1. Obvladovanje krize v poslovanju hotelaFranjo Kosi, 2017, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem seminarju je govora o hotelih, krizah v le-teh, kriznih udeležencih ter seveda obvladovanju krize. Prvo poglavje je sestavljeno iz opisa problema, ki je bil predmet raziskave, ciljev, predpostavk ter omejitev. V drugem poglavju so predstavljene različne definicije krize oziroma pogleda managerjev na njo, skupine vzrokov za samo krizo in razčlenjevanje le-te. Tretje poglavje se osredotoča na hotele, njihovo opredelitev, zgodovino, razlikovanje hotelov glede na kategorije in vodenje hotelov na kratek, srednji ter dolg rok. V četrtem poglavju pa je glavna tema vedenje samih udeležencev v krizi. V poglavju dobimo pregled nad reakcijami samih udeležencev, kot so na primer lastniki, management, odjemalci in drugi. V zadnjem poglavju teoretičnega dela pa sem obravnaval ukrepe razreševanja kriz na različnih področjih hotelov kot tudi predstavil krizni management, njegove naloge ter sestavne dele načrta za krizno upravljanje in distribucijo le-teh. Keywords: hotel, vodenje hotelov, kriza, krizni management, udeleženci krize, obvladovanje krize Published in DKUM: 27.06.2017; Views: 1593; Downloads: 190 Full text (1,15 MB) |
2. SLOVENSKI MANAGERJI IN VODENJE PODJETJA V ČASU GOSPODARSKE KRIZEKatja Mikolič, 2013, master's thesis Abstract: Naslov magistrske naloge: »Slovenski managerji in vodenje podjetja v času gospodarske krize«
V času gospodarske krize ni lahko biti vodja oz. manager podjetja, saj sodobna podjetniška praksa izkazuje zelo slaba stanja. Stanja kot so: upadanje prodaje, manjša kupna moč, krčenje proizvodnje in/ali storitev, slaba plačilna disciplina, odpuščanje delavcev, slabšanje ugleda podjetja, šibkejša vlaganja v investicije, vstopi mnogih novih konkurenčnih podjetij na naš trg itd. Kljub temu pa bi naj managerjem našteto predstavljalo določen izziv. Vsako takšno gospodarsko stanje je potrebno jemato dovolj resno, da se podjetje ohrani zdravo in se s tem vzdržujejo delovna mesta in ostala pozitiva. Logična posledica bo – narejen velik korak pred konkurenco. Ob pogojih izredno dinamičnega spreminjanja okolja in samega procesa poslovanja, je v ospredju vloga in sposobnost managerja, ki je odločilnega pomena. Manager je tisti, ki mora delovati tako, da podjetje usmerja časovno in prostorsko odprto. Preprosto je potrebno slediti smernicam, ki nam jih narekuje zunanje okolje podjetja in prav tako potrebam v podjetju samem. V nasprotnem primeru nas povozi čas. Velik del, predvsem pa odgovoren del, nosijo managerji. Ti vsekakor niso odgovorni zgolj za dobiček podjetja, opisani izzivi od njih zahtevajo veliko vodstvenih znanj, izkušenj, spretnosti, pozitvnih lastnosti, značilnosti in uporabo managerskih orodij, ki so jim v oporo za lažje premagovanje krize.
Naloge, ki jih upravljajo vodje v podjetju, so vse od zaznavanja tržnih trendov, načrtovanja, organiziranja, usmerjanja, kontrole oz. nadziranja, prevzema odgovornosti… Vse z namenom, da se dosežejo ali celo presežejo zastavljeni cilji podjetja. Upravljajo tako s človeškimi kot materialnimi viri v samem podjetju in neizpodbitno dejstvo je, da nova realnost zahteva bistveno nov pogled na svet in vodenje podjetja. Hitre spremembe se ne dajo upravljati s starimi načini vodenja in z rutinerskimi pristopi, zato delo managerja postaja vse bolj zahtevno, predvsem pa nehvaležno. Zakaj nehvaležno? Zato, ker je težko zadovoljiti vse interese udeležencev v podjetju. A tudi temu navkljub, se je potrebno začeti zavedati pomembnosti, da je ravnanje managerjev bistveno, kajti zaposleni oz. podrejeni sledijo nadrejenim. Managerji jim morajo predstavljati dober vzgled, saj bodo zaposleni ravnali v smeri posnemanja managerja. Ambicije in interesi managerjev bi se morale v tem turbolentnem času izražati v ustrezni promociji podjetja ter izdelkov in/ali storitev v njegovem okolju. Pa ne le v smislu oglaševanja, marveč, skozi vodstvo in zaposlene, ki s svojim delovanjem, ustvarja pozitivno sliko oz. podobo podjetja, katero si s tem utrjuje ugled pri zunanjih deležnikih podjetja. Sodobni manager je torej tisti, ki mora slediti uvajanju in izvajanju sprememb. Uspešnost podjetja rezultira delo managerja in vseh zaposlenih, zato bi naj sodobni manager imel čim več vodstvenih lastnosti, značilnosti, znanj in naj bi uporabljal orodja managerja, ki so ključ do uspešnega poslovanja, boljših rezultatov in lažje obvladovanje krize v podjetju.
Magistrsko delo je razdeljeno na tri dele in sicer: uvodni del, teoretični in empirični del. Uvodni del zajema opredelitev področja in opis problema, namen in cilje raziskave, temeljne hipoteze, predpostavke in omejitve raziskave ter predvidene metode raziskovanja. Drugi teoretični del zajema štiri poglavja. Prvo poglavje teoretičnega dela opredeljuje krizo v podjetju, razloge za njen razvoj, njene faze in posledice, dobre in slabe strani krize, vrste kriz ter zadnja točka poglavja, kjer se bom navezovala na napake managerja kot ključni notranji vzrok za nastanek krize v podjetju. V tretjem poglavju teoretičnega dela, se bom osredotočila na perečo gospodarsko krizo, na njen nastanek in njene posledice ter značilnosti. Nadalje kakšen vpliv ima gospodarska kriza na mikro nivoju – njen odraz v podjetjih, kjer se kaže v upadu prodaje in prihodkov. V zadnji točki tega poglavja bom govorila o nujnosti ukr Keywords: KLJUČNE BESEDE: slovenski managerji, podjetje, vodenje podjetja, gospodarska kriza, obvladovanje krize, managerska znanja, managerske lastnosti, managerske značilnosti, managerska orodja. Published in DKUM: 22.08.2013; Views: 3382; Downloads: 409 Full text (3,13 MB) |
3. OBVLADOVANJE KRIZE S POMOČJO STRATEŠKEGA MANAGEMENTA, NA PRIMERU PODJETJA CINKARNA CELJE D.D.Tadeja Bobnič, 2012, master's thesis Abstract: V Evropi in svetu se trenutno soočamo s čedalje večjo krizo, ki ji ni videti konca. Kriza se še vedno poglablja in je resna grožnja temeljnim vrednotam družbenega sistema. Sedanja svetovna kriza, ki jo je v veliki meri povzročil finančni sistem, je za seboj pustila posledice po vsem svetu. Številna podjetja povsod po svetu kot tudi v Sloveniji so propadla ali pa so se znašla v krizni situaciji, kjer je bilo potrebno zmanjševati stroške. V večini primerov je šlo za zmanjševanje števila zaposlenih, s tem pa se je tudi povečala brezposelnost.
Kljub kriznim časom poznamo tudi podjetja, ki vidijo krizo kot izziv. Ta podjetja uresničujejo svojo poslovno vizijo in kljub krizi ostajajo uspešna. V danih kriznih razmerah so se znašla tako, da so s svojimi hitrimi odločitvami tvegala in tudi uspela. Za tako hitre odločitve so potrebovala dinamični in uspešni menedžment. Med taka podjetja uvrščamo Cinkarno Celje d. d.
Podjetja, kot je Cinkarna Celje d. d., že od samega začetka načrtujejo razvoj ter spremljajo in primerjajo uspešnost in učinkovitost s povprečjem v panogi. Le na tak način se lahko izognejo krizi oziroma jo ublažijo. Zato je za podjetja pomembno, da že na samem začetku najdejo ustrezno tržno nišo, v kateri se tudi v nadaljevanju razvijajo in rastejo.
V svoji magistrski nalogi sem predstavila podjetje Cinkarna Celje d. d. in ključna tveganja za podjetje. Opravila sem tudi analizo podjetja v letih 2007 do 2011 (Vir: Letna poročila Cinkarna Celje d. d.) Keywords: kriza, obvladovanje krize, strategije podjetja, planiranje razvoja Published in DKUM: 31.01.2013; Views: 1943; Downloads: 274 Full text (1,61 MB) |
4. OBVLADOVANJE IN PREPREČEVANJE KRIZE V PODJETJUMatej Zupanič, 2012, undergraduate thesis Abstract: Gospodarski in finančni pritisk sta glavna dejavnika v zadnjih letih, ki sta močno prizadela uspešnost številnih podjetij in posledično povzročila propad podjetij.
Poslovodstvo je ključno pri reševanju in nadaljnjem obstoju podjetja, saj mora pravilno in pravočasno ukrepati, ko zazna in prepozna prve znake krize v podjetju. Kvaliteten nabor znanja in strokovno usposobljeni vodje so potrebni za uspešno obvladovanje in preprečevanje krize. Pomembno je poudariti, da je krizo lažje preprečevati kot pa zdraviti.
Skozi diplomski seminar smo v teoretičnem delu opredelili pojem krize, kot jo opisujejo različni avtorji. Krizo smo razdelili po več vidikih oziroma načinih, definirali različne faze ter opredelili simptome in povode krize. Iz teoretičnega stališča smo našteli in razložili zunanje ter notranje vzroke za nastanek krize, opisali smo različne poglede na vodenje podjetja v krizi, navedli najpogostejše in najpomembnejše ukrepe za odpravo le-te ter opisali zdravljenje v primeru stečaja in prisilne poravnave.
V praktičnem delu seminarja smo obravnavali podjetje Agis zavore d.d., kjer smo s politično-pravnimi, ekonomskimi, socio-kulturnimi in tehnološkimi dejavniki izvedli analizo okolja podjetja ter ugotavljali, kako vplivajo na samo podjetje. V raziskovanje smo vključili tudi SWOT analizo in analizo interesnih skupin. Na osnovi računovodskega izkaza izbranega podjetja smo s pomočjo Altmanovega obrazca, zgolj informativno presodili zdravje podjetja, analizirali poslovni izid ter navedli vzroke za negativen poslovni izid. Keywords: znaki krize, obvladovanje in preprečevanje krize, faze krize, simptomi in povodi krize, notranji in zunanji vzroki krize, ukrepi za odpravo krize, zdravljenje krize. Published in DKUM: 13.08.2012; Views: 2454; Downloads: 293 Full text (847,23 KB) |
5. ANALIZA POSLOVANJA IN OBVLADOVANJE KRIZE V PODJETJU XVesna Mesarec, 2012, final seminar paper Abstract: V prvem delu naloge, sem na teoretični podlagi domačih in tujih avtorjev, predstavila pomen in vzroke krize v podjetju, ter najpogostejše ukrepe za njeno obvladovanje.
Da lahko podjetje ugotovi kako resno je stanje v podjetju, mora analizirati poslovanje, da lahko na osnovi tega sprejem tudi ukrepe za njeno obvladovanje. Pri tem sem večjo pozornost namenila finančni analizi s pomočjo finančnih kazalnikov in nekaterih modelov finančne analize, za analiziranje in napovedovanje finančnega zdravja podjetja.
V praktičnem delu naloge sem predstavila Podjetje X, ki je v letu 2009 zaradi svetovne gospodarske in finančne krize zašlo v težave in poslovno leto zaključilo z negativnim poslovnim rezultatom.
Rezultati finančne analize so pokazali nekatere razpoznavne znake težav v podjetju: zmanjševanje obsega prodaje, zmanjševanje tržnega deleža, nižanje kazalnikov donosnosti, nižanje kazalnika pokritja dolgov s čistim denarnim tokom, visoka vrednost kazalnika finančnega vzvoda in kazalnika zadolžitve ter nizka vrednost Z kazalnika po obeh metodah, Kraličkovi MDA metodi in Altmanovem obrazcu.
Poslovodstvo se na znake možnosti krize ni dovolj hitro in korenito odzvalo. Ukrepi za obvladovanje krize so bili sprejeti šele v letu 2009, ko je kriza že načela poslovanje podjetja. Prvi rezultati obvladovanja krize so se pokazali v letu 2010, saj je podjetje ponovno poslovalo pozitivno. Keywords: kriza podjetja, obvladovanje krize podjetja, analiza poslovanja, finančna analiza Published in DKUM: 25.05.2012; Views: 2323; Downloads: 226 Full text (358,49 KB) |
6. KRIZNI MANAGEMENT IN OBVLADOVANJE KRIZE V PODJETJUAnja Bizjak, 2010, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava splošne značilnosti kriznega managementa ter obvladovanje krize v podjetju. Naloga je v celoti sestavljena iz teoretičnega dela ter preučuje podroben proces od nastanka krize v podjetju pa vse do njene razrešitve.
Za uspešno obvladovanje in preprečevanje kriz je potrebno široko znanje in strokovna usposobljenost vodstva podjetja in kriznega managementa. Reševanja krize se je potrebno lotiti sistematično in preudarno. Zelo pomembno pa je tudi, da podjetje krizo pravočasno zazna in se ustrezno odzove na spremembe v okolju in samem podjetju, s čimer so postavljeni cilji za uspešno delovanje podjetja.
V uvodnem delu diplomske naloge so na kratko predstavljeni ključni pojmi ter značilnosti in vrste kriz. Nadalje so opisani vzroki za nastanek krize ter vedenje ključnih udeležencev v podjetju v času krize. V tretjem poglavju sem se osredotočila na opredelitev splošnih značilnosti kriznega managementa ter samega obvladovanja krize, na koncu pa so seveda navedeni še ukrepi reševanja podjetja iz krize, sam izhod podjetja iz kriznega stanja ter seveda sklepne misli in trditve, postavljene na začetku diplomske naloge. Keywords: kriza podjetja, krizni management, ukrepi reševanja krize, obvladovanje krize podjetja Published in DKUM: 03.03.2011; Views: 4170; Downloads: 773 Full text (298,58 KB) |
7. OBVLADOVANJE KRIZE PODJETJA NA RAVNI STRATEŠKEGA MANAGEMENTABoštjan Zver, 2010, master's thesis/paper Abstract: Obvladovanje krize je nujen koncept, v okviru katerega se je treba odločati in sprejemati ukrepe na ravni strateškega managementa, ne samo zato, da bi podjetje obvladalo krizo, ko do nje dejansko pride, ampak tudi zato, da se preprečijo morebitne prihodnje krizne situacije. Treba se je zavedati, da delovanje v smeri obvladovanja kriznih situacij že, ko se začnejo pojavljati prvi simptomi, kot nekakšni znanilci negotovih časov poslovanja, mnogokrat ni samo cenejše, ampak je tudi manj stresno za vse udeležence poslovnega sistema, prav tako pa tudi management ne izgubi verodostojnosti v notranjem okolju podjetja in tudi ne v zunanjem okolju.
V teoretičnem delu magistrskega dela je predstavljen celoten koncept planiranja obvladovanja krize, pri čemer so proučeni in izbrani najpomembnejši oziroma najustreznejši ukrepi in strategije, ki jih podjetje mora izbrati in uresničevati, da lahko obvladuje krizne situacije.
V aplikativnem delu magistrskega dela pa je pozornost namenjena proučevanju obvladovanja krize podjetja na ravni strateškega managementa ob primeru podjetja Panvita, Prašičereja Nemščak, d. o. o. Raziskava je potekala predvsem na osnovi spoznanj kriznih modelov po Pümpinu in Prangeju (1995) ter Kropfbergerju (2003).
Raziskava planiranja razvoja podjetja kot ukrepa obvladovanja krize na ravni strateškega managementa je potekala na osnovi spoznanj MER-ovega modela integralnega managementa. Na ravni strateškega managementa je bila pozornost namenjena iskanju strateških možnosti in strategij, njihovega vrednotenja ter izbire in programiranja uresničitve planiranega razvoja podjetja Panvita, Prašičereja Nemščak, d. o. o. Keywords: obvladovanje krize, razreševanje krize, planiranje razvoja, strategije podjetja, ekonomsko vrednotenje in izbira strategij podjetja v krizi, iskanje strateških možnosti in strategij podjetja v krizi, uresničitveni program planiranega razvoja podjetja Published in DKUM: 01.07.2010; Views: 4442; Downloads: 662 Full text (1,48 MB) |