| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 25
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Simulacija kardio-pulmonalnega oživljanja bolnika z okužbo s COVID-19
Aljaž Groboljšek, 2021, master's thesis

Abstract: Uvod: Pandemija bolezni COVID-19 je spremenila obravnavo vitalno ogroženih bolnikov v zunajbolnišničnem okolju. Za uspešno preprečevanje širjenja okužb je, poleg pravilne uporabe osebne varovalne opreme, bistvenega pomena tudi ustrezno strokovno izpopolnjevanje zdravstvenih delavcev. Simulacije so ena izmed sodobnejših izobraževalnih metod, nadvse primernih za izboljšanje ukrepanja pri visoko tveganih ali stresnih intervencijah. Metode: S pomočjo literature smo predstavili informacije o vplivu virusa SARS-CoV-2 na oživljanje bolnikov, uporabo osebne varovalne opreme in prednosti izobraževanj s pomočjo simulacij. V empiričnem delu raziskave pa smo s pomočjo simulacij raziskovali vpliv uporabe osebne varovalne opreme na oživljanje bolnika z okužbo s COVID-19. Rezultati: Ugotovili smo, da nameščanje osebne varovalne opreme podaljšuje odzivni čas. Čeprav je delo v tej opremi fizično napornejše, pa njena uporaba nima bistvenega vpliva na poslabšanje obravnave bolnika, pretirano pa tudi ne otežuje komunikacije med člani ekipe. Razprava in sklep: Uporaba osebne varovalne opreme ima določen vpliv na oživljanje. Simulacije dajejo dodatno vrednost izobraževanjem. Smotrno bi jih bilo vključiti v skupno in kontinuirano strokovno izpopolnjevanje članov vseh enot, ki sodelujejo pri izvajanju nujne medicinske pomoči.
Keywords: COVID-19, simulacija, nujna medicinska pomoč, oživljanje
Published in DKUM: 03.11.2021; Views: 389; Downloads: 56
.pdf Full text (3,15 MB)

2.
Analiza zadovoljstva članov reanimacijskega tima z njihovim timskim delom, ter vodenjem med kardiopulmonalnim oživljanjem
Sandi Žumer, 2021, master's thesis

Abstract: Uvod: Kardiopulmonalno oživljanje zahteva brezhibno sodelovanje med člani reanimacijskega tima in njihovim vodjo. Kakovost oživljanja je odvisna od učinkovitega usklajevanja tima, ki ga izboljša učinkovito vodenje. V magistrskem delu smo ugotavljali, kako so člani reanimacijskih timov zadovoljni s svojim timskim delom in vodenjem med kardiopulmonalnim oživljanjem po urgentnih centrih v Sloveniji. Metode: V magistrskem delu smo uporabili kvantitativno metodo dela. Instrument raziskovanja je bil anketni vprašalnik, nanj je odgovorilo 188 anketiranih. Statistično obdelavo hipotez smo opravili s statističnim programom IBM SPSS, V25.0. Rezultati: Anketirani so izrazili veliko željo po dodatnem usposabljanju za vodenje kardiopulmonalnega oživljanja, kljub temu da so člani tima v večini zadovoljni z vodjo tima. Člani tima so pokazali veliko željo po »timskem pogovoru« po končani reanimaciji, po mnenju anketiranih se ti izvedejo v 50 % primerov oživljanj. Ugotovili smo, da glede na vrsto specializacije vodje tima obstajajo statistično pomembne razlike med člani v oceni zadovoljstva delovanja reanimacijskega tima (p
Keywords: Reanimacijski tim, bolnišnični srčni zastoj, kardiopulmonalno oživljanje, timsko delo, netehnične veščine.
Published in DKUM: 24.05.2021; Views: 379; Downloads: 139
.pdf Full text (1,23 MB)

3.
Kardiopulmonalno oživljanje podprto z navodili dispečerja po telefonu
Tomaž Ozim, 2021, master's thesis

Abstract: Ob nenadnem srčnem zastoju veliko ljudi ne ve, kako pristopiti in ukrepati ob nastali situaciji, zato imajo pomembno vlogo pri obravnavi takšnih klicev zdravstveni dispečerji. Kadar dispečer v klicu v sili prepozna srčni zastoj in skuša zagotoviti navodila za oživljanje, lahko nekateri nepredvidljivi dejavniki delujejo kot ovire. Namen sistematičenega pregleda literature je bil ugotoviti ovire ob kardiopulmonalnem oživljanju podprtem z navodili dispečerja po telefonu. Za sistematičen pregled literature smo uporabili zbirke podatkov PubMed, CINAHL, ScienceDirect, Wiley Online Library, Web of Science in SAGE. Iskanje je potekalo s pomočjo ključnih besed: cardiac arrest, dispatcher assisted, bystander, cardiopulmonary resuscitation, telephone CPR ter z uporabo njihovih sopomenk in Boolova operatorja (AND/OR). V analizo smo vključili vse vire, objavljene do leta 2020 v angleškem jeziku. Iz iskalnega nabora 2143 je bilo v končno analizo vključenih 10 virov. Pri analizi virov so bili identificirane 3 glavne teme, ki opredeljujejo ovire pri kardiopulmonalnem oživljanju podprtem z navodili dispečerja po telefonu, in sicer: osebni dejavniki, postopkovne ovire in znanje. V temah smo kasneje identificirali še 23 podtem. Pacienti, ki so doživeli zunajbolnišnični srčni zastoj, prejmejo pomoč s strani najditelja oziroma klicatelja, kateri pokliče številko nujne medicinske pomoči. Delo zdravstvenega dispečerja je odgovorno ter zelo stresno. Komunikacija je glavni člen verige sodelovanja med zdravstvenimi dispečerji ter klicatelji. Kljub oviram, na katera so naleteli bodisi klicatelji ali zdravstveni dispečerji, se je v večini primerov izteklo, da se je potrebna pomoč nudila.
Keywords: zdravstveni dispečer, oživljanje, zunajbolnišnični srčni zastoj, očividec
Published in DKUM: 03.05.2021; Views: 365; Downloads: 75
.pdf Full text (975,62 KB)

4.
Pomen izobraževanja osnovnošolcev s področja temeljnih postopkov oživljanja
Marko Kukovec, 2020, master's thesis

Abstract: V Sloveniji je stopnja nudenja temeljnih postopkov oživljanja ljudem, ki doživijo srčni zastoj, zelo nizka. Eden izmed razlogov, da se očividci raje umaknejo, je njihovo neznanje. Zato marsikje po svetu učijo osnovnošolce temeljnih postopkov oživljanja in uporabe avtomatskih zunanjih defibrilatorjev. S tem želijo skozi leta izobraziti čim večje število populacije.
Keywords: TPO, temeljni postopki oživljanja, oživljanje, prva pomoč, osnovna šola, defibrilator, CPR, cardiopulmonary resuscitation, first aid, basic life support, defibrillator, teach CPR, primary school, elementary school.
Published in DKUM: 10.02.2021; Views: 523; Downloads: 110
.pdf Full text (887,09 KB)

5.
Znanje temeljnih postopkov oživljanja med zaposlenimi v nujni medicinski pomoči, zdravstvenimi delavci in laiki
Marjan Zupanič, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo predstavlja poznavanje temeljnih postopkov oživljanja s poudarkom na poznavanju le-teh med zaposlenimi v nujni medicinski pomoči, ostalim zdravstvenim osebjem in laiki. Raziskava temelji na kvantitativni metodologiji. Kot merski instrument smo uporabili anketni vprašalnik. Hipoteze smo preverjali s pomočjo statističnega paketa SPSS V24. Ugotovili smo, da pri oceni skupnega poznavanja TPO med NMP, ostalim zdravstvenim osebjem in laiki ni statistično značilnih razlik. Razlike so se pokazale pri posameznih vprašanjih glede poznavanja nudenja TPO, kjer je bilo znanje laikov opazno slabše. Potrdili smo, da obstajajo statistično značilne razlike v poznavanju TPO za otroke od 1 do 8 let med laiki in ostalim zdravstvenim osebjem ter med NMP in ostalim zdravstvenim osebjem. Laiki so slabši poznavalci. Statistično značilne razlike pri razlogih za neudeležbo tečaja smo zaznali med laiki in ostalim zdravstvenim osebjem ter med NMP in laiki, in sicer pri nedostopnosti tečaja, lastnem nezanimanju in zadostnem znanju. Rezultati stroki sporočajo, kje so potrebne spremembe in opozarjajo na uvajanje tečajev, izobraževanj glede TPO med vse zaposlene v zdravstvu kakor tudi med vse ostalo prebivalstvo. Javnost se lahko iz vsebine naloge in rezultatov raziskave seznani s pravilnim TPO in tudi o nepravilnih pristopih pri TPO. Dobro znanje oživljanja danes ne pomeni dobrega znanja tudi v prihodnje, zato je ključno, da se to osvežuje.
Keywords: Oživljanje, znanje, zaposleni, nujna medicinska pomoč
Published in DKUM: 10.02.2021; Views: 383; Downloads: 101
.pdf Full text (2,37 MB)

6.
7.
Prepoznavanje motenj srčnega ritma na terenu, brez prisotnosti zdravnika
Špela Ribnikar, 2020, master's thesis

Abstract: Uvod: Motnje srčnega ritma so pogost zdravstveni problem v današnji družbi. Zaradi novega pravilnika Nujne medicinske pomoči in enotne dispečerske službe zdravstva se bodo z njimi pogosteje srečevali tudi zdravstveni reševalci na terenu kot ekipa v nujnem reševalnem vozilu, ki ne predvideva prisotnosti zdravnika. Metode: V empiričnem delu smo predstavili raziskavo, ki smo jo opravili na 10 reševalnih postajah v Sloveniji s pomočjo anketnega vprašalnika. Anketni vprašalnik je bil sestavljen iz 12 vprašanj. V raziskavi je sodelovalo 142 reševalcev iz zdravstva. Raziskava je trajala od januarja 2018 do aprila 2018. Rezultati: Ugotovili smo, da večina reševalcev prepozna najpogostejše nevarne motnje ritma in bi jih tudi ustrezno zdravila, slabše pa nekatere bradikardne motnje srčnega ritma, ter da imajo reševalci z najmanj delovne dobe in reševalci z največ delovne dobe največ znanja o prepoznavi nevarnih motenj ritma. Razprava in sklep: Z raziskavo smo potrdili hipotezo, da imajo reševalci dovolj znanja, da lahko samostojno začnejo zdraviti nevarno motnjo ritma, vendar bi bilo treba njihovo znanje na nekaterih področjih nadgraditi.
Keywords: motnje ritma, zdravstveni reševalec, nujna medicinska pomoč, nujni ukrepi, oživljanje
Published in DKUM: 10.07.2020; Views: 586; Downloads: 153
.pdf Full text (3,08 MB)

8.
Lutke na delih našega telesa
Bernarda Brec, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge z naslovom Lutke na delih našega telesa je predstaviti, kako lahko vzgojiteljice s predšolskimi otroki uporabijo lutko v prav vseh dejavnostih in področjih dela v vrtcu. Z lutko spodbujamo otrokovo ustvarjalnost, ta jih motivira za delo in zato lahko učenje poteka celostno. Otrok s pomočjo lutke lažje razume in spoznava svoje telo, čustva in svet okoli sebe. Vživlja se v različne situacije in tako z lahkoto osvaja kurikularne cilje (Korošec, 2005). Lutka jim pomaga, da na zabaven in enostaven način pridejo do določenega znanja. Ta zato vedno bolj postaja partner vsake vzgojiteljice. Najprej nas je zanimal zgodovinski razvoj lutke, saj ta sprva ni bila v vlogi pedagoške funkcije, včasih je bila le razvedrilo otrokom in starejšim ter imela precej nizkoten status. Potrebnega je bilo veliko truda, da se je lutkovna umetnost razvila, dobila svoj stalni prostor (lutkovno gledališče), stopila ob bok gledališki umetnosti in dobila svoje mesto tudi v vzgojnem in izobraževalnem procesu. Tako smo se v teoretičnem delu v nadaljevanju osredotočili predvsem na vlogo lutke, ki jo ima ta pri igri in pri vzgojno-pedagoških vsebinah, s tem je velikokrat uresničen tudi terapevtski učinek, ki ga ima lutka v rokah vzgojiteljice in otroka. Otrok se igra z različnimi predmeti in igračami, ki jih ves čas oživlja in z njimi komunicira. Ob vodeni dejavnosti ugotavlja, kako vsestransko moč imajo prav preproste lutke, kot so stopala, kolena in prsti, ki so mu vsak trenutek na voljo, tako lutka zaživi na različnih delih njegovega telesa. V naši skupini nas lutka spremlja na prav vsakem koraku, zato smo v praktičnem delu skozi aktivnosti otrok prikazali, kako ti preko animacije z lutko spoznavajo svoje telo, možnosti gibanja, urijo motorične sposobnosti delov telesa in razvijajo neverbalno komunikaciji s posameznimi gibi, izražajo svoja čustva, krepijo medosebne odnose in prav vsak del telesa spremenijo v lutko.
Keywords: lutkovno ustvarjanje, predšolski otroci, preproste lutke, oživljanje predmetov, moje telo – lutka
Published in DKUM: 09.06.2020; Views: 466; Downloads: 76
.pdf Full text (4,08 MB)

9.
Odnos devetošolcev do nudenja temeljnih postopkov oživljanja z uporabo avtomatskega eksternega defibrilatorja
Tilen Majerič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Teoretična izhodišča: Nenadni srčni zastoj je kot vodilni vzrok smrti v razvitih državah sveta pomemben javnozdravstveni problem. Temeljnim postopkom oživljanja (TPO), kot pomemben del v verigi preživetja, je medicina dajala pomen že pred 50. leti. Avtomatski zunanji defibrilatorji (AED), ki so vedno bolj dostopni na javnih mestih, so naprave z zvočnimi in vizualnimi opozorili, s katerimi laika vodijo k varni defibrilaciji. Namen zaključnega dela je bil raziskati odnos zaključnih letnikov osnovnih šol do nudenja TPO z uporabo AED-ja. Raziskovalne metode: Uporabili smo kvantitativno metodologijo raziskovanja. Cilj raziskovanja je bil, da pridemo do zanesljivih, natančnih, merljivih in preverljivih spoznanj. Pri izdelavi zaključnega dela smo uporabili deskriptivno metodo dela, ki nam je bila v pomoč za preučevanje elektronskih in knjižnih virov domače in tuje literature. Pri izdelavi anketnega vprašalnika smo si pomagali s pomočjo analize literature. Zbrane podatke smo analizirali s programom Microsoft Excel, z uporabo opisne statistike. Rezultati: Raziskava je pokazala, da devetošolci še niso bili v situaciji, ko bi morali oživljati. O TPO so se že vsi izobraževali. Pripravljeni so pomagati sočloveku in mu nuditi TPO. Poznajo AED in bi ga lažje uporabili v primeru zastoja srca, če bi jim nekdo pomagal. Vedo, da je pomembno, da čim več ljudi ve izvajati TPO. Diskusija in zaključek: Dokazali smo, da bo izobraževanje pri devetošolcih na tem področju še pomembno. Še bolj pomembno pa je, da smo prikazali, da so otroci teh let motivirani in željni znanja o TPO in AED-ju.
Keywords: Nenadni srčni zastoj, oživljanje, defibrilacija, izobraževanje, osnovnošolci, pravno-etični vidik.
Published in DKUM: 29.05.2019; Views: 859; Downloads: 130
.pdf Full text (1017,04 KB)

10.
Vitalne funkcije in scenariji kritičnih stanj na simulatorju novorojenčka
Barbara Mazora, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Uvod: V diplomskem delu smo obravnavali simulacije na neonatalnem simulatorju. Osredotočili smo se na aktivnosti zdravstvene nege na področju opazovanja vitalnih funkcij in ukrepanja v kritičnih stanjih. Raziskovalne metode: V varnem simulacijskem okolju smo izvedli eksperimentalni poskus. Uporabili smo simulator novorojenčka Newborn Hal in njemu pripadajočo opremo. Pri delu s simulatorjem smo uporabljali samo originalne pripomočke. Na podlagi študije literature smo pripravili scenarij kritičnega stanja. Rezultati: Visokotehnološko razvit simulator nam je omogočil širok nabor možnosti za izdelavo lastnega scenarija. Kvaliteten in realističen simulator zelo dobro simulira vitalne funkcije, posledično lahko dobro prepoznamo stanje in pravilno ukrepamo. Simulator in nadzorni monitor delujeta skladno, kar pomeni, da kar opazujemo in tipamo na simulatorju vidimo na monitorju. Pomemben del simulatorja je kontrolni računalnik, ki izvaja nadzor nad kvaliteto ventilacije in stisov prsnega koša med kardio-pulmonalnim oživljanjem. Po končanem scenariju nam ponudi končno vrednotenje izvedenih aktivnosti na podlagi zahtev, ki smo jih vnesli med pripravo samega scenarija. Razprava in zaključek: Ključnega pomena pri obravnavi je pravočasna prepoznava stanja in temu primerno ukrepanje. predvsem moramo dobro poznati fizične in fiziološke posebnosti novorojenčka ter vrednosti vitalnih funkcij in vitalne znake. Posebnost pri izvajanju temeljnih postopkov oživljanja pri novorojenčku je 5 začetnih vpihov in razmerje med stisi prsnega koša ter vpihi (3:1).
Keywords: novorojenček, kritična stanja pri novorojenčkih, neonatalni simulator, scenarij kritičnih stanj, kardio-pulmonalno oživljanje
Published in DKUM: 18.01.2018; Views: 1312; Downloads: 156
.pdf Full text (1,18 MB)

Search done in 0.16 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica