| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 26
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
VLOGA BARV V OGLAŠEVANJU
Mojca Florjančič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Za oglaševanje lahko torej rečemo, da je vsiljena komunikacija in da nas dobesedno zasleduje na vsakem koraku. Mediji so torej tisti, ki prinašajo poleg informacij in izobraževalne vsebine tudi oglasna sporočila, ki se jim nikakor ne moremo izogniti. Glavni namen oglaševanja je nedvomno predstavljanje in informiranje o novih proizvodih na trgu potrošnikom, a žal to prikazovanje ni vedno najbolj realno. Velikokrat pretirava o dobrih lastnostih izdelka in je prenapihnjeno. Končni cilj je prav gotovo prodaja in dobiček. Res je, da se imajo porabniki možnost se sami odločiti kaj bodo kupovali, a oglaševalci imajo po našem mnenju vsekakor velik vpliv na odločitve potrošnikov. Potrošniki v oglasih velikokrat zaznajo zasebno srečo in na nek način tudi socialni uspeh. Konkureca postaja vedno ostrejša in podjetja so skoraj prisiljena vedno bolj in vedno znova potrjevati in boriti za svoj prostor na trgu. Okolje v katerem živimo, je polno barv. Četudi nanje zavestno nismo pozorni, na njih podzavestno različno reagiramo. Močnega vpliva barv na človeško obnašanje se zavedajo tudi oglaševalci. Na današnjem trgu, kje vlada močna konkurenca, se morajo oglaševalci še posebej potruditi. Oglas mora pritegniti potrošnikovo pozornost. Zelo pomembno je, da proizvajalec določi, kateri ciljni skupini je njegov izdelek namenjen, saj vsaka ciljna skupina drugače reagira na različne barve.
Keywords: Oglaševanje / Konkurenca / Barve / Oglas
Published: 22.01.2010; Views: 2312; Downloads: 280
.pdf Full text (392,84 KB)

2.
OGLAŠEVANJE NA KOROŠKEM RADIU
Jasmina Pečnik, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Danes se vedno več soočamo in spopadamo s konkurenco, ki nas spremlja na vsakem koraku. Če želimo biti konkurenčni, moramo svoje izdelke ali storitve znati tržiti in jih predstaviti strankam. Pri tem ima pomembno vlogo prav oglaševanje, saj lahko dober oglas potencialnega kupca prepriča v nakup. Posameznik mora oglas zaznati in si ga vtisniti v spomin, kar pa je bistveno lažje če je oglas zabaven in očarljiv, saj veliko prej vzbudi posameznikovo pozornost in zanimanje. Diplomska naloga obravnava oglaševanje na Koroškem radiu. Radio je kot množični oglaševalski medij cenjen zaradi hitre priprave in ponavljanja oglasov, ter sorazmerno nizkih cen. Ker so mediji tisti, ki oglasno sporočilo posredujejo ciljnemu občinstvu, sem jih podrobneje opisala v četrtem poglavju. Teoretično sem opredelila tudi tržno komuniciranje in oglaševanje. V praktičnem primeru oglaševanja na radiu pa sem izbrala že imenovani Koroški radio. Predstavila in grafično ponazorila sem tudi analizo poslušanosti, ki je pokazala, da se je doseg poslušalcev Koroškega radia glede na preteklo leto povečal.
Keywords: • tržno komuniciranje • sestavine tržnega komuniciranja • oglaševanje • cilji oglaševanja • mediji • radijski oglas • analiza poslušnosti
Published: 04.12.2009; Views: 2015; Downloads: 131
.pdf Full text (909,10 KB)

3.
VPLIV TELEVIZIJSKEGA OGLAŠEVANJA NA REAKCIJE IN NAKUPNE ODLOČITVE GLEDALCEV
Alenka Vantur, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Televizija je, po podatkih Mediane, Inštituta za raziskovanje trga in medijev, glede sredstev investiranih v oglaševanje, dominanten medij. V Sloveniji ima skoraj vsako gospodinjstvo televizijski sprejemnik, gledalci pa tako veliko možnosti, da se srečajo s televizijskimi oglasi, ki prispevajo k prodaji oglaševanih izdelkov. V diplomski nalogi proučujemo potrošnika in njegovo nakupno vedenje ter se podrobno lotimo oglaševanja in oglaševalskih vsebin na televiziji. Govorimo o pomenu televizijskega oglaševanja in pravilih in omejitvah ter prednostih in slabostih televizijskega oglaševanja. Največjo pozornost namenjamo odnosu gledalcev do oglasov na televiziji. Na podlagi teoretičnih dognanj in rezultatov opravljene raziskave med prebivalci štirih občin iz območja Upravne enote Slovenska Bistrica smo proučevali vpliv televizijskih oglasov na gledalce, katere aktivnosti izvajajo gledalci med oglasi in ali oglasi vplivajo na njihove nakupne odločitve.
Keywords: oglaševanje, televizijski oglas, javna televizija, komercialna televizija, gledalec, potrošnik, izdelek
Published: 08.12.2010; Views: 7621; Downloads: 225
.pdf Full text (1,58 MB)

4.
ANALIZA ELEMENTOV TISKANEGA OGLASA
Andreja Smodej, 2010, final seminar paper

Abstract: Oglaševanje v tiskanih medijih je še vedno priljubljen način oglaševanja. Tiskan oglas ponudi potencialnemu kupcu eno temo ali misel, medtem ko elektronski mediji posredujejo veliko količino informacij. Osnovni namen, ki ga želijo organizacije doseči pri oglaševanju je prepoznavnost podjetja, blagovne znamke ali izdelka. Tiskane oglase zasledimo v raznih revijah, časopisih, brošurah, katalogih in drugih publikacijah. Tiskan oglas po teoriji oblikuje pet osnovnih elementov. Gre za naslov, tekst, fotografijo, slogan in logotip. Pri oblikovanju oglasa imajo pomembno vlogo tudi elementi, ki povečujejo uspešnost oglasa. Sem sodijo barva, velikost in oblika črk, humor, kreativnost in drugi. Oglasi pospešujejo utrjevanje izdelka v spominu porabnika in so mu v pomoč, ko razmišlja in se odloča o nakupu novega izdelka oziroma storitve. V diplomskem seminarju sem se predvsem osredotočila na elemente tiskanih oglasov. Te sem natančneje opisala v teoretičnem delu naloge. V drugem delu naloge sem se posvetila analizi elementov tiskanih oglasov. V analizo sem vključila poljubne tiskane oglase, ki jih najdemo v slovenskih revijah in časopisih. Zanimive so povezave med fotografijo, sloganom in izdelkom. Nekatere so direktne, povsem jasne, druge pa od bralca zahtevajo da med njimi opravi miselni preskok. Učinkovito oglaševanje ulovi pozornost, ne da bi vznemirjalo ali dražilo in ohranja pozornost, ko prodira v um oziroma mišljenje.
Keywords: oglaševanje, oglaševanje v tiskanih medijih, tiskan oglas, elementi tiskanega oglasa
Published: 06.01.2011; Views: 2382; Downloads: 454
.pdf Full text (1,18 MB)

5.
LEKSIKOLOŠKA ANALIZA OGLASOV V SLOVENSKEM GOSPODARJU
Tjaša Markežič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Oglaševanje je pojav, ki nas spremlja vsak dan, na vsakem koraku. Ponudniki blaga in storitev se na različne načine trudijo pritegniti potrošnikovo pozornost; to v današnjem času počnejo prek različnih medijev ter z različnimi jezikovnimi in nejezikovnimi sredstvi. Oglasi pa se v medijih ne pojavljajo zgolj v zadnjih nekaj desetletjih. Prva oglaševalna besedila lahko srečamo že ob koncu 18. stoletja. Prvi del naloge zajemajo ustrezna teoretična izhodišča. Sledi leksikološka analiza oglasov iz prve polovice 20. stoletja. Izbrala sem časopis Slovenski gospodar ter pregledala oglasna besedila, ki so bila v njem objavljena leta 1928. Za analizo sem izbrala 36 z leksikološkega vidika najzanimivejših oglasnih besedil. Analiza posameznega oglasa je izvedena s pomočjo različnih jezikovnih priročnikov in zajema več vidikov: grafično izpostavljene lekseme, oblikoslovne posebnosti, medleksemska razmerja, stilno zaznamovanost besed, izvor besed, značilnosti besednih zvez in krajšav. Posebna pozornost je namenjena sredstvom za pritegnitev naslovnikove pozornosti, ki so se nekoliko razlikovala od današnjih. Oglaševalčev namen, to je ustvariti zanimivo, atraktivno in drugačno oglaševalno besedilo ter prepričati naslovnika v nakup izdelka ali koriščenje storitve, pa je skozi stoletja ostal enak.
Keywords: Ključne besede: oglas, oglaševanje, leksikologija, Slovenski gospodar.
Published: 14.10.2010; Views: 1719; Downloads: 444
.pdf Full text (11,80 MB)

6.
NEKATERI VPLIVI TV OGLAŠEVANJA NA ODJEMALCA
Mojca Babšek, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bil proučiti nekatere vplive televizijskega oglaševanja na odjemalca. Naredila sem raziskavo, s katero sem proučevala ali določeni televizijski oglasi pritegnejo pozornost, vplivajo na prepoznavnost blagovne znamke in izdelka ter vplivajo na nakup. Do rezultatov sem prišla s pomočjo vprašalnika. Anketirala sem 100 žensk, ki spadajo v starostno skupino nad 20 let, saj menim, da so ženske v veliko primerih glavni odločevalci in nakupovalci v družinah. Ugotovila sem, da odjemalci spremljajo televizijske oglase. Potrdim lahko, da so jim oglasi všeč, da pritegnejo njihovo pozornost in vzpodbudijo zanimanje za oglaševani izdelek. Vplivajo na prepoznavnost blagovne znamke, kar pa vedno ne pomeni tudi nakupa. To so potrdili rezultati oglasa Castin Creme Gloss iz Loreala, v katerem izdelek oglašuje znana oseba. Kljub temu, da so anketiranke navedle znano osebo kot lastnost oglasa, ki najbolj pritegne, jih le ta ni prepričala v nakup izdelka. Potrdim lahko, da oglasna sporočila na TV, ki so pogosteje predvajana, oziroma jih odjemalec večkrat vidi, vplivajo na nakup.
Keywords: oglaševanje, vloga oglaševanja, televizija, TV oglas, odjemalec, zaznavanje oglasov, vpliv oglasa
Published: 07.03.2011; Views: 1679; Downloads: 115
.pdf Full text (831,87 KB)

7.
OGLAŠEVANJE NA SOCIALNEM OMREŽJU FACEBOOK, NA PRIMERU SPLETICNA.SI
Nina Reisman, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Internet je od svojega razvoja dolgo časa obstajal kot prostor za enostransko komunikacijo. Isto se je dogajalo na televiziji, radiu in časopisih, kjer je javnost sprejemala informacije, ki jih je nekdo pripravil. Tradicionalni mediji so hitro doumeli, da takšna vrsta komunikacije ni naravna in ne predstavlja najboljšega ohranjanja gledalcev in poslušalcev. Začela se je uporabljati dvosmerna komunikacija. Trenutno v svetu najbolje poznan primer dvosmerne komunikacije je socialno omrežje Facebook, katerega ustanovitelj je Mark Zuckerberg. Socialna omrežja so spletni portali, ki omogočajo druženje s sebi podobnimi, prijatelji, znanci in neznanci. Facebook, kot omrežje, , ljudje uporabljajo za zabavo, komunikacijo s prijatelji, objavljanje fotografij, komentiranje in splošno brskanje. Slovenci smo po številu uporabnikov Facebooka na triinosemdesetem mestu in smo za primerjavo pred Kitajci. Od socialnega omrežja Facebook imajo veliko korist tudi podjetja, ki na njem oglašujejo. Facebook jim namreč omogoča oglaševanje preko oglasov in oglaševanje na svoji strani na Facebooku. Oglaševanje s pomočjo oglasov je plačljiva oblika oglaševanja, oglaševanje na Facebook strani pa je brezplačna. Dobro oglaševanje ima tudi Spleticna.si, ki kombinira s klasičnim in spletnim oglaševanjem. Govorimo o podjetju, ki se ukvarja s spletno trgovino, kar pomeni, da nima osebnega stika z odjemalci. Facebook je prvi medij, ki jim je to omogočil. Preko Facebooka lahko komunicirajo s svojimi privrženci in tako gradijo na zaupanju ljudi do njihovega podjetja.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: Dvosmerna komunikacija, socialno omrežje Facebook, klasično in spletno oglaševanje, oglas, Facebook stran.
Published: 27.07.2011; Views: 2613; Downloads: 586
.pdf Full text (2,00 MB)

8.
ETIKA V OGLAŠEVANJU
Mateja Bračko, 2011, final seminar paper

Abstract: Oglaševanje je vsekakor eden najboljših načinov za komuniciranje z možnimi odjemalci. Z oglaševanjem lahko dosežemo veliko število ljudi in jim tako prenesemo želeno sporočilo. To lahko dosežemo s pomočjo različnih medijev, kot so televizija, radio, časopisi, revije, plakati, itn. Glavni elementi oglasa so naslov, slika, besedilo, logotip in slogan. Veliko oglaševalcev pogosto uporablja za osrednjo sliko prav figuro otroka in za marsikoga je to moralno in etično sporno. Kljub urejeni zakonodaji in uveljavljenem Slovenskem oglaševalskem kodeksu še velikokrat zasledimo kakšen oglas, ki je etično sporen. Najbolj sporni so seveda tisti, kjer nastopajo otroci in oglašujejo zanje neprimerne izdelke. Največji problem se dogaja ravno pri zakonodaji, ki je urejena preveč ohlapno. Etika je nekaj, kar zahteva pošteno ravnanje tako v poslovnem svetu kot tudi v zasebnem življenju, tako da menimo, da oglaševalci ne bi smeli zlorabljati zaupanja mladih in njihove neizkušenosti z namenom, da bi zaslužili.
Keywords: oglaševanje, oglas, mediji, otroci, mladostniki, etika, etično poslovanje, etične dileme, zakonodaja, slovenski oglaševalski kodeks, samoregulativa
Published: 25.11.2011; Views: 1701; Downloads: 320
.pdf Full text (1018,22 KB)

9.
SPLETNO OGLAŠEVANJE IN OGLAŠEVANJE PREKO SOCIALNIH OMREŽIJ V PODJETJU SPLETNE NOVICE D.O.O.
Samanta Šrot, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Spletno oglaševanje je v tem času najbolj razširjeno orodje, ki ga podjetja uporabljajo za oglaševanje svojih izdelkov in storitev. Zahvaljujoč socialnim omrežjem imajo podjetja veliko lažjo pot do ciljnih javnosti, kakor so jo imela v preteklosti. Oblik spletnega oglaševanja je kar nekaj in se konstantno, brez zadržkov razvijajo. Poznamo primere, kot so video oglasi, tekstovni oglasi in slikovni oglasi. Te oglase lahko poleg prikazovanja na socialnih omrežjih, prikazujemo tudi na različnih iskalnikih, kot je npr. Google, s pomočjo sponzoriranih povezav, s pošiljanjem e-mile kampanj in z zakupi oglasnega prostora oz. pozicije na drugih spletnih portalih. Google ponuja več različnih aplikacij, ki merijo obiskanost spletnih strani, in jih mora vsak dober tržnih znati uporabljati in iz njih razbrati prave podatke.
Keywords: spletno oglaševanje, spletni oglas, Facebook, Google AdWords, Google Analytics, merjenje učinkovitosti spletnega oglaševanja.
Published: 18.01.2012; Views: 2823; Downloads: 384
.pdf Full text (1,95 MB)

10.
PERCEPCIJA TELEVIZIJSKIH OGLASOV V ČASU SVETOVNEGA PRVENSTVA V NOGOMETU NA TV SLOVENIJA
Denis Kalamar, 2010, bachelor thesis/paper

Abstract: Televizija ima status največjega kanala za oglaševanje v družbi, kakor tudi status najbolj kulturnoideološkega množičnega medija. Svetovno prvenstvo v nogometu je športni spektakel, ki s televizijskim oglaševanjem ta status nedvomno opredeljuje. Percepcija oglasov na televiziji in vpliv na gledalca – potrošnika ter neposredni televizijski prenos športnega dogodka so osrednje točke diplomske naloge. V njej sem obravnaval relacijo športnega dogodka, televizije in televizijskega oglaševanja v odnosu do televizijskega občinstva in v končni fazi potrošnika na primeru Svetovnega prvenstva v nogometu 2010. Rezultati analize anketnega vprašalnika so pokazali, da gledalci v precejšnji meri zaznavajo televizijsko oglaševanje, toda ni nujno, da se zaradi tega odločijo za takojšen nakup, ostane pa prepoznavnost izdelka, kot tudi prodaje. Televizijski oglasi prinašajo anketiranim gledalcem v prvi vrsti nove informacije o izdelkih, najbolj zaželena komponenta pa je humor. Humorni oglasi so sicer zapomnljivi, a ne tako prepričljivi.
Keywords: televizija, televizijski oglas, televizijski gledalec, televizijski prenos, športni dogodek, Svetovno prvenstvo v nogometu 2010
Published: 29.08.2011; Views: 7322; Downloads: 146
.pdf Full text (16,22 MB)

Search done in 0.27 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica