| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 7 / 7
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
3.
4.
ROBOTIZACIJA KOVAŠKE LINIJE
Tadej Klančnik, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava projekt robotizacije kovaške linije v podjetju Unior d.d. in delno fizično realizacijo. Opisana je obstoječa kovaška linija, delovna mesta, izpostavljena problematika, vzrok robotizacije, izdelan je idejni koncept robotizacije obrezovanja odkovkov, podrobneje je obravnavan razvoj, dimenzioniranje in izdelava manipulatorja, ki služi za strego odkovkov robotu, predstavljena je optimirana postavitev vseh elementov robotizirane linije, opisane so komponente, vključene v robotizaciji. Prikazan je sodobni pristop k načrtovanju robotskih celic s pomočjo CAD modelirnika Catia, ki nam omogoča pregledno in enostavno načrtovanje, simuliranje in dimenzioniranje posameznih komponent robotiziranega sistema. Diplomsko delo služi kot vodilo in pripomoček ob nadaljnjih projektih robotizacije proizvodnih sistemov.
Keywords: robotizacija, robot, kovaštvo, projektiranje, konstruiranje, modeliranje, razvoj, odkovki, ojnica
Published: 12.01.2012; Views: 1703; Downloads: 198
URL Link to full text

5.
Odkovki iz gnetnih magnezijevih zlitin (GMZ) in Mg/SiC kompozitov za novo generacijo osebnih avtomobilov
Varužan Kevorkijan, 2002, review article

Abstract: V okviru predloženega evropskega projekta želimo v polindustrijskem merilu raziskati tehnološke možnosti in ekonomsko upravičenost izdelave lahkih, vroče utopno kovanih avtomobilskih delov iz: a) komercialnih, gnetnih magnezijevih zlitin b) Mg-kompozitov, diskontinuirano ojačanih s keramičnimi delci ter c) Mg-Li-zlitin s kubično centrirarno kristalno strukturo, od katerih se pričakuje večja preoblikovalnost. Načrtujemo, da bomo najprej določili novo obliko in dimenzije izbrane avtomobilske ojnice, ki jo domači proizvajalci komercialno izdelujejo iz Al-zlitine 2014. S tem bo omogočeno ustrezno funkcionalno nadomeščanje aluminijeve zlitine 2014 z različnimi GMZ s heksagonalno kristalno zgradbo (AZ80A, ZK60A, WE43) in Mg-kompozitom, ojačanim z delci SiC (MELRAM) ter vsaj z eno Mg-Li-zlitino, ki ima kubično centrirano kristalno strukturo. Z vročim utopnim kovanjem bomo v (pol)industrijskem merilu iz vsake uporabljene Mg-zlitine oz. kompozita (MELRAM) izdelali 30-50 ojnic, ki jih bomo obrezali in termično obdelali. Določili bomo mehanske lastnosti izdelanih prototipnih ojnic in na podlagi dobljenih rezultatov preverjali ekvivalentnost njihovih mehanskih lastnosti z ojnicami, izdelanimi iz Al-zlitne 2014. Na osnovi eksperimentalnih ugotovitev bomo po potrebi spreminjali in dopolnjevali prej določeno obliko in geometrijo avtomobilskih ojnic, vse dokler ne bodo njihove funkcionalne lastnosti v praksi enake lastnostim ojnic, izdelanih iz zlitine 2014. Ugotavljali bomo tudi morebitne razlike v preoblikovalnosti med Mg-zlitinami s heksagonalno in kubično centrirano kristalno zgradbo. V nadaljevanju bomo eksperimentalno določali prihranek mase, ki ga povzroča nadomeščanje aluminijeve zlitine 2014 z omenjenimi magnezijevimi zlitinami in kompozitom-Mg/SiC (MELRAM). Ugotovljen prihranek mase bomo tržno ovrednotili in hkrati raziskali, ali bi lahko z obstoječo tehnologijo vročega utopnega kovanja ponudili trgu zadosti konkurenčne odkovke iz Mg-zlitin in Mg/SiC-kompozita (MELRAM). Sodeč po svojih mehanskih lastnostih, ki so primerljive z nekaterimi Al-zlitinami, bi ti lahko v bližnji prihodnosti omogočili nadomeščanje jeklenih in v določenih primerih aluminijastih avtomobilskih delov z lažjimi, izdelanimi iz materialov na osnovi magnezija. Pred tem bi tehnološka in ekonomska analiza morali pokazati, ali bi se in pod kakšnimi pogoji tovrstna zamenjava materialov tržno izplačala. Cilj projekta je ponuditi avtomobilskemu trgu novo generacijo zelo lahkih odkovkov. Ti bodo prispevali k manjši porabi goriva v osebnih avtomobilih in s tem v zvezi k manjšemu onesnaževanju okolja.
Keywords: metalurgija, gnetne magnezijeve zlitine, vroče utopno kovanje, odkovki, osebni avtomobili, avtomobilska industrija, zniževanje teže
Published: 01.06.2012; Views: 1394; Downloads: 70
.pdf Full text (83,45 KB)
This document has many files! More...

6.
Uvajanje odkovkov za znižanje stroškov v podjetju Pišek - Vitli Krpan, d.o.o.
Matic Orač, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Z uvajanjem novih izdelkov v proizvodni program podjetja so se v proizvodnji pojavila ozka grla, ki smo jih skušali rešiti z racionalizacijo. Za proizvodni program podjetja je bila izdelana ABC analiza, iz katere je bilo razvidno, da bomo največji učinek racionalizacije dosegli, če naredimo spremembe pri izdelavi vitel. Odločili smo se, da za polizdelke 2x10EH pesto zobnika, 3,5E–5,5EH puša škripca in za 6,5EH–9,5EH puša škripca namesto vhodnega materiala jeklene palice in cevi, naročimo izdelavo odkovkov in s tem pocenimo proizvodnjo, skrajšamo pretočne čase naročil in se izognemo strojem, ki so ozka grla ali pa le skrajšamo čas obdelave na njih.
Keywords: odkovki, analiza stroškov, ozka grla, gozdarski vitli
Published: 19.02.2019; Views: 238; Downloads: 0

7.
Prenova intralogistike podjetja Marovt d.o.o., Stranice
Črtomir Čander, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljeno obstoječe stanje intralogistike podjetja Marovt d. o. o., Stranice. Podjetje se srečuje z vsakoletno rastjo, zato je bilo prisiljeno povečati in razširiti svoje zmožnosti in kapacitete. Ob odprtju novega obrata v Slovenski Bistrici, je podjetje v letu 2019 zagnalo še dve novi kovaški liniji. Slednji sta bili razlog, da so se v kovačnici podjetja spremenile lokacije določenih strojev, saj le-ti potrebujeta relativno veliko prostora. S tem so se spremenile lokacije praznih zabojev ter polnih, zabojev s surovci za kovanje, odkovki in odpadni material. Obstoječe stanje intralogistike je opisano na začetku diplomskega dela, medtem ko so v nadaljevanju predstavljene rešitve za povečanje učinkovitosti intralogistike. V letošnjem letu je podjetje zgradilo prizidek, kateri je namenjen zgolj skladiščenju zabojev z različno vsebino. Kot rešitev predlagamo reorganizacijo intralogistike in označitev skladiščnih mest z barvnimi conami za lažjo in boljšo preglednost. Potrebno je označiti tudi ostala mesta za zaboje, kot so mesta na kovaških linijah, mesta za peskanje odkovkov, mesto za odpremo in sprejem od kooperanta. V bližnji prihodnosti planiramo uporabo informacijskega sistema, ki bo internim logistom omogočal lokacijsko shranjevanje vsakega zaboja posebej in informiranje o številu zabojev določenega materiala, ki je še na zalogi in kje se nahaja. Na ta način se bo povečala produktivnost intralogistike in posledično celotnega podjetja.
Keywords: intralogistika, transportni sistem, odkovki, kovačnica skladiščenje, logistična analiza
Published: 04.12.2019; Views: 29; Downloads: 3
.pdf Full text (1,95 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica