| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 32
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
2.
Outsourcing oziroma zunanje izvajanje dejavnosti za področje delovanja občinskih redarstev
Miha Dvojmoč, 2007, published scientific conference contribution

Keywords: outsourcing, občinsko redarstvo, zasebno varovanje
Published in DKUM: 30.05.2024; Views: 106; Downloads: 4
.pdf Full text (709,83 KB)

3.
Primerjava pooblastil in prisilnih sredstev vojaške policije, pravosodne policije in občinskega redarstva : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Dominika Jeromel, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Vojaška policija, pravosodna policija in občinsko redarstvo spadajo med represivne organe. Za uspešno opravljanje nalog imajo vojaška policija, pravosodna policija in občinsko redarstvo določena pooblastila, v sklopu katerih imajo pravico do uporabe prisilnih sredstev. Prisilna sredstva morajo uporabiti v skladu z načeli, saj posežejo v temeljne človekove pravice in svoboščine. Uporabiti morajo najmilejše prisilno sredstvo, kadar je to mogoče, prenehajo ga uporabljati takoj, ko prenehajo veljati razlogi za uporabo. Če je le mogoče, pred vsako uporabo prisilnega sredstva osebo opozorijo. V diplomski nalogi so predstavljena pooblastila in prisilna sredstva, ki jih lahko predstavljeni organi uporabljajo pri izvajanju nalog. Opisan je tudi potek, kako se predstavljeni organi usposabljajo za pridobitev poklica in pooblastil ter prisilnih sredstev. Vsak organ mora na vsake toliko let svoje zanje obnavljati in se izpopolnjevati. Pooblastila se lahko uporabljajo v primerih, ki jih določa zakon, in samo na način, ki ga določata zakon in ustrezen podzakonski akt. Vsako pooblastilo posega v določeno človekovo pravico ali svoboščino (Žaberl, 2009). Analizirali smo zakonodajo in drugo literaturo ter ugotovili, da imata pravosodna policija in vojaška policija enaka prisilna sredstva, medtem ko jih ima občinsko redarstvo bistveno manj, saj več oziroma hujših prisilnih sredstev ne potrebuje za nemoteno opravljanje svojega dela. Vsi organi morajo pri uporabi prisilnih sredstev upoštevati načela za uporabo prisilnih sredstev, da ne pride do nezakonite – napačne uporabe prisilnih sredstev. Na koncu smo ugotovili, da imajo vsi trije organi ravno dovolj pooblastil za uporabo prisilnih sredstev.
Keywords: represivni organi, izvajanje nalog, pravosodna policija, občinsko redarstvo, prisilna sredstva, diplomske naloge
Published in DKUM: 25.01.2023; Views: 725; Downloads: 119
.pdf Full text (716,75 KB)

4.
Primerjava zaupanja v delo policije in občinskega redarstva prebivalcev Mestne občine Kranj : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Maša Šefer Janc, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Tematika zaključnega dela se nanaša na zaupanje prebivalcev Mestne občine Kranj v delo policije in občinskega redarstva. Zaupanje v delo policije lahko ljudje izrazijo v javnomnenjski raziskavi »Ocene in stališča prebivalcev Slovenije o delu policije«. Anketni vprašalnik in poročilo pripravlja Ministrstvo za notranje zadeve, tovrstna raziskava pa se izvaja od leta 2016. Zadnji rezultati so bili objavljeni leta 2021 in glede na pretekle kažejo upad zaupanja ljudi v delo policije. V preteklih treh letih so bili sprejeti nekateri ukrepi za zajezitev virusa covid-19 (policijska ura, nošenje mask, prepoved gibanja med občinami, PCT pogoj). Med prebivalstvom je to povzročilo nestrinjanje, ki je bilo izraženo tudi na številnih protestih. Večino sprejetih ukrepov je izvajala policija in si zaradi mnenja nekaterih, da preveč posegajo v osebno svobodo, pridobila ogromno nezaupanja, kar je najverjetneje vplivalo na rezultate v povezavi z zaupanjem v njihovo delo. Nekatere izmed sprejetih ukrepov so poostreno nadzirali tudi občinski redarji. Redarstvo je v zadnjih letih pridobilo nekoliko več pooblastil, zato jih včasih neuradno poimenujemo tudi občinska policija. Glede na to, da se sistematične javnomnenjske raziskave o zaupanju javnosti v delo občinskega redarstva zaenkrat še ne izvajajo, njihovo delo pa postaja čedalje bolj podobno policijskemu, smo v zaključnem delu raziskali to področje. Po analizi podatkov smo ugotovili, da obstaja razlika v zaupanju v delo policije in redarstva s strani prebivalcev MOK, da prebivalci ne menijo, da je sodelovanje med policijo in redarstvom ključno pri zagotavljanju reda in miru ter varnosti, da obstaja povezanost med kaznovanostjo prebivalcev MOK s strani policije in s strani redarstva v obdobju zadnjih 5 let ter da obstaja povezanost med mnenjem prebivalcev MOK o ustreznosti pooblastil redarstva in ustreznosti pooblastil policije.
Keywords: občinsko redarstvo, diplomske naloge
Published in DKUM: 11.10.2022; Views: 541; Downloads: 78
.pdf Full text (1,87 MB)

5.
Delo redarjev in ozaveščenost prebivalcev Bohinja s storitvami občinskega redarstva : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnost
Anja Lužnik, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo se osredotoča na nacionalno-varnostni subjekt, ki v tem primeru predstavlja poklic redarstva. Vsako redarstvo posebej pa je označeno kot občinsko, medobčinsko ali mestno redarstvo, glede na velikost in lastnosti, ki jih ima. Osredotočili se bomo na medobčinsko redarstvo Bled, Bohinj in Železniki, oziroma natančneje, delovanje le-tega na območju Bohinja in ozaveščenost tamkajšnjih prebivalcev o pooblastilih, ki jih ti posedujejo na splošno in v okoliščinah, ki so bile, in so v določeni meri, aktualne še danes. S tem se želimo navezati na različne okoliščine, kot je stanje zaradi covid-19 in posledic, ki jih omenjeni virus prinaša. Glede na okoliščine, so raziskave razdeljene na obdobja z namenom, da ugotovimo, kaj je glavni problem na tem območju, kateri so tisti prekrški, ki so najbolj pogosti izven sezone, v sezoni ter po razglašeni epidemiji. Porast turizma v zadnjih nekaj letih je doprinesel k tem, da so bila parkirišča polno zasedena, na cestah pa so bile gneče in kolone že nekaj kilometrov pred Bohinjskim jezerom , ki je glavna atrakcija tega turističnega kraja. Zaradi hitrega razvoja in napredovanja turizma, se mora poklic redarstva hitro prilagajati in temu primerno se mora spreminjati spekter nalog ter pooblastil, postopki oziroma vse, kar je potrebno za učinkovito opravljanje dela. Hitri razvoj in spremembe, na vseh področjih, pa niso edini faktor, zaradi katerega so potrebne spremembe oziroma prilagoditve na področju pooblastil in nalog redarstva. V zadnjem času je veliko spremembo v vsakodnevnem življenju vsakega posameznika vplivala epidemija, ki je bila razglašena, zaradi hitre širitve covida-19. Trgovci, policisti, zdravniki in medicinsko osebje, redarji in še veliko drugih, je bilo posledično zelo izpostavljenih, vendar se zaradi svoje poklicne dolžnosti niso mogli umakniti, ampak so se morali prilagoditi. Določeni postopki so se dodali ali spremenili in uvedena je bila določena dodatna oprema. Poleg njih pa so se na takšne razmere morali navaditi in se jim prilagoditi tudi prebivalci Občine Bohinj. Eden od ciljev diplomskega dela je bil tudi ugotoviti, v kolikšni meri jim je to uspelo in koliko težav so imeli tako oni, kot tudi redarji pri opravljanjem svojega dela. Rezultati kažejo na dobro korelacijo med njimi in uspešno zagotavljanje varnosti in reda z ene strani ter upoštevanje in spoštovanje navodil z druge.
Keywords: diplomske naloge, občinsko redarstvo, prebivalci Občine Bohinj, pooblastila, ozaveščenost
Published in DKUM: 22.12.2020; Views: 965; Downloads: 90
.pdf Full text (2,20 MB)

6.
Občinska redarstva v Sloveniji - analiza dosedanjega razvoja in pogled v prihodnost
Miha Dvojmoč, 2017, review article

Abstract: Namen prispevka: Varnost je pomemben dejavnik za zadovoljstvo prebivalcev lokalne skupnosti. Za zagotavljanje varnosti je pomembno sodelovanje različnih akterjev, še posebej policije in občinskega redarstva. Namen prispevka je predstaviti organe za zagotavljanje varnosti na lokalni ravni, kot sta občinsko redarstvo in občinska inšpekcija, predstaviti zakonsko ureditev ter analizirati njihov razvoj. Metode: Z analizo vsebine pisnih virov smo pregledali strokovno literaturo in zakonodajo ter naredili primerjalno analizo zakonov. Uporabili smo deskriptivno metodo in metodo klasifikacije, ki sta nam pomagali pri analiziranju in predstavitvi lokalnih organov za zagotavljanje varnosti ter umestitvi na slovensko področje. Ugotovitve: Sodelovanje med policisti in občinskimi redarji se v nekaterih primerih ni razvilo v tej meri, da bi ustrezalo partnerstvu. Redarstvo je občinski prekrškovni organ, katerega delovno področje določajo zakoni in predpisi. Občinsko redarstvo se je začelo razvijati leta 1998 s sprejetjem Zakona o varnosti cestnega prometa (ZVCP, 1998). Od takrat so se pristojnosti in pooblastila samo še razvijala in nadgrajevala. V slovenskem prostoru je to dokaj mlada dejavnost, saj se je razvoj občinskih redarstev pojavil šele leta 2006 s sprejetjem Zakona o občinskem redarstvu (ZORed, 2006). Izkušnje iz prakse kažejo, da je bistvo občinskih redarjev opozarjanje, izvajanje nekaterih ukrepov v prometu in mandatno kaznovanje storilcev prekrškov. Izvirnost/pomembnost prispevka: Prispevek predstavlja pregled razvoja lokalnih organov za zagotavljanje varnosti v Republiki Sloveniji.
Keywords: občinsko redarstvo, redarji, lokalna samouprava, Slovenija
Published in DKUM: 14.04.2020; Views: 1358; Downloads: 108
.pdf Full text (376,77 KB)
This document has many files! More...

7.
Primerjava pooblastil policistov, občinskih redarjev in cestninskih nadzornikov : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Borut Jagodič, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Varnost je pomembna dobrina in je v hierarhiji potreb po Maslowu uvrščena na drugo mesto, takoj za fiziološkimi potrebami človeka. V današnji družbi je varnost zelo ogrožena, zato ji je potrebno posvečati še toliko več pozornosti. V naši državi za varnost skrbi kar nekaj različnih organov. V teoretičnem delu diplomske naloge smo se osredotočili na službo policije, občinskega redarstva in cestninskega nadzora. Predstavili smo vlogo in razvoj posameznih organov skozi zgodovinska obdobja, položajne oznake in uniformo, ki je z zakonom enotno predpisana za zaposlene v določenem organu. Prav tako smo predstavili tudi naloge in delovna področja posameznega organa. Podrobneje smo pregledali, opisali, razložili, analizirali in primerjali različna pooblastila, ki jih pri opravljanju svojih nalog lahko uporabljajo vse tri zgoraj omenjene službe. Ugotovili smo, da imajo policisti največ pooblastil, ki jih morajo upoštevati pri svojem delu, medtem ko imajo cestninski nadzorniki takšnih pooblastil najmanj. Prav tako smo ugotovili, da so si določena pooblastila pri vseh treh organih podobna.
Keywords: policija, policijsko delo, občinsko redarstvo, redarji, cestninski nadzorniki, pooblastila, primerjava, diplomske naloge
Published in DKUM: 18.05.2017; Views: 1419; Downloads: 161
.pdf Full text (657,96 KB)

8.
Zagotavljanje varnosti v lokalnem okolju : primer občine Oplotnica
Gašper Pečar, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V zadnjem desetletju je prišlo v Sloveniji do korenitih družbenih sprememb: gospodarske krize s številnimi negativnimi posledicami, nazadovanja v gospodarstvu, naraščanjem brezposelnosti ter revščine, v zadnjem času iščemo rešitve tudi za migracijske tokove. Vse negativne posledice povečujejo možnosti za kriminaliteto na nekaterih področjih preprečevanja in zatiranja kriminalitete, zato zahtevajo učinkovite ukrepe zagotavljanja varnosti. V diplomski nalogi nas je zanimalo, kako se zagotavlja varnost v lokalnem okolju. Naloga je razdeljena na dva dela. V teoretičnem delu smo opredelili lokalno skupnost, pojasnili organizacijo Slovenske policije, predstavili občino Oplotnica, povzeli rezultate predhodnih raziskav s področja zagotavljanja varnosti v lokalnih skupnostih, osvetlili pomen delovanja policije v lokalni skupnosti, predstavili pomen drugih organov (varnostnega sosveta, občinskih redarjev idr.), povzeli varnostni načrt Občine Oplotnica, predstavili trende varnostnih pojavov v obdobju 20132015 in predstavili vlogo lokalne policije, opredeljeno v Resoluciji o preprečevanju in zatiranju kriminalitete. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika ugotavljali, kako varno se počutijo občani, kakšna so njihova pričakovanja od varnostnih organov, subjektov in institucij, kakšno mnenje imajo o policiji idr. Uporabne informacije smo preko razgovora pridobili tudi od vodje policijskega okoliša. Čeprav so navedeni družbeni premiki državnega in celo mednarodnega pomena, je kakovostno zagotavljanje varnosti na lokalni ravni pomembno in smiselno zaradi nešteto možnosti sodelovanja med prebivalci in varnostnimi organi, možnosti neformalnega opazovanja, nadzora in hitrega odziva, tesnejše vpetosti policije ter drugih organov v življenja občanov ter s tem hitrejšega pretoka informacij ter ukrepanja. Predhodne raziskave in tudi naša potrjujejo, da je zagotavljanje varnosti zelo učinkovito tudi na področju preprečevanja kriminalitete.
Keywords: varnost, zagotavljanje varnosti, lokalna skupnost, občine, program varnosti, preprečevanje kriminalitete, policijsko delo v skupnosti, občinsko redarstvo, varnostni sosveti, diplomske naloge
Published in DKUM: 11.01.2017; Views: 1822; Downloads: 200
.pdf Full text (1,32 MB)

9.
Medobčinsko redarstvo občin Mežiške doline : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Informacijska varnost
Grega Ferlin, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Občinsko redarstvo se v zadnjih letih vse bolj razvija. Občinski redarji dobivajo vedno več pristojnosti in bodo počasi postali že skoraj kot policisti. Redarstvo se je skozi čas močno razvijalo in se pojavljalo v različnih oblikah. Nočni stražar, stražnik, sodni sluga so le nekateri nazivi, ki so jih redarji imeli v preteklosti. Danes poznamo občinske redarje kot osebe, ki nadzorujejo javni red in mir v posameznih občinah. Ena izmed osnovnih nalog občinskega redarja je opozarjanje na nepravilnosti v cestnem prometu. Sledijo si še vse ostale naloge, ki sodijo v okvir dela občinskih redarjev in jih bomo opisali v nadaljevanju. Občinski redar ima, tako kot policist, pooblastila, urejena po vrstnem redu od najblažjega do najstrožjega. Med najmilejša pooblastila štejemo opozorilo, ustno odredbo ter ugotavljanje istovetnosti. Občinski redar lahko poseže tudi po strožjih pooblastilih, ki si sledijo po sledečem vrstnem redu: sredstva za vklepanje in vezanje, uporaba plinskega razpršilca, uporaba fizične sile. Doslej poznamo zelo malo primerov, kjer bi prišlo do konfliktov oz. fizičnega obračunavanja med občani in občinskimi redarji. Leta 2006 je bil sprejet Zakon o občinskem redarstvu, ki ureja vse podrobnosti, ki jih morajo občinski redarji upoštevati in spoštovati. V diplomskem delu smo se osredotočili na delo medobčinskega redarja v Mežiški dolini. V našem primeru deluje na območju celotne Mežiške doline, ki šteje okoli 25.000 prebivalcev, en medobčinski redar. Sedež medobčinskega redarstva je v občini Ravne na Koroškem, kjer delujeta dve osebi, in sicer vodja medobčinskega redarstva in redar sam. Za konec smo v diplomskem delu »potegnili črto« in primerjali število prekrškov v posameznih občinah ter te podatke nekoliko analizirali in jih tudi opisali. Občinski redar je kot pooblaščena uradna oseba v zadnjem času vse bolj priljubljen, kajti ljudje so spoznali, da ni zgolj »pobiralec denarja«, ki piše položnice, ampak je tudi razumljiva oseba, ki želi zagotoviti varnost slehernega občana.
Keywords: redarstvo, občinsko redarstvo, medobčinsko redarstvo, naloge, pooblastila, javni red in mir, diplomske naloge
Published in DKUM: 20.12.2016; Views: 1527; Downloads: 149
.pdf Full text (1,17 MB)

10.
Javno mnenje prebivalcev Mestne občine Maribor o institucijah pluralne policijske dejavnosti : diplomsko delo univerzitetnega študija Varstvoslovje
Matjaž Krček, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Vsak dan smo v stiku z inštitucijami pluralne policijske dejavnosti, večinoma se niti ne zavedamo da smo v stiku. Ko se sprehajamo po mestu smo pod nadzorom kamer, ki jih upravljajo zasebna varnostna podjetja, ko gremo na cesto smo pod nadzorom policije, ko kupimo kakršnokoli tujo dobrino je ta moral iti skozi roke carine, ipd. Vse te inštitucije pluralne policijske dejavnosti delajo po programu nacionalne varnosti in skrbijo za državljane Republike Slovenije. Vsaka deluje na svojem področju, ena področja se sicer med seboj prekrivajo med inštitucijami, v teh primerih je tudi urejeno kako sodelujejo inštitucije med seboj. Večina inštitucij policijske dejavnosti je državnih, obstajata pa tudi dve zasebni, za katere se vsak posameznik odloči če jih bo uporabil ali ne. Zasebni inštituciji policijske dejavnosti sta zasebno-varnostna podjetja in detektivi, obe inštituciji ponujata usluge v zameno za plačilo teh uslug. V mestni občini Maribor delujejo vse inštitucije pluralne policijske dejavnosti in imajo tudi svoje uprave, sedeže podjetij, poslovne enote, ipd.. Maribor kot drugo največje slovensko mesto ima približno 100,000 prebivalcev. Maribor je strateško zelo pomembno mesto, zaradi tranzita, ki pa slabo izkorišča v sebi prid. Bližina Hrvaške in Avstrijske meje pomeni, da mora biti policijska in carinska uprava številčna za nadzor prometa in tovornega prometa. Mestna občina Maribor ima tudi svoje redarstvo, ki opravlja svoje naloge, čeprav ne uživa podpore prebivalstva, kar se tudi lahko reče za ostale inštitucije pluralne policijske dejavnosti. Večina prebivalcev Maribora ima negativne izkušnje z njimi, sploh med nogometnimi tekmami in protesti, si je predvsem policija pridobila negativno podobo. Mnogi prebivalci Maribora so tudi mišljenja, da ne potrebujemo toliko različnih inštitucij policijske dejavnosti in da so pod vplivom korupcije in da ščitijo koruptivne državnike.
Keywords: policija, policijska dejavnost, občinsko redarstvo, vojska, pluralna policijska dejavnost, Maribor, varnost, zagotavljanje varnosti, diplomske naloge
Published in DKUM: 07.12.2016; Views: 1797; Downloads: 99
.pdf Full text (825,05 KB)

Search done in 0.27 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica