| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 36
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
Dinamična trdnost toplotno rezanih elementov konstrukcij
Niko Jezernik, 2009, dissertation

Abstract: Postopek termičnega rezanja povzroči v jeklih pomembne spremembe, ki vplivajo na dinamično trdnost tako obdelanih strojnih delov. Površinska hrapavost na rezanem robu, mikrostrukturne spremembe v toplotno vplivanem področju ter zaostale napetosti močno vplivajo na iniciacijo razpok v dinamično obremenjenih delih. To je če posebej izrazito v režimu velikocikličnega utrujanja, saj lahko v teh primerih iniciacija razpok predstavlja tudi več kot 90% življenjske dobe elementa. Obstoječi modeli za iniciacijo mikrorazpok imajo mnogo pomanjkljivosti, ki omejujejo njihovo uporabnost. V ta namen je bil izdelan postopek za simulacijo od nukleacije mikrorazpok vse do nastanka makrorazpoke, katere nadaljnje širjenje je moč dobro opisati na osnovi lomne mehanike. Predlagani postopek upošteva vse mikrostrukturne posebnosti obravnavanega materiala, poleg tega pa vpelje tudi nekaj izboljšav glede na obstoječe modele. Postopek omogoča nukleacijo potencialnih mikrorazpok na več drsnih ravninah v posameznem kristalnem zrnu, uporablja segmentirano nukleacijo mikrorazpok in tako poveča občutljivost na visoke gradiente napetosti, upočteva akumulacijo deformacijske energije na drsnih ravninah skozi posamezne faze simulacije ter omogoča združevanje mikrorazpok v makrorazpoko. V ta namen je bil razvit dodatek za programski paket ABAQUS, ki poskrbi za avtomatizacijo celotnega postopka. Izvedeni so bili tudi preizkusi velikocikličnega utrujanja termično rezanega visokotrdnostnega jekla. Uporabljena sta bila dva postopka rezanja (plazma in laser), vsak pri dveh različnih rezalnih hitrostih. Rezultati preizkusov v obliki Wöhlerjevih krivulj omogočajo hitro in enostavno inženirsko oceno dinamične trdnosti toplotno rezanega jekla, poleg tega pa potrjujejo primernost predlaganega postopka za oceno življenjske dobe elementov.
Keywords: utrujanje, termično rezanje, iniciacija razpok, širjenje razpok, numerične simulacije
Published: 13.08.2009; Views: 3066; Downloads: 198
.pdf Full text (9,94 MB)

9.
TEHNOLOGIJA PREOBLIKOVANJA VISOKOTRDNOSTNE PLOČEVINE V VROČEM
Miran Puc, 2010, master's thesis

Abstract: Magisterska naloga obravnava tehnologijo vročega preoblikovanja visokotrdnostne pločevine. V okviru magisterske naloge je predstavljen celoten praktičen projekt vleka v vročem. Predstavljeni so problemi, ki so se pri tem pojavili in načini kako smo jih rešili. Naloga predstavlja problematika vročega preoblikovanja, tehnološke parametre, omejitve in značilnosti odpreskov, ki jih dobimo na ta način. Predstavljena so področja kjer se ta tehnologija uporablja in možnosti za izdelavo teh orodij.
Keywords: Preoblikovanje pločevine, preoblikovanje pločevine v vročem, visokotrdnostna pločevina, orodjarstvo, numerične simulacije
Published: 02.11.2010; Views: 2284; Downloads: 207
.pdf Full text (29,84 MB)

10.
VPLIV GORIV NA KARAKTERISTIKE SODOBNEGA DIZELSKEGA MOTORJA
Branko Grah, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je raziskati vpliv uporabe različnih goriv na karakteristike sodobnega dizelskega motorja s pomočjo numerične simulacije in ugotoviti možnosti uporabe biodizelskega goriva v dizelskem motorju z elektronsko krmiljenim vbrizgalnim sistemom. Za preučitev vpliva upora različnih goriv je bil izdelan testni model v programskem paketu AVL Boost. Da bi dosegel čim natančnejše rezultate, sem se v modelu osredotočil na maksimalno moč in maksimalni navor motorja. Primerjava dobljenih rezultatov simulacije za biodizelsko in dizelsko gorivo je pokazala, kako različna vrsta goriva vpliva na karakteristike motorja. Poleg karakteristike maksimalne moči in navora so bili primerjani še temperatura in tlak v zgorevalnem prostoru ter nastale emisije. Po pregledu rezultatov simulacij, opravljenih na testnem modelu, lahko sklepamo, da so rezultati ‒ v primerjavi s tovarniškimi karakteristikami motorja ‒ za dizelsko gorivo dokaj natančni. Na podlagi eksperimentalnih rezultatov lahko sklepamo, da biodizelsko gorivo pomembno vpliva na zmogljivostne karakteristike motorja in da je potrebno za zagotovitev ekoloških in emisijskih parametrov spremeniti nastavitve motorja.
Keywords: dizelski motorji, skupni vod, numerične simulacije, programski paket BOOST, model AVL MCC, karakteristike motorja
Published: 23.05.2012; Views: 1372; Downloads: 176
.pdf Full text (2,23 MB)

Search done in 0.22 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica