1. NAČELO PRAVNE DRŽAVE IN EPIDEMIJA COVID-19 - TEORETIČNI IN PRAKTIČNI VIDIKI : MAGISTRSKO DELOKaja Györke, 2024, master's thesis Abstract: Načelo pravne države je temeljno ustavno načelo, brez katerega bi v državi vladalo
nepredvidljivo in nestabilno stanje, ki bi rezultiralo v samovoljno delovanje državnih organov.
To načelo vzpostavlja normalno delovanje državnega ustroja in s pomočjo svojih podnačel
zagotavlja, da imamo vzpostavljeno vladavino prava v državi, hkrati pa z omejevanjem
samovoljnega delovanja državne oblasti, varuje človekove pravice in svoboščine. Pravna
država deluje kot stabilna struktura, dokler ne napočijo izredne situacije, kot smo jim bili priča
tudi v obdobju epidemije Covida-19. To je bilo obdobje, ko je bila na določenih točkah pravna
država pod velikim vprašajem, saj je predvsem v izvršilni veji oblasti prihajalo do
nepravilnosti. Vse se je začelo marca 2020, ko je v Slovenijo prodrl Covid-19 in je odstopila
tudi dotedanja vlada. Vsekakor je šlo za obdobje, na katerega državni ustroj ni bil pripravljen,
vendar je težava tičala tudi v pomanjkanju kvalitetne zakonodaje, ki bi racionalno urejala to
stanje. Nepravilnosti so se začele pojavljati že takoj, ko je vlada »vladala« z odloki, s katerimi
je posegla predvsem v človekovo pravico svobodnega gibanja – k temu je predvsem botrovala
tudi policijska ura. . Ustavno sodišče je najprej presojalo samo vsebino odlokov in kar nekaj
časa potrebovalo, da je dejansko ugotovilo, da le-ti sploh nimajo formalne podlage, tako da
njihova vsebina sploh ne bi smela biti predmet odločanja. Na Ustavno sodišče so predvsem
prihajale zahteve za oceno ustavnosti v povezavi s pravico do svobodnega gibanja (32. člen
Ustave Republike Slovenije) in osebne svobode (19. člen Ustave Republike Slovenije), pri
katerih je le-to ugotovilo, da je zagotovo prišlo do posega. Kar pomeni, da je v tistem času z
»neustavnimi« odloki prišlo do poseganja v pravno državo, saj je zakonodajno funkcijo tako
rekoč, v rokah držala izvršilna oblast, kar pa v našem sistemu ne velja za normalno situacijo.
Veliko prahu je dvigovalo tudi nesprejeto izredno stanje, ki bi pravila igre močno spremenilo
ampak je svojo funkcijo najverjetneje odigrala slaba definicija in pravna praznina, ki je prisotna
pri tem institutu. V našem pravnem sistemu je namreč le-ta slabo zasnovan in lahko tudi v
prihodnje povzroča preglavice v kolikor se ne uredi oz. zastavi funkcionalno. Razvidno je bilo
tudi, da je cepljenje proti Covidu-19 dejansko mejilo že na obvezno cepljenje, saj je življenje
tistih, ki cepiva niso prejeli oz. virusa niso preboleli, bilo ovirano. Keywords: pravna država, svoboda gibanja, izredno stanje, odlok, cepljenje, policijska
ura, Ustava, človekove pravice, neustavnost, osebna svoboda, Ustavno sodišče, izvršilna
oblast Published in DKUM: 10.02.2025; Views: 0; Downloads: 194
Full text (692,96 KB) |
2. Primerjava ustanovitvenih aktov in vzgojno-izobraževalnih programov glasbenih šol Slovenska Bistrica, Slovenske Konjice in NazarjeManca Raušl Kodrič, 2018, bachelor thesis/paper Abstract: Izvajanje javnega glasbenega šolstva v Sloveniji sega v leto 1816, ko je bila na naših tleh ustanovljena prva javna glasbena šola. V letu 2016 je javno glasbeno šolstvo v Sloveniji obeležilo svojo 200. obletnico. V Republiki Sloveniji danes deluje 67 glasbenih šol, ki izvajajo vzgojno-izobraževalne programe na področju glasbe in plesa. Glasbene šole v Republiki Sloveniji se ustanovijo z namenom izvajanja dejavnosti javne službe na področju kulture, vzgoje in izobraževanja. Javna glasbena šola je zavod, ki ga ustanovi občina ustanoviteljica z odlokom o ustanovitvi. Pravna podlaga za sprejem takšnega akta je statut občine ustanoviteljice, Zakon o zavodih, Zakon o organizaciji vzgoje in izobraževanja, Zakon o glasbenih šolah ter Zakon o lokalni samoupravi.
Določba 6. člena Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja navaja, da so izvajalci osnovnega glasbenega šolstva javne glasbene šole in zasebniki. V skladu z 44. členom Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja se javna glasbena šola lahko ustanovi, če je zagotovljen pouk vsaj petih orkestrskih inštrumentov (godala, pihala, trobila), klavirja, nauka o glasbi, predšolske glasbene vzgoje in šolskega godalnega in pihalnega orkestra. V pouk inštrumentov mora biti vključenih najmanj 130 učencev, od tega mora biti vsaj polovica vpisanih na orkestrskih inštrumentih. V skladu z določili 7. člena Zakona o zavodih, se zavod lahko ustanovi, če so zagotovljena sredstva za ustanovitev in začetek dela zavoda in če so izpolnjeni drugi z zakonom določeni pogoji. Zavod se v skladu z 9. členom Zakona o zavodih ustanovi z aktom o ustanovitvi, ki ga sprejme ustanovitelj , 8. člen Zakona o zavodih pa zajema določila o sestavinah akta o ustanovitvi zavoda.
V diplomskem delu so analizirani akti o ustanovitvah glasbenih šol Slovenska Bistrica, Slovenske Konjice in Nazarje. Prav tako so analizirani vzgojno-izobraževalni programi teh šol. Glavna vira na področju urejanja vzgojno-izobraževalnih programov pri nas sta Zakon o glasbenih šolah ter predmetniki za vzgojno-izobraževalne programe predšolske glasbene vzgoje, glasbene pripravnice, glasbe, plesne pripravnice in plesa, sprejetih s strani Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport. Keywords: glasbena šola, javni zavod, javna služba, odlok o ustanovitvi, občina ustanoviteljica, vzgojno-izobraževalni program Published in DKUM: 21.09.2018; Views: 1147; Downloads: 171
Full text (420,62 KB) |
3. RAVNANJE S KOMUNALNIMI ODPADKI NA OBMOČJU OBČINE PESNICAAna Dvoršak, 2012, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga povzema najpomembnejše določbe zakonodaje na področju ravnanja z odpadki. Na začetku predstavi zelo kratko in jedrnato zgodovinske okvire v katerih se nato ves čas gibljemo. V tem delu označi glavne zgodovinske smernice, ki so vplivale na razvoj tega področja. V nadaljevanju predstavlja kaj sploh komunalni odpadki so ter smernice za ravnanje z njimi. Prikazana je tudi shema, ki prikazuje pomembnost posameznega ravnanja z odpadki. V diplomski nalogi se opazi tudi poskus vključevanja najpomembnejših določb zakonodaje.
Predstavljene so tudi posamezne faze ravnanja z odpadki, ki pomembno vplivajo na razumevanje same tematike. Predstavljene pa so tudi posamezne vrste komunalnih odpadkov, ki predstavljajo neizbežen del našega vsakdana. Diplomska naloga pa se dotika tudi urejanja tega področja na lokalni (občinski) ravni, saj marsikatera zakonska določba nalaga podrobnejše urejanje te tematike na lokalni ravni. S čimer v zvezi diplomska naloga povzema tudi osnovna določila občinskega odloka občine Pesnica. Keywords: odpadek, komunalni odpadek, varstvo okolja, ohranjanje narave, ravnanje z odpadki, odlok Published in DKUM: 17.12.2012; Views: 2217; Downloads: 218
Full text (664,44 KB) |
4. VPLIV STATUSIH SPREMEMB NA POSLOVANJE JAVNEGA PODJETJAAna Lokar, 2010, undergraduate thesis Abstract: Primarni cilj poslovanja javnega podjetja je čim večji prispevek k splošni blaginji ljudi oziroma boljši kakovosti življenja. Splošno blaginjo je mogoče opredeliti kot stanje, ki zadovolji potrebe širšega kroga prebivalstva določene države oziroma skupnosti. Zadovoljstvo posameznika v veliki meri pripomore k večji produktivnosti, ustvarjalnosti in osredotočenosti tako v poklicnem kot v zasebnem življenju. Zato je splošni blaginji in s tem tudi delovanju javnih podjetij treba posvetiti veliko pozornosti. Smisel izvajanja gospodarskih javnih služb preko javnih podjetij je tudi v tem, da preskrba prebivalstva ni odvisna od trenutnega stanja kapitala in ekonomske moči podjetništva, temveč da so osnovne dobrine zagotovljene permanentno, čemur po mojem mnenju lahko daje zagotovilo le javno podjetje.
Lastnici javnega podjetja sta občini Litija in Šmartno pri Litiji, ki določata obseg in dejavnost javnega podjetja, cene izdelkov ali storitev, ki jih proizvaja ali opravlja javno podjetje, odločata o naložbah ter o uporabi čistega dobička in poravnavi izgube kot možni rezultat poslovanja v določenem letu. Keywords: javno podjetje
financiranje
tržna dejavnost
odlok
zakon Published in DKUM: 23.08.2010; Views: 1997; Downloads: 164
Full text (831,17 KB) |