavljen bo zgodovinski kontekst nastanka zelenih strank v Nemčiji in Sloveniji ter njihove odzive na podnebne izzive. Posebna pozornost je namenjena primerjalni analizi njihovih strategij, koalicijskih možnosti in politične identitete. Prispevek ponuja vpogled v razlike in podobnosti med omenjenimi strankami ter njihovo vlogo pri oblikovanju trajnostnih politik v sodobnem političnem okolju.
Keywords: podnebna kriza, trajnostni razvoj, okoljska politika, komunikacija okoljske krize, zelene stranke
Published in DKUM: 26.08.2025; Views: 0; Downloads: 12
.pdf Full text (573,81 KB)
This document has many files! More...

Search done in 0.03 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica