SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
PROCES NABAVE IN UPORABA SISTEMA SAP V PODJETJU PREVENT MISLINJA D.O.O.
Tatjana Smuk, 2010, final seminar paper

Abstract: V podjetju Prevent Mislinja d.o.o. se v procesu nabave izvajajo aktivnosti kot so nabave materialov, storitev in vhodna kontrola, reševanje reklamacij dobavljenih materialov in izbira ter ocenjevanje dobaviteljev. S pomočjo sistema SAP R/3 v nabavi podjetje doseže večjo transparentnost nabavnega procesa, večjo razbremenitev pri operativnih nalogah, zato več časa ostane za strategijo, krajši so tudi časi dobave in sodelovanje z dobavitelji je tudi učinkovitejše. Ko v podjetju nastane potreba po določenem blagu, moramo poiskati dobavitelja na listi že odobrenih dobaviteljev, ki smo jo predhodno izdelali na podlagi ocen predhodnih dobav. Dobavitelje imamo ločene v štiri skupine: A, B, C in D. Prednost imajo tisti dobavitelji, ki spadajo v skupino A kot odlični, na drugem mestu v skupini B so dobavitelji, ki so sprejemljivi, tretji so v skupini C in sicer pogojno sprejemljivi, tisti ki pa žal ne dosegajo minimuma kakovosti, ki jo zahteva podjetje pa so v skupini D kot nesprejemljivi. Kadar pa je potrebno poiskati nove dobavitelje, takrat pa na podlagi ponudb in povpraševanja izdelamo vzorec in med potencialnimi dobavitelji izberemo najustreznejšega. Namen izdelave diplomskega seminarja je bil izdelati ocene na podlagi podatkov iz leta 2009 med tremi dobavitelji in jih razvrstiti v skupine glede na število zbranih točk. Po mojih ugotovitvah je odličen dobavitelj blaga Tekstina d.d. iz Ajdovščine, Klopman Internacional je zaradi slabših komercialnih pogojev padel v skupino B in sicer je sprejemljiv dobavitelj, MTT Tekstil d.o.o. pa je zasedel mesto v skupini C, kot pogojno sprejemljiv dobavitelj. Pravilna izbira dobaviteljev ima za podjetje velik pomen, saj od nje ni odvisen samo uspeh nabave, ampak celoten obstoj podjetja.
Keywords: celovita programska rešitev (ERP), dobavitelj, nabavni proces, ocenjevanje dobavitelja, dobavitelj, nabavni proces, SAP sistem
Published: 21.01.2011; Views: 2340; Downloads: 187
.pdf Full text (229,99 KB)

3.
ZAGOTAVLJANJE KAKOVOSTI V PROCESU NABAVE PODJETJA ISKRA SISTEMI
Roberta Benčić, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je opisano nabavno poslovanje v podjetju Iskra Sistemi. V pomoč mi je bila literatura domačih avtorjev ter interno gradivo podjetja Iskra Sistemi. V uvodu je opredeljeno področje, ki je predmet raziskave, namen in cilji ter osnovne trditve in predpostavke. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela V teoretičnem delu je opisano nabavno poslovanje na splošno, praktični del pa zajema: • predstavitev podjetja; - zgodovina podjetja, - dejavnosti podjetja, - organizacija podjetja, - nivoji upravljalsko – vodstvene strukture podjetja, - glavni strateški cilji podjetja, - osebna izkaznica podjetja, • nabava blaga; - določitev potreb za nabavo, - priprava podatkov za nabavo, - iskanje ponudb, - izbira dobavitelja, - izstavitev naročila, - potrditev naročila in dobavnih rokov s strani dobavitelja, - nadzor nad izvedbo naročil, • prevzem blaga; - prepoznavanje, - preverjanje količine blaga, - informiranje nabave, - količinski prevzem, - presoja kakovosti blaga,  dokumentacija kontrole kakovosti,  kriteriji izvajanja presoje kakovosti blaga, • skladiščenje blaga; • likvidiranje računov; • ocenjevanje dobaviteljev.
Keywords: nabava, nabavni proces, zagotavljanje kakovosti, ocenjevanje dobavitelja
Published: 03.11.2011; Views: 1387; Downloads: 89
.pdf Full text (293,14 KB)

4.
OD IZBIRE IN PRESOJE DO OCENJEVANJA IN RAZVOJA DOBAVITELJEV V PODJETJU ELTI D.O.O.
Lidija Ivanek, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo se nanaša na področje nabavne funkcije v podjetju in s tem povezano na področje dobaviteljev. Oboje je potrebno obravnavati strateško, kar pa pomeni vključevanje veliko različnih kompleksnih aktivnosti med drugim izbiranje potencialnih dobaviteljev in njihovo presojanje do njihovega ocenjevanja in na koncu še razvoja. Vse omenjeno pa v prvi vrsti zaradi zagotavljanja ustrezne kvalitete in pravočasnih dobav, ki so ključne za podjetje Elti d.o.o., ki proizvaja visoko kvalitetne in tehnološko zahtevne izdelke s katerimi mora zadovoljiti svoje kupce pravočasno. V prvem teoretičnem delu predstavljamo zgoraj omenjene aktivnosti in z njimi povezana pomembna področja kot so pomembnost nabave in njenih nalog in ciljev, njena organiziranost in povezanost z ostalimi funkcijami v podjetju in z zunanjimi dobavitelji. S pomočjo spoznanj v prvem teoretične delu bomo na koncu ob vključitvi drugega praktičnega dela v katerem predstavljamo kako potekajo določene aktivnosti, ki so tema diplomske naloge v podjetju potrdili naše hipoteze. Za določene hipoteze, ki se nanašajo na izbiranje dobaviteljev, presojo dobaviteljev, ocenjevanje dobaviteljev in razvoj dobaviteljev s pomočjo metode 20 ključev smo se odločili, ker zaposleni v nabavi opažamo težavo, da imamo z nekaj strateškimi dobavitelji precejšnjo količino reklamacij kar pomeni dobavljanje slabe kvalitete. Ti isti dobavitelji tudi konstantno zamujajo z dobavami. To pa predstavlja za naše podjetje veliko stopnjo tveganosti. Želeli smo ugotoviti ali se določene aktivnosti izvajamo pravilno, da bi lahko dosegli najpomembnejše cilje v nabavi in zagotovili ustrezne kvalitete materiala ob praven času.
Keywords: nabava, dobavitelj, presoja dobavitelja, izbira dobavitelja, ocenjevanje dobavitelja, razvoj dobavitelja.
Published: 21.06.2016; Views: 355; Downloads: 51
.pdf Full text (2,02 MB)

5.
Izbira in ocenjevanje dobaviteljev v družbi KOŠAKI TMI, d. d.
Natalija Pulko, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Nabava predstavlja pomembno funkcijo v poslovanju vsakega podjetja, zato imajo velik vpliv na uspešno poslovanje podjetja, na gospodarne in učinkovite odločitve o nabavi, za kar pa so odločilnega pomena dobra organizacija nabavne službe, tvorno sodelovanje nabavne službe z ostalimi službami v podjetju, stalno spremljanje nabavnih tokov in hitro ukrepanje na nabavnem področju. Tega se zavedajo tudi v družbi KOŠAKI TMI, d. d. Najpomembnejša odločitev nabavne službe, če želi ostati podjetje konkurenčno in uspešno, je izbira primernega dobavitelja. Primerni dobavitelj je tisti, ki je sposoben zadovoljiti zahteve podjetja z najnižjimi možnimi stroški. Na izbiro primernega in ustreznega dobavitelja za podjetje oziroma družbo vpliva zelo veliko dejavnikov, ki imajo vsak za posamezno družbo poseben pomen. Podjetje si mora že pred začetkom izbire in ocenjevanja potencialnih in obstoječih dobaviteljev sestaviti spisek meril, ki jih pričakuje od izbranega dobavitelja. Prav tako je pomembno ocenjevanje dobaviteljev, ki nam da vpogled v njihovo poslovanje s sprotnim ocenjevanjem zastavljenih meril. Moja diplomska naloga zajema teoretični in praktični del. Teoretični del zajema teoretični opis nabave in nabavnega procesa ter izbire in ocenjevanja dobaviteljev, za katerega sem pridobila podlago iz strokovne slovenske in tuje literature. V praktičnem delu sem na podlagi raziskave v družbi KOŠAKI TMI d. d. na praktični osnovi predstavila družbo ter izbiro in ocenjevanje dobaviteljev. Predstavitev družbe vsebuje osnovne podatke o družbi in organizacijsko strukturo zaposlenih. Družba KOŠAKI TMI, d. d., ima dolgoletno tradicijo, saj sega začetek ustanovitve družbe v leto 1872 in so tako najstarejša mesnopredelovalna industrija v Sloveniji. Poslanstvo družbe je v zagotavljanju zdravih, kakovostnih in varnih mesnih izdelkov, s katerimi želi v potrošnikih vzbujati strast do uživanja izvrstnih mesnih izdelkov. Družba je vodilna pri proizvodnji kranjske klobase, ki je tradicionalna in slavna slovenska posebnost z zaščiteno geografsko označbo. V družbi imajo določena merila za izbiro in ocenjevanje dobaviteljev. Za družbo so najpomembnejša merila za izbiro dobaviteljev kakovost, ki ima v prehrambni industriji zelo velik pomen, zanesljivost dobave, cena in rabat ter plačilni pogoji. Ostala merila za izbor dobaviteljev so še: proizvodne zmogljivosti, redne dobave dogovorjenih količin, prilagajanje glede količin nabave, zaloge dobavitelja, finančno stanje, kulanca, ugled dobavitelja, tehnološka opremljenost, sposobnost in želja menedžmenta za sodelovanje, partnerski odnos. V izbiro odločanja o dobaviteljih pa so v družbo vključeni odgovorni v nabavni službi, direktor prodaje, vodja proizvodnje in predsednik uprave. Ocena dobavitelja temelji na predpostavljenih merilih ocenjevanja dobavitelja in je sestavljena iz štirih področij: kakovosti blaga, cene in rabata, roka plačila, kakovosti dostave ter roka plačila, od katerih ima bistveno prednost kakovostni dobavitelj.
Keywords: nabava, nabavni proces, dobavitelji, merila izbire dobavitelja, ocenjevanje dobaviteljev, družba KOŠAKI TMI, d. d..
Published: 06.09.2016; Views: 333; Downloads: 81
.pdf Full text (1,67 MB)

6.
Analiza nabavne funkcije v podjetju Eurel d. o. o.
Sara Medik, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Danes živimo v dobi, kjer so spremembe prisotne na vseh področij naših življenj. Za podjetja sama in gospodarstvo je dobro, da so ta uspešna. Dobro organizirana služba nabave lahko s svojim delovanjem močno prispeva k uspešnosti podjetja. Vendar nabavna funkcija pridobiva svoj pomen šele v zadnjih letih, saj jo nekatera podjetja še vedno opredeljujejo kot nepomembno, takšen položaj pa seveda ni skladen z obsegom stroškov, s katerimi nabava upravlja. Zato je pomembno, da podjetja vedo, da učinkovita nabava pripomore k zniževanju stroškov ter k doseganju ciljev podjetja. Da je nabava uspešna, je v veliki meri odvisno od izbire in ocenjevanja dobaviteljev, zato je pomembno, da nabava veliko časa nameni raziskavam nabavnega trga, ocenjevalnim vzorcem ter obiskom pri dobaviteljih. Dobavitelj je tisti, ki zagotavlja kakovost svojih izdelkov, jih dobavlja ob pravem času, ima dostopne cene izdelkov oziroma storitev ter je zmožen odpraviti morebitne napake. Vsi ti dejavniki so ključ do uspeha nabavne funkcije. Diplomski projekt sem razdelila na dva dela. V prvem delu je obrazložen pojem nabavne funkcije in vsega, kar je z njo povezano. V drugem delu pa sem predstavila in analizirala obstoječo nabavno funkcijo in podrobneje opisala način izbiranja in ocenjevanja dobaviteljev na konkretnem primeru, in sicer v podjetju Eurel, d. o. o., kjer sem tudi opravljala dvomesečno prakso v tretjem letniku študija v sklopu praktičnega izobraževanja.
Keywords: Nabavna funkcija, nabavni proces, izbira dobavitelja, ocenjevanje dobavitelja
Published: 13.11.2018; Views: 126; Downloads: 34
.pdf Full text (781,31 KB)

Search done in 0.14 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica