1. Pravo in ekonomija : pravo, ekonomija in epidemija2022, proceedings Abstract: Epidemija Covid-19 je pomembno posegla v vse segmente življenja: izobraževanje, delo, zdravje, poslovanje, delovanje pomembnih institucij ipd. Prispevki v zborniku izpostavljajo različne segmente in težave, ki so se zaradi epidemije in posledično zaprtja družbe pojavile. Obravnavajo vpliv epidemije na vzpostavitev povezave med strateško-razvojnim in proračunskim načrtovanjem, na pravice intelektualne lastnine v smislu učinkovitejšega zagotavljanja zdravil in cepiv, na študij v smislu zagotavljanja gradiv, ki so avtorskopravno varovana, in uvedbo pouka na daljavo. Posebej je izpostavljena vloga zaprtja družbe pri razvoju novih tehnologij trženja alkohola, analizirane so posledice derogacije pravic gospodarskih subjektov v času epidemije, gospodarska in poslovna negotovost v evrskem območju, ki je bila največja v začetku krize, in možnost meddržavnih tožb pred Sodiščem EU kot mehanizem varstva temeljnih človeških vrednost. Keywords: pravo, ekonomija, epidemija, Covid-19, intelektualna lastnina, pouk na daljavo, gospodarstvo, nove tehnologije, javne storitve, državni proračun, meddržavne tožbe, alkohol Published in DKUM: 29.07.2022; Views: 302; Downloads: 67
Full text (6,37 MB) This document has many files! More... |
2. Obvladovanje tveganja pri razvoju novih tehnologijJanez Keržič, 2016, undergraduate thesis Abstract: Z uporabo ustreznih metod lahko prepoznamo nevarnosti za izdelek že v raziskovalni fazi projekta. S pravilno odločitvijo v zgodnji fazi procesa se izognemo kasnejšim visokim stroškom v fazi serijske proizvodnje. V razvojni fazi pustimo prosto pot ustvarjanju idej in s tem tudi neko določeno orientiranost, na drugi strani pa ustvarjalnost ne sme biti omejena. Večjo kvaliteto izdelka dosežemo z intenzivno analizo napak in odpravo le teh v zgodnji razvojni fazi. Keywords: nove tehnologije, inovacije, razvojni proces, inovacijska celica Published in DKUM: 06.07.2016; Views: 943; Downloads: 85
Full text (3,35 MB) |
3. UPORABA INTERAKTIVNE TABLE PRI POUČEVANJU ANGLEŠKEGA BESEDIŠČA OD TRETJEGA DO DEVETEGA RAZREDA OSNOVNE ŠOLEVesna Cacio, 2015, undergraduate thesis Abstract: Zamisel za to diplomsko delo je nastala po tem, ko sem se udeležila delavnice na srednji šoli, kjer sem poučevala takrat, ki je potekala pod vodstvom strokovnjakov za IKT (interaktivna tabla). Nato sem morala samo ugotoviti povezavo med IKT in poučevanjem angleščine. To ni bila lahka naloga, saj IKT predstavlja nove tehnologije, ki jih mnogi učitelji v preteklosti še niso uporabljali, ampak na srečo obstajajo tudi takšni, ki imajo dovolj izkušenj pri delu z njo.
Zahvaljujoč mojima mentoricama mi je uspelo najti temo diplomske naloge, poučevanje angleškega besedišča s pomočjo IKT na osnovnih šolah v Sloveniji. Ob podpori osnovnošolskih učiteljev, s katerimi sem sodelovala in strokovnjakov z vsega sveta, z branjem člankov, učbenikov in drugih strokovnih objav, se je moja diplomska naloga pričela razvijati in moje delo je postalo lažje.
To diplomsko delo bo predstavilo interaktivno tablo kot zelo koristno moderno orodje za poučevanje angleškega besedišča in raziskalo, kako z njeno pomočjo poučujemo in razvijamo jezikovne spretnosti v primerjavi s tradicionalnimi metodami, in kako ustvarjalni so lahko učitelji angleščine pri učnih urah, kadar uporabljajo IKT kot orodje, kakšne tehnološke prednosti in slabosti ima lahko IKT v pedagoškem procesu in kako enostavna ali zahtevna je za uporabo, kako vpliva na učenčevo znanje, kakšen učinek ima na motivacijo, kaj so merila za kakovost, kakršna je razpoložljivost teh gradiv in kaj dejansko je tako zanimivo pri tem.
Namen mojega diplomskega dela ni le predstaviti učiteljem angleščine IKT kot izjemno koristno orodje za poučevanje angleškega besedišča, ampak ustvariti nekaj internetnih dostopov do dodatnih interaktivnih gradiv za poučevanje angleščine kot tujega jezika v osnovnih šolah.
V prvem delu praktičnega dela diplome bom raziskala v katerih korakih učne ure se IKT večinoma uporablja v praksi, v drugem delu bom primerjala tradicionalne metode poučevanja angleškega besedišča z IKT izvedbo enakih enot. Tretji del govori o IKT gradivih, ki se uporabljajo v praksi in procesu iskanja primernih IKT virov ter o potrebnem strokovnem znanju učiteljev.
Zadnji del mojega diplomskega dela bo sestavljen iz prikaza različnih interaktivnih učnih ur, predstavitvijo njihovih ciljev ter analize doseganja teh ciljev, kjer bom potrdila hipotezo,da učitelji uporabljajo IKT predvsem za ponavljanje in utrjevanje besedišča in manj pri govornem in pisnem sporočanju. Vse praktične presoje teh učnih ur bodo temeljile na učbenikih, ki se uporabljajo pri pouku angleškega jezika v slovenskih osnovnih šolah in bodo podprte z vizualnimi materiali zabeleženimi v času raziskave.
Če povzamem, učitelji so tisti, ki morajo slediti novim tehnologijam in biti sposobni znanjem obogatiti svoje učence. Keywords: IKT (interaktivna tabla), nove tehnologije, angleško besedišče, osnovne šole v Sloveniji, IKT kot orodje, tehnološke prednosti. Published in DKUM: 07.10.2015; Views: 1767; Downloads: 140
Full text (2,00 MB) |
4. ČEZMEJNE KRŠITVE POTROŠNIŠKIH PRAVIC NA SPLETU IN VPRAŠANJE PRISTOJNOSTIKatja Ramšak, 2014, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga obravnava sodobne tehnologije, kot je internet, preko katerega dandanes potrošniki množično sklepajo pravne posle s tujimi trgovci in kako ta pravna razmerja vplivajo na razlago pravil o mednarodni pristojnosti. V ospredju analize je Uredba 44/2001 o pristojnosti ter priznanju in izvršitvi sodnih odločb v civilnih in gospodarskih zadevah, pogoji njene uporabe in posebne določbe o pristojnosti v zadevah v zvezi s pogodbami, ki jih sklene potrošnik kot šibkejša stranka pogodbe V ta namen so predstavljeni in analizirani pogoji za uporabo posebnih pristojnosti v potrošniških sporih skozi prakso Sodišča Evropske unije, s poudarkom na posebnostih sklepanja poslov preko interneta. Predvsem so izpostavljena pravna pravila, ki so se izoblikovala, in razvoj ter prilagajanje sodne prakse posebnostim interneta. Keywords: mednarodna pristojnost, potrošnik, potrošniški spor, Bruseljska uredba I, kiberprostor, prebivališče, internet, nove tehnologije, Sodišče EU, internetno poslovanje. Published in DKUM: 12.02.2015; Views: 1607; Downloads: 370
Full text (1,32 MB) |
5. |
6. |
7. |
8. Povečevanje produktivnosti dostave ter obdelava in optimiranje dostavnih poti s pomočjo GPS-a : diplomsko deloDrago Rojko, 2008, undergraduate thesis Keywords: GPS, nove tehnologije, dobava, naprave, produktivnost, pošta, čas, kartografija, računalniki, podatki, merjenje Published in DKUM: 28.05.2012; Views: 1275; Downloads: 65
Full text (990,86 KB) |
9. Uvajanje nove tehnologije montaže bančnih vsebnikovMilena Čas, 2012, undergraduate thesis Abstract: Nenehne spremembe na svetovnih tržiščih vplivajo na zniževanje predvsem proizvodnih stroškov. Podjetja morajo v času sprememb nenehno iskati možnosti za uvedbo novih tehnologij v proizvodni proces. Samo tista podjetja, ki skrbijo za svoj tehnološki razvoj in zagotavljajo ustrezno zadovoljevanje uporabnikovih potreb in želja, lahko poslujejo učinkovito in uspešno. Namen diplomskega dela je oblikovanje modela uvajanja novih tehnologij v proizvodni proces. V model bomo vključili tiste dejavnike, ki pomembno vplivajo na proces uvajanja nove tehnologije. Pri vzpostavitvi modela uvedbe nove tehnologije v proizvodni proces bomo v prvem in drugem delu diplomskega dela uporabili naslednje metode raziskave:
- na podlagi že znanih rezultatov drugih avtorjev povzamemo teoretična izhodišča
- predstavitev stanja novih tehnologij
- opis uvedbe nove tehnologije v praksi.
Če naša podjetja želijo povečat dodano vrednost, morajo investirati predvsem v nove metode inovacijskega menedžmenta in menedžmenta znanja ter v izobraževanje kadra za izvajanje le-teh. Seveda bodo podjetja, ki so finančno bolje stoječa, tudi vlagala v nove tehnologije, ki jim bodo omogočale proizvodnjo obstoječih in novih izdelkov z manjšo porabo surovin, komponent in energije. Keywords: Uvajanje nove tehnologije, laser, postopek izdelave bančnih vsebnikov Published in DKUM: 09.03.2012; Views: 1907; Downloads: 110
Full text (3,29 MB) |
10. |