| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 227
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Uspešnost organizacije kot posledica uspešne komunikacije in dobrih odnosov med vodjo in zaposlenimi na delovnem mestu
Maja Karlin, 2025, master's thesis

Abstract: Uspešnost organizacije predstavlja ključno merilo njenega delovanja in pomembno vodilo za dosego ciljev ter ohranjanje konkurenčnosti v dinamičnem poslovnem okolju. Uspešnost organizacije predstavlja kompleksen koncept. Vemo, da je uspeh vseh organizacij, tako javnih kot zasebnih, odvisen od številnih dejavnikov. Ključno vlogo med njimi pa imata komunikacija in odnosi na delovnem mestu. Komunikacija je t.i. osnovni gradnik delovanja vsake organizacije. Sinergija med vodstvom in zaposlenimi predstavlja pomemben element uspešnosti organizacije, saj temelji na vzajemnem zaupanju, sodelovanju in skupnem delovanju v smeri doseganja zastavljenih ciljev. Dobri odnosi na delovnem mestu temeljijo na medsebojnem zaupanju, spoštovanju, empatiji in podpori med sodelavci. V prvem delu magistrske naloge uporabimo deskriptivno metodo dela, s katero analiziramo že obstoječe raziskave in strokovno literaturo s tega področja. V empiričnem delu pa uporabimo anketiranje kot raziskovalni inštrument, s katerimi ugotavljamo, kako so za uspešnost organizacije pomembni dobra komunikacija ter dobri odnosi na delovnem mestu med vodjo in zaposlenimi. S pomočjo grafov in tabel predstavimo rezultate, ki smo jih analizirali z uporabo računalniškega programa Microsoft Excel in SPSS. Rezultati kažejo, da so ljudje v organizaciji, kjer je bila raziskava izvedena, na splošno zadovoljni s komunikacijo in menijo, da je ta dovolj dobra. Strinjali so se s trditvami, da le-ta spodbuja in motivira navdušenje za doseganje ciljev podjetja, kar seveda pozitivno vpliva na uspeh podjetja. Prav tako pa rezultati kažejo, da so dobri odnosi prav tako eden izmed ključnih dejavnikov za uspešnost podjetja.
Keywords: organizacija, uspešnost, komunikacija, odnos
Published in DKUM: 24.04.2025; Views: 0; Downloads: 2
.pdf Full text (1,06 MB)

2.
Povezanost med kakovostjo odnosa med učiteljem in učencem ter njegovim sociometričnim položajem v razredu : magistrsko delo
Katarina Križan, 2024, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela je ugotoviti, ali obstaja povezava med dimenzijami odnosa med učiteljem in učencem ter učenčevim sociometričnim položajem. V teoretičnem delu smo predstavili socialni razvoj otrok, opredelili socialne odnose učencev z vrstniki, vpliv vrstniških odnosov na učenca, njegov sociometrični položaj v razredu in razlike v odnosu med spoloma. Nato smo opredelili odnos med učiteljem in učencem, predstavili njegov pomen, načine merjenja ter predstavili načine spodbujanja pozitivnega odnosa. Prav tako smo predstavili povezavo odnosa med učiteljem in učencem z vrstniškimi odnosi. V empiričnem delu smo z učenci (N = 130) izvedli sociometrično preizkušnjo, učitelji (N = 10) pa so izpolnili Lestvico odnosa med učiteljem in učencem. Rezultati so pokazali, da učitelji v povprečju svoj odnos z učenci zaznavajo kot topel in bližnji, kar se kaže z visokimi vrednostmi na dimenziji Bližina in nizkimi vrednostmi na dimenzijah Konflikt ter Odvisnost. Rezultati kažejo, da obstajajo tudi razlike med spoloma, in sicer smo zaznali višje vrednosti dimenzij Bližina in Odvisnost pri učenkah. Ugotovili smo, da več kot polovica učencev v razredu zasede srednji sociometrični položaj, razlik med spoloma pa nismo odkrili. Ugotovili smo tudi povezanost sociometričnega položaja z dimenzijo Konflikt, in sicer so bile največje razlike zaznane pri učencih z nizkim sociometričnim položajem.
Keywords: odnos, učitelj, učenec, sociometrični položaj, razredni pouk
Published in DKUM: 14.04.2025; Views: 0; Downloads: 9
.pdf Full text (1,15 MB)

3.
Multimodalna analiza izbranih slikanic Bine Štampe Žmavc : magistrsko delo
Pia Žula, 2024, master's thesis

Abstract: V pričujočem magistrskem delu je slikanica predstavljena kot knjiga posebne oblike, literarno-likovna umetnina. Pri tem je največ pozornosti namenjene odnosu med besedilom in ilustracijami, ki je stičišče dveh umetnosti svojih značilnosti in zakonitosti. Osrednji namen magistrskega dela je bil poskusiti celostno multimodalno analizirati izbrane slikanice, pri čemer sta izpostavljena tako literarni kot likovni vidik. S tovrstno raziskavo je bilo analizirano, kako se besedila Bine Štampe Žmavc pri oblikovanju celovitega umetniškega dela prepletajo z ustvarjanjem raznolikih ilustratorjev in kako literarno-likovna interakcija na podlagi sodelovanja z različnimi likovnimi umetniki spreminja svojo vsebinsko-oblikovno podobo. Osrednji sklop magistrskega dela tako predstavlja multimodalna analiza devetih izbranih slikanic Bine Štampe Žmavc z epskimi besedili. Raziskovanje je bilo usmerjeno predvsem na analizo odnosa med besedilom in ilustracijami, za kar je bil uporabljen skupek tako literarnih kot tudi umetnostnozgodovinskih metod. Iz ugotovitev sledi, da se v vseh izbranih slikanicah vzpostavlja za to obliko knjige značilna interakcija med besedo in podobo, pri tem pa med slikanicami obstajajo razlike, zlasti na oblikovni ravni tega odnosa. Vse slikanice izkazujejo značilnosti kakovostnih literarno-likovnih umetnin.
Keywords: Bina Štampe Žmavc, slikanica, odnos med besedilom in ilustracijami, multimodalna analiza, literatura, likovna umetnost
Published in DKUM: 10.01.2025; Views: 0; Downloads: 47
.pdf Full text (3,45 MB)

4.
Odnos uporabnikov do personalizacije oglasov na družbenih omrežjih v Sloveniji
Andreja Cvernjek, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo proučevali, ali uporabniki družbenih omrežij prepoznavajo personalizirane oglase in kakšen je njihov odnos do personalizacije oglasov. Izvedli smo raziskavo s pomočjo anketnega vprašalnika, katerega odgovore smo analizirali z različnimi testi. Rezultati so pokazali, da sta odnos uporabnikov do personalizacije in njihova zaznana vrednost pozitivno povezana. Personalizirani oglasi, ki se pojavljajo pred ali med zaželeno vsebino, ne kažejo statistično značilne razlike v dojemanju nadležnosti, vendar pa kažejo razliko v dojemanju zabavnosti oglasov.
Keywords: digitalno trženje, personalizacija, zaznana vrednost, odnos potrošnikov
Published in DKUM: 23.12.2024; Views: 0; Downloads: 19
.pdf Full text (1,16 MB)

5.
Svetovalno delo v dijaškem domu : magistrsko delo
Maša Cvilak, 2024, master's thesis

Abstract: Svetovalno delo je eden izmed pomembnih vidikov v življenjih dijakov. To velja v kontekstu šole, za mnoge pa to velja tudi v kontekstu življenja v dijaškem domu. Za dijake, ki svoje življenje začenjajo ali pa nadaljujejo v dijaških domovih, je svetovalna služba lahko, poleg vzgojiteljev, ključnega pomena za njihovo dobro počutje, razvoj ter spopadanje s stiskami. V teoretičnem delu se dotaknemo ključnih vidikov svetovalnega dela, dijaških domov ter stisk, ki jih mladostniki doživljajo skozi to turbulentno obdobje. V empiričnem delu smo s pomočjo različnih analiz ugotovili, da sta med nalogami svetovalne službe pomembni pomoč dijakom s posebnimi potrebami ter pomoč pri socialnih in ekonomskih stiskah, sta celo najpomembnejši nalogi svetovalnih delavcev po mnenju tistih, ki obiskujejo gimnazijo, najmanj pomembni pa sta po mnenju tistih, ki obiskujejo srednjo strokovno šolo. Ugotovili smo, da se mladostniki najpogosteje srečujejo s stiskami, povezanimi s samopodobo, najredkeje pa s težavami povezanimi z disciplino. Izkazalo se je, da se mladostniki pretežno strinjajo, da svetovalno službo obiskujejo dijaki, ki so problematični, in da si ti dijaki ne želijo, da bi vrstniki vedeli, da obiskujejo svetovalno službo. Raziskava je pokazala, da se dijaki v isti meri, kadar doživljajo stisko, včasih obrnejo na starše, svetovalno službo dijaškega doma ter na prijatelja ali sošolca.
Keywords: svetovalno delo, dijaški dom, težave mladostnikov, šolski svetovalni delavci, odnos
Published in DKUM: 29.11.2024; Views: 0; Downloads: 50
.pdf Full text (1,71 MB)

6.
Odnos do podjetništva med mladimi
Julija Stajnko, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V današnjem času, podjetništvo in podjetnost igrata ključno vlogo pri gospodarski rasti in ustvarjanju novih delovnih mest, še posebej med mladimi. Podjetništvo mladih je pomemben dejavnik za spodbujanje zaposlovanja, saj mladi podjetniki v gospodarski svet prinašajo inovacije in sveže ideje. Mladi se čedalje bolj odločajo za podjetniško pot, saj jim le-ta omogoča bolj fleksibilno obliko zaposlitve. Ko govorimo o podjetništvu mladih, se dotikamo tudi vključujočega podjetništva, ki poudarja enake možnosti za vse ne glede na socialno in ekonomsko ozadje ter spodbuja raznolikost v podjetniškem svetu. Odnos mladih do podjetništva in podjetnosti se skozi leta v Sloveniji izboljšuje v pozitivno smer, saj podjetništvo nasploh postaja vse bolj cenjeno. Gre za posledico prizadevanj politik in organizacij, ki ustvarjajo podporna okolja za razvoj mladih podjetnikov. V diplomskem delu smo predstavili teoretične vidike podjetništva, podjetnosti in podjetništva mladih na osnovi do sedaj zbranih podatkov iz raziskav, kot sta npr. raziskava Globalni podjetniški monitor in Mladina. V aplikativnem delu smo analizirali podatke raziskave Mladina 2020 in rezultate splošne populacije mladih v Sloveniji primerjali z rezultati raziskave izvedene med študenti Ekonomsko-poslovne fakultete. Rezultati so pokazali, da so študentje z znanjem ekonomskih in poslovnih ved bolj podjetni oz. nagnjeni k podjetnosti kot mladi v Sloveniji. V splošnem lahko trdimo, da so nasploh mladi v Sloveniji pripravljeni sprejeti tveganje, ki ga s seboj prinaša podjetniško življenje in imajo pozitiven odnos do podjetništva.
Keywords: Podjetništvo, podjetnost, podjetništvo mladih, odnos do podjetništva in podjetnosti med mladimi, vključujoče podjetništvo mladih
Published in DKUM: 21.10.2024; Views: 0; Downloads: 31
.pdf Full text (1,30 MB)

7.
Vloga družbenih omrežij pri vzpostavljanju odnosa med blagovno znamko in odjemalci
Lara Kozoderc, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi obravnavam vlogo družbenih omrežij pri vzpostavljanju in krepitvi odnosa med blagovno znamko in njenimi odjemalci. Marketing se vse bolj osredotoča na izkoriščanje potenciala družbenih omrežij, ki omogočajo neposreden stik z odjemalci ter gradnjo dolgoročnih odnosov, ki temeljijo na zaupanju in vzajemni koristi. Diplomsko delo vključuje teoretični in empirični del. V okviru raziskave smo analizirali vpliv družbenih in funkcionalnih koristi, ki jih odjemalci pridobijo prek Swyevih družbenih omrežij, na njihov odnos do spletnih strani znamke in na odnos do same blagovne znamke. Rezultati raziskave kažejo, da sta obe vrsti koristi, tako družbene kot funkcionalne, ključnega pomena za oblikovanje pozitivnega odnosa do blagovne znamke. Odjemalci, ki zaznavajo višje družbene koristi, kot so uživanje v pogovorih in povezovanje z drugimi člani na Swyevih družbenih omrežjih, kažejo večjo stopnjo zvestobe. Podobno so funkcionalne koristi, kot so dostop do uporabnih informacij in posebnih ponudb, povezane s pozitivno zaznavo blagovne znamke in večjo naklonjenostjo do nje. Sklepi raziskave potrjujejo, da so družbena omrežja pomembno orodje za krepitev blagovnih znamk, saj omogočajo podjetjem, da z uporabo strateških komunikacijskih aktivnosti učinkovito vplivajo na percepcijo in vedenje odjemalcev.
Keywords: Družbena omrežja, blagovna znamka, koristi blagovne znamke, odnos, Swy
Published in DKUM: 11.10.2024; Views: 0; Downloads: 48
.pdf Full text (1,72 MB)

8.
Vodenje teniškega treninga v kategoriji rekreativcev do 12 let
Lori Škerl, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Vodje v podjetjih in športu ter politiki pogosto uporabljajo različne stile vodenja. Vodenje v športu je v primerjavi z drugimi poslovnimi in organizacijskimi okoliščinami povezano s specifičnimi izzivi. Vodenje trenerjev ima pri učinkovitosti treninga, zadovoljstvu in psihološkem razvoju športnikov ter povezanosti igralcev in trenerjev pomembno vlogo, saj so od tega odvisni tudi rezultati. Kadar govorimo o uspešnem treniranju, trener ustrezno usmerja svoje športnike, da ti ohranijo zdrave odnose s soigralci. Poleg tega se zna učinkoviti trener prilagoditi in sprejeti ustrezne stile treniranja v različnih situacijah, in sicer glede na cilj športnikov, poznavanje in zrelost igralcev ter tedenski režim treningov. Številni mladi preživijo veliko časa s svojimi trenerji, nekateri celo več kot s svojimi starši, zato je še posebej pomembno razumevanje vpliva trenerjev, ne le v zvezi z napredovanjem športnih veščin športnikov, temveč tudi z vplivom na njihovo izobraževanje in celostni razvoj. Namen diplomske naloge je bil zato raziskati vplive stilov vodenja, predvsem avtokratskega in demokratičnega, na odnos med trenerjem in športnikom, na motivacijo športnikov in zadovoljstvo športnikov v izbrani teniški akademiji. Rezultati raziskave bodo koristili trenerjem pri izbiri ustreznih stilov vodenja, izboljšali njihovo interakcijo z varovanci med treningi ter okrepili njihovo uspešnost in celostni razvoj. V anketnem vprašalniku, ki smo ga uporabili za našo diplomsko nalogo, so sodelovali rekreativni tenisači v starostni kategoriji do 12 let. Raziskali smo štiri glavna področja, ki vplivajo na vztrajnost, motivacijo in napredovanje v tenisu. Na podlagi njihove pomembnosti smo razvrstili in proučili različne dejavnike z vidika igralcev ter glede na dobljene rezultate ankete ugotovili neposreden pozitiven vpliv demokratičnega vodenja. V nasprotju s tem pa pri avtokratskem stilu vodenja teniških treningov s strani anketiranih tenisačev nismo zaznali pozitivnih odzivov. Pomembno je, da trenerji razumejo vpliv različnih stilov vodenja in pomen demokratičnega vodenja pri izboljšanju motiviranosti otrok, njihovega zadovoljstva s treningom in s samim seboj ter željo po vztrajanju v tem športu.
Keywords: vodenje, treniranje, stili vodenja, odnos trener-športnik, motivacija, zadovoljstvo tenisačev.
Published in DKUM: 06.09.2024; Views: 91; Downloads: 13
.pdf Full text (994,14 KB)

9.
Vpliv partnerskega odnosa na starševski odnos : magistrsko delo
Lara Osrajnik, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo preučevali vpliv partnerskega odnosa na starševstvo. V sklopu teoretičnega dela smo se osredotočili na definicijo partnerskega odnosa ter na njegove faze razvoja. Preučili smo pojme ljubezen, intimnost in navezanost ter pomen komunikacije v partnerskem odnosu. V nadaljevanju smo se posvetili partnerskemu konfliktu, kako se le ta razrešuje in kakšna je vloga otrok v njem. Preučili smo oblikovanje starševske vloge ̶ materinstva in očetovstva ter sloge starševstva. Na koncu smo se posvetili še samemu vplivu partnerskega odnosa na starševstvo. Znotraj empiričnega dela smo s pomočjo anketnega vprašalnika preučili vpliv partnerskega odnosa na starševstvo. V raziskavi je sodelovalo 130 posameznikov iz Maribora in okolice, ki so bili v času odgovarjanja v partnerski zvezi ter so imeli vsaj enega otroka. Glede na ugotovitve raziskave lahko povzamemo, da zakonski stan doprinese v partnerstvo večji občutek ljubezni, psihične povezanosti in boljšo zmožnost komuniciranja, kar pripomore k uspešnejšemu razreševanju konfliktov. Partnerski konflikti se pojavijo predvsem zaradi pomanjkanja skupnega časa, prisotni pa so v večini partnerskih odnosov ter se po rojstvu otrok še povečajo.
Keywords: partnerski odnos, partnerski konflikt, otrok, starševska vloga, starševstvo
Published in DKUM: 05.06.2024; Views: 167; Downloads: 69
.pdf Full text (1,38 MB)

10.
Etika umetne inteligence v izobraževanju
Smiljana Gartner, Marjan Krašna, 2023, original scientific article

Abstract: Pokovidno obdobje je razvoj in uporabo umetne inteligence (UI) pospešilo v različnih oblikah in na različne načine. Spremembe se ne dogajajo samo v industriji, temveč je vse večja želja ali zahteva, da se vpelje tudi v izobraževanje. Toda digitalna pismenost vseh deležnikov v izobraževanju mora vključevati zraven vedenja in veščin tudi etiko. V članku predstavimo etične kodekse, povezane z umetno inteligenco, nato analiziramo štiri osnovne gradnike področja etike UI v izobraževanju (avtonomnost, zasebnost, zaupanje in odgovornost), saj je razumevanje konceptov pogoj za delovanje v skladu z njimi in za njihovo uporabo UI v izobraževanju.
Keywords: etika, umetna inteligenca, izobraževanje, kodeksi, odnos
Published in DKUM: 31.05.2024; Views: 192; Downloads: 47
.pdf Full text (405,88 KB)
This document has many files! More...

Search done in 0.24 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica