1. Slovenščina na dlani 2Mojca Jerala-Bedenk, Mihaela Koletnik, Mira Krajnc Ivič, Simona Majhenič, Sandi Majninger, Matej Meterc, Polonca Šek, Natalija Ulčnik, Alenka Valh Lopert, Darinka Verdonik, Ines Voršič, Tjaša Markežič, 2019, professional monograph Abstract: Monografija predstavlja nadaljevanje publikacije Slovenščina na dlani 1, izdane v letu 2018. Prvi del prinaša rezultate projekta Slovenščina na dlani, ki ga v času od leta 2017 do leta 2021 izvajamo na Univerzi v Mariboru. Predstavljena je idejna zasnova učnega e-okolja, in sicer z vidika uporabniške izkušnje učitelja ter učenca. Ker bo e-okolje vsebovalo vaje in naloge s področja pravopisa, slovnice, frazeologije in besedil, so podane možnosti priprave vaj z ozirom na učni načrt in postopke avtomatizacije. Pri frazeologiji bomo ob nalogah ponudili tudi slovarske opise izbranih enot, zato je predstavljeno, katerih 100 frazemov in 100 pregovorov smo izbrali za natančnejšo obravnavo. Pojasnjeno je tudi, katera znanja bodo učeči se usvajali s pomočjo zbirke besedil, ki smo jo poimenovali BERTA. V drugem delu najdemo članke učiteljic slovenščine, ki sodelujejo v projektu. Na podlagi svojih izkušenj z učenci in dijaki predstavljajo izvirne ideje za obravnavo slovnice, leksikologije, frazeologije in besedilnih vrst ter izpostavljajo učinkovite učne metode, s katerimi so uspele osnovno- in srednješolce navdušiti za učenje in raziskovanje slovenščine. Na podlagi člankov ugotavljamo, da je mogoče vsako, tudi na videz suhoparno učno snov, učencem predstaviti kot izziv in jih s tem spodbuditi k ustvarjalnosti ter iskanju drugačnih rešitev. Keywords: e-okolje, tipologija nalog, pravopis, slovnica, frazeologija, neumetnostna besedila, pouk slovenščine, učne metode Published in DKUM: 17.02.2020; Views: 2226; Downloads: 79 Link to file |
2. OBRAVNAVA NEUMETNOSTNIH BESEDIL V OŠPP Z NIS V 3. VIOTina Frece, 2014, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi se bomo posvetili izobraževalnemu sistemu pri nas, natančneje sistemu v šolah s prilagojenim programom. Osebe s posebnimi potrebami so specifična skupina ljudi, ki se od drugih razlikujejo po svojih sposobnostih, spretnostih in težavah. Tako lahko njihove motnje odločilno vplivajo na njihovo vključevanje v osvajanju znanj, športnih dejavnosti in tako so lahko odrinjeni od ostalega okolja. To pa vpliva tudi na njihovo samozavest oz. samopodobo. Vsak od nas je nekaj posebnega in tudi osebe s posebnimi potrebami se imajo pravico vključiti v socialno okolje, navezati socialne stike, doživljati uspehe in imeti možnost sodelovanja. Otroci s posebnimi potrebami, ki obiskujejo šolo s prilagojenim program, z nižjim izobrazbenim standardom, so v veliki večini otroci z lažjo motnjo v duševnem razvoju.
Otroci, ki se izobražujejo na šolah s prilagojenim programom, dosežejo praviloma nižji izobrazbeni standard. Cilj šole s prilagojenim programom je otroke s posebnimi potrebami čim bolj temeljito pripraviti na samostojno življenje, zato so tudi učne vsebine na takih šolah prilagojene. Osnovne šole s prilagojenim programom se soočajo tudi z drastičnim pomanjkanjem strokovnega kadra, prav tako pa morajo na določenih šolah s prilagojenim programom zaradi majhnega števila učencev izvajati kombinirani pouk. Vzgojno-izobraževalna dejavnost vsake šole, tako splošne osnovne šole kot osnovne šole s prilagojenim programom, je družbena dejavnost posebnega družbenega pomena, ki soustvarja pogoje za zdrav osebnostni razvoj vseh otrok.
V empiričnem delu želimo prikazati, kako poteka delo in pouk slovenščine na osnovni šoli s posebnimi potrebami in kako se učni načrt slovenščine v OŠPP razlikuje od učnega načrta v OŠ. Zanima nas, s kakšnimi metodami in oblikami dela se soočajo učenci, ki imajo takšne težave. S pomočjo ge. Brede Ferčec Muršak smo prišli do primera učne ure neumetnostnega besedila in predstavili analizo primera, način in oblike dela ter naloge, ki jih morajo učenci usvojiti za uspešno napredovanje. Z omenjeno specialno pedagoginjo bomo opravili tudi obširni anketni vprašalnik, ki nam je odprl pogled na delo in izobraževanje otrok s posebnimi potrebami. Keywords: Osnovnošolsko izobraževanje, otroci s posebnimi potrebami, posebna ustanova – OŠPP Gustava Šiliha Maribor, prilagojeni izobraževalni program z nižjim izobrazbenim standardom (NIS), tretje triletje (3. VIO), neumetnostna besedila (jezikovni pouk).
Published in DKUM: 21.05.2014; Views: 2398; Downloads: 206 Full text (1,62 MB) |
3. BRANJE NEUMETNOSTNIH BESEDIL V VRTCURenata Jeza, 2011, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Branje neumetnostnih besedil v vrtcu je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Namen in cilji teoretičnega diplomskega dela so bili: opredeliti razvoj otrokovega govora in dejavnike, ki vplivajo nanj; izpostaviti jezikovne dejavnosti v vrtcu, ki so povzete iz Nacionalnega dokumenta za predšolsko vzgojo v Sloveniji, Kurikuluma za vrtce; predstaviti neumetnostna besedila kot pomemben del knjižne zbirke na področju predšolske vzgoje. V empiričnem delu diplomskega dela je bil namen raziskati uporabo neumetnostnih besedil v vrtcu. Predvsem je bilo v ospredju vprašanje, ali v vrtcu v centralni knjižnici in knjižnih kotičkih v oddelkih ponujajo tudi neumetnostno literaturo in katere vrste neumetnostne literature strokovni delavci največkrat uporabljajo pri načrtovanju in izvajanju vzgojno-izobraževalnega dela prvega in drugega starostnega obdobja. Prav tako sem želela ugotoviti, katere dejavnosti za spodbujanje govora s pomočjo uporabe neumetnostnih ali pragmatičnih besedil potekajo v vrtcu ter katere teme so bile ob tem obravnavane. V ta namen sem pripravila vprašalnik za vzgojitelje v vrtcu. Na vsa zastavljena raziskovalna vprašanja so bili podani odgovori, ki so pokazali precejšnjo uporabo neumetnostnih besedil, ne le umetnostnih. Hipoteze so bile skoraj v celoti ovržene, kar se je izkazalo kot pozitivno, saj se v vrtcu v obeh starostnih obdobjih uporabljajo neumetnostna besedila na vseh področjih Kurikuluma za vrtce. Keywords: Govor predšolskega otroka, jezikovne dejavnosti v vrtcu, neumetnostna besedila, neumetnostna literatura, knjižnica, knjižni kotički. Published in DKUM: 30.05.2011; Views: 3452; Downloads: 429 Full text (602,15 KB) |