| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 92
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Marketinški načrt glasbenega izvajalca Emkeja
Veronika Alatič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Izdelava marketinškega načrta je ustaljena praksa v podjetjih, ki podjetjem predstavlja okvir za analizo okolja, v katerem delujejo, postavljanje ciljev podjetja in oblikovanje marketinških aktivnosti za dosego želenih ciljev ter pomaga oceniti ustreznost virov za izvajanje aktivnosti. Marketinško načrtovanje pa je pomembno tudi za glasbenike in vse ostale zaposlene v glasbeni panogi, saj morajo pravilno načrtovati, kako izvajati določene marketinške aktivnosti za doseganje ciljnega občinstva in ostalih ciljev. Prav tako pa morejo vedeti, ali imajo za dosego ciljev potrebne vire in ali jih je mogoče dosegati v okolju, v katerem delujejo. V diplomskem delu smo proučevali vlogo marketinškega načrta v podjetjih, njegove sestavne dele in vsebino ter vse to predstavili na praktičnem primeru z izdelavo marketinškega načrta za glasbenega izvajalca Emkeja. Opredelili smo, kaj je marketinški načrt in kateri so njegovi deli. Te smo nato podrobno predstavili in opisali. Pojasnili smo, kakšno vlogo ima opredelitev poslanstva in kakšna je pomembnost analize lastnih sposobnosti, ožjega in širšega zunanjega okolja, ki izoblikujejo SWOT-analizo. Prav tako smo proučevali postavljanje strateških in taktično-operativnih ciljev, marketinške aktivnosti na področjih izdelka, cene, marketinških poti in marketinškega komuniciranja ter sestavo finančnega načrta. V praktičnem delu diplomskega dela smo pripravili marketinški načrt za glasbenega izvajalca Emkeja. Ugotovili smo, da ima Emkej veliko virov za ustvarjanje glasbe, kot so glasbeni studio, skupina glasbenih producentov in lastni bend. Izdal je že številne glasbene albume v digitalni in fizični obliki, ki jih distribuira prek digitalnih in nedigitalniih platform. Pri promociji svoje glasbe pa glasbeni izvajalec uporablja različne vrste komuniciranja prek digitalnih medijev, odnose z javnostmi, torej s pomočjo medijev pridobiva publiciteto. Svojo glasbo predstavlja tudi na svojih koncertih v različnih krajih po Sloveniji. Razvoj tehnologije je prinesel veliko inovacij, ki omogočajo boljše delovanje glasbenikov, vendar pa se ti še vedno srečujejo s težavami, kot je primerno plačilo za avtorske pravice. Na koncu diplomskega dela smo podali kritično oceno, ki zajema predloge, ki lahko glasbenemu izvajalcu pomagajo pri izboljšanju marketinškega načrta.
Keywords: marketinški načrt, marketinške aktivnosti, odjemalci, konkurenti, analiza zunanjega okolja, glasba, Emkej
Published in DKUM: 18.10.2023; Views: 205; Downloads: 38
.pdf Full text (1,67 MB)

2.
Zeleni marketing in nakupno vedenje odjemalcev v turizmu
Davida Pogorevc Hafner, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Tema diplomske naloge je zeleni marketing in nakupno vedenje odjemalcev v turizmu. Opišemo, kaj je zeleni marketing in kdo so zeleni potrošniki, natančneje pa se dotaknemo teme zeleni turizem, ki v Sloveniji postaja vse bolj priljubljen ter se hitro razvija zaradi neokrnjene narave, pestre kulturne dediščine ter raznolike in izvrstne kulinarične ponudbe. Razvoj zelenega marketinga in turizma postaja vse pomembnejši, saj smo se začeli vsaj v razvitem delu sveta vse bolj zavedati problema onesnaženosti zraka, globalnega segrevanja ter pogubnih posledic klimatskih sprememb, pomanjkanja pitne vode, izumiranja živalskih in rastlinskih vrst in še bi lahko naštevali. Varovanje okolja je postalo ključno družbeno vprašanje, ki zahteva trajnostno naravnanost podjetij. Zeleni marketing je učinkovita strategija, ki ozavešča turiste o pomembnosti trajnostnega turizma in spodbuja zeleno ravnanje. V diplomskem delu smo raziskali potencial zelenega turizma v Sloveniji ter vpliv zelenega marketinga na zeleno zavest in ravnanje turistov. Ugotovili smo, koliko okoljska ozaveščenost vpliva na nakupno vedenje odjemalcev in koliko so v zameno pripravljeni plačati več ter tudi, ali okoljski znaki pozitivno vplivajo na nakupne odločitve odjemalcev/turistov in ali bi se potrošniki večkrat odločili za zeleno turistično ponudbo, če bi bila na voljo. Prišli smo do sklepa, da potrošniki še vedno raje ostanejo v coni svojega udobja in se odločajo za okolju bolj prijazne alternative v glavnem le, če so cene tovrstne ponudbe konkurenčne. Če pa se odločijo, verjamejo, da so zato boljši/odgovornejši potrošniki in pripomorejo k trajnostnemu razvoju in varovanju okolja. Tudi pri turistični ponudbi cenijo kakovost, udobje in prestiž in se za zeleno turistično ponudbo ne odločijo vedno, temveč pretežno takrat, ko je v skladu z njihovimi pričakovanji o doživetem in udobnem dopustu.
Keywords: zeleni marketing, zeleni turizem, zeleni odjemalci/turisti, nakupno vedenje odjemalcev
Published in DKUM: 18.10.2023; Views: 236; Downloads: 29
.pdf Full text (1,48 MB)

3.
Metode pospeševanja prodaje v podjetju Kozmetika Afrodita
Iva Zidarič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo temelji na metodah pospeševanja prodaje v podjetju Kozmetika Afrodita. To temo smo izbrali, ker menimo, da so metode pospeševanja prodaje vedno bolj pomembne pri stiku podjetja z njegovimi obstoječimi in potencialnimi odjemalci. Pomembno je, da se zavedamo, da se trendi in okolje neprestano spreminjajo, s čimer se spreminjajo tudi navade odjemalcev. Prilagajanje na spremembe v okolju in spremembe pri odjemalcih daje podjetju dodano vrednost. Metode pospeševanja prodaje postajajo vedno večji dejavnik pri delovanju strategije podjetja. Mnoga, predvsem večja podjetja omenjene metode že izvajajo. V uvodnem poglavju diplomskega dela smo opredelili problem, namen, cilje in hipoteze, ki smo jih zastavili. V drugem poglavju pojasnimo pomen marketinškega komuniciranja, predstavimo elemente komuniciranja ter opisujemo devet prvin procesa komuniciranja. Našteli smo cilje marketinškega komuniciranja in natančno predstavili najpomembnejše metode marketinškega komuniciranja. V tretjem poglavju smo natančno opisali in opredelili pomen pospeševanja prodaje in jasno opredelili cilje in metode pospeševanja prodaje. Zaradi obširnosti in vedno večje pomembnosti metod pospeševanja prodaje smo te v tretjem poglavju razdelili v tri pomembne skupine, in sicer metode pospeševanja prodaje, usmerjene na porabnike, metode pospeševanja prodaje, usmerjene na trgovske posrednike, ter metode pospeševanja prodaje, usmerjene na lastno prodajno osebje. Pri vseh teh skupinah smo tudi našteli in opisali najpomembnejše in najbolj uporabljane metode. V četrtem, aplikativnem delu smo opisali izbrano podjetje Kozmetika Afrodita in predstavili njegovo vizijo, poslanstvo in vrednote. Zaradi široke ponudbe izdelkov smo le-te razdelili v dve skupini, to so izdelki linije Afrodita Cosmetics in izdelki Afrodita Professional. Da smo lahko opravili raziskavo in preverili zastavljene hipoteze, smo opravili dva poglobljena intervjuja z zaposlenima v podjetju. S tema intervjujema smo preučili metode pospeševanja prodaje v podjetju. Na podlagi rezultatov intervjujev smo prvo zastavljeno hipotezo sprejeli, naslednje tri pa zavrnili.
Keywords: metode, pospeševanje prodaje, komuniciranje, Kozmetika Afrodita, podjetje, odjemalci, prodajalci.
Published in DKUM: 16.10.2023; Views: 303; Downloads: 54
.pdf Full text (1,10 MB)

4.
Stališča odjemalcev do digitalizacije hotelskih storitev
Klemen Škamlec, 2023, master's thesis

Abstract: Živimo v svetu, ki zahteva hiter napredek in prilagajanje na nove trende. Eden od zadnjih trendov je digitalizacija. Uporaba digitalnih naprav je del vsakdana vsakega človeka, brez digitalnih naprav si več ne znamo predstavljati življenja. Digitalizacija predstavlja velik izziv za managerje v storitveni dejavnosti, saj gre za dejavnost, kjer je uspešnost poslovanja bistveno odvisna od zadovoljstva uporabnikov. Managerji morajo v storitveni proces vključiti pravo mero digitalne tehnologije, v kombinaciji z ustrezno izobraženimi zaposlenimi, da lahko čim bolje zadovoljijo potrebe odjemalcev. Storitvena dejavnost, ki je zelo zanimiva z vidika digitalizacije, je turizem. Trendi v turizmu so v zadnjem času povezani predvsem z varovanjem planeta, torej je cilj čim manjši vpliv turistov na okolje, ki ga obiščejo. Vključevanje digitalizacije v turizem je eden izmed ključnih dejavnikov tudi pri varovanju okolja. Znotraj turistične panoge se digitalizirajo predvsem hoteli. Rezervacija preko spleta je hotelska storitev, ki je digitalizirana že kar nekaj časa. Nove izzive pa predstavljajo robotski portirji, robotski čistilci, robotski natakarji, check inn/out brez receptorja, digitalno odklepanje vrat in podobno. V magistrskem delu so predstavljeni trendi digitalizacije hotelskih storitev in njihove prednosti ter slabosti. V raziskovalnem delu magistrske naloge je izvedena raziskava o stališčih odjemalcev do digitalizacije hotelskih storitev, s poudarkom na pričakovanjih, enostavnosti uporabe in zaznani kakovosti glede digitalnih hotelskih storitev.
Keywords: Digitalizacija, Storitve, Hotel, Odjemalci
Published in DKUM: 21.08.2023; Views: 367; Downloads: 71
.pdf Full text (2,36 MB)

5.
Stališča odjemalcev glede vplivnežev in njihove nakupne namere
Severina Pal, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sem analizirala stališča odjemalcev do vplivnežev, ki jih spremljajo na družbenih omrežjih, kot tudi njihove nakupne namere. Prva polovica teoretičnega dela opisuje stališča. Ta se oblikujejo kot celota vseh izkušenj, informacij in čustev do objekta opazovanja. V mojem diplomskem delu so ta objekt opazovanja vplivneži, ki so v današnjih časih izjemno pomembni, ker oglašujejo izdelke na družbenih omrežjih, podjetja pa z njihovo pomočjo lažje dosežejo potencialne odjemalce. Vplivneže in njihov pomen sem predstavila v drugi polovici teoretičnega dela. Analizo sem pripravila na podlagi anonimnega spletnega vprašalnika s pomočjo katerega sem proučila tri različne komponente stališč, ki so čustvena, razumska in vedenjska komponenta. Pri analiziranju čustvene komponente so respondenti ocenjevali različne lastnosti vplivnežev, kot so avtentičnost, iskrenost, pristnost, kredibilnost in podobno. Pri analiziranju razumske komponente so morali vplivneže oceniti kot dober ali slab vir informacij o izdelkih. Zadnja komponenta, ki sem jo analizirala je bila vedenjske komponenta, ki se je osredotočala na nakupno namero odjemalcev. Respondenti so lastnosti vplivnežev ocenili pozitivno, dojemajo pa jih tudi kot zanesljiv in dober vir informacij o izdelkih. Odjemalci pa imajo v povprečju izdelke, ki jih oglašujejo vplivnežev namen kupiti, vendar moramo upoštevati še druge dejavnike, ki lahko vplivajo na njihove nakupne odločitve.
Keywords: stališča, odjemalci, vplivneži, družbena omrežja, oglaševanje.
Published in DKUM: 19.07.2023; Views: 456; Downloads: 67
.pdf Full text (1,63 MB)

6.
Vpliv popustov na nakupno vedenje kupcev v Trgovini 365
Anja Prešern, 2023, master's thesis

Abstract: Raziskave kažejo, da popusti lahko pomembno vplivajo na nakupno vedenje kupcev. Popusti ponujajo občutek prihranka denarja, kar lahko poveča verjetnost, da se bo kupec odločil za nakup. Poleg tega lahko popusti vplivajo na dojemanje vrednosti izdelka ali storitve, kar lahko vpliva na nakupno odločitev. Vendar pa je pomembno upoštevati, da lahko prevelika odvisnost od popustov negativno vpliva na dolgoročno zvestobo kupcev. Problem nastane lahko, ko se kupci naučijo čakati na popuste, preden opravijo nakup, in se tako izognejo polni ceni izdelkov. Poleg tega lahko pogosti popusti zmanjšajo dojemanje vrednosti izdelka ali storitve, saj lahko kupci dojamejo, da je redna cena previsoka. Zato morajo podjetja skrbno načrtovati svoje popuste in jih ponujati zmerno. Cenovne strategije so pomemben del trženjskega načrta podjetja in vključujejo različne pristope za določanje cen izdelkov ali storitev. Pri določanju cen je pomembno upoštevati stroške, konkurenco, dobiček in potrebe kupcev. Pandemija COVID-19 je imela velik vpliv na fizične trgovine. Številne trgovine so morale zapreti svoja vrata, da bi se preprečilo širjenje virusa, kar je povzročilo izgubo dohodka za podjetja. Iz tega razloga smo primerjali kakšen vpliv je imela pandemija na fizične in spletne trgovine, ter kakšne prednosti in slabosti so se pri tem pojavile. Čeprav so fizične trgovine še vedno pomemben del trgovine, je pandemija povzročila spremembe v nakupnem vedenju in obnašanju kupcev, ki jih bodo trgovci morali upoštevati, če želijo uspešno poslovati v prihodnosti. V praktičnem delu magistrske naloge smo se osredotočili na izbrano podjetje Trgovino 365. Zanimalo nas je kako vplivajo popusti na nakupne navade njihovih odjemalcev. Iz pridobljenih rezultatov ankete smo ugotovili, da imajo popusti velik vpliv na nakupne odločitve. Veliko odjemalcev se odloči za nakup iz razloga, ker je izdelek v akciji. Največkrat uporabijo nižjo ceno, kot metodo za pospeševanje prodaje. Kot najpomembnejši dejavnik, ki pripomore k odločitvi za nakup pa udeleženci ankete pravijo, da je kakovost izdelkov še vedno najbolj pomembna.
Keywords: popust, odjemalci, marketing, nakupno vedenje, Trgovina 365
Published in DKUM: 29.06.2023; Views: 416; Downloads: 82
.pdf Full text (4,03 MB)

7.
Programiranje za splet na strani odjemalca : učno gradivo
Marko Hölbl, Lili Nemec Zlatolas, 2023, other educational material

Keywords: programiranje, odjemalci, upravljanje z dogodki, e-gradiva
Published in DKUM: 28.02.2023; Views: 496; Downloads: 44
.pdf Full text (1,17 MB)

8.
Izbira najustreznejše storitve v podjetju x s pomočjo večkriterijskega odločanja
Evelin Fujs, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo se ukvarjali z izbiro najustreznejše storitve v podjetju X. V podjetju X so se odločili, da bodo uvedli novo storitev. Odločali so se med tremi alternativami: ročna poslikava na čevlje, ročna poslikava na oblačila in ročna poslikava na torbe in kovčke. Problem smo obravnavali z marketinškega vidika in vidika analize odločanja. Na začetku diplomske naloge smo opisali glavne značilnosti storitev in odločanja (poudarek smo dali odločanju po več kriterijih hkrati). V empiričnem delu smo predstavili rezultate raziskave s pomočjo anketnega vprašalnika in rezultate večkriterijskega odločanja. S pomočjo odgovorov v anketnem vprašalniku smo ugotovili, da bi bila poslikava na oblačila najboljša izbira, saj je tudi največ potencialnih odjemalcev povedalo, da bi najraje imeli to poslikavo. Prav tako bi bila poslikava na oblačila najboljša izbira z vidika analiz odločanja, saj prinaša največ ugodnosti in ima največjo agregirano vrednost po vseh kriterijih hkrati.
Keywords: storitev, odjemalci, odločanje, večkriterijsko odločanje, Web-HIPRE
Published in DKUM: 02.11.2022; Views: 537; Downloads: 56
.pdf Full text (1,38 MB)

9.
Vpliv digitalnega oglaševanja na nakupne odločitve mlajših odjemalcev
Tjaša Trobas, 2022, master's thesis

Abstract: V današnjem času digitalizacija predstavlja velik del našega vsakdana. Oglaševanje kot tako se vedno razvija in sčasoma nam je poleg tradicionalnih oglasov prineslo digitalno oglaševanje. Možnosti imamo odjemalci izredno veliko, zato se morajo ponudniki potruditi, kako nas bodo prepričali, da so prav oni primerni za nas. Digitalni oglas lahko srečamo praktično vsakič, ko prižgemo računalnik ali telefon. Lahko bi rekli, da je trenutno digitalno oglaševanje najbolj primerno, enostavno, priročno in modernizirano orodje ponudnikov, da prepričajo svoje odjemalce v nakup.Sama digitalizacija oglasnih mest pa ni zgolj trend, je tudi nuja. Predvsem je velika priložnost. Spremembe, ki so nastale zaradi uporabe novih tehnologij in družbenih omrežij, niso ostale omejene na svet informacijske tehnologije. Veliko smo izpostavljeni tudi prikritim oglasnim sporočilom. Ljudje smo naveličani rutine, zato potrebujemo dinamiko, saj nas prej pritegne nekaj, kar se premika in je obarvano. Človeško oko nagonsko zazna gibe in povzroči akcijo, ki lahko vodi od oglasa vse do nakupa. V magistrskem delu želimo opredeliti digitalno oglaševanje in odločanje porabnikov. Izbrali smo si mlajše odjemalce, stare med 20 in 30 let, saj so ta leta nekako najbolj dovzetna in odvisna od same digitalizacije in oglaševanja na spletu. Ugotavljali bomo, koliko česa dejansko naša starostna skupina nameni digitalnemu oglaševanju, kako ta na njih vpliva pozneje, ko se odločajo za nakup, katere so tiste stvari, ki so jim pri videnem oglasu najpomembnejše in katere najmanj, ter s katerimi oblikami samega oglaševanja se največkrat srečujejo.
Keywords: oglaševanje, digitalno oglaševanje, nakupne odločitve, mlajši odjemalci
Published in DKUM: 25.10.2022; Views: 419; Downloads: 107
.pdf Full text (2,20 MB)

10.
Vpliv oglaševanja na vedenje odjemalcev
Tadeja Vogrinčič, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Oglaševanje je vedno prisotno, čeprav se ljudje tega vedno ne zavedajo. Sploh v današnjem času medijev, ko poskušajo podjetja uporabiti vse obstoječe kanale, da bi dostavila svoje sporočilo. Je eno izmed najstarejših oblik marketinga, ki želi vplivati na ciljno skupino odjemalcev, da kupijo, prodajo ali nekaj storijo z določenim izdelkom. V tem diplomskem delu želimo ugotoviti ali oglasi vplivajo na vedenje odjemalcev in kakšen je ta vpliv. V teoretičnem delu sem najprej predstavila pojem marketinško komuniciranje in orodja, ki so del le tega. Nato sem se osredotočila na oglaševanje in medije s katerimi podjetja komunicirajo z odjemalci. V nadaljevanju sem predstavila še vedenje odjemalcev ter kateri so ti zunanji in notranji dejavniki, ki imajo vpliv na odjemalčeve nakupne odločitve. V empiričnem delu me je zanimalo kakšen vpliv imajo oglasi na nakupne odločitve odjemalcev in kako ti dojemajo oglase.
Keywords: oglaševanje, marketinško komuniciranje, vedenje, odjemalci, mediji
Published in DKUM: 12.10.2022; Views: 391; Downloads: 90
.pdf Full text (2,07 MB)

Search done in 3.33 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica