| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
OGLAŠEVANJE NEPREMIČNINSKIH AGENCIJ V DOBI NOVIH MEDIJEV
Mateja Gabrijan, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Mediji, ki jih za svojo dejavnost uporabljajo nepremičninske agencije, so se v zadnjih 20 letih spremenili: gre za prehod iz klasičnih (RTV in tiskani mediji) v novomedijske kanale (internet, multimediji). Klasični koncept komunikacije in oglaševanja temelji na enosmernem modelu (sporočilo agencija odda množici potencialnih prejemnikov, povratne komunikacije pa ni oziroma je skopa), medtem ko so novomedijski kanali dvosmerni in participatorni (agencija informacij ne komunicira zgolj stranki, temveč hkrati tudi odpre kanale, po katerih lahko tržne informacije od stranke tudi sprejema). V nalogi nas je zanimalo, do kakšne mere so se na to spremembo odzvale slovenske nepremičninske agencije, katere medije oglaševanja uporabljajo in kako ter ali (ne)uporaba novih medijev vpliva na rezultate poslovanja agencije. Kot študijo primera smo izbrali nepremičninsko agencijo Plan nepremičnine, ki je pred kratkim prenehala s poslovanjem. Analizirali smo tudi spletno delovanje 11 najuspešnejših slovenskih nepremičninskih agencij in jih primerjali z rezultati, ki jih je dosegla izbrana agencija. Za potrebe naloge smo razvili lasten merski inštrument -­ ocenjevalno lestvico za preverjanje oglaševalske dejavnosti v novih medijih -­, saj podobni inštrumenti za slovensko okolje še niso bili predstavljeni. Ugotovili smo, da oglaševalska dejavnost v večini agencij poteka po sistemu ad hoc: nepremičninske agencije zaradi svoje majhnosti nimajo detajlno izdelanih trženjskih strategij, nimajo točno določenega proračuna za oglaševanje in nimajo zunanjih oz. notranjih strokovnjakov, ki bi skrbeli za marketing. Glavna ugotovitev naloge je, da nesposobnost razumevanja novih medijskih kanalov in njihova (ne)uspešna implementacija v praksi pomembno vplivata na poslovanje nepremičninske agencije (in lahko vodita tudi v prenehanje delovanja agencije). Nepremičninskim agencijam na podlagi raziskave svetujemo, da pri svoji dejavnosti uporabljajo tako klasične kot nove medije, saj lahko le sinergija v oglaševanju pripelje do dobrih rezultatov. V nalogi smo zato oblikovali tudi smernice in izdelali realen model oglaševanja nepremičninskih agencij, upoštevajoč teoretična izhodišča in praktične izkušnje iz slovenskega poslovnega okolja.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: Tržno komuniciranje, oglaševanje, cilji oglaševanja, oglaševalski proračun, oglaševalski mediji, internet, spletno oglaševanje, spletna stran, nepremičninska agencija.
Published: 16.08.2010; Views: 1880; Downloads: 222
.pdf Full text (1,29 MB)

2.
ANALIZA RADIJSKEGA OGLAŠEVANJA V SLOVENIJI
Jelena Huzjan, 2015, master's thesis

Abstract: Večina radijskih postaj glavnino finančnih sredstev, potrebnih za preživetje in uspešno poslovanje, pridobiva s prodajo radijskega oglasnega prostora. To zahteva proaktivno delovanje radijske postaje in aktivno trženje oglasnega prostora. Da bi bil lahko proces trženja kar se da uspešen, je nujno poznavanje razmer na področju medijev, aktualnega stanja na trgu ter upoštevanje velikega števila vplivnih dejavnikov. Zaradi tega je bil cilj magistrskega dela raziskati globalne trende na področju medijev in oglaševanja, analizirati aktualno stanje na slovenskem radijskem trgu, opredeliti dejavnike uspešnosti trženja radijskega oglasnega prostora ter raziskati probleme, s katerimi se srečujejo radijske postaje in tržniki radijskega oglasnega prostora. Raziskovanje je pokazalo, da se razmerje med mediji spreminja, s tem pa se spreminjajo tudi deleži oglaševalskih proračunov, namenjenih posameznim medijem. Rast pomena digitalnega oglaševanja in večja previdnost oglaševalcev pri razporejanju svojih proračunov, kot posledice globalne gospodarske krize, sta povzročili zmanjšanje deleža oglaševalskih sredstev, namenjenih radijskemu oglaševanju. Tako na globalni ravni kot tudi na slovenskem trgu postaja boj za oglaševalski denar vedno večji in težji. V nadaljevanju smo poskušali opredeliti vplivne dejavnike, od katerih je lahko odvisna uspešnost tržnikov radijskega oglasnega prostora. Gre za kompleksen splet veščin, sposobnosti, znanj in zunanjih vplivov, ki lahko pomembno vplivajo na proces odločanja oglaševalca pri izbiri oglaševalskega medija. Kljub številnim težavam in izzivom, s katerimi se soočajo radijske postaje, verjamemo, da je prihodnost radia kot medija obetavna, a je potrebno upoštevanje in ustrezno prilagajanje spremembam ter načrtovan razvoj v skladu s sodobnimi trendi.
Keywords: radijsko oglaševanje, trženje, gospodarska kriza, mediji, oglaševalski proračun
Published: 23.10.2015; Views: 787; Downloads: 159
.pdf Full text (1,98 MB)

Search done in 0.02 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica