| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 80
First pagePrevious page12345678Next pageLast page
1.
Segmentiranje odjemalcev podjetja SITIS d.o.o.
Lan Soče, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Za dolgoročno uspešno poslovanje in celo obstoj podjetja je nujno kakovostno zadovoljevanje potreb potrošnikov. Dobro je, da ima poleg uporabne vrednosti izdelek še druge značilnosti, ki so pomembne za potrošnika: praktičnost, lep videz, potrošniku prijazno uporabo ipd. To daje potrošniku občutek lastne visoke vrednosti. Z uporabo marketinških znanj, je lažje s kupcem vzpostaviti in negovati odnos, tako da se počuti pomembno in da ve, da je njegov nakup varen. Za kakovosten odnos do kupcev je nujno, da jih čim bolj poznamo, da poznamo njihove lastnosti. Segmentacija pomeni razčlenitev oz. razčlenjenost, v marketingu segmentacija trga pomeni razdelitev trga na več skupin povpraševalcev glede na določene značilnosti. Diplomski projekt sem razdelil na dva dela. V prvem delu sem predstavil teoretična spoznanja o segmentiranju odjemalcev. Predstavil sem opredelitev in razvoj segmentacije, natančneje segmentacijo za analizo in personalizacijo. Opisal sem prednosti in slabosti segmentacije ter različne modele segmentacije odjemalcev. Poznamo več modelov segmentiranja, kot je npr. model angažiranega stika z odjemalcem na podlagi vzorcev nakupa in na podlagi ciljev strank. Z modeli segmentiranja določimo končne oziroma ciljne kupce med vsemi potencialnimi strankami. Poznamo različne vrste segmentov kupcev in orodij ponudbe vrednosti. V nadaljevanju dela so predstavljeni trendi segmentacije strank v prihodnosti. Spoznamo nove načine zbiranja in obdelovanja podatkov, porast hiperpersonalizacije, širjenje platform in novih načinov razmišljanja ter segmentacijo v rokah tržnikov. V drugem delu diplomskega projekta sem svoja spoznanja iz teorije segmentiranja uporabil na primeru konkretnega podjetja, ki prodaja prehranska dopolnila in izdaja knjige s področja zdravja. Po predstavitvi podjetja sem opisal obstoječo segmentacijo odjemalcev. V nadaljevanju sem primerjal podatke iz segmentacije, ki jo je podjetje izvedlo leta 2010, z aktualnim dogajanjem v podjetju in ugotovil, da je prišlo do pomembnih sprememb. Z njihovo analizo sem opredelil nove možne segmente odjemalcev. Kot nove možne segmente sem izbral vse prebivalce, vegetarijance, vegane, starejše od 65 let, bralce knjig njihove založbe. Kot posledico uvajanja novih izdelkov sem tudi določil nova segmenta, in sicer športnike in rekreativce ter ženske, ki uporabljajo magnezij v lepotne namene. V zaključku dela sem predstavil predlog ukrepov, kako s pomočjo znanja o marketingu, posebej o segmentiranju odjemalcev, povečati delež neposrednih kupcev, predvsem uporabnikov spletne trgovine. Kupci tudi v spletni trgovini iščejo rešitve za svoje težave, podjetje pa je zaradi strogih zakonskih omejitev pri navajanju zdravilnih učinkov prehranskih dopolnil pri tem zelo omejeno. Kljub temu obstaja nekaj načinov, kako kupce usmeriti na izdelek, ki pomeni ustrezno rešitev zanje. Te načine sem tudi opisal.
Keywords: analiza odjemalcev, segmentacija trga, marketing, redni odjemalci, potencialni odjemalci
Published: 24.03.2021; Views: 148; Downloads: 34
.pdf Full text (865,67 KB)

2.
Marketinške strategije luksuznih blagovnih znamk
Anja Prešern, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Dandanes nas blagovne znamke spremljajo ob vsakem koraku, zato njihovi skušnjavi ne moremo ubežati. Od nekdaj so veljale za nekaj prestižnega, težko dostopnega, razkošnega in so omogočale, da si odjemalci z njimi gradijo družbeni status. Visoke cene so zasnovane na kakovosti materialov, trajnosti in ekskluzivnosti izdelkov. Luksuzne blagovne znamke imajo drugačne strategije kot navadne blagovne znamke. V splošnem uporabljamo 4P-model (izdelek, cena, distribucija, promocija), vendar za strategije luksuznih blagovnih znamk to ni dovolj. Le-te morajo uporabljati 7P-model, ki zraven 4P- modela vsebuje še ljudi, procese in fizične dokaze. Razlikujejo se tudi strategije luksuznih blagovnih znamk med ameriškimi in evropskimi. V splošnem si luksuzne blagovne znamke prizadevajo ohraniti simbolni status in s svojim imenom zgraditi zgodbo, ki je nihče ne bo pozabil.
Keywords: Luksuzne blagovne znamke, luksuz, odjemalci, prestiž, strategije.
Published: 02.12.2020; Views: 225; Downloads: 54
.pdf Full text (1,19 MB)

3.
Analiza trgovskih blagovnih znamk na primeru Spar in Mercator
Maša Borkovič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Pomen blagovnih znamk se skozi leta povečuje. Kupci skoraj ne kupujejo več posameznih izdelkov, temveč zgolj blagovne znamke. V marketingu je vse večji poudarek in zanimanje za trgovinske blagovne znamke. V svojo ponudbo jih dodaja tudi vedno več trgovinskih organizacij, saj jim tovrstne znamke ponujajo večji vir prihodka (na izdelkih je višja marža). Trgovinska podjetja lahko z uvajanjem lastnih blagovnih znamk ohranjajo svojo konkurenčnost na velikem trgu. V trgovinah so se najprej začele pojavljati trgovinske blagovne znamke prehrambenih izdelkov. S težnjo po konkurenčnosti, višjem dobičku in večji priljubljenosti med kupci so svoj asortiment začeli širiti izven mej prehrambene industrije. Danes lahko izdelke trgovinskih blagovnih znamk najdemo že skoraj na vsaki polici. Trgovci stremijo k temu, da zadovoljijo potrebe svojih kupcev. Te skušajo potešiti z izbiro proizvajalcev lokalnega porekla, z izdelki dobre kakovosti in praktičnim pakiranjem. Trgovinske blagovne znamke lahko danes izpolnijo pričakovanja in potrebe vsakega, saj je na policah moč najti tudi bolj specifične artikle, kot so veganski izdelki, izdelki brez laktoze in glutena, izdelki brez sladkorja, bio in eko pridelani izdelki, linije zdravih izdelkov itd. Proizvodi se razlikujejo tudi po cenovnih razredih. Najdemo lahko vse, od nizkocenovnih manj kvalitetnih izdelkov do premium izdelkov, ki so visoke kakovosti in primerno višje cene. V diplomskem delu se po teoretičnem poglavju osredotočim na trgovinske blagovne znamke podjetij Spar in Mercator.
Keywords: Blagovna znamka, proizvajalci, odjemalci, trgovinska blagovna znamka, asortiment, trgovinske blagovne znamke Spar, trgovinske blagovne znamke Mercator
Published: 30.11.2020; Views: 182; Downloads: 33
.pdf Full text (15,45 MB)

4.
Zaznavanje embalaže tobačnih izdelkov s strani odjemalcev
Nika Rakuša, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Embalaža predstavlja danes veliko več kot zgolj varovanje izdelka. Je orodje za privlačenje pozornosti odjemalcev, posredovanje informacij o izdelku in nazadnje povzroča tudi učinke, ki vplivajo na nakupne odločitve. Obenem opravlja različne funkcije, da bi zadovoljila potrebe vseh, ki pridejo v stik z izdelkom, zato je pri njenem načrtovanju treba upoštevati različne dejavnike. Ker se je z razvojem izdelkov pojavilo veliko različnih vrst embalaže, lahko to razvrščamo po različnih kriterijih. Kako pomembna je, pa lahko opazimo pri vseh vidikih marketinškega spleta, še posebej veliko vlogo pa igra pri komuniciranju z odjemalci. Z uvedbo enotne embalaže tobačnih izdelkov pa gremo v razvoju embalaže nazaj, saj so bili odstranjeni ali spremenjeni vsi komunikacijski elementi, ki v odjemalcih vzbudijo željo po izdelku. Cilj naloge je bil torej raziskati, kakšna je enotna embalaža tobačnih izdelkov in kako jo odjemalci zaznavajo. Rezultati naše raziskave kažejo, da se polovica anketiranih zaveda pravega osnovnega namena embalaže, da pri nakupu tobačnih izdelkov najprej opazijo barvo embalaže, čeprav jim privlačen videz v tem primeru ni tako pomemben in da enotna embalaža vzbuja več negativnih kot pozitivnih asociacij. Prav tako so mnenja, da embalaža ne vpliva toliko na nakup tobačnih izdelkov.
Keywords: enotna embalaža, tobačni izdelki, zaznavanje, odjemalci
Published: 24.11.2020; Views: 176; Downloads: 28
.pdf Full text (911,56 KB)

5.
Analiza programa zvestobe Petrol klub
Mitja Vračko, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Živimo v svetu, v katerem dejanja tržnikov igrajo pomembno vlogo v našem življenju. Obkroženi smo z nenehnimi tržnimi dražljaji v obliki številnih oglasov, ki tekmujejo za našo pozornost in denar. Oglasi nam prikazujejo, kako naj počnemo stvari, pa naj bo to recikliranje, uživanje alkohola, kakšne hiše in avtomobile naj kupujemo, nekaterih namen je celo, naj ocenjujemo druge na podlagi tega, katere izdelke kupujejo in katerih ne. Po drugi strani pa se moramo na ta sporočila tudi zanašati in jim delno verjeti, saj pričakujemo, da bodo kupljeni izdelki res kvalitetni, varni ter delujoči na način predstavljen v njih. Pri pridobivanju kupcev pa niso pomembna le oglasna sporočila, temveč tudi poprodajne aktivnosti podjetij, med katere spadajo tudi programi zvestobe. Preko njih trgovci nudijo svojim odjemalcem različne ugodnosti v obliki popustov, zbiranja nalepk, predkupnih pravic do izdelkov ipd., s katerimi želijo tako ohraniti pridobljene kupce, kot tudi pridobiti nove. Diplomski projekt je zasnovan tako, da je v prvem delu predstavljena vsa teorija, od zgodovine in samih začetkov programov zvestobe, definicije kdo odjemalci so in kakšni so njihovi vzorci obnašanja. Delo se nadaljuje s preučitvijo področja pomena zvestobe odjemalcev za podjetja, teoretični del pa se zaključi z definicijo programov zvestobe: kaj so, kakšen je njihov namen, kako jih zasnovati, predstavljene so tudi njihove glavne prednosti in slabosti. Temu sledi poglavje predstavitve treh podjetij z naftnimi derivati ter njihovih programov zvestobe, s poudarkom na podjetju Petrol in njegovemu programu zvestobe Petrol klub. V nadaljevanju se predstavijo rezultati in ugotovitve raziskave, katera je bila izvedena s pomočjo ankete na bencinskem servisu le med člani Petrol kluba. Anketa je bila izvedena v pisni obliki, anketiranim je bila zagotovljena anonimnost pri reševanju. Rezultati so nam omogočili vpogled v percepcijo programa zvestobe Petrol klub v očeh njegovih članov, kar je pripomoglo k sami analizi omenjenega programa zvestobe. Na koncu diplomskega projekta so predstavljeni načini izboljšanja uporabniške izkušnje članov Petrol kluba, prav tako je navedenih nekaj predlogov izboljšav programa zvestobe Petrol klub.
Keywords: program zvestobe, odjemalci, podjetje, zvestoba, ugodnosti, Petrol klub.
Published: 17.11.2020; Views: 166; Downloads: 45
.pdf Full text (456,67 KB)

6.
Merjenje uspešnosti blagovnih znamk iz vidika podjetja in odjemalca: primer blagovne znamke Argeta
Ana Štern, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Blagovna znamka sestavlja skupek vrednot, kulture, prepričanj in smotrov, ki jih odjemalec preko stičnih točk znamke zazna na trgu ter si na podlagi zaznave ustvari sliko o določeni blagovni znamki. Začetek blagovnih znamk sega že daleč v stoletja nazaj. Prve blagovne znamke je bilo možno zaznati že 1300 let pred našim štetjem, ko so jih upodabljali na podobah iz kamnov. Ob pojavu blagovne znamke na trgu se v podjetju pojavi vprašanje, kdaj se bo povrnila investicija v razvoj, zato je za podjejte še posebej pomembno, da meri uspešnost svojih blagovnih znamk. Za merjenje uspešnosti blagovnih znamk podjetja uporabljajo kvalitativne in kvantitativne metode. Izhajajoč iz tega je bil namen diplomske naloge ugotoviti merjenje uspešnosti blagovnih znamk z vidika podjetja in odjemalcev. Za potrebe diplomske naloge smo izvedli intervju s podjetjem in kratek vprašalnik z odjemalci. Ob pregledu pridobljenih podatkov s pomočjo intervjuja in vprašalnika smo spoznali, kako merijo uspešnost blagovne znamke v podjetju ter kako dojemajo uspešnost blagovne znamke odjemalci. V podjetju uporabljajo za merjenje uspešnosti lastne blagovne znamke različne kvalitativne tehnike, odjemalci pa merijo uspešnost blagovne znamke na podlagi zadovoljstva, zaznane kakovosti in prepoznavnosti blagovne znamke. Ključna ugotovitev je, da se podjetje in respondenti med seboj strinjajo glede dejavnikov, ki vplivajo na uspešnost blagovne znamke.
Keywords: blagovna znamka, uspešnost, kvalitativne metode, kvantitativne metode, podjejte, odjemalci.
Published: 16.11.2020; Views: 411; Downloads: 111
.pdf Full text (1,26 MB)

7.
Vpliv marketinških vidikov embalaže na nakupne odločitve odjemalcev na primeru embalaže izdelkov Mu Ljubljanskih mlekarn
Urška Lorber, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Embalaža je obstajala že v zgodovini, sicer ne v tako različnih oblikah kot danes, ampak predvsem v obliki posod za shranjevanje hrane. Gre torej za nekakšen zavoj oziroma omot, v katerega zavijamo, polnimo in vstavljamo blago, da bi ohranili njegovo vrednost. Spremembe na področju embalažne industrije so zaradi nenehnega spreminjanja nakupnih in potrošniških navad odjemalcev precej pogoste, hkrati pa so te spremembe tudi posledica delovanja družbenih dejavnikov. Spremembe so usmerjene predvsem k znižanju stroškov prevoza, skladiščenja in manipuliranja z izdelki, ter k zmanjšanju števila poškodb na izdelkih in povečanju njihove uporabnosti. Večina avtorjev v grobem deli embalažo glede na material, osnovno funkcijo in trajnost. Embalaža je področje, ki je do danes že dobro raziskano, kljub temu pa je na nekaterih področjih še prostora za nove inovacije in izboljšave. Delo diplomskega projekta je razdeljeno na dva dela, in sicer na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu so podrobneje predstavljeni koncepti: sestavine izdelka, embalaža ter vpliv embalaže na nakupne odločitve. Empirični del se začne s predstavitvijo podjetja Ljubljanske mlekarne in njihove blagovne znamke Mu. Nato smo na primeru blagovne znamke Mu podjetja Ljubljanske mlekarne izvedli raziskavo vpliva marketinških vidikov embalaže in drugih dejavnikov na nakupne odločitve odjemalcev. Cilji dela diplomskega projekta so bili povezani predvsem z opredelitvijo posameznih konceptov povezanih z embalažo in ugotavljanje vpliva marketinških vidikov embalaže na nakupne odločitve odjemalcev na primeru izdelkov blagovne znamke Mu podjetja Ljubljanske mlekarne. Pri raziskavi smo ugotovili, da so vizualni elementi embalaže (barva, oblika, ilustracije) vedno manj pomembni pri nakupu posameznega izdelka, vse večji pomen pa pridobivajo ostali dejavniki embalaže, kot so poreklo in imena sestavin, material, velikost in funkcionalnost embalaže, besedilo na embalaži ter navodila za uporabo.
Keywords: embalaža, odjemalci, izdelek, marketinški vidiki embalaže, embalirati
Published: 16.11.2020; Views: 235; Downloads: 60
.pdf Full text (1,45 MB)

8.
Pomen managementa znanja v storitvenem podjetju
Vesna Furlan Božič, 2020, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo govori o poznavanju managementa znanja v storitvenem podjetju in ugotavljanje trenutnega stanja managementa znanja ter iskanje potencialov za izboljšavo. V proces kreiranja in izmenjave znanja pa niso vključeni le zaposleni v podjetju, ampak so upoštevane tudi želje in znanje kupca. Magistrsko delo prikazuje vključevanje vseh deležnikov v oblikovanje, izpopolnjevanje ter prenos znanja, ki je ključ do večje uspešnosti podjetja.
Keywords: znanje, management znanja, odjemalci, storitveno podjetje
Published: 04.03.2020; Views: 419; Downloads: 0

9.
Analiza vzajemnega učinka zadovoljstva in zvestobe odjemalcev na poslovno uspešnost organizacij
Jan Rihtarič, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo v teoretičnem delu predstavlja pregled izbranih področij s trženja. Po uvodni opredelitvi temeljnih konceptov, povezanih s trženjem končnim odjemalcem, se osredotočimo na trženjski spleti. Obvladovanje vseh elementov trženjskega spleta je ključnega pomena za zadovoljne, zveste in pripadajoče odjemalce, ki posledično vplivajo na (ne)uspešnost organizacij. Za doseganje odjemalcev je pomembno dvoje: a) učinkovito – večkanalno – trženjsko komuniciranje in b) ustrezno zasnovane trženjske poti. Kako zasnovati oboje in kakšne tipe oglaševanja končnim uporabnikom poznamo, predstavljamo v nadaljevanju pregleda literature. Teoretični del zaključujemo s predstavitvijo temeljnih konceptov, povezanih z odjemalci, to je z zadovoljstvom in zvestobo odjemalcev. Zadovoljstvo odjemalcev je predpogoj za zvestobo, ki se manifestira skozi ponovne nakupe, vračanje v naše poslovalnice, priporočila in pripadnost blagovni znamki taiste organizacije. Magistrsko delo predstavi prednosti zadovoljnih in zvestih odjemalcev ter vzvode, preko katerih koncepta vplivata na uspešnost organizacije. Pri tem izpostavimo pomen pripadnosti organizaciji ali blagovni znamki. V aplikativnem delu magistrske naloge predstavimo pristope oz. načine ugotavljanja zadovoljstva in zvestobe odjemalcev. Sledi oris povezav med konceptoma in uspešnostjo organizacij. Kvantitativno raziskavo izvedemo na podjetjih Zootic in Mr. Pet. Ugotavljamo zadovoljstvo in zvestobo odjemalcev obravnavanih podjetij in z uporabo statističnih analiz preverjamo odjemalci katerega podjetja so bolj zadovoljni in zvestejši.
Keywords: zadovoljstvo, zvestoba, odjemalci, ANOVA, uspešnost, organizacija
Published: 25.11.2019; Views: 420; Downloads: 62
.pdf Full text (1,55 MB)

10.
Analiza potencialnih odjemalcev posebnih tekstilnih izdelkov
Aljoša Perišič, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Živimo v času, ko morajo podjetja nujno in temeljito razmisliti o svoji viziji, poslanstvu in marketinški strategiji. Podjetja ne delujejo na trgu, na katerem se pojavljajo stalni konkurenti in kupci, ki ne iščejo substitutov, ampak poslujejo tako, kot bi bila na vojnem območju s hitro menjajočimi se konkurenti, zakoni, tehnologijo in vse manj zvestimi odjemalci. Podjetja se merijo v tekmi, kjer se nenehno spreminjajo pravila igre in kjer ni končnega cilja in zmage. Včasih so bila podjetja lahko uspešna, če so svoje izdelke podkrepila z učinkovito prodajo in močnim oglaševanjem, danes pa so zaradi stalno spreminjajočih se razmer na trgu in vse bolj zahtevnih odjemalcev prisiljena temeljito proučiti tržišče, potrebe odjemalcev in konkurenco. Glavna tema diplomskega projekta je tržna segmentacija, zato diplomski projekt predstavi njen osnovni pomen, pogoje za uspešno segmentacijo, ravni tržne segmentacija in osnovne pojme, povezane s segmentacijo. Predstavljena je tudi temeljna ciljna skupina posebnih tekstilnih izdelkov.
Keywords: marketing, tržno segmentiranje, odjemalci
Published: 27.11.2018; Views: 435; Downloads: 40
.pdf Full text (913,63 KB)

Search done in 0.21 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica