| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Vertikalno nasilje nad študenti zdravstvene nege v kliničnem okolju
Urška Lah, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Izhodišča in namen: Vertikalno nasilje je nasilje, ki se pojavlja med osebami, ki so si, glede na položaj in moč, neenakovredne. Študenti so med opravljanjem klinične prakse v kliničnem okolju pogosto izpostavljeni neprimernim oblikam vedenja s strani nadrejenih. Namen zaključnega dela je bil raziskati incidenco in naravo pojavljanja vertikalnega nasilja nad študenti zdravstvene nege v kliničnem okolju. Raziskovalna metodologija in metode: V zaključnem delu je bila uporabljena kvantitativna metodologija. V empiričnem delu je bila za pridobivanje podatkov uporabljena metoda anketiranja. Za analizo podatkov smo uporabili opisne statistične metode. V anketi je sodelovalo 146 študentov dodiplomskega študijskega programa zdravstvene nege. Rezultati: Ugotovili smo, da so bili študenti najpogosteje izpostavljeni doživljanju vertikalnega psihičnega nasilja, v sklopu katerega prevladuje neverbalno nasilje. Študenti so se na klinični praksi pogosto počutili, kot da niso del tima, saj so jih nadrejeni ignorirali ter so bili deležni neupravičene delitve dela. Občasno se je pojavilo tudi spolno nasilje, v obliki seksističnih pripomb. Študenti so se zaradi doživljanja vertikalnega nasilja počutili manjvredno in jezno. Diskusija in zaključek: Vertikalno nasilje ima številne negativne vplive na študente zdravstvene nege. Študenti med opravljanjem klinične prakse doživijo različna negativna čustva. Zaradi neprimernega odnosa manj uspešno sodelujejo z ostalimi, razmišljajo o tem, da bi zapustili profesijo zdravstvene nege ter nudijo manj kakovostno zdravstveno nego pacientom.
Keywords: trpinčenje, agresivnost, sovražno vedenje, klinično usposabljanje, mentorstvo, odnos do študentov, medosebni odnos.
Published: 03.03.2020; Views: 497; Downloads: 129
.pdf Full text (1,39 MB)

2.
ODNOS ŠTUDENTOV EKONOMSKO-POSLOVNE FAKULTETE DO EKOLOŠKO PRIDELANE HRANE
Sergeja Matijec, 2016, master's thesis

Abstract: V zadnjih desetletjih se je povpraševanje po hrani pridelani na naraven način zelo povečalo, saj smo zaradi povečanega števila bolezni postali bolj ozaveščeni o zdravem načinu prehranjevanja. Govorimo o ekološko pridelani hrani, s katero varujemo svoje zdravje, okolje in skrbimo za prihodnje generacije. Ekološko pridelana hrana je boljšega okusa in ima večjo prehransko vrednost, saj ne vsebuje škodljivih kemikalij, pesticidov in gensko spremenjenih organizmov. Pozitivnih lastnosti ekološko pridelane hrane se zaveda vse več ljudi in jo tudi uživa. Kljub zavedanju o pomembnosti ekološko pridelane hrane ter pozitivnemu odnosu si je mnogi ne morejo privoščiti, saj je dražja od neekološko pridelane hrane. Porabnik ekološko pridelane hrane je pogosto ženskega spola, ima višjo stopnjo izobrazbe, je bolj premožen ter ima majhne otroke. V teoretičnem delu smo opredelili, kaj je ekološko pridelana hrana ter jo primerjali s konvencionalno pridelano hrano. Zatem smo pojasnili, kateri so pooblaščeni certifikacijski organi v Sloveniji, kako označujemo ekološko pridelano hrano, kaj je ekološko kmetijstvo in kakšno je stanje v ekološkem kmetijstvu pri nas. Opredelili smo porabnika ekološko pridelane hrane in njegov odnos do ekološko pridelane hrane, kateri so motivi in ovire za nakup tovrstno pridelane hrane ter trg ekološko pridelane hrane v Sloveniji. V empiričnem delu smo predstavili rezultate raziskave izvedene med študenti Ekonomsko-poslovne fakultete v Mariboru, v kateri smo želeli ugotoviti, kakšen odnos imajo študentje do ekološko pridelane hrane. Ugotovili smo, da imajo študentje Ekonomsko-poslovne fakultete v Mariboru pozitiven odnos do ekološko pridelane hrane. Študentje so pokazali, da se zavedajo koristnosti ekološko pridelane hrane za njihovo zdravje in okolje. Pripravljeni so jo tudi kupiti, čeprav se strinjajo, da je dražja od neekološko pridelane hrane.
Keywords: ekološko pridelana hrana, označevanje, ekološko kmetijstvo, odnos študentov Ekonomsko-poslovne fakultete do ekološko pridelane hrane, porabnik ekološko pridelane hrane, motivi in ovire za nakup ekološko pridelane hrane
Published: 26.10.2016; Views: 726; Downloads: 113
.pdf Full text (1,74 MB)

3.
ZAZNAVANJE RAČUNOVODSKIH POKLICEV IN RAČUNOVODSKE STROKE PRI ŠTUDENTIH RAČUNOVODSTVA V SLOVENIJI
Anita Gramc, 2016, master's thesis

Abstract: Proučevanje zaznavanja računovodske stroke in poklicev pri študentih računovodstva (bodočih računovodjih) je pomembno, kajti tako lahko izvemo ali se bodoči računovodski strokovnjaki zavedajo nalog, ki jih bodo morali opravljati ter kaj razumejo kot računovodska znanja in spretnosti in ali predavatelji računovodstva kažejo dober zgled računovodskega strokovnjaka. Zanimivo in hkrati koristno je za računovodske strokovnjake, fakultete in morda še koga raziskati, kakšno je mnenje študentov o računovodskem poklicu ter zakaj se zanj odločajo oziroma se ne. V pričujočem delu smo izdelali pregled raziskav o zaznavanju računovodskih poklicev in računovodske stroke, o vplivih na odločitev za računovodski poklic in o zaznavanju računovodske stroke v tujini pri različnih skupinah (študentih, profesorjih). Pri tem smo raziskave razvrstili v par skupin, in sicer na raziskave o zaznavanju oziroma odnosu študentov do računovodskega oziroma računovodskih poklicev, o pogledih študentov računovodstva na računovodsko stroko, o dejavnikih vpliva na odločitev za izbiro študija računovodstva oziroma računovodskega poklica (računovodskih poklicev) ter o odnosu do računovodske stroke in računovodskih poklicev. Pregled raziskav je pokazal, da so raziskave na tem področju v tujini kar pogosto raziskovalno vprašanje. Ugotovili smo, da so si njihovi rezultati relativno enotni v naslednjih spoznanjih: študenti se ne odločajo za računovodski poklic, ker je preveč usmerjen v številke, ker je dolgočasen, preveč rutine, kalkulacij in natančnosti; negativna mnenja o poklicu so tudi zato, ker obstaja prepričanje, da računovodstvo zahteva spretnost s številkami; prav tako študenti menijo, da je računovodstvo veliko pomnjenja pravil; obstajajo stereotipi o računovodjih, da so to številkarji. Raziskave te tematike pa kažejo tudi drugačno podobo, da je računovodski poklic spoštovan; da imajo študentje računovodstva pozitiven odnos do računovodskega poklica in študija računovodstva; da računovodski študentje računovodstva ne zaznavajo kot pomnjenje pravil. Študenti računovodstva imajo bolj pozitiven odnos do računovodstva kot študenti drugih usmeritev. Srednješolski profesorji slabo poznajo računovodstvo/kariero kot možnost za izbiro poklica in kariere, a imajo kljub temu bolj pozitivno mnenje o računovodstvu in karieri od poklicnih svetovalcev. Raziskavo smo izvedli na vzorcu 37 študentov Ekonomsko-poslovne fakultete Univerze v Mariboru in 8 študentov Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani, vpisanih na računovodske usmeritve študija na 1. in 2. stopnji bolonjskih študijskih programov obeh fakultet. Osnovo za proučevanje teh percepcij študentov smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika, prirejenega po vprašalniku Accounting Attitude Scale (Nelson 1991) iz raziskav Marriott in Marriott (2003) ter Mc Dowall in Jackling (2008). Z anketo smo spraševali študente računovodstva na 1. in 2. stopnji bolonjskega študija na podlagi trditev, ki so opisovale računovodski poklic, delo računovodje, njegov ugled v javnosti, lastnosti računovodje in stroke ter odnos do računovodske stroke in računovodskih poklicev. Ugotovili smo, da študenti računovodstva kažejo pozitiven odnos do računovodske stroke oziroma poklica, podobno kot študenti računovodstva v tujini (Mc Dowall in Jackling 2008; Germanou in drugi 2009; Tan in Laswad 2006). Ugotavljali smo tudi ali obstaja pri zaznavah študentov o računovodski stroki in poklicu razlika med študenti računovodstva, ki se razlikujejo po predhodni srednješolski izobrazbi, po prisotnosti računovodskega strokovnjaka v družini, po stopnji študija in delovnih izkušnjah. Rezultati raziskave pa so pokazali, da kar se teh dejavnikov tiče, ni statistično značilnih razlik v zaznavah študentov v proučevanem vzorcu. V tujini pa so denimo raziskave (Malthus in Fowler 2009, Saemann in Crooker 1999) pokazale, da imajo študentje višjih letnikov bolj pozitiven odnos do računovodstva.
Keywords: računovodska stroka, računovodski poklic, študenti računovodstva, odnos študentov računovodstva, odločitev za računovodski poklic
Published: 01.08.2016; Views: 628; Downloads: 76
.pdf Full text (1,65 MB)

Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica