1. Preoblikovanje študijskega dela (študijskih in obštudijskih nalog) na vzorcu študentov: opredelitev konstrukta in razvoj vprašalnika : opredelitev konstrukta in razvoj vprašalnikaValentina Čufar, 2022, master's thesis Abstract: Preoblikovanje dela je vse pomembnejša proaktivna strategija, ki zaposlenim pomaga prilagoditi delo lastnim potrebam. Po drugi strani pa je na študentski populaciji slednje še precej neraziskano področje. Namen raziskave je proučiti preoblikovanje študija in razviti vprašalnik, ki nam bo omogočal merjenje konstrukta. Slednje smo preverjali preko dveh ločenih raziskav – kvalitativne in kvantitativne raziskave. V prvi kvalitativni raziskavi je sodelovalo 15 študentov, s katerimi smo izvedli polstrukturirane intervjuje in preko tega skušali pridobiti uvid v njihovo doživljanje študija in boljše razumevanje preoblikovanja študija med študenti. Na podlagi ugotovitev prve raziskave smo razvili vprašalnik. Pri razvoju vprašalnika smo se naslanjali tudi na dosedanje vprašalnike razvite za delovno populacijo. Druga, kvantitativna raziskava pa je služila preliminarni validaciji vprašalnika. Izvedena je bila na 136 študentih slovenskih univerz. V drugi raziskavi smo prav tako preverjali povezanost preoblikovanja študija z drugimi konstrukti, ki so se izkazali kot pomembni pri preoblikovanju dela. Vključili smo zadovoljstvo s študijem, zavzetost, izgorelost, proaktivno osebnost in karierno prilagodljivost. Rezultati večinoma kažejo na statistično pomembne povezanosti, v skladu s pričakovanji. Najslabše povezanosti so se pojavile z zadovoljstvom s študijem. Na podlagi ugotovitev lahko preoblikovanje študija definiramo kot samoiniciativne akcije, ki jih študentje uvedejo v okviru študijskih ali obštudijskih dejavnosti, z namenom, da bi razvili svoje veščine, izboljšali svoje karierne priložnosti in študij prilagodili sebi in svojim željam. Podobno kot zaposleni preoblikujejo svoje delo, tudi študentje študij preoblikujejo preko treh dimenzij: preoblikovanje nalog, preoblikovanje odnosov in kognitivno preoblikovanje. Kvantitativna raziskava je spoznanja potrdila in nadgradila. Ugotovitve kažejo, da je pri preoblikovanju študijskih nalog posebej pomembno preoblikovanje študija z dodajanjem nalog, pri preoblikovanju odnosov pa predvsem preoblikovanje odnosov s sošolci in ostalimi. Pričujoča raziskava je temeljnega pomena za nadaljnjo raziskovanje preoblikovanja študija, tako kvalitativno kot tudi kvantitativno. Keywords: preoblikovanje študija, študentje, proaktivnost, obštudijske dejavnosti, študijske naloge, kariera Published in DKUM: 05.04.2022; Views: 789; Downloads: 81 Full text (2,81 MB) |
2. UPORABA IGRALNIH MEHANIK V ŠTUDENTSKIH ORGANIZACIJAH FAKULTETETilen Markun, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: V diplomski nalogi raziskujemo pojav igrifikacije v skupnostih študentov na Fakulteti za organizacijske vede Univerze v Mariboru. Teoretičen del naloge obsega osnovno znanje, ki je potrebno za razumevanje uporabe te tehnike. Najprej definiramo igro in z njo povezane koncepte, nato segmentiramo igrifikacijo na elemente mehanike in dinamike iger. V nadaljevanju predstavimo vse entitete študentskega predstavništva, ki delujejo v okviru fakultete.
V praktičnem delu raziskujemo pogostost srečevanja z elementi igrifikacije pri posameznih skupnostih, preverjamo vpliv igrifikacije na motivacijo študentskih predstavnikov in domnevamo povezanost med igro in pomembnostjo elementov igrifikacije.
Ugotavljamo, da so predstavniki posameznih organizacij z izjemo Študentske organizacije Fakultete za organizacijske vede in društva AIESEC v povprečju slabo seznanjeni z elementi mehanike iger. Raziskava nam kaže tudi, da študente bolj motivirajo tisti elementi, ki so povezani z odnosi v organizacijah (individualne pohvale in sodelovanje). Razloge za vključevanje v obštudijske dejavnosti gre iskati predvsem v osvajanju novih znanj in kompetenc, mreženju in pridobitvi novih izkušenj. Na drugi strani študente ne motivirajo tekmovalnost med predstavniki in kazni, naključne nagrade ter lestvice uspešnosti. Zadnji del raziskave kaže, da ni močne povezave med pogostostjo ukvarjanja z igrami in percepcijo posameznih elementov igrifikacije.
Zaključimo lahko, da je v sisteme študentskih organizacij na Fakulteti za organizacijske vede smiselno vpeljati igrificirane sisteme. Predvsem moramo paziti, da pri uvedbi upoštevamo tiste elemente, ki se študentom zdijo pomembne in se osredotočimo na njih. Keywords: igralne mehanike, motivacija, študentske organizacije, projekti, obštudijske dejavnosti Published in DKUM: 05.10.2016; Views: 1126; Downloads: 90 Full text (1,42 MB) |
3. ODNOS ŠTUDENTOV DO SPREMLJAJOČIH DEJAVNOSTI FAKULTETE ZA ORGANIZACIJSKE VEDEKatarina Doberšek, 2015, bachelor thesis/paper Abstract: Študentom za uspešno karierno rast in zaposlitev ne zadošča več le znanje, ki ga pridobijo v okviru nekega študijskega programa. Hitre spremembe v družbi, gospodarstvu in globalizacija narekujejo potrebe po nadgrajevanju znanja, metod dela in dodatnem izobraževanju. Fakulteta za organizacijske vede (v nadaljevanju FOV), skladno z njeno temeljno vizijo povezovanja znanja in prakse, študentom nudi različne dejavnosti in aktivnosti, ki lahko študentu po zaključku izbranega študijskega programa pomagajo doseči kvalitete dobrega diplomanta. Z diplomskim delom smo želeli raziskati, kakšen nabor dejavnosti bi ustrezno uresničeval potrebe in želje študentov. Keywords: karierna rast, karierni center, obštudijske dejavnosti Published in DKUM: 27.01.2016; Views: 1407; Downloads: 175 Full text (1,17 MB) |
4. DOBROBIT VKLJUČENOSTI ŠTUDENTOV UM FOV V DRUŠTVO AIESECMatej Pešec, 2011, undergraduate thesis Abstract: Izobrazba je dejavnik, ki vpliva na dosego zastavljenih življenjskih ciljev posameznika. Svojo ambicioznost lahko pokažemo že med študijem, saj nam fakultete nudijo veliko možnosti za udejstvovanje v različnih obštudijskih dejavnostih. Organizacije, ki med drugim vključujejo tudi mednarodno izmenjavo študentov si zaradi vse večjega obsega zaslužijo prav posebno mesto v sistemu izobraževanja. Tovrstne organizacije so zelo koristne ne le za posameznika, pač pa tudi iz vidika širše skupnosti. Vse hitrejši razvoj in spremembe vplivajo tudi na znanje, ki hitro zastareva, zato je nenehno izobraževanje nujno potrebno. Takšno neformalno izobraževanje nam lahko pomaga pri razvijanju osebnih potencialov, od posameznika pa je odvisno, v kolikšni meri te možnosti izkoristi. Predpostavljamo, da so zato študentje, ki so člani društev, kot je na primer AIESEC, najverjetneje v prednosti pred ostalimi študenti, ki svojih potencialov med študijem ne razvijajo.
Ali je temu res tako, smo se želeli prepričati v pričujočem diplomskem delu. Za tako temo smo se odločili, zaradi poznavanja društva ter zaupanja organizaciji AIESEC.
V teoretičnem delu smo predstavili vidike mednarodne izmenjave študentov, Fakulteto za organizacijske vede in društva, ki so prisotna ter aktivna na fakulteti. Rdeča nit diplomskega dela predstavlja predstavitev terciarnega izobraževanja v Sloveniji in pogoje, ki v notranjem in zunanjem okolju fakultete spremljajo študentje.
V empiričnem delu pa smo s pomočjo ankete opravili raziskavo, ki je zajemala manjši vzorec študentov Fakultete za organizacijske vede Kranj. Namen raziskave je bil ugotoviti poznavanje delovanja mednarodne študentske organizacije AIESEC in posreden vpliv aktivne vključenosti na znanje ter prednosti pred drugimi študenti. Keywords: Obštudijske dejavnosti, mednarodna študentska organizacija AIESEC, neformalno izobraževanje. Published in DKUM: 10.11.2011; Views: 1810; Downloads: 84 Full text (940,88 KB) |