| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 659
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Oblikovanje modularnega uličnega pohištva
Jernej Kortnik, 2021, master's thesis

Abstract: Ulično pohištvo nas obdaja na vsakem koraku, kljub temu, da se morda tega niti ne zavedamo. Koše, klopi, mize, ulične svetilke, stojala za kolesa, pitnike in mnoge druge elemente uličnega pohištva vsakodnevno srečujemo, ko pohajkujemo po mestu. Cilj naloge je oblikovati družino izdelkov uličnega pohištva, ki bo upoštevalo ergonomske in estetske smernice. Izdelek mora biti zasnovan tako, da bo njegova izdelava okolju čimbolj prijazna in bo dolgotrajno njegov okoljski odtis čim manjši. V sklopu projekta bom izdelal idejne zasnove klopi, koša za smeti, stojala za kolesa, ter pitnika.
Keywords: Ulično pohištvo, klop, koš za smeti, stojalo za kolo, pitnik, oblikovanje izdelka, 3D modeliranje
Published: 10.06.2021; Views: 25; Downloads: 5
.pdf Full text (2,61 MB)

2.
Sodobna grafika v Sloveniji
Nika Strašek, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga se osredotoča na razvoj sodobne grafike v Sloveniji skozi ljubljanski Mednarodni grafični bienale. Na začetku smo orisali razvoj grafike na slovenskih tleh in izpostavili ključne osebnosti ter dogodke, ki so pomembno vplivali na njen razvoj. Izhodišča smo poiskali v predvojni grafiki in ustanovitvi Akademije za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani, dotaknili smo se ljubljanske grafične šole in Mednarodnega grafičnega bienala v Ljubljani. Slednjega smo podrobneje obravnavali, ker nas je zanimalo, kakšne spremembe in novosti so se pojavljale v zadnjih letih na področju grafične umetnosti. Proučili smo bienale od 20. izdaje naprej in bili pozorni na razvoj umetniške grafike, grafičnih tehnik in grafične matrice. Pri proučevanju omenjenega smo prišli do predpostavke, da je bilo zaradi razvoja grafike in pojava digitalnih medijev treba na novo zastaviti zasnovo bienala, ob tem pa se sprašujemo, ali je tradicija grafične umetnosti in grafičnih tehnik še vedno živa. Naš namen je tudi ugotoviti, kakšno vlogo ima danes matrica, saj predvidevamo, da sta se njena uporaba in pojmovanje spremenila. V zadnjem delu smo prikazali lasten pogled na sodobno grafično ustvarjanje. S produkcijo grafik, narejenih v tradicionalnih grafičnih tehnikah, želimo gledalca napotiti v raziskovanje sodobne umetniške grafike.
Keywords: sodobna grafika, Akademija za likovno umetnost in oblikovanje, Mednarodni grafični bienale, tradicionalne grafične tehnike, novi mediji
Published: 24.05.2021; Views: 66; Downloads: 8
.pdf Full text (14,25 MB)

3.
Dostopnost digitalnih produktov za vse
Matjaž Debevc, 2021

Abstract: Dostopnost produktov v okviru informacijske in komunikacijske tehnologije postaja s širjenjem kroga uporabnikov tudi na osebe z različnimi oblikami oviranosti pomemben dejavnik pri analizi, izdelavi in ocenjevanju računalniških aplikacij, spletnih strani in mobilnih aplikacij. Monografija predstavlja pomemben korak v osveščanju, izobraževanju in usposabljanju vseh oseb, ki se srečajo z vprašanjem, zakaj in kako pripraviti ustrezno prilagojene aplikacije in produkte, da bodo dostopni vsem. V delu so zajete osnove, ki so potrebne za to, da lahko vsak analitik, razvojnik in ocenjevalec najde oporne točke za svoje delo, kjer mora upoštevati zahteve in potrebe oseb z različnimi oblikami oviranosti. Poleg značilnosti in zahtev so navedene tudi mogoče rešitve oziroma potrebe, ki jih lahko uporabimo za prilagojene aplikacije in produkte. Zajeta so osnovna pravila in načela dostopnosti ter priporočila, kot so WCAG in standard ETSI EN 301 549. Podani so primeri dobre in slabe prakse, da bralec lažje ugotovi in preveri ustreznost svojega predloga glede na tipe oseb z različnimi oblikami oviranosti. Monografija se zaključi z metodami ocenjevanja in preverjanja dostopnosti digitalnih produktov, skupaj s pripomočki za hiter in enostaven pregled po posameznih kriterijih uspešnosti.
Keywords: dostopnost, spletne strani, mobilne aplikacije, analiza, oblikovanje spletnih strani, ocenjevanje, WCAG
Published: 26.03.2021; Views: 103; Downloads: 12
URL Link to file

4.
OBLIKOVANJE JEDRA IN OHIŠJA MERILNE NAPRAVE
Andrej Cupar, 2008, undergraduate thesis

Abstract: V diplomi je po konceptu ''geštaltovskega'' oblikovanja od ''znotraj navzven'' razvita merilna naprava višjega cenovnega razreda. Pri tem velja vodilo, da oblika sledi funkciji. Estetsko je instrument oblikovan v smislu minimalizma. Značilne linije merilne naprave nakazujejo širino in višino instrumenta ali ga zakrožijo in omehčajo robove. Uporabljena je inovativna zgradba jedra in ohišja. Jedro je pri tem funkcionalna celota. Predstavljene so faze razvoja, evolucijske stopnje v tehničnem ter oblikovnem smislu. Pri razvoju so upoštevani mnogi tehnični dejavniki, ki so ključnega pomena za merilni instrument, saj tečejo skozenj tokovi do 1000 voltov, ki so lahko življenjsko nevarni.
Keywords: dizajn, oblikovanje od znotraj navzven, merilna naprava, jedro, ohišje
Published: 18.03.2021; Views: 98; Downloads: 28
.pdf Full text (2,20 MB)

5.
Izdelava e-učbenika na primeru predmeta Naravoslovje v poklicnih šolah
Sara Cigler, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Osrednji namen te diplomske seminarske naloge je izdelava primera e- učbenika za potrebe predmeta Naravoslovje srednjega poklicnega kemijskega izobraževanja. V uvodnem delu so definirani osrednji pojmi, kot sta e-gradivo in e-učbenik, ter predstavljene različne kategorije e-učbenikov; d-učbenik, r-učbenik in i-učbenik. V nadaljevanju sledi predstavitev osnovnih interaktivnih elementov e-gradiv, ki so bistvenega pomena za vizualizacijo in aktivno vključevanje učencev v sam pouk. Ker je uporaba kakovostnih e-gradiv pri pouku nujna, so v ta namen predstavljeni tudi kriteriji za zagotavljanje kakovosti tovrstnega gradiva, ter pedagoško-didaktične smernice za oblikovanje e-gradiv. V osrednjem delu naloge nadaljujemo z opisom posameznih orodij in postopkov za oblikovanje e-učbenika, na koncu pa so predstavljene nekatere vzorčne strani izdelane e-učne enote i-učbenika.
Keywords: IKT, e-učno gradivo, e-učbenik, i-učbenik, interaktivnost, avtorska orodja, oblikovanje i-učbenika, Naravoslovje
Published: 11.03.2021; Views: 104; Downloads: 0

6.
Prenova celostne grafične podobe turističnega podjetja
Klemen Sajko, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Močna blagovna znamka je ključnega pomena za razlikovanje podjetja od konkurence. Velik del tega je celostna grafična podoba, ki predstavlja vizualni vidik sloga, za katerega se odloči podjetje, in osebnosti. V teoretičnem delu diplomske naloge smo se najprej osredotočili na definiranje pojma blagovne znamke, raziskovanje njene zgodovine in dejavnike, ki jo naredijo uspešno. Nato smo opredelili celostno grafično podobo, njeno vlogo v podjetju in opisali elemente grafičnega oblikovanja. Prav tako smo analizirali turistično podjetje Sajko turizem, d. o. o., grafične podobe konkurenčnih podjetij in še nekaterih drugih turističnih podjetij po svetu. Na podlagi pridobljenega znanja smo v praktičnem delu izdelali celostno grafično podobo podjetja Sajko turizem, d. o. o. Določili smo barvno paleto, tipografijo, simbol in logotip ter jih nato implementirali v komunikacijska sredstva.
Keywords: celostna grafična podoba, grafično oblikovanje, blagovna znamka, marketing, logotip
Published: 28.01.2021; Views: 205; Downloads: 42
.pdf Full text (3,69 MB)

7.
Grafično oblikovanje in proces ustvarjanja lastnega portfolija kot metoda samopromocije
Benjamin Borojević, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Grafično oblikovanje se je skozi leta zelo spremenilo in je danes na takšni stopnji, da brez njega ne moremo več živeti. Živimo namreč v informacijski dobi, kar pomeni dnevno izmenjevanje informacij med ljudmi. Te informacije morajo biti posredovane hitro in jasno, kar pa je najučinkoviteje s pomočjo grafičnega oblikovanja in oglaševanja. Oglaševanje je močan medij za izražanje, ustvarjalnost in izmenjavo informacij v vse bolj globalni in med seboj povezani družbi. Vsepovsod okoli sebe lahko vidimo rezultate grafičnih oblikovalcev, ki nam vsak dan posredujejo razne informacije z infografikami, promocijskimi artikli, s časopisi, z revijami, s filmskimi plakati in podobnim. In v tem svetu vizualnih sporočil ima vsak uspešen grafični oblikovalec ali podjetje, ki ga poznamo in je uspešno na globalnem trgu, svojo identiteto, ki je podkrepljena z dosledno oblikovano celostno grafično podobo in promovirana z oglaševanjem ali s samopromocijo. Pri grafičnih oblikovalcih je samopromocija največkrat zastavljena s portfoliji. Glavni cilj diplomskega dela je grafično izoblikovati identiteto in samopromocijo Benjamina Borojevića ter ga promovirati s portfolijem. Ta je bil oblikovan šele po analizi dobrih portfolijev nagrajenih grafičnih oblikovalcev.
Keywords: grafično oblikovanje, celostna grafična podoba, portfolio, samopromocija, analiza portfolijev
Published: 14.01.2021; Views: 229; Downloads: 36
.pdf Full text (2,83 MB)

8.
Oblikovanje prenosljivega modularnega čebeljega panja
Jana Kučej, 2020, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo je osredotočeno na oblikovanje prenosljivega modularnega panja. Panja, ki bo ugoden za življenje čebel, ga bo možno prestaviti z ene lokacije na drugo in bo lahko stal sam ali v kombinaciji z več enotami. Metodologija razvoja izdelka najprej zajema teorijo o osnovah čebel, pregledu panjev in proučevanju zahtev. Sledi koncipiranje izdelka z iskanjem rešitev, nato snovanje izdelka s pomočjo 3D-modeliranja. Rešitev je na koncu predstavljena in vizualizirana s pomočjo renderjev. Priložena so tudi navodila za sestavo elementov panja.
Keywords: čebele, panj, prenosljivost, modularnost, produktno oblikovanje
Published: 08.01.2021; Views: 122; Downloads: 47
.pdf Full text (117,19 MB)

9.
Oblikovanje multisenzorne izkušnje v Posavskem muzeju Brežice
Alen Weber, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Turizem je dinamična, razvijajoča se panoga, ki se nenehno prilagaja svetovnim trendom in praksam. Na začetku 21. stoletja turizem postaja ekonomija doživetij in počasi prehaja iz ponujanja storitev v uprizarjanje kakovostnih izkušenj. Koncept izkustvene ekonomije sta na področje turizma umestila Pine in Gilmore leta 1998. Od takrat so se na področju ustvarjanja kakovostnih izkušenj razvile različne metode oblikovanja izkušnje. Eden izmed vidikov uprizarjanja kakovostne izkušnje je vključevanje človeških čutil v ponudbo oziroma oblikovanje multisenzorne izkušnje. Ta vidik temelji na paradigmi utelešenja, ki med drugim pravi, da ljudje spoznavamo svet preko petih čutil. Tako nekateri pravijo, da je kakovost turistične izkušnje odvisna od uspešnosti stimuliranja čim večjega števila čutil. Posavski muzej Brežice je turistični produkt, ki je lahko s svojo prostorsko veličino in priljubljenostjo idealen za razvoj multisenzorne ponudbe. Stanje senzorne dimenzije v muzeju in kako jo izboljšati smo preverjali z anketno raziskavo, ki je bila izvedena na obiskovalcih muzeja. Analiza je pokazala, da v ponudbi muzeja prevladuje vid, največji potencial za razvoj pa ima sluh. Rezultati raziskave morajo biti postavljeni v kontekst epidemije covida-19, saj je bila stimulacija nekaterih čutil, največ dotika, iz varnostnih razlogov zelo omejena.
Keywords: multisenzorni turizem, oblikovanje multisenzorne izkušnje, izkustvena ekonomija, Posavski muzej Brežice, čutila
Published: 04.12.2020; Views: 176; Downloads: 37
.pdf Full text (2,51 MB)

10.
Oblikovanje spletne prodajalne oblačil
Niko Ploj, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomski projekt povzema projekt vzpostavitve spletne prodajalne oblačil. Zaradi prednosti, ki jih ponuja, tovrstna ponudba velja za izjemno priljubljen način kupovanja, kar pa pomeni poslovno priložnost za posameznike, katere takšno poslovanje zanima. V projektu želim prikazati, kako se lotiti vzpostavitve spletne prodajalne, saj oblikovanje le-te ne predstavlja samo njenega lansiranja na splet, ampak od nas pred prvim naročilom zahteva predhodno analiziranje, sprejemanje odločitev in natančno organizacijo. V diplomskem projektu je predstavljena pot, ki nas pripelje do lansiranja spletne prodajalne na trg, vsaka sprejeta odločitev na njej pa je lahko ključna za končen uspeh našega poslovanja. Ko je prodajalna na spletu aktivna, naše delo še ni zaključeno, saj je konkurenca na trgu z oblačili velika in še prehitro se lahko zgodi, da nas potencialni kupci v množici ponudnikov ne bodo opazili, če nismo inovativni in vselej v prednosti pred ostalimi. Zato sem na koncu svojega projekta predstavil tudi, kako pristopiti k oglaševanju, saj bodo iz konkurence najbolj izstopali tisti, ki bodo v posel vlagali več resursov, predvsem pa volje in dela v oglaševanje in predstavljanje prodajalne na trgu.
Keywords: spletna prodajalna, oblikovanje, oglaševanje
Published: 18.11.2020; Views: 160; Downloads: 24
.pdf Full text (545,03 KB)

Search done in 0.33 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica