| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Ocenjevanje bolečine pri pacientih v intenzivni terapiji
Sara Tot, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Teoretična izhodišča: Bolečina je vedno neprijetna izkušnja, ki nam sporoča, neko dogajanje v našem telesu. Že nekaj let se obravnava kot peti vitalni znak, nezdravljena bolečina pa lahko pušča dolgoročne posledice. Ocena bolečine je pogosto odvisna od sposobnosti ocenjevalca. Najbolj zanesljiva ocena bolečine je tista, ki jo poda pacient sam. Za oceno bolečine je na voljo veliko število različnih lestvic, ki nam omogočajo, da bolečina postane vidna. To je še posebej pomembno pri tistih pacientih, ki ne morejo sami poročati o bolečini. Ker pa se bolečina izraža kot subjektivna izkušnja, lahko pri ocenjevanju prihaja do pomot. Metodologija: Pri pisanju diplomskega dela smo uporabili opisno oziroma deskriptivno metodo dela. Literatura je bila pridobljena s pomočjo podatkovnih baz PubMed in Cinahl. Uporabljen je bil sistematični pregled strokovne ter znanstvene literature. V analizo smo vključili 13 raziskav. Rezultati: Pri kritično bolnih neodzivnih pacientih in pacientih, ki ne morejo komunicirati se za oceno bolečine priporočata in največkrat uporabljata opazovalna ter vedenjska lestvica za oceno bolečine. Za oceno stopnjo budnosti se uporablja skala za merjenje stopnje agitacije in sedacije. Za čimbolj učinkovito zdravljenje je potrebno kontinuirano ocenjevanje in dokumentiranje in poznavanje orodij za ocenjevanje. Diskusija in zaključek: Ocenjevalne lestvice za ocenjevanje bolečine kritično bolnih so relativno nov pripomoček, zato so potrebne še nadaljnje študije, še posebej za tiste skupine pacientov, pri katerih so raziskave pokazale določena odstopanja. V tej smeri delujejo tudi novejše metode ocenjevanja s sodobnimi tehnikami, ki avtomatsko ocenjujejo in aplicirajo ustrezno analgetično dozo. Medicinska sestra ostaja ključna pri vrednotenju bolečine pacienta, zato potrebuje nenehno usposabljanje in izobraževanje.
Keywords: Ocenjevalne lestvice za oceno bolečine, odrasli kritično bolni, zdravstvena nega, medicinska sestra, dejavniki tveganja.
Published in DKUM: 11.07.2019; Views: 1967; Downloads: 402
.pdf Full text (831,60 KB)

2.
Otrokova navezanost na mater in discipliniranje otroka
Zlatka Cugmas, 1998, original scientific article

Abstract: Raziskava obravnava zveze med kakovostjo otrokove navezanosti na mater, načini, s katerimi mati disciplinira otroka, in stopnjo otrokove internalizacije pravil. Sodelovale so matere 124 otrok, ki so obiskovali malo šolo, 1., 3. in 4. razred osnovne šole. Kakovost otrokove navezanosti na mater sem ugotavljala z dvema ocenjevalnima lestvicama, ki sta zajemali otrokovo obnašanje do matere v stresnih situacijah. Na splošno so se potrdile pozitivne zveze med prijaznimi, psihološko orientiranimi načini discipliniranja (v nasprotju z načini, orientiranimi na izražanje moči),varno navezanostjo in internalizacijo pravil, čeprav so zveze včasih šibke in nekonsistentne
Keywords: razvojna psihologija, odnos mati-otrok, navezanost, discipliniranje, ocenjevalne lestvice, internalizacija pravil
Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1688; Downloads: 150
URL Link to full text

3.
Construction of the Scale of child's attachment to his/her kindergarten teacher (CAKT)
Zlatka Cugmas, 2009, original scientific article

Abstract: In the theoretical part of this paper, the author gives answers to the question of whether a real attachment relationship can exist between a child and a non-maternal caretaker. She mentions the established methods of measuring the child's attachment to the kindergarten teacher. She presents The scale of child's attachment to his/her kindergarten teacher (CAKT), which is based on authors previous findings and the experience of other authors in the forming of psychological instruments of this type. The scale was tested in a research which involved twenty-five kindergarten teachers who participated in the evaluation of 178 children (49.4% boys). Children ranged in age from 3 to 6 years. The purpose of the study was to investigate the dimensionality and internal consistency of the Scale. It was established that the psychometric characteristics of the Scale were adequate. This paper also presents the limitations of the research, which should be considered in the interpretation of the obtained results. Replication studies using clinical groups and samples from different cultures will be needed to assess a possible generalization of the presented results.
Keywords: navezanost, predšolski otroci, vzgojiteljice, socialno vedenje, ocenjevalne lestvice, merjenje, psihometrična analiza, attachment behaviour, preschool children, kindergarten teachers, preschool teachers, social behavior, measurment, scales
Published in DKUM: 10.07.2015; Views: 1790; Downloads: 45
URL Link to full text

4.
Poškodbe starostnikov v domskem varstvu
Polona Šprager, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Pogostost padcev in posledično poškodb s starostjo narašča zaradi različnih vzrokov oz. spremljevalcev starosti, kot so starostno slabšanje vida, motenje ravnotežja, osteoporozne spremembe okostja, kronične bolezni, zdravila, pa tudi premajhna telesna dejavnost. Preprečevanje poškodb v starosti je preprečevanje padcev in njihovih posledic, ki bistveno poslabšajo kakovost življenja starejšega človeka. Zmanjša se funkcijska sposobnost, poveča se strah pred ponovnim padcem in zaradi tega omejevanje dejavnosti. Večja je odvisnost in izguba samostojnosti, poveča pa se tudi umrljivost zaradi poškodb. V diplomskem delu smo predstavili najpogostejše bolezni gibal v starosti ter dejavnike tveganja za poškodbo. Omejili smo se tudi na padce in njihove posledice, zdravljenje in rehabilitacijo. Ugotovljeno je, da je najvažnejša vloga medicinske sestre pri preprečevanju padcev in poškodb z njenim poznavanjem dejavnikov tveganja ter njeno vlogo ocenjevanja. V raziskovalnem delu smo na osnovi ocene tveganja za padec skušali ugotoviti, v katero skupino tveganja sodijo posamezni stanovalci in katera prevladuje. Zanimalo nas je tudi, ali imajo starostniki, pri katerih je stabilnost hoje zmanjšana in uporabljajo pripomočke za gibanje, večje tveganje za padec, prav tako kognitivne funkcije. Ugotovili smo, da ima večina stanovalcev visoko tveganje za padec in poškodbo. Prav tako se poveča tveganje pri tistih, pri katerih je stabilnost hoje zmanjšana, čeprav uporabljajo pripomočke za hojo. Kot samostojen vzrok za padec so se izkazale tudi spremenjene kognitivne funkcije.
Keywords: starostnik, medicinska sestra, padec, poškodba, ocenjevalne lestvice.
Published in DKUM: 04.07.2012; Views: 3218; Downloads: 657
.pdf Full text (1,07 MB)

5.
RAZUMEVANJE KRITERIJEV ZA IDENTIFIKACIJO IN OCENJEVANJE ZNAČILNOSTI GLASBENO TALENTIRANIH UČENCEV
Simona Sirk, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Učitelju je glasbeno talentiranega učenca omogočeno prepoznati, kadar so kriteriji iz ocenjevalnih lestvic dovolj zanesljivi in natančno opredeljeni. Naš namen je bil predstaviti kriterije za identifikacijo in ocenjevanje značilnosti glasbeno talentiranih učencev, ki sta jih oblikovala avtorja Črčinovič Rozman in Kovačič (2010, v tisku), ter ugotoviti stopnjo razumljivosti učiteljev razrednega pouka. Želeli smo izvedeti tudi, ali se razumevanje teh kriterijev razlikuje med učitelji glede na vzgojno-izobraževalno obdobje in dobo poučevanja. V teoretičnem delu je osvetljen postopek odkrivanja nadarjenih učencev v slovenskih osnovnih šolah, katere so značilnosti glasbeno talentiranih učencev, obravnavani pa so tudi kriteriji iz ocenjevalnih lestvic nekaterih avtorjev za glasbeno področje. V empiričnem delu smo uporabili deskriptivno neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. V vzorec smo zajeli 338 učiteljev razrednega pouka. Uporabljen Mann-Whitneyjev preizkus je pokazal, da ne obstajajo statistično značilne razlike v razumevanju kriterijev za identifikacijo in ocenjevanje značilnosti glasbeno talentiranih učencev glede na učitelje, ki poučujejo v 1. in 2. triletju, ter dobo poučevanja (manj kot 10 let in 10 let ali več). Ugotovili smo tudi, da je učiteljeva stopnja razumljivosti zgoraj omenjenih kriterijev zelo dobra.
Keywords: glasbena talentiranost, glasbene sposobnosti, glasbena ustvarjalnost, glasbeno znanje, glasbena izvedba, glasbene aktivnosti, ocenjevalne lestvice
Published in DKUM: 31.05.2010; Views: 3352; Downloads: 402
.pdf Full text (3,03 MB)

Search done in 0.1 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica