| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 92
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Numerična analiza stiskalne roke krivilnega stroja
Uroš Kovač, 2022, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga analizira napetosti in pomike, ki se pojavijo v stiskalni roki na hidravličnem krivilnem stroju. Geometrija stiskalne roke je modelirana v programskem paketu SolidWorks. Prav tako je numerična analiza izvedena s pomočjo SolidWorksa po metodi končnih elementov. Najprej je bila opravljena analiza že obstoječe roke, nato so bili analizirani rezultati in preučene možnosti za optimizacijo roke. Optimiralo se je po več korakih z več različnimi modeli. Na koncu je bila izmed vseh rešitev izbrana najboljša. Izbrali smo rešitev, ki ima dosti nižjo skupno maso kakor obstoječa roka. Prav tako ima enakomerneje razporejene napetosti v roki. Izdelana je bila tehniška dokumentacija in roka je bila pripravljena na prototipno izdelavo ter testiranje na krivilnem stroju.
Keywords: stiskalna roka, numerična analiza, metoda končnih elementov, optimizacija
Published in DKUM: 27.10.2022; Views: 195; Downloads: 45
.pdf Full text (3,07 MB)

2.
Konstruiranje novega manipulatorja za transport transportnih zabojnikov v podjetju container d.o.o.
Aleš Mohar, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Cilj naloge je bil izdelati novo transportno napravo za transport kontejnerjev oznake ISO, JUMBO in ostalih nestandardnih kontejnerjev. Lotili smo se razvoja in konstruiranja nove transportne naprave prav iz vidika omejitve prostora in delovnega procesa v lakirnici. Raziskali smo tržišče s transportnimi napravami, preverili njihove zmogljivosti dvigovanja, zmožnost umestitve transportne naprave v prostor lakirnice in delovni proces. Eden glavnih razlogov proti nakupu nove transportne naprave na trgu je omejitev prostora in nezmožnost dvigovanja različnih širin kontejnerjev. Obstoječa transportna naprava ne omogoča varnega dvigovanja kontejnerjev različnih širin, zaradi česar prihaja v delovnem procesu do neprimernih tehnik ravnanja z njo. Pri iskanju rešitev smo si pomagali s pregledom trga in ponudb transportnih naprav. Poleg pregleda trga smo za snovanje transportne naprave uporabili metoda dialoga in metodo 635. V procesu razvoja in konstruiranja smo izdelali 3D model, izvedli trdnostno analizo in izdelana potrebna tehniška dokumentacija. Cilj diplomske naloge je bil uspešno dosežen.
Keywords: Transportna naprava (manipulator), konstruiranje, numerična analiza, MKE, PTC Creo, Container d.o.o, ISO, JUMBO, kontejner.
Published in DKUM: 19.09.2022; Views: 111; Downloads: 42
.pdf Full text (2,99 MB)

3.
Razvoj embalaže za baterijski modul
Žiga Bačnar, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Embalaža je v sodobnem času pomemben element pri ohranjanju kakovosti izdelkov pri njihovem transportu in skladiščenju. Z izbiro primernih materialov in oblike pakiranj, lahko izdelkom omogočimo daljšo življenjsko dobo, ter dosežemo večje zadovoljstvo kupca, ki prejme naš izdelek. V sklopu diplomske naloge bo prikazan razvoj embalaže za baterijski modul. Glavni del razvoja je izbira materialov, ki bosta karton in polietilenska pena. S pomočjo numeričnih analiz bomo določili, kakšno varnost nam izbrana embalaža omogoča.
Keywords: embalaža, materiali, numerična analiza, modeliranje
Published in DKUM: 19.09.2022; Views: 119; Downloads: 28
.pdf Full text (3,32 MB)

4.
Analitična in numerična analiza časovnega razvoja posedka : diplomsko delo
Klara Šoster, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga prikazuje izračun posedka pod enakomerno brezkrajno pasovno obtežbo, končni čas posedanja ter časovni razvoj posedka. Izračun posedka je bil izračunan z analitično metodo, ki temelji na srednjem modulu stisljivosti. Numerična analiza posedka pa je bila izvedena z računalniškim programom Plaxis, ki temelji na metodi končnih elementov. V uvodnem delu so opisane nekatere osnovne zakonitosti mehanike tal in modeli za simulacijo odziva zemljine na spremembo napetosti. V nadaljevanju je prikazan analitični izračun časovnega razvoja posedka z obrazložitvijo uporabljenih metod in enačb. Prikazani pa so tudi koraki modeliranja v programu Plaxis, ki so potrebni za numerično analizo časovnega razvoja posedka. Izvedena je primerjava rezultatov analitične in numerične metode na podlagi velikosti posedka in končnega časa posedanja. Rezultati analitične in numerične analize izkazujejo veliko stopnjo ujemanja, saj so bili izračuni izvedeni na podlagi enakih materialnih lastnosti. Numerična analiza pa vendarle podaja natančnejšo oceno posedka in končni čas posedanja, saj je pri numerični analizi zemeljski pol-prostor razdeljen na manjše elemente kot pri analitični metodi izračuna posedka. Računalniški program prav tako omogoča natančno določitev začetnih efektivnih napetosti in spremembo napetosti, ki so posledica obremenitve ali konsolidacije.
Keywords: posedek, konsolidacija, numerična analiza
Published in DKUM: 22.08.2022; Views: 211; Downloads: 29
.pdf Full text (1,65 MB)

5.
6.
Malociklično utrujanje avksetičnih celičnih struktur : doctoral disertation
Branko Nečemer, 2021, doctoral dissertation

Abstract: V doktorski disertaciji sta predstavljena razvoj in potrditev računskega modela za napovedovanje življenjske dobe 2D-avksetičnih celičnih struktur, katerih karakteristična lastnost je negativno Poissonovo razmerje. Predstavljeni računski model temelji na energijskem pristopu in sestoji iz določitve števila ciklov za iniciacijo in širjenje poškodbe do končne odpovedi.Raziskovalno delo je obsegalo mehansko karakterizacijo aluminijeve zlitine 5083-H111, razvoj in potrditev računskega modela ter analiziranje avksetičnih celičnih struktur z numeričnim in eksperimentalnim pristopom. Eksperimentalno testiranje aluminijeve zlitine je zajemalo kvazi-statično in dinamično preizkušanje v režimu malocikličnega utrujanja. Dinamični testi so bili izvedeni s kontrolo deformacije pri razmerju deformacije R=-1 in R=0 na različnih nivojih amplitudne deformacije. V nadaljevanju so bili iz eksperimentalnih rezultatov določeni materialne konstante energijskega pristopa (c1, c2, c3 in c4) in materialni parametri konstitutivnega materialnega modela, uporabljenega v računskem modelu, ki je bil zgrajen v programskem paketu Simulia Abaqus. V računskem modelu za napovedovanje življenjske dobe je bil za pospešitev numerične simulacije in izračuna življenjske dobe analiziranih vzorcev uporabljen algoritem neposredne ciklične analize (ang. Direct cyclic analysis), ki je vgrajen v omenjenem programskem paketu. V računskem modelu sta bili najprej analizirani geometriji ploščatega in CT-vzorca, ki sta bili uporabljeni v eksperimentalnih testih mehanske karakterizacije osnovnega materiala. Računski model za napovedovanje življenjske dobe je bil uspešno validiran na podlagi primerjave numeričnih in eksperimentalnih rezultatov ploščatega in CT-vzorca. Validirani računski model je bil v nadaljevanju uporabljen kot osnova za določitev življenjske dobe kiralne in vbočene šestkotne avksetične strukture. V numeričnih analizah je bila življenjska doba avksetične strukture določena z odpovedjo ene izmed celičnih povezav, medtem ko je bila celotna življenjska doba sestavljena iz števila ciklov, potrebnih za iniciacijo in širjenje poškodbe do končne odpovedi. Numerične analize utrujanja avksetičnih vzorcev so bile izvedene s kontrolo deformacije pri R=-1 na različnih nivojih amplitudne deformacije. Izvedeni so bili tudi eksperimentalni testi kiralne in vbočene šestkotne avksetične strukture v režimu malocikličnega utrujanja. Zaradi različne togosti vzorcev so bili eksperimentalni rezultati LCF-testov predstavljeni v treh različnih oblikah vzdržljivostnih krivulj. Iz slednjih je bilo ugotovljeno, da obe avksetični strukturi kljub različni togosti vzorca pri enaki povprečni deformacijski energiji na cikel dosežeta podobno število obremenitvenih ciklov do odpovedi prve celične povezave. Na koncu je bila izvedena primerjava numeričnih in eksperimentalnih rezultatov življenjske dobe kiralne in vbočene šestkotne avksetične strukture. Na podlagi te primerjave lahko zaključimo, da je bil razvit računski model napovedovanja življenjske dobe kiralne in vbočene šestkotne avksetične strukture uspešno verificiran.
Keywords: malociklično utrujanje, numerična analiza, avksetične celične strukture, energijska metoda
Published in DKUM: 11.10.2021; Views: 698; Downloads: 142
.pdf Full text (20,01 MB)

7.
Vpliv postopkov termičnega rezanja na lastnosti rezne površine in dobo trajanja nosilnega elementa : magistrsko delo
Kristjan Hostnik, 2021, master's thesis

Abstract: Z raziskavami v obsegu tega magistrskega dela sem želel prikazati vpliv različnih postop-kov termičnega rezanja jekla na trdoto rezne površine in na njeno hrapavost kot ključni parameter na vpliv iniciacije mikrorazpok in posledično življenjsko dobo elementa. Naloga obsega tako eksperimentalni del, kot računalniško numerično simulacijo po metodi konč-nih elementov. V eksperimentalnem delu se bom osredotočil na samo pripravo preizku-šancev za namene merjenja hrapavosti površine in trdot po višini reznega roba. Rezultati meritev hrapavosti bodo služili za pripravo numeričnega modela pojava koncentracij maksimalnih nateznih napetosti na rezni površini preizkušancev in simulacijo iniciacije razpoke kot posledice poškodbe na površini.
Keywords: termično rezanje, konstrukcijski element, doba trajanja, numerična analiza, hrapavost, trdota
Published in DKUM: 01.10.2021; Views: 429; Downloads: 30
.pdf Full text (6,41 MB)

8.
Numerična analiza hidravličnih razmer v področju usmerjevalnih lopatic dimovodnega kanala : diplomsko delo
Nejc Vovk, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V sklopu diplomskega dela je bila izvedena numerična analiza hidravličnih razmer v kolenu dimovodnega kanala termoelektrarne s ciljem ugotoviti upravičenost uporabe usmerjevalnih lopatic kot načina za zmanjšanje tlačnega padca. Analiza je bila izvedena za dva nabora obratovalnih parametrov termoelektrarne – garancijski parametri in parametri za zasnovo. Ugotovljeno je bilo, da namestitev usmerjevalnih lopatic v dimovodni kanal zmanjša tlačni padec za 73% v primeru garancijskih parametrov ter za 75% v primeru parametrov za zasnovo. Rezultati numerične analize so bili kontrolirani z uporabo empiričnih nastavkov za izračun koeficienta lokalnih izgub. V sklopu diskusije so navedene nekatere iztočnice za nadaljnje delo.
Keywords: numerična analiza, CFD, usmerjevalne lopatice, dimovodni kanal, tlačni padec, koeficient izgub
Published in DKUM: 08.09.2021; Views: 433; Downloads: 44
.pdf Full text (3,69 MB)

9.
Določitev kritične velikosti razpoke v kombinirano obremenjeni gredi : magistrsko delo
Ivan Dominik Horvat, 2021, master's thesis

Abstract: Pogonske gredi železniških vozil predstavljajo kritični element, ki je najbolj obremenjen med zagonom vozila. V praksi se je izkazalo, da se na pogonskih gredeh v osrednjem delu na mestu razširitve gredi za nased pesta zobnika lahko pojavijo prečne utrujenostne razpoke, ki v skrajnem primeru lahko zlome pogonsko gred. Namen magistrske naloge je raziskati napetostne pogoje, ki nastopijo med zagonom vozila in višino faktorja intenzitete napetosti, ki je lahko posledica risa med struženjem gredi ali lokalnih plitvih površinskih razpok. Napetostni pogoji so določeni z upoštevanjem sil na zobniku ter dimenzijskih razmer v kritičnem delu gredi in lastnosti materiala gredi. S pomočjo eksperimentalno opravljenih preizkušanj materiala gredi so določene natezne lastnosti ter na osnovi lomnomehanskih statičnih testov odpornostne krivulje materiala in dinamičnih testov so določeni parametri hitrosti rasti razpoke, kot tudi občutljivost materiala na iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Rezultati numeričnih simulacij kažejo, da faktor intenzitete napetosti pri razpoki globine 0,2 mm, ki je povprečna globina risa po struženju materiala je v rangu faktorja intenzitete za iniciacijo utrujenostne rasti razpoke. Inicirana utrujenostna razpoka, se lahko na to utrujenostno širi z vsakim zagonom, do svoje kritične velikosti. Obenem je ugotovljeno, da rast utrujenostne razpoke je dovolj počasna, da je možno med rednimi 6 mesečnimi pregledi na kritičnih mesti pravočasno zaznati prisotnost razpoke preden doseže svojo kritično velikost ter s tem gred z razpoko pravočasno odstraniti z železniškega vozila.
Keywords: mehanika loma, eksperimentalna mehanika loma, normalizacijska metoda, SINTAP, ASTM E1820-1, železniška pogonska gred, razpoka, utrujanje, faktor intenzitete napetosti, numerična simulacija po metodi končnih elementov, napetostna analiza
Published in DKUM: 09.03.2021; Views: 678; Downloads: 109
.pdf Full text (4,32 MB)

10.
Izboljšava geometrije nosilca pogonskega sklopa kopirnega rezkalnega stroja
Marko Žagar, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je predstavljen obstoječ kopirni rezkalni stroj. Kopirni rezkalni stroj je star 30 let in že približno 15 let ne obratuje. S postopkom rezkanja na njem obdelujemo različne lesene izdelke. V delu smo se osredotočili na analizo nosilca pogonskega vretena. Nosilec smo si izbrali zaradi velikih sil, ki delujejo nanj in ker je njegova togost ključna pri natančnosti izdelave. Nosilec je obremenjen s pogonskim vretenom, elektromotorjem in ostalimi konstrukcijskimi elementi. Med samim obratovanjem prenaša dinamične sile, ki so posledica obratovanja motorja, sil pri rezkanju lesa in prenosa moči s klinastim jermenom. Celotni model kopirnega rezkalnega stroja je izdelan v programu Solidworks. Numerična simulacija nosilca je bila izvedena v programu Abaqus.
Keywords: kopirni rezkalni stroj, pogonsko vreteno, numerična analiza
Published in DKUM: 04.02.2021; Views: 533; Downloads: 73
.pdf Full text (1,90 MB)

Search done in 0.16 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica