| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
MANAGEMENT IN PREVZEM PODJETJA
Miha Pipenbaher, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Management in prevzem podjetja sem proučil področje managementskih prevzemov. Namen diplomskega dela je bilo proučiti vlogo managementa pri prevzemu podjetja in proučiti Zakonsko ureditev prevzemov podjetij v Sloveniji. Diplomsko delo je sestavljeno iz petih uvodnih poglavij. V prvem poglavju je uvod. Drugo poglavje opisuje prevzem podjetja, njihovo osnovno opredelitev, oblike prevzemov podjetja, vrste prevzemov podjetja, motive in učinke za prevzem podjetja. V tretjem poglavju je predstavljen Management in prevzem podjetja, njegova izvedba prevzema, cilj prevzema, katere so prednosti in slabosti managerskega prevzema podjetja, pogajanja z obstoječimi lastniki ter na kakšne načine se lahko določi kupnina. Četrto poglavje je namenjeno zakonodaji prevzemov v Sloveniji. V tem poglavju sem proučil Zakon o gospodarskih družbah, Zakon o prevzemih, Zakon o bančništvu in Zakon o preprečevanju in omejevanju konkurence. Na podlagi zgoraj opisanega sem nalogo v petem poglavju zaključil.
Keywords: management, prevzem podjetja, odkup podjetja, vrste prevzema, oblike prevzema, učinki prevzemov, zakonodaja.
Published: 26.06.2012; Views: 2067; Downloads: 347
.pdf Full text (405,71 KB)

2.
PREVZEMI IN ZDRUŽITVE BANK
Jure Marin, 2010, final seminar paper

Abstract: POVZETEK Kot sem že omenil v diplomski nalogi prevzemi in združitve niso več nekaj neznanega, ampak na nek način postajajo zelo pomemben dejavnik v vsakodnevnem življenju. V preteklosti je bilo zelo malo ljudi, ki so imeli možnost občutiti, kako je biti zaposlen v podjetju, ki je bilo prevzeto ali v podjetju, ki se je za prevzem odločilo. Sam sem mnenja, da se bo ta trend v prihodnje spremenil in, da bo vsak zaposleni v svoji delovni dobi enkrat priča prevzemu bodisi na strani prevzemnega ali pa na strani ciljnega podjetja. Prvi del diplomske naloge se nanaša na zgodovino prevzemov in združitev, kjer sem zajel tudi vseh pet prevzemnih valov, ki so nas spremljali do danes in jih na kratko opisal. V drugem delu sem na kratko opisal osnovne pojme povezav bank kot so prevzem, združitev ter pripojitev. Vse te oblike pa lahko razčlenimo na prijazne ali sovražne oblike povezav. Seveda je to odvisno od ciljnega podjetja, kako se bo odzvalo na prevzem ali katero koli drugo obliko povezave. Kadar gre za sovražne prevzeme je dobro, da ciljno podjetje pozna vse vrste mehanizmov, s katerimi se lahko ustrezno ubrani takšnega napada. Obrambne mehanizme delimo na tiste, ki jih podjetja pripravijo in izvajajo že v času pred neposredno grožnjo prevzema, to so t.i. (pasivni obrambni ukrepi) in na skupino aktivnosti, ki jih podjetja uporabljajo kot ogovor na konkretne poskuse prevzemov to pa so t.i. (aktivni obrambni ukrepi). V nadaljevanju sem predstavil vrste in oblike prevzemov, ki so zelo pomembni, saj se morajo podjetja pravilno odločiti kakšen prevzem hočejo izvesti in seveda, na kakšen način. Nato sem podrobneje opredelil vrste prevzemov, ki jih delimo v štiri skupine, glede na stopnjo povezanosti v produkcijski verigi in glede dejavnosti podjetja v povezavi. In sicer poznamo horizontalne, vertikalne, konglomeratne in kongenerične prevzeme. Vsakemu izmed le-teh sem dodal še konkretne primere. V glavnem in zadnjem delu naloge pa sem opisal motive za prevzeme in združitve bank. Motivi, ki jih avtorji najbolj izpostavljajo so: • X-učinkovitost • Ekonomije povezanosti • Rast in diverzifikacija • Podcenjenost bank • Prevelik, da bi propadel • Tržna moč • Ekonomija obsega • Osebnostni motivi • Davčni motivi Kot pa vemo je razlogov zakaj se podjetja povezujejo veliko in tako se tudi motivi razlikujejo od primera do primera. Vendar kljub temu med najpogostejše motive za prevzeme sodijo povečanje tržnega deleža, doseganje ekonomij obsega in vstop na nove trge. Za zaključek bi lahko dejal, da so po mojem mnenju prevzemi in združitve v večini primerov zelo koristni tako za podjetja kakor tudi zaposlene, seveda kadar sledijo motivom podjetja in ne osebnim željam managerjev.
Keywords: Ključne besede: prevzem, združitev, pripojitev, prijazni in sovražni prevzem, (horizontalni, vertikalni, konglomeratni, kongenerični) prevzemi, oblike prevzemov, motivi za prevzeme.
Published: 18.11.2010; Views: 2267; Downloads: 319
.pdf Full text (446,37 KB)

3.
MANAGEMENTSKI VIDIK PREVZEMA PODJETJA
Melita Marič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Managementski vidik prevzema podjetja sem s pregledom domače in tuje literature raziskovala področje managementikih prevzemov. Za to temo sem se odločila, ker me je zanimal vidik managementa na sam prevzem v podjetju. Tema se mi je zdela aktualna v tem obdobju, kajti mediji velikokrat poročajo o prevzemih podjetja. Namen diplomskega dela je bil predstavitev različnih oblik prevzemov podjetij. V diplomskem delu sem najprej predstavila teoretična izhodišča o prevzemih (strategijo rasti, notranjo in zunanjo rast), zakonsko opredelitev o prevzemih, vrste in oblike prevzemov ter vse do učinkov na delničarje, managerje, zaposlene, upnike in državo. V Sloveniji in svetu poznamo več vrst prevzemov: horizontalni, vertikalni, koncentrični in konglomeratni prevzem. Najbolj pogosto se uporablja horizontalni. Navedla sem motive za prevzem, ki so: finančni motivi, strateški motivi, menedžerske dejavnosti, sinergijski učinki in še drugi. Uspešni prevzemi temeljijo na strateškem pristopu. Prevzemnik mora prispevati k izgradnji konkurenčnih sposobnosti prevzetega podjetja. Pri teoretičnem delu sem opisala še managerske odkupe. Njihovo izvedbo, cilje, motive, financiranje managerskih odkupov in na koncu še vpliv odkupov na podjetje. Kot praktičen primer sem v drugem delu navedla primer prevzema Radenske d.d. s strani Pivovarne Laško d. d.. Na kratko sem predstavila obe podjetji in napisala njuno zgodovino.
Keywords: prevzem, managerski odkup, oblike prevzema, Pivovarna Laško d.d., Radenska d.d., učinki prevzemov.
Published: 10.06.2010; Views: 2477; Downloads: 362
.pdf Full text (447,68 KB)

4.
MANAGERSKI PREVZEM PODJETJA MERKUR, D.D.
Gregor Kutnjak, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Prevzemi podjetij so že postali del slovenskega poslovnega vsakdana. Slovenska podjetja v pripravah na tujo konkurenco vse bolj uporabljajo te aktivnosti za obrambo lastnega tržnega položaja in za vstop na tuje trge. V prihodnosti lahko pričakujemo, da bodo združitve in prevzemi še bolj zaznamovali slovensko poslovno okolje. Poleg tega pa je Slovenija zanimiv trg tudi za tuja podjetja, ki s pomočjo prevzemov želijo vstopiti vanj. V prvem delu diplomskega dela sem na kratko predstavil zgodovino prevzemov, kjer sem zajel pet različnih obdobij prevzemov ter jih na kratko opisal. V drugem delu sem nadaljeval s teoretičnim delom o prevzemih, kjer sem opisal vse pojme, ki so medsebojno povezani ali pa se jih večkrat zamenjuje s pojmom prevzemi. V nadaljevanju sem predstavil različne oblike in vrste prevzemov z opredelitvijo motivov in vzrokov za prevzeme in kot najpogostejši motiv prevzemanja se pojavlja predvsem povečevanje tržnega deleža, doseganje ekonomije obsega in vstop na nove trge. Prevzeme delimo v štiri glavne skupine glede na stopnjo povezanosti v produkcijski verigi in dejavnosti podjetij v povezavi, ki se razlikujejo glede na način združevanja. Poznamo horizontalne, vertikalne, konglomeratne in kongerične prevzeme. V svojo nalogo sem vključil tudi pregled prevzemov po Sloveniji in ugotovil, da so bila uspešno prevzeta le tista podjetja, pri katerih je šlo za prijateljske prevzeme, med katerimi so bili glavni cilji povezovanja povečanje tržnega deleža, nižanje stroškov in priložnost za rast. Dodal sem tudi seznam ponudb za odkup podjetij v letu 2007, saj se je prav tega leta trg zelo dobro odrezal. Prevzemi v Sloveniji se razlikujejo od prevzemov drugod po svetu, zato sem se odločil, da pojasnim nekaj specifičnosti slovenskih prevzemov, kjer imajo managerji bistveno večjo vlogo kot pa drugod po svetu. Prevzemi vplivajo na vse interesne skupine podjetij, ki so vpletene v proces prevzema. V proces prevzema so vključeni delničarji, managerji, zaposleni, lastniki in ne nazadnje tudi potrošniki, družba in država. V tem delu sem predstavil, kakšne učinke imajo prevzemi na posamezne interesne skupine. V tretjem delu sem želel opisati managerske odkupe podjetja oziroma kratko MBO. O MBO govorimo takrat, kadar skupina obstoječih managerjev od delničarjev kupi podjetje, v katerem so zaposleni. Pri odločitvah, ali določeno podjetje kupiti ali ne, se managerji odločajo iz različnih vzrokov. Managerski odkupi imajo kar nekaj prednosti, saj managerji najbolje poznajo potrebe podjetja in so tako najprimernejši kupci, zato sem jih tudi vključil v tem delu. Managerski odkupi imajo globalni pomen. V tujini so povsem vsakdanji pojav, v Sloveniji pa so se začeli šele uveljavljat v zadnjih letih. Eden najpogostejših motivov za managerske odkupe pri nas je izvedba privatizacije. V zadnjem delu sem opisal prevzem podjetje Merkur d. d.. Podjetje sem predstavil, opisal njihove strateške cilje in načrte ter predstavil potek managerskega prevzema. Prevzemi so eden od načinov vplivanja, da se podjetje sooči s spremembami ter se jim prilagaja. Četudi slovenskim podjetjem manjkajo izkušnje, pa prevzemi pripomorejo, da se struktura našega gospodarstva spreminja bistveno hitreje, kot bi se sicer brez njih. Iz vsega zapisanega lahko povzamemo, da prevzemi niso neodvisna spremenljivka, ampak so, vsaj v razvitih tržnih gospodarstvih, pogojeni z makroekonomskimi gibanji.
Keywords: pojem prevzema, združitve, pripojitve, spojitve, prijazni in sovražni prevzemi, oblike prevzemov, motivi prevzema, vrste prevzema, managerski odkup, ciljno podjetje.
Published: 15.10.2009; Views: 5113; Downloads: 1084
.pdf Full text (3,62 MB)

Search done in 0.1 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica