| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Vpliv kakovosti odškodninskih zahtevkov na odnos med uporabnikom in zavarovalnico
Domen Merc Kunej, 2017, master's thesis

Abstract: Dandanes se uporabniki srečujejo z zelo veliko ponudbo zavarovalnih storitev, ki prispevajo h konkurenčnosti med ponudniki teh storitev. Vse to vodi k nenehnemu izboljševanju storitev in iskanju novih rešitev za pridobivanje uporabnikov. Veliko vlogo v odnosu s strankami ima kakovostna zavarovalna storitev. Podjetja tako stremijo k zagotavljanju dolgoročnih odnosov med uporabniki in podjetjem. V primeru nezgode se srečujemo z aktivnostmi, ki jih prinaša proces reševanja odškodninskih zahtevkov. Le-ta lahko predstavlja dober primer uspešnega sodelovanja med zavarovalnico in uporabnikom zavarovalnih storitev, nudi pa tudi številne informacije o razumevanju odnosa med zavarovalnico in uporabnikom. Prodajne aktivnosti na podlagi odnosov s strankami tako postajajo ključna komponenta, sam koncept pa temelji na individualizaciji partnerskih odnosov in potreb strank, kar se lahko odraža v zagotavljanju zadovoljstva in posledično zvestobi strank. V magistrski nalogi obravnavamo uporabnike zavarovalnih storitev, ki so se srečali s procesom reševanja odškodninskih zahtevkov na področju avtomobilskih zavarovanj. Z raziskovalno študijo nudimo konceptualni model, ki pojasnjuje povezave med dejavniki kakovosti odškodninskih zahtevkov, ki vplivajo na kakovost odnosa, pojasnjuje pa tudi vlogo in pomembnost vsakega od vključenih konstruktov v konceptualnem modelu. S tem zavarovalnice, ki delujejo na slovenskem trgu, dobivajo informacije o dejavnikih kakovosti, ki jih uporabniki zaznavajo kot najpomembnejše v procesu odškodninskih zahtevkov pri avtomobilskem zavarovanju. V teoretičnem delu magistrske naloge smo opredelili in predstavili zavarovalne storitve in se osredotočili na podrobnejšo razdelitev avtomobilskega zavarovanja. Prikazali smo institucionalni regulativni okvir avtomobilskega zavarovanja v Evropski uniji in opisali proces reševanja odškodninskih zahtevkov v primeru nesreče. V raziskovalnem delu magistrske naloge smo oblikovati konceptualni model, s katerim opredeljujemo in analiziramo dejavnike (oprijemljivost, zanesljivost, odzivnost, usposobljenost in prilagodljivost), ki prispevajo k pojasnitvi zaznane kakovosti zavarovalne storitve odškodninskih zahtevkov na področju avtomobilskih zavarovanj ter imajo vpliv na zaznano kakovost odnosa med uporabniki in zavarovalnico. Raziskava je pokazala, da dimenziji oprijemljivost in zanesljivost nimata statistično značilnega vpliva na zaznano kakovost odnosa. Vpliv dimenzije usposobljenost je relativno majhen v primerjavi z vplivom dimenzij odzivnost in prilagodljivost na zaznano kakovost odnosa. Najmočnejši vpliv na zaznano kakovost odnosa med uporabniki predstavljata dimenziji odzivnost in prilagodljivost, pri čemer lahko izpostavimo prilagodljivost kot najpomembnejši dejavnik. Pri preučevanju vpliva zaznane kakovosti odnosa na zaznano vrednost odnosa smo prišli do spoznanja, da zaznana kakovost odnosa statistično značilno pozitivno vpliva na zaznano vrednost odnosa, ki se odraža v zvestobi in predanosti uporabnika do zavarovalnice ter želji po nadaljnjem sodelovanju z izbrano zavarovalnico.
Keywords: avtomobilsko zavarovanje, odškodninski zahtevki, kakovost storitve, kakovost odnosa, vrednost odnosa
Published in DKUM: 07.12.2017; Views: 1593; Downloads: 187
.pdf Full text (1,51 MB)

2.
Vloga detektiva pri preiskovanju zavarovalniških goljufij na področju avtomobilskih zavarovanj : magistrsko delo
Polona Pavlič, 2017, master's thesis

Abstract: Detektivska dejavnost predstavlja pomemben člen pri zagotavljanju notranje varnosti v Republiki Sloveniji in je zakonsko močno regulirana. Eno izmed bolj kompleksnih področij detektivovega dela je zagotovo preiskovanje zavarovalniških goljufij, za kar so detektivi glede na svoja formalno določena upravičenja več kot primerni. Vloga detektiva na tem področju je ugotovitev ali gre v določenem sumljivem odškodninskem zahtevku za kaznivo dejanje goljufije ali ne in vzporedno s tem tudi pridobitev zadostne količine verodostojnih dokazov. Bistvo detektivovega dela je preverba resničnosti že zbranih informacij iz škodnih spisov in najdba novih, ki so potrebni za razjasnitev posameznega sumljivega odškodninskega zahtevka. Zaradi kompleksnosti zavarovalniških goljufij morajo imeti detektivi znanje iz številnih strokovnih področij in biti taktično ter tehnično dobro podkovani. Zavarovalniške goljufije so pogojene s številnimi dejavniki, označuje pa jih nizko tveganje za odkritje, težka dokazljivost in izrazito pomanjkanje neodobravanja s strani javnosti. Iz teh razlogov je do zavarovalniških goljufij nujna ničelna toleranca in izboljšanje ozaveščenosti ljudi o negativnih posledicah tovrstnih kaznivih dejanj. Nekatere zavarovalnice za preiskave zavarovalniških goljufij ne najemajo detektivov, ampak imajo zaposlene notranje preiskovalce, ki pa nimajo formalno urejenih metod dela in v praksi uporabljajo detektivska upravičenja. Med drugim je uporaba detektivskih upravičenj s strani oseb, ki niso detektivi, sporna tudi iz vidika varstva človekovih pravic. Glede na ugotovitve iz intervjujev, je za uspešno preiskovanje zavarovalniških goljufij na vseh področjih zavarovanj nujno potrebno učinkovito vzajemno sodelovanje med detektivi in pristojnimi strokovnjaki iz zavarovalnic.
Keywords: zavarovalništvo, zavarovalniške goljufije, avtomobilska zavarovanja, odškodninski zahtevki, preiskovanje, odkrivanje, detektivi, magistrska dela
Published in DKUM: 07.11.2017; Views: 1931; Downloads: 234
.pdf Full text (1,21 MB)

3.
Kriminalistični vidiki otroške srčne kirurgije - analiza časopisnih člankov : diplomsko delo univerzitetnega študija
Tinkara Bulovec, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V zadnjem času smo lahko priča številnim aferam in napakam v zdravstvu. Ena izmed njih je tudi zgodba o otroški srčni kirurgiji, ki je vrhunec medijske pozornosti dosegla po objavi ugotovitev mednarodne komisije za presojo leta 2015. Javnost ima delno pravico do obveščenosti tudi z dogajanjem v zdravstvu. Mediji z objavami zdravniških nepravilnosti pripomorejo k oblikovanju javnega mnenja. Na podlagi analize časopisnih člankov smo ugotovili, da otroci največkrat niso prioriteta v člankih. Več pozornosti se posveča vodstvu in zdravnikom Univerzitetnega kliničnega centra Ljubljana. Prav tako smo v povezavi s slikovnim gradivom ugotovili, da so v člankih najpogosteje slike odgovornih za napake v programu otroške srčne kirurgije, sledijo simbolične slike otrok, bolnišnični posnetki in v zelo majhnem obsegu tudi slike staršev in otrok iz programa otroške kardiokirurgije. V diplomskem delu smo z analizo poročanja medijev poskušali odgovoriti na zlata kriminalistična vprašanja. Ugotovili smo, da so mediji odgovornost za napake v programu otroške srčne kirurgije pripisali otroškim srčnim kirurgom in vodstvu Univerzitetnega kliničnega centra Ljubljana, še preden so bili končani sodni postopki in pravnomočno dokazana krivda. Žrtve so bili otroci, ki so zaradi zdravljenja v programu otroške srčne kirurgije umrli ali utrpeli trajne zdravstvene posledice. Na vprašanje o tem, kaj se je zgodilo, smo na podlagi analize poročanja dobili odgovor, da je šlo za zdravniške napake, malomarno zdravljenje, smrt otrok in trajne zdravstvene posledice zaradi nepravilno izvedenih operativnih posegov in neprimerne pooperacijske obravnave. V povezavi z visokimi plačili otroških srčnih kirurgov in napotitvami otrok na zdravljenje v tujino so mediji izpostavili tudi korupcijo.
Keywords: otroška srčna kirurgija, malomarno zdravljenje, zdravstvene napake, kazenska odgovornost, odškodninski zahtevki, medijsko poročanje, analize, diplomske naloge
Published in DKUM: 16.11.2016; Views: 1753; Downloads: 247
.pdf Full text (554,74 KB)

4.
Zasebnopravno uveljavljanje pravic v odškodninskih postopkih v konkurenčnem pravu Evropske unije
Maja Jakomini, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Zasebnopravno uveljavljanje pravic zaradi kršitev konkurenčnega prava Evropske unije je za zdaj še dokaj nerazvito in neraziskano področje. Odškodninski zahtevki zaradi kršitev konkurenčnega prava Evropske unije se od države do države razlikujejo, kar za oškodovance pomeni, da bodo v vsaki državi obravnavani drugače. V praksi se oškodovanci le redko odločajo za vlaganje odškodninskih zahtevkov. Posamezniki se ne odločajo za uveljavljanje odškodnin, za kar je krivo dejstvo, da je imela Komisija do začetka uporabe Uredbe 1/2003 v maju 2004 monopol nad uporabo tretjega odstavka 101. člena Pogodbe o delovanju Evropske unije. Konkurenčno pravo štejemo za podpanogo gospodarskega prava. Ta skrbi za varovanje konkurence preko nadzora in usmerjanja dejanj, ki neupravičeno omejujejo konkurenco ali so v nasprotju s tržnimi običaji. Osrednji določbi, ki to urejata, sta 101. in 102. člen PDEU, katerih izvajanje urejajo Uredbe 17/62 in seveda novejša ter bistvena Uredba 1/2003. Skozi debato o uredbah se razjasni vprašanje, zakaj sistem zasebnopravnega varstva v Evropski uniji ni imel pomembnejše vloge. Podrobneje obravnavam tudi temeljne značilnosti javnopravnega in zasebnopravnega varstva konkurence ter razmerje med njima. Za glavno razliko med javno in zasebno prisilo se štejejo razlike v oblikah administracije, v samih akterjih in pravnih sredstvih. Vendar, če tudi imata različne cilje, imata javnopravna in zasebno pravna prisila vpliv ena na drugo. Kot zanimivost se lahko omeni dvojna vloga Komisije Evropske unije pri izvajanju pravil o konkurenci, kjer se ta pojavi kot oškodovanec. Najpomembnejša pri vsem je možnost uveljavljanja odškodninskih zahtevkov za primer kršenja konkurenčno-pravnih pravil. V zvezi s tem je bila izdana nova Direktiva, ki določa enotno ureditev pravil v zvezi z odškodninskimi tožbami v nacionalni zakonodaji. Ta nam poda kar nekaj odgovorov na vprašanja, ki se nam zastavijo skozi to delo.
Keywords: zasebnopravno uveljavljanje, odškodninski zahtevki, posameznikova pravica do odškodnine, konkurenčno pravo Evropske unije, konkurenčna politika
Published in DKUM: 19.05.2016; Views: 1825; Downloads: 207
.pdf Full text (894,10 KB)

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica