SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Spremljava likovnih postopkov pri upodabljanju človeške figure
Vesna Logar, 2015, magistrsko delo

Opis: V uvodnem poglavju magistrskega dela smo opisali in razložili pojma risanje in risba. Osredotočili smo se predvsem na otroško risbo in pri tem opisali njene razvojne stopnje. Osredotočili smo se na osnovnošolske otroke in opisali razvojne stopnje likovnega izražanja v osnovni šoli in razvojne procese pri likovnem izražanju. Opredelili smo likovno ustvarjalnost, likovno umetnost v osnovni šoli in likovno vrednotenje. V teoretičnem delu naloge smo opisali elemente, ki tvorijo risbo, ter risarska orodja in tehnike. Ker smo v empiričnem delu magistrske naloge raziskovali postopke risanje človeške figure, smo v teoretičnem delu podrobno opisali otroško risanje človeške figure in veščine risanja človeških figur. V poglavju kvantitativno pedagoško raziskovanje smo opisali postopke raziskovanja, predvsem opazovanja, spremljanja in proučevanja postopkov. V raziskavi smo izhajali iz kvantitativne in kvalitativne paradigme znanstvenega pedagoškega raziskovanja. Uporabili smo deskriptivno, komparativno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja in opazovalno študijo primera, s katero smo podrobno in sistematično analizirali posameznega učenca pri risanju človeške figure. Podatke smo zbirali s pomočjo likovnih del s področja risanja v običajnih razmerah pouka. Naš namen je bil, da smo na podlagi podrobne študije likovnih del in opazovanja likovnih dejavnosti šestih otrok ugotovili razlike in podobnosti pri risanju človeške figure v različnih likovnih tehnikah. Odkrivali smo tudi razlike v likovno oblikovnih, optično tematskih in ustvarjalnih sposobnostih otrok med inicialnim in finalnim testiranjem. Ugotovili smo, da so bili učenci pri finalnem testu uspešnejši kot pri inicialnem. To se je pokazalo pri optično tematskem, oblikovnem in ustvarjalnem razvoju. Pričakovani rezultati bodo vplivali na večjo informiranost učiteljev, saj smo ugotovili, da otroci s podobnimi likovnimi in ustvarjalnimi sposobnostmi pri upodabljanju človeške figure uporabljajo podobne likovne postopke in se praviloma ne razlikujejo pri risanju v različnih likovnih tehnikah.
Ključne besede: oblikovni razvoj, optično tematski razvoj, ustvarjalni razvoj, risanje človeške figure.
Objavljeno: 07.10.2015; Ogledov: 712; Prenosov: 160
.pdf Celotno besedilo (6,62 MB)

2.
Sodobni mediji v funkciji razvijanja likovne ustvarjalnosti v osnovni šoli
Sanja Antolić, 2016, magistrsko delo

Opis: Živimo v času, v katerem si življenja brez sodobnih medijev oziroma informacijske tehnologije ne znamo več predstavljati. Vedno pogosteje se sodobni mediji vključujejo tudi v izobraževanje, saj pouk popestrijo, učence motivirajo za sodelovanje in jim omogočajo hitrejše in učinkovitejše učenje. Namen raziskave je bil ugotoviti, ali ima kontinuirano vključevanje sodobnih medijev v pouk likovne umetnosti vpliv na likovno ustvarjalnost učencev in na njihov likovno-oblikovni razvoj. V raziskavo je bilo vključenih 245 učencev 5. razreda osnovne šole. Rezultati so pokazali, da obstajajo med eksperimentalno in kontrolno skupino statistično značilne razlike v finalnem nivoju likovne ustvarjalnosti, in sicer pri finalnem nivoju likovne fleksibilnosti, kaže pa se tudi tendenca razlike v finalnem nivoju elaboracije in redefinicije. Med eksperimentalno in kontrolno skupino obstajajo tudi statistično značilne razlike pri finalnem nivoju likovno-oblikovnega razvoja, in sicer v razmnoževanju linij, pri uporabi smeri za doseganje prostora pa se kaže tendenca razlike. Razlike med skupinama so statistično značilne tudi glede na skupni rezultat finalnega nivoja likovno-oblikovnega razvoja, in sicer je v prednosti eksperimentalna skupina. Rezultati kažejo, da je uporaba sodobnih medijev pri pouku likovne umetnosti smiselna, saj pozitivno učinkuje na likovno-oblikovni in likovno-ustvarjalni razvoj učencev.
Ključne besede: likovna umetnost, sodobni mediji, likovna ustvarjalnost, likovno-oblikovni razvoj
Objavljeno: 23.02.2016; Ogledov: 599; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (8,01 MB)

3.
Primerjava likovnih sposobnosti med učenci na razredni stopnji osnovne šole
Lara Grešovnik, 2019, magistrsko delo

Opis: Z magistrskim delom Primerjava likovnih sposobnosti med učenci na razredni stopnji osnovne šole smo želeli preveriti razlike v likovnem razvoju med učenci 2. in učenci 5. razreda. Predvsem smo želeli ugotoviti, ali med učenci različne starosti in spola obstajajo razlike na oblikovnem ter ustvarjalnem nivoju likovnega izražanja. Naša pozornost je bila usmerjena na dejavnike oblikovnega in dejavnike ustvarjalnega razvoja. Le-te smo spremljali s testiranjem učencev. Testne risbe smo komisijsko ocenili. Rezultate smo obdelali z deskriptivno statistiko, za ugotavljanje razlik z vidika starosti in spola učencev pa smo uporabili t-test za neodvisne vzorce. Vzorec je zajemal učence 2. in 5. razredov osnovne šole, skupno 91 učencev. Z analizo rezultatov smo ugotovili, da so učenci 5. razreda z vidika oblikovnega razvoja dosegli boljše rezultate od učencev 2. razreda, medtem ko so učenci 2. razreda z vidika ustvarjalnega razvoja dosegli boljše rezultate od učencev 5. razreda. Tako na oblikovnem kot tudi na ustvarjalnem nivoju nismo ugotovili razlik med spoloma. Dobljeni podatki predstavljajo pomemben uvid v oblikovni razvoj. Če pogledamo ustvarjalni razvoj, pa lahko rečemo, da se deloma tudi potrdi predpostavka, da so mlajši učenci bolj spontani in neobremenjeni z zunanjimi vplivi. Prav gotovo spoznanja naše raziskave lahko pomembno vplivajo na razumevanje likovnega razvoja pri učencih; tega mora učitelj razrednega pouka dodobra poznati in s svojim strokovnim pristopom tudi spodbujati in razvijati.
Ključne besede: razredna stopnja, likovni razvoj, oblikovni razvoj, ustvarjalni nivo, razred
Objavljeno: 02.04.2019; Ogledov: 75; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici