| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
VLOGA ODRASLIH OSEB PRI SPODBUJANJU BRALNE MOTIVACIJE
Saša Kralj, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Branje je pomembna dejavnost, ki vpliva na osebnostni razvoj posameznika, učenje in učno uspešnost. Vse pozitivne plati branja se vse bolj pozabljajo ob hitrem tempu življenja. Učitelji in knjižničarji imajo velik pomen pri spodbujanju branja. S svojim znanjem o dobrobiti branja, z uporabo različnih metod in oblik dela lahko pritegnejo starše in skupaj spodbujajo učence k branju ter tako skušajo vzgojiti bralca za vse življenje. Namen diplomskega dela je osvetliti pomen branja, bralne pismenosti in bralne motivacije za razvoj otrok. Izpostavljena je pomembna vloga odraslih oseb, predvsem vzgojiteljev, učiteljev, knjižničarjev in staršev. Starši začnejo brati svojim otrokom že od rojstva dalje, nato njihovo vlogo prevzamejo vzgojitelji, učitelji in knjižničarji. Starši svoje otroke še vedno spodbujajo k branju in jim pomagajo. Njihova vloga se pri vstopu v šolo ne konča, ampak le spremeni. Opisane so različne metode in oblike dela pri spodbujanju bralne motivacije doma in v šoli. Predstavljena je bralna značka, ki je najbolj razširjena oblika spodbujanja bralne motivacije v Sloveniji, ki povezuje domače in šolsko okolje. Empirični del diplomskega dela zajema analizo anketnih vprašalnikov, ki so bili izvedeni na Osnovni šoli Šmihel. Anketirani so bili učenci sedmih in osmih razredov. Prikazani podatki o odnosu učencev do branja, njihovih bralnih navadah ter vlogi odraslih oseb pri njihovem branju veljajo le za omenjeni vzorec, zato rezultatov ne moremo posplošiti na celotno populacijo.
Keywords: Ključne besede: branje, bralna motivacija, spodbujanje bralne motivacije, odrasle osebe, učenci v osnovni šoli
Published: 13.07.2010; Views: 2900; Downloads: 512
.pdf Full text (579,25 KB)

3.
Model organiziranosti terapevtskih aktivnosti v posebnem socialno varstvenem zavodu
Andreja Homan Ban, 2014, master's thesis

Abstract: Profesor Heinrich Ullrich je glasbeni terapevt in logoterapevt, ki je pred štiridesetimi leti začel razvijati terapevtska glasbila in barvni notni sistem, s pomočjo katerega lahko igrajo tudi osebe s posebnimi potrebami, ki pa na klasična glasbila ne morejo igrati. V magistrski nalogi je predstavljena glasbena skupina Barve sveta, katero je ustanovila avtorica magistrske naloge ter deluje znotraj posebnega socialno varstvenega zavoda v Republiki Sloveniji. Glasbena skupina Barve sveta uporablja metode profesorja Ullricha že dvanajst let. Predstavljen je model organiziranosti terapevtskih aktivnosti ter organizacija koncerta ob deseti obletnici delovanja glasbene skupine. Na vzorcu dvajsetih stanovalcev, članov glasbene skupine Barve sveta, smo vrednotili in preučevali učinke skupinskih glasbeno-, gibalno- in plesnoterapevtskih aktivnosti kot metod dela pri delu z odraslimi ljudmi s posebnimi potrebami, to je oseb z dolgotrajnimi težavami v duševnem zdravju in z zmernimi motnjami v duševnem razvoju, oseb s pogosto zmanjšano zmožnostjo prilagajanja v vsakodnevnem življenju. Nezadovoljiva komunikacija in vzpostavljanje medsebojnih odnosov z drugimi ljudmi jim ne omogočata vključevanja v širše okolje. Metodo kvantitativne analize s tehniko anketiranja stanovalcev smo uporabili za preverjanje stopnje zadovoljstva z načinom dela glasbene skupine, z učnimi vsebinami in z metodami dela. Izvedli smo metodo kvalitativne študije primera z odkritim opazovanjem vzpostavljanja kontaktov z drugimi osebami, sodelovanja pri terapevtskih aktivnostih in nastopih, počutja, preverjali napredek v znanju ter stopnjo zadovoljstva. Rezultati izvedene ankete o zadovoljstvu stanovalcev kažejo, da je stopnja zadovoljstva članov glasbene skupine z njenimi aktivnostmi zelo visoka. Trdimo, da so navedene terapevtske aktivnosti učinkovite in pozitivne pri delu z odraslimi osebami s posebnimi potrebami nasploh, saj omogočajo lažje vzpostavljanje kontaktov z drugimi osebami ter hitro in učinkovito vključitev v socialno okolje. Ugotavljamo zavzeto sodelovanje članov pri terapevtskih aktivnostih in nastopih ter napredek v znanju. Z glasbenimi, gibalnimi in plesnoterapevtskimi aktivnostmi razvijamo oblikovanje pozitivne samopodobe in samozavesti, spodbujamo ustvarjalnost in socialne spretnosti, oblikujemo vrednote in dobre navade ter zelo uspešno izboljšamo splošno počutje posameznika.
Keywords: poseben socialnovarstveni zavod, odrasle osebe s posebnimi potrebami, glasbena skupina Barve sveta, terapevtske aktivnosti
Published: 19.11.2014; Views: 1105; Downloads: 159
.pdf Full text (3,21 MB)

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica