| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 85
First pagePrevious page123456789Next pageLast page
1.
Numerična simulacija aerodinamike dna dirkalnika Lotus 78
Uroš Radovanović, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V okviru diplomskega dela je opisana časovno neodvisna numerična simulacija aerodinamike dirkalnika dna Lotus 78. Na začetku diplomskega dela je opisano, zakaj je aerodinamika tako pomembna v motošportu in kateri so osnovni fizikalni zakoni, ki nam pomagajo bolje razumeti aerodinamiko. Prav tako je opisan postopek izvedbe numerične simulacije tekočin, ki vključuje ustvarjanje in uvoz geometrije, določanje robnih pogojev, izdelavo računske mreže in nastavitev simulacije. Izvedeni sta bili dve simulaciji, pri katerih je bila edina razlika v geometriji dirkalnika, tančneje v tako imenovanih zavesah na robu dna dirkalnika. Ugotovljeno je, da ti elementi igrajo pomembno vlogo pri aerodinamičnih silah in da lahko z učinkovito uporabo pozitivno prispevajo k zmogljivostim dirkalnika.
Keywords: numerična simulacija, RDT, aerodinamika, Lotus 78, talni efekt
Published in DKUM: 17.10.2024; Views: 0; Downloads: 7
.pdf Full text (3,46 MB)

2.
Parametrična študija radialne togosti žilne opornice : magistrsko delo
Karlo Maček, 2024, master's thesis

Abstract: Žilne opornice so ključne pri zdravljenju srca in ožilja, saj krepijo obolele žile, obnovijo pretok krvi in nudijo oporo žili. Radialna togost se izkaže kot ključni parameter pri žilnih opornicah, saj neposredno vpliva na njihovo delovanje. Magistrsko delo raziskuje povezavo med radialno togostjo in geometrijskimi parametri posameznega podpornega obroča žilne opornice. Parametrično modeliranje z odprtokodnim programom Gmsh je uporabljeno za ustvarjanje različnih konfiguracij podpornih obročev v dveh različnih geometrijskih variantah. Numerične simulacije po metodi končnih elementov v programu LS-DYNA so bile izvedene za preučevanje stiskanja konfiguracij v radialni smeri. Analiza se osredotoča na spremljanje trendov reakcijskih sil pri spreminjanju geometrijskih parametrov podpornega obroča. Rezultati kažejo znatne razlike v radialni togosti med geometrijskimi variantami. Opazni so tudi trendi naraščanja reakcijskih sil pri spreminjanju vrednosti geometrijskih parametrov.
Keywords: žilna opornica, radialna togost, parametrično modeliranje, Gmsh, numerična simulacija, metoda končnih elementov, LS-DYNA
Published in DKUM: 25.04.2024; Views: 299; Downloads: 68
.pdf Full text (3,30 MB)

3.
Topološka optimizacija rotorske lamele sinhronskega motorja s potopljenimi trajnimi magneti : magistrsko delo
Daniel Horvat, 2024, master's thesis

Abstract: Razvoj sodobnih pogonskih elektromotorjev na področju transporta predstavlja nove izzive. Potreba po doseganju visokih vrtljajev, navora in moči ob zagotovljenem dolgotrajnem obratovanju je prinesla k uporabi sinhronskih motorjev s potopljenimi trajnimi magneti. Magistrsko delo opisuje postopek topološke optimizacije rotorske lamele za omenjeni tip elektromotorjev, ki je potekal v programu CAESS ProTOp. Najbolj obremenjena območja rotorske lamele so mostički, ki morajo zadržati magnete pri vrtenju in zagotoviti mehansko stabilnost rotorja. Hkrati morajo biti dovolj tanki, da motor dosega potrebne elektromagnetne karakteristike. S topološko optimizacijo je bila pridobljena optimalna oblika mostičkov in manjša masa rotorske lamele. Rezultati topološke optimizacije so bili s pomočjo numeričnih simulacij v programu ANSYS primerjani z začetno, ročno optimizirano obliko rotorske lamele. Ugotovitve kažejo, da se s tanjšimi mostički optimalne oblike zmanjšajo napetosti in ekvivalentne plastične deformacije v kritičnih območjih. Uvedba sodobnih postopkov optimizacije v fazi razvoja lahko v prihodnosti zamenja proces ročnega iskanja optimalnih oblik in omogoči nov napredek na področju pogonskih elektromotorjev.
Keywords: topološka optimizacija, metoda končnih elementov, numerična simulacija, sinhronski motor s potopljenimi trajnimi magneti, CAESS ProTOp
Published in DKUM: 29.03.2024; Views: 284; Downloads: 0
.pdf Full text (9,17 MB)

4.
Modeliranje toka krvi skozi žilno opornico z uporabo večfaznega modela zvezne tekočine : magistrsko delo
Jaka Bezjak, 2023, master's thesis

Abstract: V tem delu je predstavljen pristop modeliranja toka krvi kot enofazni in večfazni sistem, skozi žilno opornico na poenostavljeni geometriji. Predstavljene so bile dosedanje ugotovitve na področju računske dinamike tekočin krvi, vodilne enačbe v posameznem pristopu ter trije pristopi večfaznega sistema. Za večfazni pristop je bil izbran pristop Euler-Euler. V enofaznem sistemu je kri obravnavana kot Newtonska ter nenewtonska tekočina, medtem ko je v večfaznem sistemu obravnavana kot štiri fazna zmes. Izvedene so bile tri simulacije ustaljenih razmer ter ena časovno odvisna simulacija na enofaznem nenewtonskem modelu. Za izvedbo simulacij je bil uporabljen programski paket ANSYS Fluent 2023 r1. Rezultati so bili analizirani v programu CFD Post, kjer smo opazovali vpliv žilne opornice na strižno napetost. Opazili smo področja manjše strižne napetosti med opornicami ter razlike med notranjo in zunanjo stranjo žile. Dobljene rezultate smo primerjali z referenčnim člankom. Enofazni modeli so bili skladni s člankom, pri čemer je bil nenewtonski model malenkost boljši, medtem ko so rezultati večfaznega modela bistveno odstopali. Iz tega smo sklepali, da je za potrebe analiziranje žilne opornice pristop enofazne tekočine primernejši, medtem ko je prednost večfaznega modela v možnosti vpogleda porazdelitev posameznih faz oziroma krvnih delcev. Na koncu smo tudi našteli omejitve večfaznega pristopa in raziskali možnosti za izboljšavo.
Keywords: Tok krvi, opornica, nenewtonska tekočina, večfazni sistem, numerična simulacija, strižna napetost.
Published in DKUM: 04.01.2024; Views: 339; Downloads: 36
.pdf Full text (4,61 MB)

5.
Prenosni pojavi v zračni reži elektromotorja : magistrsko delo
Aljaž Beras, 2023, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi sta obravnavana modeliranje in numerična analiza zračne reže elektromotorja. Za numerično modeliranje dvofaznega toka zrak-olje je uporabljena računalniška dinamika tekočin na poenostavljenem geometrijskem modelu zračne reže. Razlog za analizo sta simulacija kompleksnega tokovnega polja v zračni reži in pojav Taylorjevih vrtincev v dvofaznem toku. Na tokovno polje v zračni reži imajo močan vpliv robni pogoji okolice, ki s tlačno razliko v zračni reži pomembno vplivajo na povprečno gostoto in izgube v zračni reži. Na 30-stopinjskem izseku celotnega geometrijskega modela smo uspešno modelirali Taylorjeve vrtince in dobili ustrezne strižne napetosti.
Keywords: Zračna reža elektromotorja, večfazni tok, turbulentni tok, mehanika tekočin, numerična simulacija
Published in DKUM: 30.11.2023; Views: 469; Downloads: 53
.pdf Full text (3,59 MB)

6.
Vpliv uporabe e-goriva na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja
Amin Marinšek Hussain, 2023, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela je ugotoviti vpliv e-goriva na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja. Alternativna goriva imajo drugačne lastnosti od konvencionalnega dizelskega goriva. Posledično lahko pričakujemo različno obnašanje goriva v vbrizgalni šobi. V magistrski nalogi so primerjana tri goriva. To so e-FT gorivo, My Renewable Diesel in konvencionalno dizelsko gorivo. Analiza toka goriva je bila izvedena s pomočjo programske opreme AVL FIRE, kjer so bile izvedene tri simulacije, za vsako gorivo posebej. Simulacija je bila omejena na enako geometrijo vbrizgalne šobe, enak potek dviga igle, enak obratovalni režim motorja, enak tlak vbrizgavanja in enak tlak znotraj zgorevalne komore. Po končanih simulacijah smo spoznali, da lastnosti goriva vplivajo na tokovne razmere in razvoj parne faze. Viskoznost in gostota sta tesno povezana z razvojem parne faze ter s pojavom kavitacije. Višja kot sta viskoznost in gostota goriva, manjša je možnost pojava kavitacije ter manj je parne faze. To pomeni, da manj viskozna goriva bolj kavitirajo v primerjavi bolj viskoznimi.
Keywords: e-goriva, dizelski motor, alternativna goriva, numerična simulacija, programski paket AVL FIRE
Published in DKUM: 29.11.2023; Views: 413; Downloads: 55
.pdf Full text (1,98 MB)

7.
Simulacija zgorevanja dizelskega goriva in DME v zgorevalni komori dizelskega motorja : diplomsko delo
Tomi Gjergjek, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bila primerjava zgorevanja dizla in dimetil etra v zgorevalni komori dizelskega motorja. Simulacije so bile izvedene v programskem paketu FIRE in omejene na izsek ene zgorevalne komore. V dizelskih motorjih poteka zgorevanje s samovžigom goriva, zato so različne lastnosti obeh goriv vplivale na potek zgorevanja in posledično na temperaturo, tlak ter na produkte zgorevanja oziroma emisije. Na zgorevanje vpliva tudi kot ročične gredi, pri katerem se vbrizga gorivo, zato so se simulacije izvedle pri treh različnih kotih vbrizga. Škodljive emisije dizelskih goriv, kot so dušikovi oksidi, ogljikovodiki, delci, ogljikov monoksid in dioksid, nelagodno vplivajo na zdravje ljudi in naravo, zato se standardi za emisije, ki določajo dovoljeno količino emisij pri zgorevanju, bližajo vse nižjim vrednosti. Dimetil eter bi naj bil ustrezen nadomestek za dizelsko gorivo, tako imenovano alternativno gorivo. Rezultati simulacije so pokazali različne vrednosti tlaka, temperature in emisij, kot tudi prednosti in slabosti dimetil etra v primerjavi z dizlom.
Keywords: numerična simulacija, zgorevanje, dizelski motor, goriva, dizel, dimetil eter, programski paket FIRE, emisije
Published in DKUM: 05.10.2023; Views: 312; Downloads: 33
.pdf Full text (4,03 MB)

8.
Konstruiranje delovnega odra na hidroelektrarni : diplomsko delo
Matej Višič, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V zaključnem delu smo konstruirali delovni oder za podjetje Dravske elektrarne Maribor. Konstrukcija je nameščena v notranjosti spiralnega ohišja Hidroelektrarne Mariborski otok in služi popravilom in vizualnim pregledom vodilnih in predvodilnih lopatic. Postavitev odra je možna med podaljšanimi revizijami. Delovni oder je v celoti konstruiran po standardu SIST EN 12811, ki predpisuje opremo za začasne gradnje. Za konstrukcijo smo izdelali zahtevnik in tehnično dokumentacijo. Glavni element odra smo numerično preračunali s programom SolidWorks, za preračun smo uporabili metodo končnih elementov. Po analizi največjih napetosti in pomikov smo ugotovili, da konstruiran delovni oder ustreza pogojem zahtevnika in standarda ter ga je možno izdelati.
Keywords: delovni oder, hidroelektrarna, konstruiranje, numerična simulacija, SolidWorks
Published in DKUM: 05.10.2023; Views: 374; Downloads: 59
.pdf Full text (3,75 MB)

9.
Preračun transportne linije za indonezijski premog v premogovniku Velenje : magistrsko delo
Klemen Plahuta, 2023, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo prikazali in preračunali verižni ter tračni transporter navpične in vodoravne izvedbe, ki sestavljajo novo transportno linijo za transport indonezijskega premoga. V izhodiščnem delu magistrskega dela je opisan posamezen transporter nove transportne linije. Preračuni odporov pri gibanju transporterjev in potrebne pogonske moči so izdelani analitično s pomočjo izrazov za preračun verižnega in tračnega transporterja. Določili smo potrebne moči posameznih transporterjev. Pri izračunu smo upoštevali podano zmogljivost, hitrost, nasipno gostoto premoga ter dolžino transporterja. Pri izdelavi numerične simulacije smo uporabili programski paket ANSYS Rocky in simulirali presipno mesto. Prikazali smo numerične rezultate masnega pretoka, obnašanje materiala, sile in napetosti nastale na tračnem transporterju.
Keywords: transport premoga, verižni transporter, tračni transporter, odpori pri gibanju in preračun pogonske moči, numerična simulacija DEM
Published in DKUM: 27.09.2023; Views: 400; Downloads: 0
.pdf Full text (5,68 MB)

10.
Trdnostna analiza toplotnega izmenjevalca : magistrsko delo
Blaž Hanželič, 2023, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je predstavljen postopek trdnostne analize ploščnega tipa toplotnega izmenjevalca. Da lahko izvedemo numerični preračun po metodi končnih elementov (MKE), je potrebno pridobiti 3D model toplotnega izmenjevalca. Model ploščnega tipa toplotnega izmenjevalca je bil pridobljen s pomočjo skeniranja oz. 3D računalniške tomografije. Na podlagi pridobljene geometrije s skeniranjem je bilo potrebno le-to ustrezno popraviti, da smo jo lahko nato uporabili za numerični preračun (numerični 3D model). Geometrija je bila parameterizirana, kar nam je omogočilo izvedbo parametričnih simulacij (spremljanje različnih odzivov glede na vhodno geometrijo). V numeričnem preračunu smo se ukvarjali z obremenitvenimi primeri prelotanih in neprelotanih mest v toplotnem izmenjevalcu ter posledično z različnimi napetostno deformacijskimi stanji in njihovim vplivom na pričakovano življenjsko dobo toplotnega izmenjevalca. Numerični preračuni (MKE) so bili izvedeni v programskem paketu Ansys Workbench, pri čemer smo pridobljene rezultate analizirali ter ustrezno karakterizirali odzive glede na predhodno določene obremenitvene primere.
Keywords: toplotni izmenjevalec, modeliranje, trdnostna analiza, numerična simulacija, MKE
Published in DKUM: 24.08.2023; Views: 589; Downloads: 0
.pdf Full text (5,21 MB)

Search done in 0.27 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica