1. Interno komuniciranje in zadovoljstvo zaposlenih v poslovalnicah podjetja x v mariboruTamara Colnar, 2020, master's thesis Abstract: Za magistrsko nalogo smo izbrali naslov Interno komuniciranje in zadovoljstvo zaposlenih v podjetju x, saj je komunikacija glavni faktor, ki nedvomno vpliva na zadovoljstvo zaposlenih pri delu. Komunikacija je stik med ljudmi, ki včasih povzroča negativne posledice in nelagodje v življenju, vendar pogosto o tem vplivu sploh ne razmišljamo.
Cilj magistrskega dela je ugotoviti, kaj pravzaprav pomenita pojma komunikacija in zadovoljstvo ter kakšne oblike in poti komuniciranja poznamo. Zanimalo nas je tudi kakšna orodja se uporabljajo za interno komuniciranje. Navsezadnje smo se posvetili povezavi med komunikacijo in zadovoljstvom zaposlenih pri delu.
Magistrska naloga je razdeljena na tri vsebinske sklope. V uvodu predstavljamo vsebino teme, ki jo obravnavamo, ter osnovni cilj. Predstavljen je namen magistrskega dela ter metode, ki smo jih uporabili za raziskovanje.
V teoretičnem delu smo se poglobili v opredelitev interne komunikacije in zadovoljstva zaposlenih pri delu. Opisali smo pomen teh dveh pojmov ter predstavili poti in orodja internega komuniciranja, hkrati smo si natančneje pogledali dejavnike zadovoljstva. Predstavili smo stopnje in posledice nezadovoljstva zaposlenih. Pristop k raziskovanju teorije je bil pretežno deskriptivne narave. V teoretičnem delu smo uporabili literaturo različnih slovenskih in tujih avtorjev s področja človeških virov. Podatke smo pridobili tudi na spletu.
V raziskovalnem delu smo se poglobili v podjetje X, natančneje v poslovalnice v štajerski regiji ter jih analizirali z anketnim vprašalnikom, ki je bil sestavljen na podlagi dodeljene teme. Podatke smo obdelali v statističnem programu SPSS (Statistical Package for Social Sciences). Za prikaz podatkov smo uporabili tabele in grafikone v računalniškem programu Microsoft Office Excel. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo ocenili stopnjo zadovoljstva zaposlenih in preverili zastavljene hipoteze. Nekatere hipoteze smo sprejeli, večino pa zavrnili. Ugotovili smo, da so zaposleni nezadovoljni, predvsem z denarnimi in nedenarnimi nagradami ter s plačo. Občutek nezadovoljstva jim daje tudi preprečitev sodelovanja in soodločanja v podjetju. Na teh področjih bi podjetje lahko uvedlo izboljšave in tako pripomoglo k boljši uspešnosti podjetja v prihodnje. Ugotovili smo, da komunikacija v podjetju sicer poteka precej dobro, vendar bi tudi na tem področju situacijo lahko še izboljšali. Keywords: komunikacija, zadovoljstvo zaposlenih, odnosi med zaposlenimi, dejavniki zadovoljstva Published in DKUM: 03.04.2020; Views: 1620; Downloads: 316
Full text (1,79 MB) |
2. Odnosi med zaposlenimi v družinskem podjetjuEmina Ramčilović, 2019, undergraduate thesis Abstract: Družinska podjetja predstavljajo specifično obliko podjetništva in so v sodobnem gospodarstvu vedno pogostejša. Odnosi v tovrstnih podjetjih so bili od nekdaj komplicirani zaradi prepletanja družinskih in poslovnih vezi. Slabi odnosi med zaposlenimi, bodisi družinskimi, bodisi nedružinskimi člani, v podjetjih predstavljajo resen problem za poslovanje podjetja. Boljši kot so odnosi, višja je stopnja motiviranosti, zavzetosti, pripadnosti in produktivnosti.
Z lastno raziskavo smo s pomočjo intervjujev v družinskem podjetju iskali odgovore na sedem raziskovalnih vprašanj, ki so se nanašala na odnose med zaposlenimi, konflikte ter razlikovanje oziroma privilegiranje zaposlenih, ki so družinski člani, in tistih, ki niso družinski člani. Zanimalo nas je tudi, če so dobri družinski odnosi pogoj za uspešnost družinskega podjetja in ali odnosi med zaposlenimi vplivajo na zadovoljstvo pri delu, kakovost dela in poslovne rezultate.
Ugotovili smo, da direktor ne dela razlik med zaposlenimi ter da morajo biti v gospodarskih družbah vsi člani enakopravni. Kljub temu smo ugotovili, da so pričakovanja od zaposlenih, ki so družinski člani, in tistih, ki niso, drugačna, saj se mnogo več zahteva in pričakuje od zaposlenih, ki so v sorodstvu.
Kot je vsaka družina različna, tako se med seboj razlikujejo tudi družinska podjetja. Vsako je edinstveno. Področje je izjemno aktualno in zajema prepletanje znanstvenega, strokovnega in praktičnega pristopa.
Raziskano podjetje posluje uspešno in se uspešno sooča z izzivi, ki jih prinaša družinsko podjetništvo. Ugotavljamo, da imajo pozitivni odnosi lahko pozitiven učinek na poslovanje podjetja. Če bodo odnosi med zaposlenimi dobri, bo nižja stopnja fluktuacije, kar podjetju posledično znižuje stroške in omogoča varčevanje s časom ter energijo. Keywords: družinsko podjetništvo, družina, odnosi med zaposlenimi Published in DKUM: 15.10.2019; Views: 1333; Downloads: 310
Full text (505,17 KB) |
3. KAKO IZBOLJŠATI ODNOSE MED ZAPOSLENIMI V PODJETJUJasmina Lambergar, 2015, undergraduate thesis Abstract: Medsebojni odnosi med ljudmi so sestavni del našega življenja, s katerimi moramo znati ravnati in na katere ne smemo pozabiti. Običajne odnose vzpostavljamo že na začetku našega življenja, pri tem se naučimo komunicirati, pogovarjati z drugimi ljudmi, pomembno pa je tudi, da se znamo obnašati v družbi drug do drugega. Pri odnosih je pomembno, da imamo pravilen pristop do sogovornika oziroma ljudi. To pomeni, da moramo znati zaupati drug drugemu, upoštevati moramo pravilno komunikacijo, znati moramo sprejemati drugačnost ljudi, saj smo si po določenih stvareh zelo podobni, hkrati pa tudi zelo različni. Eden izmed ključnih in pomembnih dejavnikov odnosov pa je spoštovanje. Spoštovati moramo drug drugega, pri tem velja predvsem iskrenost in poštenost. Poleg tega pa moramo tudi znati vzpodbujati ljudi, jim stati ob strani, predvsem pa pomagati kolikor se le da.
Poznamo več različnih medsebojnih odnosov med ljudmi. Ti odnosi so lahko prijateljski, odnosi v družini, odnosi med partnerji, odnosi z javnostmi, odnosi s sosedi, odnosi v prometu, zelo pomembni pa tudi odnosi na delovnem mestu pri delu posameznikov v službi . To so odnosi, s katerimi se srečujemo vsakodnevno in na katere ne smemo pozabiti. Na delu se srečujemo z odnosi med nadrejenimi in podrejenimi in hkrati tudi s tistimi, ki vodijo organizacijo in same zaposlene. Odnosi med sodelavci so pomembni, saj z njimi preživljamo večino časa, nekateri se z njimi družijo tudi ob prostem času. Vsak izmed zaposlenih si želi delati v prijetnem delovnem okolju, da prihaja z veseljem na delo, se razume s sodelavci, si medsebojno pomagajo in zaupajo, hkrati pa postanejo prijatelji.
V medsebojnih odnosih pa lahko pride tudi do konfliktov, saj se ne zavedamo kako pomembno je, da imamo dober odnos drug do drugega. Konflikti nastanejo kar kmalu, predvsem na delovnem mestu, saj pride kmalu do nesporazuma med zaposlenimi in tudi med samo organizacijo. Konfliktu se lahko izognemo, s tem da ga sporazumno rešimo ali se mu pa nekateri tudi najraje izognejo.
Namen diplomskega dela je ugotoviti, kako potekajo odnosi med zaposlenimi v podjetju Cinkarna Celje, d.o.o. Rezultati bodo pokazali kakšne medsebojne odnose imajo sodelavci med seboj, na kakšen način komunicirajo, kako rešujejo konflikte, ki nastanejo na delovnem mestu in pa kaj bi bilo potrebno da se odnosi izboljšajo, ter da nastane čim manj konfliktov. Keywords: Odnosi med zaposlenimi, podjetje, zaposleni, konflikti, način izboljšanja odnosov in konfliktov, komuniciranje. Published in DKUM: 07.11.2016; Views: 3174; Downloads: 422
Full text (1,65 MB) |
4. ZAUPANJE IN ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIH KOT KONKURENČNA PREDNOST PODJETJATatjana Methans, 2009, master's thesis Abstract: Glavni cilj magistrskega dela je bil odkriti stopnjo zaupanja in zadovoljstva v podjetju Reflex, d. o. o., povezavo med njima in dejavnike, ki nanju vplivajo, ter na podlagi ugotovitev raziskave podati predloge, ki bi še dodatno izboljšali odnose med zaposlenimi in posledično dvignili konkurenčnost ter uspešnost podjetja.
V teoretičnem delu sta predstavljena razvoj preučevanja in opredelitev obeh področij, njunih vrst, dimenzij in oblik. Opisani so tudi dejavniki, ki vplivajo na njuno zviševanje oziroma zniževanje, kot so nadzor, komunikacija, delovni pogoji, plača, možnosti napredovanja, osebnega razvoja idr., ter ukrepi za dvig njune stopnje. V empiričnem delu je izdelana analiza stanja, predstavljeni so rezultati in ugotovitve ter podani predlogi in smernice za nadaljnje delo.
Petino zaposlenih v podjetju predstavljajo najrazličnejši vodje skupin, obratov, izmen, strokovni sodelavci in najvišji menedžment podjetja, štiri petine pa zaposleni v proizvodnji. Ker nas je v raziskavi zanimal predvsem odnos podrejenih do nadrejenih, smo v analizo vključili proizvodne delavce in analizo izdelali na podlagi njihovih ocen zaupanja in zadovoljstva v podjetju.
Analiza rezultatov je pokazala, da zaposleni v podjetju Reflex zaupanje in zadovoljstvo v povprečju ocenjujejo kot visoko, ocena zadovoljstva je nad slovenskim povprečjem. Povprečne ocene so torej precej visoke, a smo iz rezultatov izluščili tudi nekaj zanimivih ugotovitev in izpostavili nekaj področij, na katerih bi bilo možno to oceno še izboljšati. Zaposleni so najvišje ocenili odnos do najvišjega menedžmenta, sledi odnos s sodelavci, največ manevrskega prostora za izboljšave pa je zaznati pri odnosu med proizvodnimi delavci in nižjim menedžmentom, ki je ocenjen nekoliko nižje. Predvsem slednji bi lahko več naredili za boljšo komunikacijo in prijetnejšo klimo med zaposlenimi ter gradili odkrit odnos s člani svoje skupine. Z uvedbo predlaganih ukrepov bi bilo v podjetju možno izboljšati obveščanje zaposlenih, sistem nagrajevanja in napredovanja ter posledično tudi zadovoljstvo s statusom in plačo zaposlenih.
Keywords: Zaupanje, zadovoljstvo, komunikacija, nadzor, odnosi med zaposlenimi. Published in DKUM: 16.07.2009; Views: 4568; Downloads: 822
Full text (1,54 MB) |