1. Vpliv lastnosti goriv na karakteristike curka dizelskega motorjaAljaž Hanžel, 2022, undergraduate thesis Abstract: Ob vse večji energetski krizi ter neizogibnem dejstvu, da bo človeštvo slej ko prej porabilo zalogo nafte, se pojavlja vprašanje, kaj bo nadomestilo fosilna goriva. Biogoriva so eden izmed trenutno najpogostejših odgovorov na zastavljeno vprašanje. Namen tega dela je bilo pridobiti podatke o vplivu lastnosti biodizelskega goriva na tok v visokotlačni šobi ter na curek, ki se razvije ob vbrizgavanju v zgorevalni prostor motorja. Te podatke smo pridobili na podlagi numerične analize, ki smo jo izvedli v programskem okolju AVL FIRE. Te podatke smo primerjali s podatki enake analize, ki smo jo izvedli za klasično dizelsko gorivo. Opazili smo, da se višja dinamična viskoznost, gostota ter površinska napetost biogoriva odražajo na večji dolžini ter ožji širini curka goriva. Iz rezultatov je razvidno tudi, da uporaba biodizla privede do manjših kapljic goriva ter počasnejšega razvoja kavitacije v toku skozi izvrtino šobe. Keywords: dizel, biogorivo, vpliv lastnosti goriva, lastnosti curka, lastnosti toka, numerična simulacija, programski paket AVL FIRE Published in DKUM: 05.10.2022; Views: 135; Downloads: 41
Full text (2,04 MB) |
2. Zamenjava robnika vrat hladilnika s pomočjo MKE analizeVid Ojsteršek, 2022, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo zajema numerično analizo robnika vrat. Podjetje Gorenje želi zaradi namena pocenitev obstoječi material robnika vrat, ABS (Akrilonitril butadien stiren), zamenjati z materialom PS (polistiren). V ta namen se je s pomočjo metode končnih elementov lociralo najbolj obremenjene dele robnika. Cilj naloge je prikazati največje napetosti in pomike ter primerjati razliko med materialoma glede na trdnost in vzdržljivost robnika vrat. V diplomskem delu sta zajeta postopka izvedbe numeričnih simulacij robnikov, čemur sledi analiza in primerjava rezultatov simulacij. Keywords: numerična simulacija, robnik vrat, napetost, pomik, primerjava Published in DKUM: 03.10.2022; Views: 123; Downloads: 21
Full text (1,96 MB) |
3. Analiza toka zraka v venturijevem mokrem čistilnikuŽan Šantej, 2022, undergraduate thesis Abstract: Cilj naloge je izdelava numeričnega modela Venturijevega mokrega čistilnika in določitev tlačnih padcev v napravi. V sklopu naloge so bili s pomočjo analitičnega preračuna določeni padci tlaka s poudarkom na Ventruijevem grlu. Izkaže se, da je največji tlačni padec glede na analitičen preračun v Venturijevem grlu, nato mu sledi del naprave, kjer so nameščeni cevni snopi. Po analitičnem preračunu sledi izdelava numeričnega modela s pomočjo računalniške dinamike tekočin, ki pa za razliko od analitičnega primera vključuje le plinsko fazo, saj modeliranje dvofaznega toka presega možnosti izdelave diplomske naloge na trenutni stopnji študija. V sklopu priprave numeričnega modela je bila izdelana geometrija numeričnega modela, računska mreža in določeni so bili robni pogoji, pri katerih deluje naprava. Primerjava rezultatov numeričnega modela, ki vključuje le plinsko fazo z rezultati analitičnega preračuna, ki vključuje tako plinsko kot kapljevito fazo pokaže na dobro kvalitativno ujemanje poteka tlačnih padcev glede na različne geometrijske in procesne spremembe obravnavanega sistema. Kvantitativna primerjava rezultatov pa nam poda, da imamo v primeru numerične simulacije glede na analitičen preračun manjše tlačne padce, kar je pričakovano, saj numerična simulacija ne vključuje kapljevite faze v obravnavanem sistemu. Keywords: mokri pralnik, Venturi, računalniška dinamika tekočin, numerična simulacija Published in DKUM: 14.09.2022; Views: 113; Downloads: 0 |
4. Zasnova in numerična simulacija toka skozi šobo za ustaljen tok vodeMarko Glavič, 2022, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je bila izdelana numerična simulacija toka tekočine skozi različni konfiguraciji šobe z namenom ugotoviti, katera omogoča bolj usmerjen in ustaljen tok tekočine. Simulacije so bile izvedene z računalniškim programom Ansys CFX. Glede na rezultate numerične simulacije, se je primernejša od konfiguracij šob tudi izdelala. Rezultati numeričnih simulacij so, v nadaljevanju naloge, primerjani z dobljenimi rezultati eksperimenta. Dobljeni rezultati so bili pričakovani in smiselno podobni. Keywords: numerična simulacija, zasnova in izdelava šobe, tok tekočine, ustaljen tok vode Published in DKUM: 14.09.2022; Views: 118; Downloads: 27
Full text (2,47 MB) |
5. Numerična simulacija aerodinamike formule s med zaviranjem : diplomsko deloPetra Polanec, 2022, undergraduate thesis Abstract: V okviru diplomskega dela je opisana časovno odvisna simulacija zaviranja dirkalnika Formule S. Na začetku je opisan projekt Formule S ter osnovni principi aerodinamičnih elementov. Opisani so načini izvajanja simulacije: urejanje geometrije, uvoz geometrije in izdelava računske mreže, določanje robnih pogojev in nastavitve časovno odvisne simulacije. Ugotovljeno je, da zaviranje vpliva na razmerje sil med sprednjimi in zadnjimi kolesi, kar sile pomakne proti slednjim, ter da se zaradi zaviranja tlačni koeficient na aerodinamičnih elementih zmanjšuje. Na začetku, razmerje sil med sprednjem in zadnjem delu avta znaša 58:42, po zaviranju pa 39:61, kar pomeni, da so v času zaviranja aerodinamični elementi učinkovitejši, saj v enem trenutku zaviranja dosežemo željeno razmerje sil. Keywords: numerična simulacija, RDT, časovno odvisna simulacija, Formula S, zaviranje, aerodinamika Published in DKUM: 25.04.2022; Views: 321; Downloads: 76
Full text (4,12 MB) |
6. Računski model za analizo dinamične upogibne trdnosti sintranih zobnikov : magistrsko deloAljaž Ignatijev, 2021, master's thesis Abstract: Magistrsko delo vsebuje opis izdelave računskega modela za analizo sintranih zobnikov z uporabo numerične simulacije. V začetku je podanih nekaj teoretičnih osnov utrujanja materialov in tehnologije sintranja. Praktični primer sintranega zobnika je razdeljen na tri dele. Vsak del vsebuje določitev materialnih podatkov, robnih pogojev in predstavitev rezultatov numerične analize. Prvi del zajema trdnostno analizo. Drugi del vsebuje izračun življenjske dobe do iniciacije razpoke v korenu zoba zobnika. V tretjem delu prikazuje model z začetno razpoko in izračun življenjske dobe med širjenjem razpoke. V zadnjem delu je izračunana skupna življenjska doba. Na koncu je izdelana še primerjava dobljenih rezultatov z eksperimentalnimi. Keywords: sintrani zobniki, utrujanje, deformacijska metoda, mehanika loma, življenjska doba, numerična simulacija Published in DKUM: 15.04.2022; Views: 427; Downloads: 53
Full text (3,33 MB) |
7. Numerična analiza nosilnosti centrifugalnega rotorjaLuka Hojnik, 2022, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo zajema analizo in izboljšavo osnovnega centrifugalnega rotorja in rotorja z ojačitvenima obročema, ki je že v uporabi. Naloga centrifugalnega rotorja je kroženje zraka v peči pri tehnološkem postopku žarjenja aluminijevih zlitin. Problem obstoječega rotorja je krajša življenjska doba zaradi temperature žarjenja in s tem povezane mejne vrednosti napetosti, ki povzročijo porušitev materiala. Cilj naloge je doseči čim nižje napetosti pri obratovanju rotorja, sprva pri osnovnem rotorju, nato pa pri rotorju z ojačitvenima obročema. V diplomskem delu so zajeti postopki konstruiranja in simuliranja rotorjev, čemur sledi analiza in primerjava med osnovnim modelom in modeli z izboljšavami. Keywords: numerična simulacija, rotor, ojačitev, napetost, pomik Published in DKUM: 08.03.2022; Views: 375; Downloads: 96
Full text (5,46 MB) |
8. Konstruiranje transportnega obešala dvigala : diplomsko deloBlaž Frešer, 2021, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je predstavljen razvoj obešala za transportiranje palet. Opisan je problem, ki ga ima naročnik in kakšna je njegova potreba. Nato sledi sam proces konstruiranja in njegove bistvene faze. Zajeta je tudi numerična analiza obešala po metodi končnih elementov z ustrezno obremenitvijo. Nato so opisani še vsi bistveni postopki izdelave. Rezultat diplomskega dela je obešalo, ki se uporablja v praksi in povsem zadostuje potrebam naročnika. Keywords: obešalo, konstruiranje, razvoj izdelka, numerična simulacija Published in DKUM: 13.10.2021; Views: 474; Downloads: 107
Full text (2,26 MB) |
9. Vpliv biogoriva na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja : magistrsko deloPetra Drvenkar, 2021, master's thesis Abstract: Namen magistrskega dela je ugotoviti vpliv dodatka biodizla in bioetanola k dizelskemu gorivu
na tokovne razmere v vbrizgalni šobi oziroma v izvrtini za vbrizg goriva. Uporabljena metoda
dela je bila numerična simulacija vbrizga goriva, ki je bila izvedena v programskem paketu
AVL FIRE. Z omenjenim programom smo morali izdelali tri mreže različnih gostot (redka,
srednja in gosta) in izbrati pravo mrežo. Za nadaljnjo analizo smo izbrali srednjo mrežo, zaradi
krajšega časa izračuna simulacije. Simulacije so se razlikovale le po lastnostih goriv, in sicer
deležu biogoriva dodanega k dizelskemu gorivu. Simulacije so bile izvedene na enem
obratovalnem režimu motorja (en tlak vbrizgavanja), dveh različnih tlakih v zgorevalni komori
motorja in pri enakem poteku dviga igle za vsa testirana goriva. Iz rezultatov simulacije, ki so
najbolje prikazali razvoj parne faze na izvrtini in izstopu iz izvrtine, je mogoče odčitati, da so
razlike opazne, vendar minimalne, na podlogi česar lahko sklepamo, da so obravnavana
biogoriva primerna za uporabo v obstoječih dizelskih motorjih. Keywords: goriva, biodizel, bioetanol, dizelski motor, programski paket AVL FIRE, numerična simulacija Published in DKUM: 29.09.2021; Views: 472; Downloads: 37
Full text (1,78 MB) |
10. Vpliv piroliznih olj na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja : diplomsko deloJure Omahen, 2021, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela je ugotoviti vpliv dodatka piroliznih olj k dizelskemu gorivu na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja. Ker imajo pirolizna olja drugačne lastnosti kot konvencionalna goriva, lahko pričakujemo različno obnašanje goriva v vbrizgalni šobi. Za analizo problema so bile uporabljene numerične simulacije toka goriva v vbrizgalni šobi dizelskega motorja s programom AVL FIRE. Simulacije so se razlikovale po deležu dodanega piroliznega olja k dizelskemu gorivu. Pri simulacijah smo se omejili na eno geometrijo, enak potek dviga igle, enak tlak vbrizgavanja, enake obratovalne pogoje ter enak tlak v zgorevalni komori. Po izvedenih simulacijah smo opazili, da lastnosti mešanic goriv vplivajo na tokovne razmere in razvoj parne faze. Razlika v viskoznosti mešanic je vplivala na dolžino območja parne faze. Mešanice z nižjo viskoznostjo so bolj kavitirale, bolj viskozne pa manj. Keywords: goriva, pirolizna olja, dizelski motor, numerična simulacija, programski paket FIRE, dizel Published in DKUM: 24.09.2021; Views: 362; Downloads: 30
Full text (1,53 MB) |