| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
FRANŠIZING KOT OBLIKA VSTOPA PODJETJA NA TUJ TRG
Jose Miguel Estigarribia Villasanti, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V teh vrtoglavih časih, s trgi, ki so med seboj povezani bolj kot kdaj prej v zgodovini človeštva, s pandemijo COVID-19, ki močno negativno vpliva na gospodarstva in z rapidnim razvojem tehnologije, so se podjetja ob soočanju z močno konkurenco na večini trgov prisiljena širiti in iskati nove priložnosti, ne samo zaradi potrebe po rasti, temveč vse bolj s ciljem preživetja. Takšna nujna naravnanost podjetij pomaga še nikoli prej videnemu hitremu globalnemu razvoju. Danes, tako kot na začetku prejšnjega stoletja, lahko vidimo, da gospodarstva preživljajo težke čase, ki narekujejo podjetjem potrebo po iskanju novih priložnosti v mednarodnem poslovanju. Franšizing, kot oblika vstopa na tuje trge, se uporablja vse pogosteje. Franšize veljajo za eno najvarnejših oblik vstopa na tuje trge. V diplomskem projektu proučujemo franšizing in druge glavne načine vstopa na tuj trg ter ugotavljamo njihove prednosti in slabosti. Analiziramo poslovna modela dveh franšiznih velikanov - McDonald's-a in Starbucks-a in preučujemo njune konkurenčne prednosti ter njuno prisotnost na mednarodnih trgih in na izbranem lokalnem trgu.
Keywords: mednarodno poslovanje, franšizing, franšiza, oblike vstopa na tuj trg, Mc'Donalds, Starbucks
Published: 16.04.2021; Views: 155; Downloads: 33
.pdf Full text (902,88 KB)

2.
Primerjalna analiza strategij vstopa na tuj trg v panogi kompozitnih materialov
Nejc Fišer, 2018, master's thesis

Abstract: Tema magistrskega dela se najprej osredotoči na razloge, ki podjetja privedejo do iskanja dobička izven državnih meja. Za tem so v smiselnem zaporedju predstavljene najbolj značilne strategije vstopa podjetij v panogi na tuje trge. Strategije so povzete po teorijah več različnih avtorjev. Raziskava v nadaljevanju poteka na primerih podjetij s Kitajske, iz Evrope in iz ZDA, ki se ukvarjajo s proizvodnjo kompozitnih materialov. Kompoziti so sestavljeni iz dveh delov, iz osnove in iz utrjevalne komponente. Pri končnem izdelku posameznih materialov ne moremo več opaziti s prostim očesom. Panoga kompozitov je hitro rastoča in kompozitni materiali nas spremljajo na vsakem koraku. V magistrskem delu proučujemo ali obstajajo razlike med strategijami vstopa na tuj trg podjetij v panogi kompozitnih materialov na kitajskem, evropskem in ameriškem trgu. Podjetij, ki delujejo na teh trgih in v tej panogi je nešteto, zato smo se omejili na izbrana podjetja s posameznega trga in poskušali s pomočjo sekundarnih podatkov iz spletnih strani podjetij pridobiti informacije, ki so bile ključne za izsledke raziskave o vstopanju teh podjetij na tuje trge. Informacije o enem podjetju smo pridobili s pomočjo intervjuja.
Keywords: globalizacija, internacionalizacija, multinacionalno podjetje, segmentiranje, pozicioniranje, strategije vstopa na tuj trg, izvozne oblike, pogodbene oblike, investicijske oblike.
Published: 10.05.2018; Views: 870; Downloads: 156
.pdf Full text (5,76 MB)

3.
PLANIRANJE STRATEGIJ VSTOPA PODJETIJ NA RUSKI TRG NA PRIMERU PODJETJA ISKRA-RELEJI D.D.
Mateja Kolar, 2017, master's thesis

Abstract: Mednarodno poslovanje je v današnjem globaliziranem svetu vedno bolj nujno za podjetja, če želijo preživeti na trgu in biti v koraku s konkurenti. Ko se podjetje odloči za vstop in nastop na tujem trgu je primorano sprejeti in se učiti novosti ter značilnosti nove kulture ter običaje. S tem podjetje širi svoje obzorje, nadzira konkurente in preučuje nove možnosti rasti. Vendar pa je odločitev o vstopu na nov trg velikokrat zelo težka, saj zraven pozitivnih stvari, ki jih lahko podjetje pridobi s tem korakom, ne smemo pozabiti, da se z vsakim mednarodnim poslovanjem povečujejo tudi tveganja za podjetje. Ker so tveganja za neuspeh velika je potrebno odločitev o vstopu na nov tuji trg zelo dobro preučiti in se tudi za ta korak zelo dobro pripraviti, če podjetje želi doseči uspešen vstop in kasneje nastop na novem trgu. Z pisanjem magistrske naloge želimo pomagati podjetju Iskra-releji preučiti uspešno in učinkovito vključevanje na ruski trg. V kolikor bi se tekom analize literature in preučevanja podjetja izkazalo da je ruski trg primeren nov trg za podjetje, bi se podjetje zagotovo odločilo za vstop na ta trg. Uspešnost podjetja je odvisna od odločitev, ki jih sprejmejo vodilni v podjetju in na kakšen način bodo v novem poslovnem okolju reagirali v ključnih trenutkih. Zavedati se je potrebno, da je ruski trg izredno zahteven, zato morajo biti podjetja vztrajna in dobro pripravljena. Z nalogo, ki je predstavljena želimo podjetju pomagati pri odločitvi ali je ruski trg primeren za izdelke, ki jih izdelujejo in ali bi lahko podjetje na njem uspešno poslovalo.
Keywords: mednarodno poslovanje, internacionalizacija, globalni trg, PEST analiza, oblike vstopa podjetij na tuje trge, SWOT analiz, trženjske strategije.
Published: 10.03.2017; Views: 1219; Downloads: 150
.pdf Full text (2,29 MB)

4.
SID IN JAPTI KOT POSPEŠEVALNI INSTITUCIJI ZA VSTOP PODJETIJ NA TUJE TRGE
Lea Drobne, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Internacionalizacija predstavlja raznovrstno vključevanje podjetij v čezmejne transakcije. Od podjetij zahteva prilagoditev distribucije drugačnim razmeram v drugem okolju ter ustvarjanje taktike, kako najbolj optimalno vstopiti oz. izbrati tuji trg. V Sloveniji sta bili za potrebe mednarodno delujočih podjetij med drugim ustanovljeni tudi instituciji, ki svoje storitve prilagajata rizikom tujega trga. Skupina SID banka skrbi za financiranje vstopov in za zavarovanje tveganj v mednarodnem okolju. V enem pogledu je državna institucija, v drugem samostojna. Državna, kadar storitve krije iz državnega proračuna (tj. kadar sprejema tveganja, ki jih zasebni sektor ne želi sprejemati), kot samostojna institucija pa nastopi, kadar nudi storitve za lasten račun. JAPTI je druga v diplomskem delu predstavljena institucija, ki pospešuje internacionalizacijo. Na tuji trg prodira z ustanavljanjem klubov in predstavništev, zaradi česar je bližje ažurnim informacijam, ki jih objavlja na svojih spletnih straneh. Za potrebe razvoja internacionalizacije določene projekte tudi financira, predvsem pa svetuje pri vstopu podjetij, navezuje stike s tujimi partnerji, slovensko gospodarstvo pa promovira kot kakovostno in zanesljivo.
Keywords: SID banka, JAPTI, internacionalizacija, oblike vstopa na tuji trg, zavarovanje pred komercialnimi in nekomercialnimi riziki.
Published: 26.05.2010; Views: 1489; Downloads: 145
.pdf Full text (1,05 MB)

Search done in 0.14 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica