1. Odnos do podjetništva med mladimiJulija Stajnko, 2024, undergraduate thesis Abstract: V današnjem času, podjetništvo in podjetnost igrata ključno vlogo pri gospodarski rasti in ustvarjanju novih delovnih mest, še posebej med mladimi. Podjetništvo mladih je pomemben dejavnik za spodbujanje zaposlovanja, saj mladi podjetniki v gospodarski svet prinašajo inovacije in sveže ideje. Mladi se čedalje bolj odločajo za podjetniško pot, saj jim le-ta omogoča bolj fleksibilno obliko zaposlitve. Ko govorimo o podjetništvu mladih, se dotikamo tudi vključujočega podjetništva, ki poudarja enake možnosti za vse ne glede na socialno in ekonomsko ozadje ter spodbuja raznolikost v podjetniškem svetu. Odnos mladih do podjetništva in podjetnosti se skozi leta v Sloveniji izboljšuje v pozitivno smer, saj podjetništvo nasploh postaja vse bolj cenjeno. Gre za posledico prizadevanj politik in organizacij, ki ustvarjajo podporna okolja za razvoj mladih podjetnikov. V diplomskem delu smo predstavili teoretične vidike podjetništva, podjetnosti in podjetništva mladih na osnovi do sedaj zbranih podatkov iz raziskav, kot sta npr. raziskava Globalni podjetniški monitor in Mladina. V aplikativnem delu smo analizirali podatke raziskave Mladina 2020 in rezultate splošne populacije mladih v Sloveniji primerjali z rezultati raziskave izvedene med študenti Ekonomsko-poslovne fakultete. Rezultati so pokazali, da so študentje z znanjem ekonomskih in poslovnih ved bolj podjetni oz. nagnjeni k podjetnosti kot mladi v Sloveniji. V splošnem lahko trdimo, da so nasploh mladi v Sloveniji pripravljeni sprejeti tveganje, ki ga s seboj prinaša podjetniško življenje in imajo pozitiven odnos do podjetništva. Keywords: Podjetništvo, podjetnost, podjetništvo mladih, odnos do podjetništva in podjetnosti med mladimi, vključujoče podjetništvo mladih Published in DKUM: 21.10.2024; Views: 0; Downloads: 32
Full text (1,30 MB) |
2. Podjetniška aktivnost, aspiracije in odnos do podjetništva : GEM Slovenija 2010Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Katja Crnogaj, 2011, scientific monograph Abstract: Čeravno se glede na posamezne razvojne stopnje gospodarstva in družbe spreminja pomen in vpliv različnih tipov podjetništva, je podjetništvo vselej pomembno, saj zagotavlja in omogoča razvoj. Proučevanje podjetništva zato pomeni predvsem proučevanje temeljne gonilne sile, to je podjetnika in njegovih ambicij, inovativnosti in podjetnosti, pa tudi strahov in razlogov, ki preprečujejo, da bi se usposobljeni posamezniki usmerili v podjetništvo. Globalni podjetniški monitor (GEM) , ki proučuje svetovno podjetništvo že vse od leta 1999, prav posameznikom posveča posebno pozornost in svoja spoznanja gradi na informacijah, ki jih z obširnim anketiranjem pridobiva neposredno od njih. Ti posamezniki živijo in delajo v zelo različnih ekonomskih, socialnih, kulturnih in političnih okoljih, kar pomembno določa njihova hotenja in ravnanja, ki jih z našim raziskovanjem poskušamo spoznati in razumeti. Ob splošnih pogojih, ki spodbujajo ali pospešujejo podjetništvo v posamezni državi, se GEM osredotoča na tri sklope in sicer odnos do podjetništva, vključevanje v podjetniške aktivnosti in aspiracije podjetnikov. Za leto 2010 smo Slovenijo primerjali še z 58 drugimi državami iz vsega sveta. Keywords: podjetništvo, podjetniki, značilnosti, poslovno okolje, motivacija, socialno podjetništvo, strokovnjaki, uspešnost, aktivnosti, podjetništvo, Globalni podjetniški monitor, podjetniška aktivnost, podjetniške aspiracije, odnos do podjetništva Published in DKUM: 18.01.2017; Views: 1943; Downloads: 156
Full text (1,53 MB) This document has many files! More... |
3. PERCEPCIJA KOMPETENC SLOVENSKIH PODJETNICSara Zagernik, 2015, bachelor thesis/paper Abstract: V diplomski nalogi bomo predstavili kompetence, ki so pomembne za vsakdanje življenje ter kompetence, ki nam pomagajo, da smo uspešni podjetniki. Kompetence so lastnosti in značilnosti vsakega posameznika, ki mu omogočajo, da se sooči s problemi, ter da svoje delo opravi dobro in uspešno. Še posebej so pomembne, ko se odločimo, da bomo nekaj sami ustvarili. Kompetence pomagajo pri uspešnem vodenju podjetij in pri uresničevanju podjetniških sanj. Podjetništvo se pogosto omenja kot sredstvo izhoda iz krize, saj neposredno vpliva na zmanjšanje brezposelnosti in na gospodarsko rast. Vsem naj bi bilo enako dostopno, vendar kljub poudarjanju enakosti med spoloma vseeno opažamo, da v podjetništvu prevladujejo moški, delež žensk pa je še zmeraj razmeroma nizek. V diplomski nalogi bomo ugotavljali, kakšen je pomen ženskega podjetništva in katere so značilnosti slovenskih podjetnic. Naloga bo prispevala k temu, da spoznamo kompetence, ki jih potrebujemo za vstop v žensko podjetništvo ter da se ženske opogumijo in se v prihodnosti začnejo bolj vključevati v sfero podjetništva. Rezultati naloge bodo temeljili na odgovorih uspešnih slovenskih podjetnic. Keywords: kompetence, žensko podjetništvo, odnos do ženskih podjetnic, spodbujanje ženskega podjetništva, značilnosti ženskih podjetnic Published in DKUM: 09.09.2015; Views: 1444; Downloads: 203
Full text (498,89 KB) |