| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 632
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Dostopnost digitalnih produktov za vse
Matjaž Debevc, 2021

Abstract: Dostopnost produktov v okviru informacijske in komunikacijske tehnologije postaja s širjenjem kroga uporabnikov tudi na osebe z različnimi oblikami oviranosti pomemben dejavnik pri analizi, izdelavi in ocenjevanju računalniških aplikacij, spletnih strani in mobilnih aplikacij. Monografija predstavlja pomemben korak v osveščanju, izobraževanju in usposabljanju vseh oseb, ki se srečajo z vprašanjem, zakaj in kako pripraviti ustrezno prilagojene aplikacije in produkte, da bodo dostopni vsem. V delu so zajete osnove, ki so potrebne za to, da lahko vsak analitik, razvojnik in ocenjevalec najde oporne točke za svoje delo, kjer mora upoštevati zahteve in potrebe oseb z različnimi oblikami oviranosti. Poleg značilnosti in zahtev so navedene tudi mogoče rešitve oziroma potrebe, ki jih lahko uporabimo za prilagojene aplikacije in produkte. Zajeta so osnovna pravila in načela dostopnosti ter priporočila, kot so WCAG in standard ETSI EN 301 549. Podani so primeri dobre in slabe prakse, da bralec lažje ugotovi in preveri ustreznost svojega predloga glede na tipe oseb z različnimi oblikami oviranosti. Monografija se zaključi z metodami ocenjevanja in preverjanja dostopnosti digitalnih produktov, skupaj s pripomočki za hiter in enostaven pregled po posameznih kriterijih uspešnosti.
Keywords: dostopnost, spletne strani, mobilne aplikacije, analiza, oblikovanje spletnih strani, ocenjevanje, WCAG
Published: 26.03.2021; Views: 49; Downloads: 8
URL Link to file

2.
Ocenjevanje starosti osebe na osnovi digitalnih posnetkov z uporabo konvolucijskih nevronskih mrež
Tilen Krel, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo se ukvarja z ocenjevanjem starosti osebe na osnovi digitalnih posnetkov z uporabo konvolucijskih nevronskih mrež. Razvit in implementiran je bil lasten model konvolucijske nevronske mreže za ocenjevanje starosti osebe iz digitalnega posnetka. Kot osnova za naš model je bila uporabljena in modificirana obstoječa arhitektura konvolucijske nevronske mreže VGG-Face, namenjena razpoznavanju obrazov. Za učenje in testiranje sta bili uporabljeni bazi podatkov IMDB-WIKI in FG-NET. Na bazi podatkov IMDB-WIKI je bila dosežena povprečna napaka med dejansko in ocenjeno starostjo 6,7 leta, na bazi podatkov FG-NET pa z validacijsko metodo »izpusti-eno-osebo« izračunana povprečna napaka med dejansko in ocenjeno starostjo 3,9 leta. Dobljeni rezultati so primerljivi oziroma le malo zaostajajo za najuspešnejšimi metodami za ocenjevanje starosti osebe z digitalnega posnetka. Na tej osnovi se naš model ocenjuje kot primeren za uporabo v produkcijskih rešitvah.
Keywords: računalniški vid, konvolucijske nevronske mreže, globoko učenje, ocenjevanje starosti
Published: 17.02.2021; Views: 90; Downloads: 20
.pdf Full text (1,01 MB)

3.
Ocenjevanje vrednosti nepremičnin s posebnim trgovalnim namenom
Matic Reberčnik, 2020, master's thesis

Abstract: V sklopu naloge je predstavljeno in analizirano področje ocenjevanja vrednosti nepremičnin s posebnim trgovalnim namenom. Na kratko je predstavljena zgodovina ocenjevanja vrednosti nepremičnin in teoretične osnove, ki so potrebne za dosego kvalitetne ocenitve. Predstavljena so relevantna spoznanja in standardi na proučevanem področju in možni načini in metode ocenjevanj vrednosti. Predstavljeni so Mednarodni standardi ocenjevanja vrednosti in dosedanje ugotovitve strokovnjakov na področju premoženja s posebnim trgovalnim namenom. V empiričnem delu je na primeru ocenitve vrednosti hotelske nepremičnine prikazano ocenjevanje vrednosti nepremičnin s posebnim trgovalnim namenom po Rushmorjevem pristopu. Ob upoštevanju vpliva aktualnega gospodarskega okolja smo izračunali ocenjeno vrednost hotelske nepremičnine.
Keywords: nepremičnine, ocenjevanje vrednosti, nepremičnine s posebnim trgovalnim namenom, hotel
Published: 04.01.2021; Views: 134; Downloads: 52
.pdf Full text (1,25 MB)

4.
Vrednotenje znanja na slovenskih šolah po letu 2004
Jaka Zapečnik, 2020, master's thesis

Abstract: Za slovensko osnovno šolstvo po letu 2004 je značilen proces globalizacije in oblikovanje evropskega šolskega prostora. Leta 2004 je Slovenija postala članica Evropske unije ter se s tem zavezala, da bo spoštovala smernice in strategije, ki jih tudi za osnovno šolstvo narekuje Evropska unija. Čeprav šolstvo ostaja nacionalno, se v sodobni družbi znanje slovenskih učencev pogosto primerja z njihovimi evropskimi vrstniki. S prihodom evropskih smernic in z inovativnimi pedagoškimi prijemi se je raven znanja slovenskih osnovnošolcev močno dvignila. Tako narekujejo vsaj ocene, ki jih učenci pridobijo pri pouku. Na povsem drugačne rezultate znanja pokaže nacionalni preizkus znanja, na katerem slovenski učenci v primerjavi z evropskimi vrstniki dosegajo zelo slabe rezultate. Vstop Slovenije v Evropsko unijo je slovenskim učencem omogočil sodelovanje tudi v drugih evropskih raziskavah. Naloga v prvem delu ovrednoti reforme slovenskega osnovnega šolstva po letu 2004 in na tej podlagi analizira znanje slovenskih učencev. Jedro drugega dela predstavljata analiza že obstoječih mednarodnih raziskav o znanju učencev ter analiza šolskih poročil, od koder bomo pridobili povprečne zaključne ocene učencev. Dosežke slovenskih osnovnošolcev bomo v pričujoči nalogi primerjali z dosežki učencev drugih evropskih držav. Naloga prav tako analizira razlike med posameznimi šolskimi sistemi in odgovarja na to, zakaj so razlike v ocenah med posameznimi državami Evropske unije tako velike. Namen naloge je prikazati različne načine vrednotenja znanja slovenskih osnovnošolcev.
Keywords: preverjanje znanja, ocenjevanje znanja, evropska primerljivost, globalizacija, šolski
Published: 13.11.2020; Views: 159; Downloads: 19
.pdf Full text (1,17 MB)

5.
Ocenjevanje vztrajnostne konstante EES
Bojan Roškarič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava vztrajnost elektroenergetskega sistema (EES). Opravljena je analiza obnašanja EES ob upadu frekvence iz katere sledi, da je gradient frekvence odvi-sen od vztrajnosti EES. Obravnavani so algoritmi za ocenjevanje vztrajnosti na osnovi li-nearnega diferencialnega operatorja in linearnega integralnega operatorja v kombinaciji z metodo najmanjših kvadratov. Narejeni so simulacijski izračuni z uporabo poenostavlje-nih modelov agregatov in z uporabo popolnega modela hidroelektrarn Vuhred in Ožbalt. Nakazana je tudi problematika vpliva vetrnih elektrarn na vztrajnost EES. Rezultati kažejo na negativni vpliv nemodelirane dinamike in meritve frekvence pri uporabi obravnavanih algoritmov.
Keywords: frekvenca, vztrajnostna konstanta, ocenjevanje vztrajnosti, frekvenčna stabilnost, pomično podatkovno okno
Published: 03.11.2020; Views: 93; Downloads: 33
.pdf Full text (1,87 MB)

6.
Avtomatsko ocenjevanje odgovorov na vprašanja odprtega tipa
Klemen Kac, 2020, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo implementirali algoritem, ki avtomatsko oceni odgovore na vprašanja odprtega tipa. Odgovor študenta primerjamo s pričakovanim na podlagi različnih tehnik leksikalne in semantične analize. Algoritem temelji na poravnavi besed med pričakovanim in vnesenim odgovorom ter računanjem razdalje med vektorji besednih vložitev iz obeh odgovorov. Za implementacijo smo uporabili programski jezik Python.
Keywords: avtomatsko ocenjevanje, ocenjevanje odgovorov, obdelava naravnega jezika, vprašanja odprtega tipa
Published: 03.11.2020; Views: 88; Downloads: 16
.pdf Full text (1,06 MB)

7.
Izbira dobaviteljev v podjetju Palfinger d. o. o.
Dijana Korošak, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Nabavna funkcija je ena najpomembnejših funkcij v podjetju. Če je dobro organizirana, prinaša dobiček in vpliva na uspešnost poslovanja podjetja. Nabava ima pomembno nalogo pri izbiri najboljšega dobavitelja. Spremljati mora, ali se dobavitelji držijo pogodbenih dogovorov, kot so kakovost blaga ali storitve, cena, plačilni pogoji, kakovost in točnost dobav. Najprej naredijo seznam dobaviteljev, ki bi lahko prišli v poštev, zatem pa oblikujejo kriterije in na podlagi teh opravijo izbor najprimernejših dobaviteljev. Tiste, ki ustrezajo vsem kriterijem, uvrstijo na seznam odobrenih dobaviteljev. Z njimi se podjetje dogovori za dolgoročno poslovanje. Namen ocenjevanja dobaviteljev je pridobiti natančnejšo predstavo o njih in si s tem olajšati odločanje o izbiri zanje najprimernejšega dobavitelja. Podjetje Palfinger d. o. o. ocenjuje tako obstoječe kot tudi nove dobavitelje. Obstoječe dobavitelje nabavni referent oceni enkrat letno. To ocenjevanje je namenjeno primerjavi z novimi, potencialnimi dobavitelji, ki ponujajo podobne proizvode na nabavnem trgu.
Keywords: Pomen nabave, nabavna funkcija, podjetje Palfinger d. o. o., izbira dobavitelja, ocenjevanje dobavitelja.
Published: 22.10.2020; Views: 136; Downloads: 29
.pdf Full text (614,30 KB)

8.
Ogrodje za ocenjevanje barve svetila z linearnimi digitalnimi filtri, prilagojenimi na posamezno sliko
Martin Šavc, 2020, doctoral dissertation

Abstract: V doktorski nalogi raziskujemo problem barvne vztrajnosti oziroma problem ocenjevanja barve uniformne osvetlitve scene na podlagi zajete digitalne slike. Predstavimo posplošitev uveljavljenega ogrodja sivih robov z vpeljavo diskretizacije in operacije konvolucije. Za ocenjevanje osvetlitve z našim ogrodjem predlagamo uporabo filtrov, prilagojenih vsebini slike. Filtre konstruiramo bodisi z metodo linearne analize osnovnih komponent (PCA) ali z metodo neodvisnih komponent (ICA). Metodo pospešimo tako, da namesto računanja celotne konvolucije uporabimo zgolj vzorce iz slike oziroma uporabimo tehniko podvzorčenja. Skonstruirane prilagojene filtre v nadaljevanju uporabimo tudi kot samostojne metode barvne vztrajnosti v postopku kombiniranja metod. V eksperimentalnem delu opravimo tri večje eksperimente z uveljavljenima javnima evalvacijskima podatkovnima zbirkama Gehler-Shi in NUS. V prvem eksperimentu primerjamo rezultate predlaganih metod z metodami ogrodja sivih robov in drugimi modernimi metodami ocenjevanja osvetlitve. Predlagani metodi barvne vztrajnosti iz našega ogrodja dosegata nižje napake in nižji povprečni rang od drugih metod ogrodja sivih robov. Predlagana metoda kombiniranja rezultatov pa dosega nižje napake od izvorne metode. V drugem eksperimentu primerjamo odpornost naših metod barvne vztrajnosti in metod ogrodja sivih robov na manjše spremembe v sceni. Spremembe simuliramo z rotacijo in translacijo slik. Pokažemo, da je predlagana metoda barvne vztrajnosti odporna na rotacijo scene, kadar v našem ogrodju uporabimo filtre, ki so prilagojeni vsebini slike z analizo osnovnih komponent. Po drugi strani pa so vse primerjane metode občutljive na premike v sceni. V tretjem eksperimentu primerjamo natančnost ocenjevanja osvetlitve, in sicer če v našem predlaganem ogrodju uporabimo bodisi tehniko podvzorčenja oziroma če osvetlitev ocenjujemo s pomočjo konvolucije. Pokažemo statistično značilno razliko v rezultatih med obema pristopoma. Ocena osvetlitve, pridobljena s podvzorčenjem, je bolj natančna od ocene osvetlitve, izračunane s pomočjo konvolucije. S predlaganimi pristopi v tej doktorski disertaciji dobimo primerljive ali boljše rezultate od sodobnih metod barvne vztrajnosti ob nižji računski kompleksnosti.
Keywords: barvna vztrajnost, ocenjevanje osvetlitve, ogrodje sivih robov, konvolucija, prilagajanje filtrov, analiza osnovnih komponent, PCA, analiza neodvisnih komponent, ICA
Published: 11.08.2020; Views: 210; Downloads: 44
.pdf Full text (15,35 MB)

9.
Inovativne in prožne oblike poučevanja in učenja v različnih študijskih programih Univerze v Mariboru
Sabina Ograjšek, 2020, master's thesis

Abstract: V zadnjih letih slovenski visokošolski prostor doživlja številne spremembe, ki so povezane predvsem z vpeljavo bolonjskega sistema študija in s pobudami za poučevanje osredinjeno na študenta. Skladno z vsemi spremembami, pri čemer imamo v mislih predvsem kurikularne reforme, dostopnost študija, mednarodno odprtost visokega šolstva, vseživljenjsko učenje, povezovanje študija z gospodarstvom, vprašanje kakovosti in podobno, se spreminjata tudi načrtovanje in izvedba visokošolskega pouka. V magistrskem delu smo se osredotočili na pregled stanja na področju vpeljave inovativnih in prožnih oblik učenja in poučevanja v visokošolsko izobraževanje. Natančneje, usmerili smo se v preučevanje pogleda študentov Univerze v Mariboru na izvajanje visokošolskega pouka, pri čemer smo se osredotočili na naslednje delne probleme: raba učnih metod in oblik pri izvajanju visokošolskega pouka, aktivno poučevanje in učenje ter preverjanje in ocenjevanje znanja. V raziskavi je sodelovalo 212 študentov različnih študijskih programov prve in druge bolonjske stopnje Univerze v Mariboru. Podatke smo zbirali z anonimnim anketnim vprašalnikom, v katerem prevladujejo vprašanja zaprtega in polodprtega tipa ter opisne ocenjevalne lestvice. Za obdelavo podatkov smo uporabili deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. Za področje rabe učnih metod in oblik smo ugotovili, da pri izvedbi visokošolskega pouka prevladujejo predavanja in frontalna učna oblika. Prožne oblike poučevanja, kot so delo v dvojicah, skupinsko ali individualno delo, so večinoma prisotne na vajah. Za poučevanje osredinjeno na študente se je izkazalo, da študentje zaznavajo prisotnost le nekaterih dimenzij aktivnega poučevanja in učenja, kot so povezovanje novih vsebin z njihovim predznanjem, s praktičnimi primeri, spodbujanje k lastni organizaciji učenja, k uporabi informacijsko-komunikacijske tehnologije, k predhodni pripravi na študijski proces in vključevanje različnih primerov, ki so jim v pomoč pri osmišljanju znanja. Za preverjanje in ocenjevanje znanja smo ugotovili, da izpit še vedno predstavlja prevladujočo obliko preverjanja in ocenjevanja znanja, ki pa se dopolnjuje tudi z drugimi oblikami, večinoma s kolokviji, oceno seminarskega referata in oceno seminarske predstavitve. Z nadaljnjo analizo smo za omenjene vsebinske sklope zaznali tudi nekaj statistično značilnih razlik tako glede na smer kot tudi glede na stopnjo študija.
Keywords: visokošolski pouk, učne metode in oblike, na študente osredinjeno poučevanje, preverjanje in ocenjevanje znanja.
Published: 30.07.2020; Views: 224; Downloads: 107
.pdf Full text (1,39 MB)

10.
Uporabnost lestvice PAINAD za oceno bolečine pri starejših osebah, obolelih za demenco
Mateja Marinič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Izhodišča: Z napredkom sodobne medicine se je življenjska doba ljudi podaljšala. S tem se je povečalo tudi število starostnikov, ki zaradi različnih kroničnih obolenj, kamor spada tudi demenca, potrebujejo namestitev v socialno varstveni zavod. Bolečina je pogost spremljevalec starejših oseb, obolelih za demenco, ki vpliva na kakovost življenja. Starostnik z demenco pogosto ne more in/ali ne zna verbalno izraziti bolečine, zato ocenjevanje le te, predstavlja velik izziv za zdravstveno nego. Raziskovalne metode: V zaključnem delu smo uporabili kvantitativno metodologijo raziskovanja. Raziskavo smo izvedli v socialno varstvenem zavodu na območju severovzhodne Slovenije. Kot instrument zbiranja podatkov smo uporabili Pain Assessment in Advanced Dementia (PAINAD) lestvico. Posamezne vedenjske kategorije smo ocenili zjutraj in zvečer ter jih primerjali s parnim t-testom. Notranjo konsistentnost lestvice PAINAD smo preverili s pomočjo Cronbachovega koeficienta alfa. Rezultate raziskave smo statistično obdelali v računalniškem programu Microsoft Office Professional Program 2016 in IBM SPSS Statistics. Rezultati: Z raziskavo smo ugotovili, da je lestvica PAINAD zanesljivo in uporabno orodje za ocenjevanje bolečine pri starejših osebah, obolelih za demenco. Zanesljivost smo potrdili s pomočjo Cronbachovega koeficienta alfa, ki znaša 0,84. Podatki kažejo, da ni statistično signifikantnih odstopanj med ocenami vedenjskih kategorij zjutraj in zvečer (p < 0,05). Diskusija in zaključek: Bolečina pri starostniku z demenco predstavlja velik problem in nikakor ne sme biti spregledana. Ne prepoznavanje bolečine ter posledično nezdravljenje lahko povzročita veliko težav. Pomembno vlogo v obravnavi bolečine pri osebah z demenco imajo medicinske sestre, ki negujejo tako osebo. Celostna obravnava bolečine pri starostniku z demenco je ključna za zagotavljanje njihovega dobrega počutja.
Keywords: demenca, starostniki, bolečina, ocenjevanje bolečine, lestvica PAINAD, uporabnost lestvice
Published: 11.03.2020; Views: 625; Downloads: 188
.pdf Full text (984,58 KB)

Search done in 0.31 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica