| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 108
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Testiranje funkcionalnih materialov za podjetje prevent&deloza d.o.o.
Viktorija Šega, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Zaradi razvoja panog in tehnologij so se na trgu pojavila oblačila z dobrimi funkcionalnimi lastnostmi, kar se kaže tudi v boljši zaščiti ljudi v ekstremnih pogojih. Vse omenjeno pomeni da se, vzporedno z zavedanjem o potencialnih nevarnostih, razvijajo tudi posamezna podjetja, specializirana za izdelavo zaščitnih oblačil. Diplomsko delo je osredotočeno na testiranje ploskih tekstilij za potrebe podjetja Prevent & Deloza d.o.o., ki že leta uspešno proizvaja zaščitna oblačila. Omenjeno podjetje pri posameznih dobaviteljih nabavlja različne tekstilne substrate, ki jih proizvajalec opremlja z ustreznimi tehničnimi listi. Pri preverjanju posameznih parametrov, ki so sicer zapisani v tehničnem listu proizvajalca pa se pri testiranju v neodvisnih laboratorijih pojavljajo primeri, da se rezultati ne skladajo v celoti z deklariranimi vrednostmi. Vse omenjeno lahko predstavlja velik problem za podjetje, ki se s svojimi oblačili prijavlja na npr. razpis na določeno javno naročilo, saj lahko na osnovi tehničnega lista proizvajalec oblačil sklepa, da je kakovost ustrezna, dejansko pa ta ni. V ta namen so bila opravljena številna testiranja ploskih tekstilih materialov z namenom preveriti izbrane parametre in jih primerjati z deklariranimi vrednostmi. Na osnovi testiranja je za določene primere ugotovljeno znatno odstopanje rezultatov neodvisnih meritev v primerjavi z deklariranimi vrednostmi.
Keywords: zaščitni materiali, oblačila, testiranje, kakovost.
Published: 03.12.2019; Views: 441; Downloads: 23
.pdf Full text (1,88 MB)

2.
Kako zaščititi hrta pred mrazom
Laura Kregar, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo se osredotoča na zaščitna oblačila za pse pasme hrt. Hrti spadajo v skupino psov, ki so najmanj zaščiteni pred mrazom, ker imajo kratko dlako in skoraj nič podkožnega maščevja. Namen diplomskega dela je proučiti, kdaj in kakšno zaščitno oblačilo potrebuje hrt in na osnovi tega predlagati oblike oblačil. Mere, ki so potrebne za izdelavo prototipov, so bile izmerjene na malem angleškem hrtu. Prikazana je konstrukcija in modeliranje ter prototipi izbranih oblačil.
Keywords: hrti, oblačila za hrte, merjenje hrtov, konstruiranje oblačil, izdelava prototipov
Published: 11.07.2019; Views: 747; Downloads: 98
.pdf Full text (3,66 MB)

3.
Vzpostavitev spletne trgovine z oblačili večjih konfekcijskih številk
Tina Potisk, 2018, master's thesis

Abstract: Osrednji cij naloge je preverjanje poslovne ideje vzpostavitve spletne trgovine z oblačili večjih konfekcijskh številk. S tem namenom je v osredju izdelava poslovnega načrta, ki bi zajemal vse pomembne točke za vzpostavitev podjetja. V prvem koraku smo opravili raziskavo trga s pomočjo anketnega vprašalnika na vzorcu 527 anketirancev (95 % žensk) s povprečno starostjo 35,5 let, pri čemer smo večji del vprašalnika namenili anketiracem, ki kupujejo oblačila večjih konfekcijski številk. Na podlagi rezultatov tržne raziskave in poslovnega načrta ugotavljamo, da na slovenskem trgu primanjkuje ponudbe oblačil večjih konfekcijskih številk. Prav tako ugotavljamo, da je spletna trgovina primeren način za prodajo oblačil večjih konfekcijskih številk in da nakup preko spleta omogoča zasebnost, boljše počutje in prilagodljivost kupcu. Rezultati kažejo, da je anketirancem najbolj pomemben širok nabor oziroma velika izbira oblačil. Pomembnost cene in kakovosti pa smo ocenili s podrobno oceno. Poslovni model »dropshipping« se ni pokazal kot najbolj primeren način nabave za našo poslovno idejo. Ključne prednosti podjetja so njegova majhnost, saj lahko hitro sprejemamo poslovne odločitve, se prilagajamo potrebam trga in spreminjamo strategijo glede na povratne informacije kupcev, podjetje že ima obstoječo spletno trgovino, ki uspešno posluje, zato so izkušnje v tem kontekstu pozitivna prednost. Prav tako je prednost v širokem krogu potencialnih strank, saj je žensk, ki nosijo oblačila v velikosti L (42) ali večje, v Sloveniji veliko. Slabosti podjetja so predvsem v nerazpoznavnsti na trgu, veliki konkurenci, možnosti večjega števila reklamacij in drugimi začetniškimi težavami, za katere pa smo poiskali možne rešitve. Ugotavljamo, da ima podjetje oziroma spletna trgovina z oblačili večjih konfekcijskih številk dobro priložnost, da kot manšje podjetje vstopi na trg in se uveljavi kot zaupanja vredna spletna trgovina.Temeljno hipotezo naloge, ki pravi »Poslovna ideja vzpostavitve spletne trgovine z oblačili večjih konfekcijskih številk je primerna za slovenski trg in potencialno uspešna«, lahko potrdimo.
Keywords: poslovni načrt, tržna raziskava, spletna trgovina, oblačila večjih konfekcijskih številk
Published: 22.10.2018; Views: 821; Downloads: 111
.pdf Full text (895,52 KB)

4.
Neuporabna in nezaželena oblačila in možnost njihovega modeliranja v nova
Maksi Stožir, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu se osredotočam na možnosti premodeliranja neuporabnih in nezaželenih oblačil v nova, uporabna, modna in estetsko drugačna oblačila oziroma modne dodatke. V teoretičnemu delu predstavljam problematiko zavrženih oblačil z vidika oblačil, zgodovino predelave oblačil nekoč in danes, upcylcing, konstruiranje in modeliranje temeljnih krojev. V drugi polovici pa se bom posvetila sami temi naslova te diplomske dela.
Keywords: oblačila, reciklaža, modeliranje, moda
Published: 04.10.2018; Views: 526; Downloads: 66
.pdf Full text (4,77 MB)

5.
Modne revije
Iris Galinec, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Diplomski projekt »Modne revije« sestavlja osem poglavij. V prvem poglavju smo zapisali, sčim se bomo ukvarjali v diplomskem projektu. V ostalih poglavjih smo opredelili pomen mode in trženje le-te, predstavili smo modne revije ter njihove vrste. Zatem smo pisali o modnih agencijah, kjer smo se osredotočili tako na tuje kot domače uspešne modne agencije. Nadaljevali smo z vplivi modnih revij na samopodobo žensk in za konec predstavili pomembnost blagovnih znamk, kjer smo se dotaknili tudi razmer na domačem trgu.
Keywords: Modne revije, teden mode, modne agencije, modeli, oblačila, blagovne znamke
Published: 11.05.2018; Views: 706; Downloads: 90
.pdf Full text (1,24 MB)

6.
Raziskava uporabnih vrednosti detajlov na lovskem oblačilu
Urška Čoderl, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V okviru diplomskega dela smo raziskovali področje lovskih oblačil za teren. Podatke smo pridobili z različnih virov. Na podlagi analize ponudbe lovskih oblačil v Avstriji, Italiji in Skandinavskih državah smo se seznanili s pestrostjo oblačil, ki imajo številne funkcionalne dodatke in detajle ter vključene tkanine z lastnostmi, ki pripomorejo k udobju lovcev na terenu. V drugem delu raziskave smo izvedli osebne ankete, na podlagi katerih smo prejeli informacije lovcev, ki delujejo na terenu. Iz ankete je bilo razvidno da so lovci zadovoljni z dosedanjimi oblačili, poudarjajo, da si želijo zaščito pred vremenskimi in mehanskimi vplivi. Glede krojev oblačil si želijo sproščene kroje, ki omogočajo boljše gibanje ter enostavne in funkcionalne detajle. Na podlagi raziskave smo oblikovali dve oblačilni podobi in pripravili skice z opisi ključnih detajlov.
Keywords: lovska oblačila, terensko delo, anketa, udobje, oblikovanje
Published: 07.02.2018; Views: 658; Downloads: 57
.pdf Full text (2,79 MB)

7.
Spletna prodaja oblačil in obutve blagovne znamke adidas
Maja Bohak, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Živimo v svetu nenehnih tehnoloških sprememb, katerim namenjamo vse več pozornosti. Brez računalnikov, telefonov, predvsem pa interneta si več ne znamo predstavljati življenja, saj so pomembni dejavniki, ki jih uporabljamo v našem vsakdanjiku. Z njihovo pomočjo lahko nakupujemo izdelke kar od doma. Spletna prodaja je vse bolj razširjena in zanjo se odloča vse več uporabnikov spleta. V diplomskem projektu smo sprva predstavili svetovni splet ter spletne strani, da smo sploh lahko ugotovili, kako je spletna trgovina nastala. Osredotočili smo se na dejavnike, ki pomembno vplivajo na spletno trgovino ter nato na praktičnem primeru spoznali, kakšne nakupne navade imajo sodelujoči v raziskavi pri nakupovanju oblačil in obutve blagovne znamke Adidas. Spoznali smo, da še vedno prevladuje klasično nakupovanje, vendar kljub temu je spletna prodaja vedno bolj razširjena in zanjo se odloča vse več ljudi. Pri tem pomembno vplivajo ugodnosti, ki jih lahko kupci pridobijo z kupovanjem preko spleta kot na primer brezplačna poštnina. Najpomembneje je, da je kupec z izdelkom zadovoljen, saj se bo v tem primeru ponovno odločil za spletni nakup.
Keywords: splet, prodaja, Adidas, internet, oblačila, obutev
Published: 29.11.2017; Views: 947; Downloads: 153
.pdf Full text (1,16 MB)

8.
Vpliv oblačila na toplotno fiziološko udobje človeka pri različnih obremenitvah in klimatskih pogojih
Jelka Geršak, Dragana Grujić, 2003, original scientific article

Abstract: Udobnost pri nošenju je pomembno merilo pri vrednotenju kakovosti določenega oblačila med uporabo. Oblačilo mora omogočiti določeno toplotno izolacijo, ustrezno stopnjo prepustnosti vlage in dobro ventilacijo, da bi lahko bila zagotovljena optimalna toplotna regulacija človeškega telesa. Rezultat uravnoteženih interakcij v sistemu »človek-klima-oblačilo« se izraža v udobju pri nošenju oblačila. V prispevku je podan vpliv oblačila na toplotno fiziološko udobje človeka pri različnih obremenitvah in različnih klimatskih pogojih na podlagi eksperimentalno določenih toplotno fizioloških veličin, kot so: srednja temperatura kože, srčna frekvenca in količina evaporiranega znoja.
Keywords: tekstilna industrija, oblačila, občutek udobja, termofiziološko udobje, temperatura kože, srčna frekvenca, evaporiran znoj, fiziološki parametri
Published: 01.09.2017; Views: 618; Downloads: 88
.pdf Full text (555,13 KB)
This document has many files! More...

9.
Tekstim - zaščita pred elektromagnetnim sevanjem
Lucija Kobal, Iva Batič, 2002, professional article

Abstract: Elektromagnetna sevanja (EMS) so prisotna povsod v našem okolju in so nevidna za človeško oko. Poleg naravnih izvorov sevanj so v elektromagnetnem spektru prisotna tudi sevanja, katerih izvor je povzročil človek. Elektromagnetni spekter sestavljajo ionizirajoča sevanja, kamor spadajo gama žarki in X-žarki, ter neionizirajoča sevanja, ki nimajo dovolj energije, da bi razbila molekularne vezi. Industrializacija predstavlja glavnino umetnih izvorov elektromagnetnih sevanj (EMS) - elektrika, mikrovalovi in radiofrekvenčna sevanja - se nahajajo v relativno dolgih valovnih dolžinah in nizkih frekvencah elektromagnetnega spektra. Ti izvori nimajo dovolj energije, da bi razbijali kemične vezi. Učinki elektromagnetnih sevanj na človeško telo niso odvisni samo od stopnje sevanja ampak tudi od frekvence in energije. Če so sevanja dovolj močna, lahko inducirajo tok znotraj človeškega telesa in povzročijo vrsto efektov, kot so segrevanje in elektro šok, odvisno od amplitude in vrste frekvence. TEKSTINA d.d iz Ajdovščine je razvila novo blagovno znamko Tekstim, ki učinkovito ščiti pred EMS. Tekstim tkanine in preje bombažnega tipa imajo vgrajena nerjaveča kovinska vlakna, ki uspešno ščitijo pred škodljivimi EMS. Preje in tkanine Tekstim so namenjene izdelovanju lahkih zaščitnih oblačil, dnevnih oblek, spodnjega perila, dekorativnih tkanin in drugih zaščitnih izdelkov. Tekstim je bil testiran na Inštitutu za varovanje zdravja Republike Slovenije. Rezultati testov dokazujejo, da Tekstim zadrži nad 80 % vpadnega signala EMS v frekvenčnem območju 10-1000 MHz.
Keywords: elektromagnetna sevanja (EMS), zaščita, tkanine z zaščitnimi lastnostmi, Tekstim, kovinska vlakna, zaščitna oblačila, učinkovitost zaščite pred elektromagnetnim sevanjem
Published: 01.09.2017; Views: 1873; Downloads: 114
.pdf Full text (342,39 KB)
This document has many files! More...

10.
Tehnologija 3-D tiskanja oblačil v modnem oblikovanju
Tadeja Penko, 2017, professional article

Abstract: Področje modnega oblikovanja se je iz številnih razlogov dolgo upiralo vplivom tehnologije 3-D tiskanja. Izziv so velikost oblačil, potreba po fleksibilnosti in udobnosti, neusklajenost primernih materialov, kakor tudi velik modni trg, ki še vedno zaposluje velikansko število proizvodnih delavcev. 3-D tiskana oblačila so še vedno tiskana ekskluzivno in samo v kontekstu visoke mode. Vsebina članka zajema pregled uporabe tehnologije 3-D tiskanja v modnem oblikovanju. V uvodnem delu so predstavljeni začetki tehnologije 3-D tiskanja, postopek 3-D tiskanja in filtracija tehnologije na področju modnega oblikovanja. Uvodu sledi poglavje Razvoj 3-D tiskanih oblačil, kjer so kronološko predstavljena 3-D tiskana oblačila in njihovi oblikovalci. Poglavje se začne s predstavitvijo pionirjev na področju 3-D tiskanih tekstilnih oblik, Janne Kyttänen in Jiri Evenhuis, poleg njiju pa so predstavljeni tudi drugi modni oblikovalci, ki so v zadnjih letih vplivali na popularnost in razvoj tehnologije 3-D tiskanja v oblikovanju tekstilnih form in oblačil. Poleg predstavljenih oblikovalcev in njihovih 3-D tiskanih oblačil so na kratko predstavljene tudi tehnologije in materiali, iz katerih so oblačila nastala. Pregledu dosežkov 3-D tiskanja v modnem oblikovanju sledita predstavitev prednosti in slabosti uporabe tehnologije na področju modnega oblikovanja in sklep.
Keywords: modno oblikovanje, 3-D tiskanje, 4-D tiskanje, oblačila, tehnološke inovacije
Published: 31.08.2017; Views: 819; Downloads: 125
.pdf Full text (404,56 KB)
This document has many files! More...

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica