| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 11
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
RADIJSKO OGLAŠEVANJE V PRIMERJAVI Z OSTALIMI MEDIJI
Suzana Petrovič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Oglaševanje ima več funkcij, poglavitni cilj pa ostaja pritegniti pozornost bralcev, poslušalcev oziroma gledalcev posameznega medija. Glavni cilj oglaševanja pa je povečati povpraševanje po določenem produktu, storitvi ali ideji. Oglaševanje je po svojem izvoru z mediji povezano kot zakup medijskega časa in prostora. Radio je medij, ki je najlaže dostopen, najhitrejši, saj prvi objavi novico. Je poceni, gospodaren in zelo fleksibilen. Radio je tudi najbolj oseben med množičnimi mediji in najbolj mobilen. Oglaševalci dojemajo radio kot podporen, pomožen medij. Posebnost medijske industrije je, da deluje na dualnem trgu. Na prvem trgu se pojavlja izdelek, ki se prodaja kupcu (v obliki knjige, revije, televizijskega ali radijskega programa). Na drugem trgu pa medijsko podjetje prodaja oglaševalski prostor. Slovenski radijski trg je že skorajda docela zapolnjen. Pred dobrim desetletjem je bilo pri nas okoli trideset komercialnih in nekomercialnih radijskih postaj, danes jih je devetindevetdeset. Raziskave radijske poslušanosti naj bi odgovorile na vprašanje, ali je radio še vedno močan medij in ali se splača na njem oglaševati. To vprašanje je pomembno za vse, ki se tako ali drugače ukvarjajo z radiem - radijske urednike, lastnike, medijske in oglaševalske agencije. Bruto vrednost oglaševanja se izračuna iz evidence vseh objavljenih oglasnih sporočil v medijih. Vsak objavljen oglas se evidentira in ovrednoti po ceni, navedeni v uradnem ceniku medijske enote. Radio Veseljak je pričel svoje delovanje leta 1996 in je po svojem glasbenem izboru in vsebini praktično edina specializirana komercialna radijska postaja v Sloveniji. Kljub temu, da je Radio Veseljak edini tovrsten na slovenskem trgu in po poslušanosti že nekaj let v samem vrhu, se ga določeni oglaševalci in agencije izogibajo.
Keywords: radio, funkcije in cilji oglaševanja, mediji, medijski trg, radijski trg, oglaševalski prostor, raziskave radijske poslušanosti, bruto vrednost oglaševanja, Radio Veseljak.
Published: 18.11.2009; Views: 4417; Downloads: 670
.pdf Full text (1,46 MB)

2.
OGLAŠEVANJE NEPREMIČNINSKIH AGENCIJ V DOBI NOVIH MEDIJEV
Mateja Gabrijan, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Mediji, ki jih za svojo dejavnost uporabljajo nepremičninske agencije, so se v zadnjih 20 letih spremenili: gre za prehod iz klasičnih (RTV in tiskani mediji) v novomedijske kanale (internet, multimediji). Klasični koncept komunikacije in oglaševanja temelji na enosmernem modelu (sporočilo agencija odda množici potencialnih prejemnikov, povratne komunikacije pa ni oziroma je skopa), medtem ko so novomedijski kanali dvosmerni in participatorni (agencija informacij ne komunicira zgolj stranki, temveč hkrati tudi odpre kanale, po katerih lahko tržne informacije od stranke tudi sprejema). V nalogi nas je zanimalo, do kakšne mere so se na to spremembo odzvale slovenske nepremičninske agencije, katere medije oglaševanja uporabljajo in kako ter ali (ne)uporaba novih medijev vpliva na rezultate poslovanja agencije. Kot študijo primera smo izbrali nepremičninsko agencijo Plan nepremičnine, ki je pred kratkim prenehala s poslovanjem. Analizirali smo tudi spletno delovanje 11 najuspešnejših slovenskih nepremičninskih agencij in jih primerjali z rezultati, ki jih je dosegla izbrana agencija. Za potrebe naloge smo razvili lasten merski inštrument -­ ocenjevalno lestvico za preverjanje oglaševalske dejavnosti v novih medijih -­, saj podobni inštrumenti za slovensko okolje še niso bili predstavljeni. Ugotovili smo, da oglaševalska dejavnost v večini agencij poteka po sistemu ad hoc: nepremičninske agencije zaradi svoje majhnosti nimajo detajlno izdelanih trženjskih strategij, nimajo točno določenega proračuna za oglaševanje in nimajo zunanjih oz. notranjih strokovnjakov, ki bi skrbeli za marketing. Glavna ugotovitev naloge je, da nesposobnost razumevanja novih medijskih kanalov in njihova (ne)uspešna implementacija v praksi pomembno vplivata na poslovanje nepremičninske agencije (in lahko vodita tudi v prenehanje delovanja agencije). Nepremičninskim agencijam na podlagi raziskave svetujemo, da pri svoji dejavnosti uporabljajo tako klasične kot nove medije, saj lahko le sinergija v oglaševanju pripelje do dobrih rezultatov. V nalogi smo zato oblikovali tudi smernice in izdelali realen model oglaševanja nepremičninskih agencij, upoštevajoč teoretična izhodišča in praktične izkušnje iz slovenskega poslovnega okolja.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: Tržno komuniciranje, oglaševanje, cilji oglaševanja, oglaševalski proračun, oglaševalski mediji, internet, spletno oglaševanje, spletna stran, nepremičninska agencija.
Published: 16.08.2010; Views: 1880; Downloads: 223
.pdf Full text (1,29 MB)

3.
POSLOVNI NAČRT ZA RAZVOJ SPLETNEGA PORTALA IN TISKANEGA MEDIJA
Domen Verbič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je predstavljen poslovni načrt za vzpostavitev gorenjskega spletnega portala in revije. ************ ************ ************ ************ ************ ************ ************ ************ ************ ************ ************ ************ ************ ************ ************ ************ ************ ************ ************ ************ ************ ************ ************ ************ Zaslutili smo poslovno priložnost in se odločili za analizo projekta in eventuelno lansiranje medijev. Analizirali smo medijsko panogo in oglaševalski trg na katerem bi nastopili z našim produktom. Raziskava je postregla z vzpodbudnimi rezultati, zato smo nadaljevali z izdelavo celotnega poslovnega načrta. V nadaljevanju je v diplomski nalogi predstavljen načrt izdelave obeh medijev, od razvoja samega produkta do načrta trženja. Izdelane so finančne projekcije, terminski plan za vse glavne elemente poslovnega procesa ter načrt nastopa na trgu. S pomočjo vseh teh elementov poslovnega načrta smo ugotovili, da naš produkt ima potencial na trgu, da na trgu obstaja potreba po njem ter da bo projekt tudi dobičkonosen.
Keywords: poslovni načrt, mediji, oglaševalski trg, Gorenjska, družabna kronika
Published: 28.06.2010; Views: 2890; Downloads: 410
.pdf Full text (570,97 KB)

4.
ZADOVOLJSTVO UPORABNIKOV OGLAŠEVALSKIH AGENCIJ
Urška Drofelnik, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Besedna zveza »oglaševalska agencija« izvira iz besede oglaševanje, ki ga najenostavnejše opredelimo kot obliko tržnega komuniciranja, ki je po navadi plačljiva. V Sloveniji je bila prva oglaševalska agencija že leta 1897 in je bila predhodnica naše največje medvojne oglaševalske agencije Aloma Company, ki jo je leta 1918 ustanovil Albert Matelič. V začetku se je oglaševalska agencija ukvarjala samo s tiskanimi oglasi, za razvojem radia in televizije pa je nadaljevala. Šele kasneje so se oglaševalske agencije pričele ukvarjati z celostnimi grafičnimi podobami, elektronskimi oglasi in podobno.
Keywords: oglaševanje, oglaševalska agencija, zadovoljstvo, uporabnik, storitve, oglaševalec, mediji, oglaševalski brif.
Published: 14.12.2011; Views: 1070; Downloads: 182
.pdf Full text (732,46 KB)

5.
ETIKA V OGLAŠEVANJU
Mateja Bračko, 2011, final seminar paper

Abstract: Oglaševanje je vsekakor eden najboljših načinov za komuniciranje z možnimi odjemalci. Z oglaševanjem lahko dosežemo veliko število ljudi in jim tako prenesemo želeno sporočilo. To lahko dosežemo s pomočjo različnih medijev, kot so televizija, radio, časopisi, revije, plakati, itn. Glavni elementi oglasa so naslov, slika, besedilo, logotip in slogan. Veliko oglaševalcev pogosto uporablja za osrednjo sliko prav figuro otroka in za marsikoga je to moralno in etično sporno. Kljub urejeni zakonodaji in uveljavljenem Slovenskem oglaševalskem kodeksu še velikokrat zasledimo kakšen oglas, ki je etično sporen. Najbolj sporni so seveda tisti, kjer nastopajo otroci in oglašujejo zanje neprimerne izdelke. Največji problem se dogaja ravno pri zakonodaji, ki je urejena preveč ohlapno. Etika je nekaj, kar zahteva pošteno ravnanje tako v poslovnem svetu kot tudi v zasebnem življenju, tako da menimo, da oglaševalci ne bi smeli zlorabljati zaupanja mladih in njihove neizkušenosti z namenom, da bi zaslužili.
Keywords: oglaševanje, oglas, mediji, otroci, mladostniki, etika, etično poslovanje, etične dileme, zakonodaja, slovenski oglaševalski kodeks, samoregulativa
Published: 25.11.2011; Views: 1841; Downloads: 333
.pdf Full text (1018,22 KB)

6.
ETIKA V OGLAŠEVANJU
Katja Ropoša, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Oglaševanje ima pomembno vlogo v okviru marketinškega spleta, saj se predstavlja kot ključni dejavnik v procesu menjave. Je pomembna aktivnost za podjetja, saj oglaševanje uporabljajo za predstavitev in promocijo svojih izdelkov in storitev potrošnikom. V oglaševanju se tiskani mediji počasi poslavljajo, čeprav imajo za sabo dolgoletno tradicijo, s katero se drugi mediji ne morejo primerjati. Raziskave kažejo, da vsako leto upada število tiskanih oglasnih strani in da v ospredje prihaja internetno oglaševanje, ki je sedaj na drugem mestu priljubljenih medijev za pridobivanje informacij o svetovnem dogajanju. Na prvem mestu pa ostaja televizija, kjer televizijski oglasi prinašajo največji dobiček v oglaševanju. Kljub zakonskim določilom, ki jih določa oglaševalski kodeks, se v medijski prostor še vedno vrivajo etično sporna sporočila. Potrošniki takšnega oglaševanja sicer ne odobravajo in menijo, da postajajo takšna sporočila preveč vsiljiva, moteča in agresivna. Oglaševalci se tega dobro zavedajo in bodo kljub temu še dalje oglaševali svoje izdelke in storitve na način, ki jim bo prinesel najvišji dobiček. Pa čeprav bo to preko zakonov in mnenj nekaterih potrošnikov. V raziskavi smo ugotovili, da ženske srednjih let ne zastopajo večjega števila oglasnih sporočil v tiskanih medijih, kot smo na začetku predpostavljali. Oglašujejo le izdelke, ki so predvsem pomembne za njihove potrebe in katere so same največje uporabnice. To so predvsem oglasi, ki oglašujejo razne izdelke za zdravje in nego telesa. Večkrat pa tudi oglašujejo izdelke, ki so pomembni za otroke ali za vso družino. Ugotovili smo, da večji del oglasov zastopajo otroci ali mladi ljudje, ki so najpomembnejša ciljna skupina za oglaševalce in ki so največji potencialni potrošniki za oglaševane izdelke in storitve.
Keywords: oglaševanje, etika, tiskani mediji, problemi etičnosti oglaševanja, oglaševalski kodeks
Published: 13.12.2011; Views: 1760; Downloads: 252
.pdf Full text (1008,02 KB)

7.
ANALIZA RADIJSKEGA OGLAŠEVANJA V SLOVENIJI
Jelena Huzjan, 2015, master's thesis

Abstract: Večina radijskih postaj glavnino finančnih sredstev, potrebnih za preživetje in uspešno poslovanje, pridobiva s prodajo radijskega oglasnega prostora. To zahteva proaktivno delovanje radijske postaje in aktivno trženje oglasnega prostora. Da bi bil lahko proces trženja kar se da uspešen, je nujno poznavanje razmer na področju medijev, aktualnega stanja na trgu ter upoštevanje velikega števila vplivnih dejavnikov. Zaradi tega je bil cilj magistrskega dela raziskati globalne trende na področju medijev in oglaševanja, analizirati aktualno stanje na slovenskem radijskem trgu, opredeliti dejavnike uspešnosti trženja radijskega oglasnega prostora ter raziskati probleme, s katerimi se srečujejo radijske postaje in tržniki radijskega oglasnega prostora. Raziskovanje je pokazalo, da se razmerje med mediji spreminja, s tem pa se spreminjajo tudi deleži oglaševalskih proračunov, namenjenih posameznim medijem. Rast pomena digitalnega oglaševanja in večja previdnost oglaševalcev pri razporejanju svojih proračunov, kot posledice globalne gospodarske krize, sta povzročili zmanjšanje deleža oglaševalskih sredstev, namenjenih radijskemu oglaševanju. Tako na globalni ravni kot tudi na slovenskem trgu postaja boj za oglaševalski denar vedno večji in težji. V nadaljevanju smo poskušali opredeliti vplivne dejavnike, od katerih je lahko odvisna uspešnost tržnikov radijskega oglasnega prostora. Gre za kompleksen splet veščin, sposobnosti, znanj in zunanjih vplivov, ki lahko pomembno vplivajo na proces odločanja oglaševalca pri izbiri oglaševalskega medija. Kljub številnim težavam in izzivom, s katerimi se soočajo radijske postaje, verjamemo, da je prihodnost radia kot medija obetavna, a je potrebno upoštevanje in ustrezno prilagajanje spremembam ter načrtovan razvoj v skladu s sodobnimi trendi.
Keywords: radijsko oglaševanje, trženje, gospodarska kriza, mediji, oglaševalski proračun
Published: 23.10.2015; Views: 787; Downloads: 160
.pdf Full text (1,98 MB)

8.
ANALIZA OGLAŠEVANJA V PODJETJU POMARANČA D.O.O.
Aleksandra Jurkovič, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obsega oglaševanje v podjetju Pomaranča d.o.o. Podjetje Pomaranča ima po vsej Sloveniji odprtih več lokalov, ki ponujajo gostinske storitve. Kljub veliki prisotnosti številnih gostinskih lokalov na tržišču, se Pomaranča dobro spopada s konkurenco. V prednosti pred konkurenco je zaradi dobro oblikovanega tržno-komunikacijskega spleta, prav tako pa goste privablja njena gostoljubnost, ambient in dobra ponudba. V diplomskem delu smo se osredotočili na lokal Pomaranča (Ob Dravi 3a) na Ptuju. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in praktičnega. V prvem delu so predstavljeni: problem, omejitve in metode dela. Uvodnem delu sledi teoretična predstavitev tržno-komunikacijskega spleta, ki zajema oglaševanje, osebno prodajo, pospeševanje prodaje, stike z javnostjo ter neposredno trženje. V tretjem poglavju smo se podrobneje posvetili oglaševanju, ki predstavlja najpomembnejši instrument tržnega komuniciranja. V tem poglavju predvsem izvemo, kakšni so cilji oglaševanja, kakšno mora biti oglaševalsko sporočilo, kako merimo učinkovitost oglaševanja ter kako določamo proračun za oglaševanje. V četrtem poglavju smo zajeli oglaševalske medije ter predstavili njihove prednosti in slabosti. Drugi del diplomske naloge je namenjen predstavitvi podjetja Pomaranča d.o.o. Za potrebe podjetja smo izvedli spletno anketo s pomočjo katere smo naredili analizo oglaševanja. Z anketo smo želeli ugotoviti kakšna je prepoznavnost blagovne znamke Pomaranča, v katerih medijih ljudje najpogosteje zasledijo njene oglase ter kako oglaševanje vpliva na obisk lokala. Z analizo smo ugotovili, da je prepoznavnost blagovne znamke Pomaranče d.o.o. visoka, da ljudje najpogosteje zasledijo njene oglase na led ekranih ter na radiu. Rezultati ankete so pokazali, da bi Pomaranča lahko dala več poudarka na oglaševanje s pomočjo interneta predvsem preko socialnih omrežij.
Keywords: tržno-komunikacijski splet, oglaševanje, oglaševalsko sporočilo, oglaševalski mediji
Published: 25.10.2012; Views: 1940; Downloads: 210
.pdf Full text (1,31 MB)

9.
OTROCI V OGLAŠEVANJU
Tina Potisk, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga zajema obravnavo otrokov v oglaševalskem svetu. Sem spada, kot začetek obravnave, opis medijev preko katerih se oglašuje in vloga otrok v teh medijih. V njej so navedeni podatki, koliko časa so otroci izpostavljeni medijem in njihovo razumevanje le teh. Prav tako je predstavljena manipulacija z otroki. Kaj omejuje oglaševalce pri oblikovanju oglasov za otroke, je navedeno v drugem delu diplomske naloge. Gre za pravne zakone. Na koncu diplomske naloge pa so še predstavljeni neetični oglasi ,v katerih nastopajo otroci in kratka analiza le teh.
Keywords: oglaševanje, mediji, televizija, oglasi, otroci, manipulacija, zakonodaja, zakon o medijih, slovenski oglaševalski kodeks, neetični oglasi
Published: 30.10.2013; Views: 1046; Downloads: 148
.pdf Full text (783,68 KB)

10.
ETIKA V OGLAŠEVANJU
Teja Osterc, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Oglaševanje je oblika tržnega komuniciranja o podjetju samem, izdelkih ali storitvah podjetja in poteka preko množičnih medijev. Oglaševalci skušajo na različne načine pritegniti pozornost potrošnikov in si s tem zagotoviti svoje mesto na trgu. Etično sporno je za mnoge že samo oglaševanje, kot tako, saj vzbuja določena čustva pri porabnikih, ki slabijo razumno odločanje in ravnanje. Etika pa pride še bolj do izraza, če oglaševanje sprejmemo, kot nekaj nujnega in neizbežnega. Namreč, oglaševalci pri oblikovanju in posredovanju sporočil nemalokrat ravnajo neetično s tem, da oglašujejo na tak način, da oglaševanje ni družbeno sprejemljivo, lahko je celo škodljivo in nevarno. Še posebej to velja, če je oglaševanje namenjeno otrokom. Navadno oglaševalci nagovarjajo otroke preko televizije, saj se s tem medijem otrokom najlažje približajo. Etika zahteva pošteno ravnanje, ki ga je mogoče regulirati na različne načine, a najbolj učinkovito sredstvo je pritisk trga, pritisk javnosti, družbe. Etično je to, kar je za družbo sprejemljivo. Zato se moramo vsi boriti za to, da bomo živeli v udobnem, srečnem okolju, kjer bomo brezskrbno vzgajali svoje otroke.
Keywords: oglaševanje, etika, mediji, otroci, zakonodaja, Slovenski oglaševalski kodeks, televizija
Published: 26.11.2013; Views: 1154; Downloads: 219
.pdf Full text (963,35 KB)

Search done in 0.14 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica