| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
POMEN IN VLOGA OPREDELJEVANJA TEMELJNIH STRATEGIJ
Boris Šuen, 2013, master's thesis

Abstract: Beseda strategija je zgodovini človeštva poznana že vrsto let. V osnovi opredeljuje plan, kako bomo dosegli naš cilj. Besedo strategija uporabljamo na najrazličnejših področjih; v vojski, politiki, šoli, na delovnem mestu ter tudi v vsakdanjem življenju. Vse večji pomen pa beseda strategije pridobiva v poslovnem okolju, v podjetjih. Opredeljevanje temeljnih strategij je v današnjem času izrednega pomena. Dobro zasnovana temeljna strategija bo namreč skrbela za to, da bo podjetje vedno dinamično in bo uspešno poslovalo. Temeljna strategija nam daje odgovor na vprašanja na katerem trgu bomo konkurirali, kako naj vstopimo na trg in kakšna naj bo ekonomska logika podjetja. Pri oblikovanju temeljne strategije moramo torej natančno proučiti vse te dejavnike in na podlagi analiz zasnovati optimalno temeljno strategijo, ki nas bo vodila do zastavljenega cilja. V magistrski nalogi smo se osredotočili na pomen in vlogo opredeljevanja temeljnih strategij. Tako smo v teoretičnem delu predstavili vrste strategij, ki jih podjetja najpogosteje uporabljajo. Ker so temeljne strategije za podjetja kot ¨zvezde vodnice¨ smo prav njim posvetili največji pomen. Ob tem smo opredelili in prikazali tudi postopek oblikovanja temeljnih strategij. Ker pa se zavedamo, da temeljna strategija ni le nek pojem in je na temeljni strategiji potrebno veliko delati, smo proučili tudi ocenjevanje, izbiro in uresničevanje strategij. V empiričnem delu magistrske naloge pa smo želeli ugotoviti kakšen pomen dajejo slovenska podjetja temeljnim strategijam. Zanimalo nas je predvsem to, kakšno vlogo imajo za njih temeljne strategije, katere vrste temeljnih strategij se trenutno najbolj uporabljajo, kako podjetja sledijo svojim temeljnim strategijam, ali in kako jih ocenjujejo ter kako je s planiranjem in uresničevanjem temeljnih strategij. Ker pa lahko na temo temeljne strategije najdemo veliko teoretičnega gradiva, nas je zanimalo tudi to, ali so potrebna predhodna znanja, da lahko oblikujemo temeljno strategijo v podjetju.
Keywords: strategija, temeljna strategija, oblikovanje strategij, ocenjevanje strategij, uresničevanje strategij, slovenska podjetja, raziskava.
Published: 18.10.2013; Views: 3039; Downloads: 385
.pdf Full text (1,05 MB)

2.
ANALIZA METOD ISKANJA STRATEŠKIH PRILOŽNOSTI IN PREDLOG NAJPRIMERNEJŠIH S PRIKAZOM PRAKTIČNEGA PRIMERA
Tjaša Milošič, 2010, master's thesis/paper

Abstract: Okolje podjetja je vedno bolj nepredvidljivo in podjetja ga morajo za doseganje uspešnega poslovanja nenehno spremljati in proučevati. Najprej morajo razviti boljše razumevanje sedanjega in prihodnjega okolja v katerem delujejo. V okolju morajo zaznavati dane priložnosti in jih izkoriščati ter hkrati zmanjšati vplive slabosti v podjetju in se zaščititi pred nevarnostmi. Podjetja se morajo zavedati, kako uporabiti zunanje okolje za strateško prednost in s tem opredeliti, kakšne strateške možnosti imajo na voljo. Na podlagi tega si morajo oblikovati strateško fleksibilnost, saj nenehno spreminjanje in prilagajanje vodi do uspešnih podjetij. Spremljanje okolja podjetja je temeljni del modelov strateškega managementa, ki jih predstavljamo na samem začetku teoretičnega dela analize. Izhajali smo iz dveh modelov in sicer iz ameriškega modela po Hungerju in Wheelenu ter slovenskega modela strateškega managementa po Pučku. V okviru teh modelov smo se osredotočili na spremljanje zunanjega in notranjega okolja. Tako v teoretičnem delu naloge proučujemo različne metode iskanja strateških priložnosti in za odkrivanje nevarnosti, kar je prvi korak, da lahko podjetje oblikuje strategije. V aplikativnem delu smo prikazali celoten proces iskanja priložnosti na primeru gradbenega podjetja Zdravko Gradim s. p. Začeli smo s PESTE analizo zunanjega okolja za odkrivanje priložnosti in nevarnosti, ki lahko vplivajo na podjetje. Proučili smo privlačnost panoge na podlagi Porterjevih petih silnic. Prednosti in slabosti notranjega okolja podjetja smo ocenili na podlagi posameznih podstruktur. Ugotovljene strateške dejavnike smo ocenili z EFAS in IFAS matriko, v okviru tega pa, kako se nanje odziva. Le-ti so bili podlaga za oblikovanje alternativnih strategij, ki jih mora podjetje uresničiti za uspešno poslovanje. Proces proučevanju, ki smo ga uporabili je eden izmed mnogih, kar pomeni, da lahko uporabimo različen vrstni red proučevanja okolja.
Keywords: strateški management, modeli strateškega managementa, spremljanje okolja, zunanje in notranje okolje podjetja, metode iskanja priložnosti, strateški dejavniki, EFAS, IFAS, TOWS, oblikovanje strategij.
Published: 10.05.2011; Views: 2718; Downloads: 524
.pdf Full text (1,85 MB)

Search done in 0.03 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica