1. Oglaševanje ženskih oblačil na družbenih omrežjihTjaša Zajc, 2024, undergraduate thesis Abstract: Oglaševanje ženskih oblačil je doživelo pomembne spremembe, saj so družbena omrežja postala ključni kanal za dosego ciljnih odjemalcev. Prehod iz tradicionalnih oblik oglaševanja, kot so tiskani mediji in televizija, na digitalna orodja je omogočil bolj neposreden stik z uporabniki. V diplomskem delu smo preučili oglaševanje ženskih oblačil na družbenih omrežjih, s poudarkom na primerjavi oglasov na platformah TikTok, Instagram in Facebook. Osredotočili smo se na število všečkov, ki jih prejmejo oglasi ženskih oblačil. Rezultati so pokazali, da oglasi na TikToku prejemajo največ všečkov, kar je posledica večje naklonjenosti uporabnikov kreativnim video vsebinam. Instagram sledi TikToku, saj je bolj usmerjen v vizualno privlačne vsebine, ki so primerne za modne oglase, medtem ko so oglasi na Facebooku, prejeli najmanjše število všečkov. Ugotovitve nakazujejo, da je za uspešno oglaševanje ženskih oblačil ključna izbira platforme, ki poudarja ustvarjalnost in pritegne pozornost odjemalcev. Keywords: Družbena omrežja, ženska oblačila, oglaševanje, Instagram, video Published in DKUM: 20.03.2025; Views: 0; Downloads: 19
Full text (1,65 MB) |
2. Analiza vsebinskega marketinga znamke legoMatej Šauperl, 2025, master's thesis Abstract: Digitalizacija medijev je močno zaznamovala 21. stoletje, svoje posledice pa je pustila tudi na področju marketinga. Digitalni marketing vključuje številne taktike, kot so SEO (optimizacija za iskalnike), PPC (plačljivo oglaševanje), socialni mediji, e-poštni marketing in analitika. Vsebinski marketing deluje znotraj teh taktik, saj kakovostne vsebine pomagajo izboljšati SEO-rezultate, povečajo angažiranost na družbenih omrežjih, izboljšajo učinkovitost e-poštnih kampanj in ustvarijo bolj privlačne in relevantne oglase. Vsebinski marketing je strategija, ki ustvarja in distribuira dragocene in relevantne vsebine za privabljanje in ohranjanje ciljnega občinstva. Konec 20. in začetek 21. stoletja je digitalna doba prinesla spletne strani, bloge in družbena omrežja z uporabo SEO za boljšo vidnost. Sodobni vsebinski marketing se osredotoča na visokokakovostne, prilagojene in interaktivne vsebine, kot so videi in podcasti, z večjim poudarkom na personalizaciji in ciljanju specifičnih segmentov občinstva. LEGO uporablja vsebinski marketing z ustvarjanjem visokokakovostnih videoposnetkov in animacij, kot so serije LEGO Ninjago in LEGO Friends, ki so namenjene otrokom in družinam. Poleg tega upravlja priljubljene družbene medije in YouTube kanal, kjer deli vsebine, povezane z gradnjo, kreativnostjo in igranjem, s ciljem navdihniti in vključiti oboževalce. Prav tako izdaja revije in vodi tematske dogodke, ki poglabljajo povezanost z blagovno znamko in spodbujajo skupnost oboževalcev Lega. Keywords: marketing, digitalni marketing, vsebinski marketing, družbena omrežja, oglaševanje, znamka LEGO Published in DKUM: 17.02.2025; Views: 0; Downloads: 49
Full text (1,34 MB) |
3. Popularnost, zaupanje in verodostojnost podkastovKatarina Žilavec, 2024, master's thesis Abstract: Magistrska naloga raziskuje popularnost, zaupanje in verodostojnost podkastov. V teoretičnem delu so opredeljeni podkasti, njihove značilnosti, uporabniki ter oglaševanje v podkastih. Raziskava se osredotoča na poslušanje, percepcijo in motive uporabnikov, zaupanje podkastu kot viru informacij, percepcijo oglasov ter zaupanje gostitelju podkasta. Ugotovitve kažejo, da večina poslušalcev podkaste posluša nekajkrat mesečno, največkrat kar na platformi YouTube. Zaupanje v podkaste je večje kot v večino drugih medijev, z izjemo radia. Ugotovljeno je bilo tudi, da poslušalci oglase v podkastih večinoma dojemajo negativno in jih najraje preskočijo. Keywords: podkast, popularnost, zaupanje, verodostojnost, oglaševanje Published in DKUM: 05.02.2025; Views: 0; Downloads: 16
Full text (1,01 MB) |
4. Uporaba in optimizacija spletnega trženja s pomočjo analitičnih orodij za turistično podjetjeKlemen Sajko, 2024, master's thesis Abstract: Zaradi spreminjajoče se narave poslovnega okolja in vse večje priljubljenosti spleta so podjetja začela spletno trženje uporabljati kot ključno orodje za doseganje ciljne skupine kupcev in strank. Spletno trženje vključuje različne strategije, kot so PPC oglaševanje, trženje po e-pošti in družbenih omrežjih. V teoretičnem delu magistrske naloge so obravnavani osnovni koncepti spletnega trženja, njegove vrste in načini ter razumevanje spletnega trženja na turističnem področju. V empiričnem delu pa je analizirano spletno trženje podjetja Sajko turizem, d.o.o., prek Google in Facebook oglasov ter e-poštnih sporočil. Raziskava je temeljila na kvantitativni analizi podatkov, zbranih na platformah Google Ads, Facebook Ads in SqualoMail, pri čemer so bile ključne metrike delež klikov, delež konverzij, cena na klik in cena na konverzijo. Rezultati analize so nam pomagali prepoznati dejavnike, ki so izboljšali učinkovitost spletnih kampanj, na primer prehod na kampanje SKAG in uporaba strategij Target CPA in Maximize Conversions pri Googlovih oglasih. Ugotovili smo, da je pomemben tudi oglaševani produkt, saj so nekatere turistične destinacije bolj priljubljene ali primernejše za oglaševanje. Pri trženju po e-pošti se je kot pomemben dejavnik učinkovitosti izkazalo število povezav v sporočilu, poleg tega pa datum in čas pošiljanja ter prisotnost določenih elementov v sporočilu, kot je poziv k dejanju. Keywords: spletno trženje, spletno oglaševanje, oglaševalska kampanja, Google Ads, Facebook Ads, PPC oglaševanje, e-poštno trženje, trženje v turizmu Published in DKUM: 22.10.2024; Views: 0; Downloads: 9
Full text (3,26 MB) |
5. Umetna inteligenca v oglaševanjuNika Antolinc, 2024, undergraduate thesis Abstract: Umetna inteligenca (UI) postaja ključno orodje v sodobnem oglaševanju, saj omogoča podjetjem, da na bolj učinkovit način ciljajo na svoje občinstvo, prilagajajo oglase posameznim uporabnikom ter optimizirajo celotne oglaševalske kampanje. S pomočjo naprednih tehnologij, kot so strojno učenje, obdelava naravnega jezika in generativni modeli, podjetja lažje razumejo in se odzivajo na hitro spreminjajoče se potrebe potrošnikov. Tako se lahko hitreje in bolj prilagojeno odzivajo na izzive digitalnega okolja, kar povečuje njihovo konkurenčnost.
Diplomska naloga raziskuje, kako umetna inteligenca spreminja in nadgrajuje oglaševalske prakse. Poudarek je na tem, kako UI omogoča podjetjem, da dosežejo višjo stopnjo angažiranosti potrošnikov in izboljšajo učinkovitost svojih oglaševalskih strategij. Poleg tega naloga obravnava tudi izzive, povezane z uporabo umetne inteligence, kot so varnost podatkov in pristranskost algoritmov. Ti izzivi lahko pomembno vplivajo na zanesljivost, etičnost in splošno uspešnost oglaševalskih praks, zato je razumevanje teh vidikov ključno za uspešno implementacijo UI v oglaševanje.
Naloga tako ponuja celovit vpogled v potenciale umetne inteligence za preoblikovanje sodobnega oglaševanja, hkrati pa opozarja na pomembne omejitve in etične izzive, ki jih je treba upoštevati pri njeni uporabi. Keywords: umetna inteligenca, oglaševanje, personalizacija, analiza, generiranje, optimizacija Published in DKUM: 21.10.2024; Views: 0; Downloads: 38
Full text (985,28 KB) |
6. Tržne strategije v digitalni dobi in analiza oglaševanja podjetja Duolingo na družbenih omrežjih : diplomsko deloSara Škerban, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo opredelili družbena omrežja kot kanal za oglaševanje in trženje s strani različnih blagovnih znamk in podjetij, med njimi tudi Duolingo. V sklopu empirične raziskave smo izvedli spletno anketo, s katero smo analizirali, kako je prisotnost podjetja na družbenih omrežjih vplivala na uporabnikovo mnenje o podjetju Duolingo in kako le-ta pritegne svoje uporabnike preko oglaševanja na družbenih omrežjih. Ugotovili smo, da obstaja močna pozitivna povezanost med oglaševanjem in prvim vtisom, vsebinami ter lastnostmi oblikovanja, ki jih uporabnik na družbenih omrežjih v oglasu opazi, in da je oglaševanje imelo zmeren vpliv na njihove uporabnike. Keywords: digitalno trženje, družbena omrežja, blagovne znamke, oglaševanje v družbenih omrežjih, Duolingo Published in DKUM: 08.10.2024; Views: 0; Downloads: 30
Full text (2,27 MB) |
7. Spolnost v oglaševanju ter odziv študentov in starejših na spolno obarvane oglaseAneja Krautberger, 2024, undergraduate thesis Abstract: Napredek v oglaševanju in sodobni način življenja sta povzročila, da smo ljudje vsak dan preplavljeni s sporočili podjetij, ki promovirajo svoje izdelke in storitve na vsakem koraku. V zadnjem času opažam, da je večina oglasov, ki se pojavljajo v tiskanih medijih, radiu, televiziji in spletu, izrazito spolno naravnanih.
Diplomsko delo obravnava spolnost v oglaševanju, pri čemer je v teoretičnem delu predstavljena zgodovina spolnosti v oglaševanju ter razvoj različnih pojavnih oblik spolnosti skozi čas. Prav tako so obravnavani etični in regulativni vidiki uporabe spolnosti za oglaševanje.
Empirični del naloge analizira odzive študentov in starejših na spolno obarvane oglase ter ponuja vpogled na njihove odzive in posledično tudi njihove nakupne namere.
Poleg starostnih razlik raziskava poudarja tudi razlike med spoloma. Ženske so bolj kritične do spolno obarvanih oglasov in so bolj naklonjene nevtralnim oglasom, medtem ko moški pogosteje reagirajo pozitivno na spolno vsebino v oglaševanju. To poudarja potrebo po premišljenem in odgovornem oglaševanju, ki upošteva demografske in kulturne značilnosti ciljnih skupin. Keywords: oglaševanje, spolnost v oglaševanju, nakupne namere, raziskava Published in DKUM: 02.10.2024; Views: 0; Downloads: 15
Full text (5,59 MB) |
8. Vpliv viralnega oglaševanja na uporabo digitalnega izdelkaJan Paveo, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomski projekt obravnava vpliv viralnega oglaševanja na uporabo digitalnega izdelka, s posebnim poudarkom na primeru aplikacije Spotify v Indoneziji. Viralno oglaševanje izkorišča družbena omrežja za širjenje informacij o izdelku, pri čemer spodbuja uporabnike, da te informacije delijo naprej.
V našem primeru se osredotočamo na digitalne izdelke, ki so neopredmetena oziroma nematerialna dobrina, obstoječa v digitalni obliki. V diplomskem projektu je predstavljen celoten razvojni cikel digitalnih izdelkov, ki vključuje faze zasnove, oblikovanja in razvoja, ter rast izdelka na trgu. Razvoj digitalnih izdelkov je ključnega pomena za uspešno uvajanje na trg, pri čemer so ključne lastnosti digitalnih izdelkov njihova neuničljivost, spremenljivost in ponovljivost. Analiza lastnosti in tržnih strategij je omogočila globlji vpogled v kompleksnost digitalnih izdelkov in njihovo uspešnost.
Digitalno oglaševanje, še posebej viralno oglaševanje, je izpostavljeno kot pomembno orodje za povečanje prepoznavnosti in pospeševanje uporabe digitalnih izdelkov. Uporabljena študija analizira, kako različne dimenzije viralnega oglaševanja - informiranost, zabava, draženje in verodostojnost vira - vplivajo na namero uporabe digitalnega izdelka. S kvantitativno metodo in analizo podatkov je bilo ugotovljeno, da zabava, draženje in verodostojnost vira pomembno vplivajo na namero uporabe Spotifyja, medtem ko informiranost nima pomembnega vpliva. Keywords: viralno oglaševanje, digitalni izdelki, oglaševanje, digitalno oglaševanje Published in DKUM: 27.09.2024; Views: 0; Downloads: 31
Full text (1,78 MB) |
9. Primeri uporabe umetne inteligence v oglaševanjuFilip Lovše, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga obravnava uporabo umetne inteligence v oglaševanju in primerja njeno učinkovitost s tradicionalnimi oglaševalskimi metodami. Namen raziskave je bil ugotoviti, kako različne starostne skupine sprejemajo oglase, ustvarjene z umetno inteligenco, v primerjavi s tradicionalnimi oglasi, ter kako te preference vplivajo na njihove nakupne odločitve. Metode uporabljene v pričujoči raziskavi so analize že obstoječih študij v kombinaciji z anketnim vprašalnikom, ki smo ga izvedli. Pomagale so nam križne tabele v programu SPSS. Rezultati so pokazali, da starejši odjemalci raje vidijo tradicionalne oglase, medtem ko so oglasi, ustvarjeni z UI, ocenjeni kot bolj kreativni. Vendar pa so mlajši odjemalci kljub temu raje izbrali tradicionalne oglase pri svojih nakupnih odločitvah. To nakazuje, da kreativnost sama po sebi ni dovolj za povečanje učinkovitosti oglasov, saj odjemalci še vedno vrednotijo pristnost in zaupanje tradicionalnih oglasov. Ugotovitve kažejo na potrebo po kombinaciji kreativnih elementov umetne inteligence z elementi tradicionalnega oglaševanja. Umetna inteligenca ima velik potencial za preoblikovanje oglaševalske industrije, vendar je ključ do uspeha v strateškem pristopu, ki upošteva specifične potrebe in preference ciljnih odjemalcev. Keywords: umetna inteligenca, oglaševanje, marketinško komuniciranje, Chat GPT, marketing Published in DKUM: 26.09.2024; Views: 0; Downloads: 55
Full text (3,53 MB) |
10. Humor v spletnem oglaševanjuKarmen Šprah, 2024, master's thesis Abstract: Magistrsko delo raziskuje raznolikost humorja v spletnem oglaševanju, pri čemer najprej obravnava zgodovinski razvoj, pomen in različne vrste humorja in oglaševanja, ki se uporabljajo v digitalnem (spletnem) okolju. Namen magistrske naloge je razčleniti, kako se je humor skozi čas preoblikoval v oglaševalskih praksah, njegov vpliv na znamke in potrošnike ter učinkovitost različnih vrst humorja pri različnih izdelkih in ciljnih skupinah (kot je prikazano v empiričnem delu v nadaljevanju).
Teoretično ozadje magistrske naloge obravnava različne pristope k oglaševanju, vrste oglaševanja, in vlogo humorja v njem ter zagotavlja celovit pregled literature o oglaševalskih strategijah in aplikacijah ter učinkovitosti humorja. Raziskovalni del magistrske naloge vključuje poglobljeno vsebinsko analizo spletnih oglasov z uporabo humorja, pri čemer so podatki pridobljeni z razbiranjem, kako humor prispeva k uspešnim oglaševalskim kampanjam.
Raziskovalni pristop ponuja analizo spletnih oglasov in opredelitev najbolj razširjenih vrst humorja. Poleg tega uporablja induktivno-deduktivno sklepanje za oblikovanje smernic za učinkovito uporabo humorja v spletnem oglaševanju, s čimer želi izboljšati razumevanje in pomagati podjetjem pri optimizaciji njihovih oglaševalskih strategij.
Magistrsko delo tako prispeva k zbirki znanja o spletnem oglaševanju s predstavitvijo praktičnih smernic, ki temeljijo na empiričnih ugotovitvah. Poudarja pomen izbire ustreznih vrst humorja in upoštevanja ciljnega občinstva za dosego želenih oglaševalskih ciljev in okrepitev prodaje izdelkov ali ciljev blagovne znamke. Naloga v diskusiji tudi predlaga, kako lahko humor v strateškem in celovitem spletnem oglaševanju ustvari pozitivno povezavo med blagovnimi znamkami in potrošniki, kar vodi k večji prepoznavnosti blagovne znamke in prodaji. Keywords: humor, spletno oglaševanje, digitalni marketing, vsebinska analiza. Published in DKUM: 14.05.2024; Views: 282; Downloads: 73
Full text (1,42 MB) |