| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 84
First pagePrevious page123456789Next pageLast page
1.
Primerjava managementskih funkcij v profitnih in neprofitnih organizacijah
Ana Švarc, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Vsako podjetje ne glede na to, ali je profitno ali neprofitno, potrebuje dobrega managerja. Management pri svojem delu opravlja predvsem štiri funkcije. V tem delu bomo predstavili in razložili planiranje, organiziranje, vodenje in kontroling. Podrobneje bomo predstavili profitne in neprofitne organizacije, za kaj katero deluje, v dobrobit koga deluje, kako deluje. Za praktični primer profitne organizacije bomo uporabili podjetje Geberit proizvodnja d. o. o., ki je vodilno podjetje v sanitarni tehniki. Osrednja tema oziroma naloga tega dela je, primerjava opravljanja managementskih funkcij v profitnih in neprofitnih organizacijah. Tukaj se bomo posvetili vsaki funkciji posebej in navedli razlike. Glavna ugotovitev te naloge je, ugotovitev razlik med managentskimi funkcijami v obeh primerih organizacije. Kje se pojavlja največ in najmanj razlik in podobnosti.
Keywords: Managementske funkcije, profitne organizacije, neprofitne organizacije, primerjava funkcij.
Published in DKUM: 28.10.2021; Views: 567; Downloads: 44
.pdf Full text (829,10 KB)

2.
Predlog strategije rasti na primeru športnega društva
Jure Andolšek, 2021, undergraduate thesis

Abstract: 99 % vseh podjetij v Evropski uniji predstavljajo mikro, mala in srednja podjetja. Skupaj zagotavljajo dve tretjini delovnih mest v zasebnem sektorju in prispevajo k več kot polovici skupne dodane vrednosti, ki jo ustvarijo podjetja v EU (Evropski parlament, 2021). Hitrorastoča in srednjerastoča podjetja sicer niso zelo številna, vendar so pomembna za ustanavljanje novih delovnih mest. Zato je pomembno, da poznamo poslovanje podjetja in tudi načine ter strategije, s katerimi podjetja rastejo. V diplomskem delu smo preučevali rast podjetja in nato v aplikativnem delu podali predlog strategije rasti za teniško športno društvo Portovald. Tenisu v zadnjih letih raste popularnost, kar posledično vpliva na mlade, ki si ga želijo trenirati. Popularnost tenisa se je povečala tudi med rekreativnimi igralci, saj je postal veliko bolj dostopen kot včasih, ko so ga igrali samo premožnejši meščani. Cilj raziskave je bil, da pripravimo dober predlog strategije rasti, s katerim bo klub začel poslovati bolj dobičkonosno. Skupaj s teoretičnim znanjem, ki smo ga pridobili ob pisanju diplomskega dela in analizo poslovanja, smo pripravili predlog strategije rasti, ki bi ga društvo po mnenju predsednice in vodje kluba lahko uporabilo že v letu 2022. Diverzificirana rast je bolj zapletena od drugih strategij rasti, ampak je v večini primerov bolj dobičkonosna, če je izvedena pravilno. Pri tem je pomembno razumeti, v kateri fazi razvoja je v danem trenutku podjetje oziroma v našem primeru društvo in kam ga pelje pot v prihodnosti, če nadaljuje s trenutnim načinom delovanja, oziroma kaj je treba spremeniti, da se preusmeri na drugačno pot, na kateri je možna želena rast.
Keywords: rast podjetja, podjetništvo, neprofitne organizacije, strategije rast, tenis.
Published in DKUM: 15.10.2021; Views: 608; Downloads: 67
.pdf Full text (1,43 MB)

3.
Management v športnem klubu
David Ban, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu z naslovom Management v športnem klubu sem raziskal management in izvajanje managementa v Rokometnem klubu Krško (v nadaljevanju RK Krško), ki je neprofitna organizacija. Poudariti sem želel pomen dobrega managementa, saj tako klub oblikuje pozitivno podobo v javnosti in pridobiva pokrovitelje, uporabnike športnih storitev, obiskovalce tekem in povečuje število trenirajočih članov. Za uspešnost športnega kluba je pogosto ključnega pomena s kolikšnimi finančnimi sredstvi razpolagajo. Najprej sem navedel nekaj teoretičnih osnov managementa, managementa v športu in neprofitnih organizacij. Nato sem opisal športna društva in rokomet. Teorijo sem povezal s praktičnim primerom in predstavil RK Krško ter raziskal zadovoljstvo članov kluba z izvajanjem managementa. Ugotovil sem, da so člani z izvajanjem managementa v klubu zadovoljni ali zelo zadovoljni, delo vodstva pa ocenjujejo kot solidno, dobro ali zelo dobro. Vendar nekatere pomanjkljivosti vseeno obstajajo. Na osnovi analize obstoječega managementa, ugotovitev in odgovorov na vprašanja, sem podal ideje in predloge za izboljšave.
Keywords: Management, Rokometni klub Krško, neprofitne organizacije, športni management, rokomet.
Published in DKUM: 28.10.2019; Views: 879; Downloads: 139
.pdf Full text (621,74 KB)

4.
Management neprofitnih organizacij
Maja Knežević, 2019, master's thesis

Abstract: Neprofitne organizacije so organizacije, ki v sodobnem svetu zavzemajo iz leta v leto pomembnejše mesto. Gre za nadvse raznolike organizacije, ki jih je velikokrat težko razlikovati od profitno usmerjenih organizacij. Osnovni smisel njihovega obstoja predstavlja delovanje v splošne družbeno koristne namene in ne ustvarjanje dobička, kot je to cilj pri profitno usmerjenih organizacijah. Temeljna naloga managementa je enaka tako v neprofitnih kot tudi v profitno usmerjenih organizacijah. Management načrtuje, organizira, usmerja in nadzira delovanje pripadnikov organizacije na način, da organizacija uspešno ter učinkovito dosega cilje, ki so bili določeni s strani lastnikov, ustanoviteljev, oblasti, članov. Magistrsko delo je razdeljeno na dva dela. To sta teoretični in empirični. V teoretičnem delu so podrobneje predstavljena pojma management neprofitne organizacije ter neprofitna organizacija, v empiričnem delu pa smo predstavili management dveh neprofitnih in hkrati tudi nevladnih organizacij. To sta Zveza prijateljev mladine Slovenije ter Rdeči križ Slovenije. S pomočjo primerjalne analize smo prikazali razlike in podobnosti njunega managementa.
Keywords: neprofitne organizacije, nevladne organizacije, management, organizacija, društvo, ustanova, zavod, podjetje, prostovoljstvo, financiranje, družbeni interes, dobrodelnost
Published in DKUM: 24.10.2019; Views: 1253; Downloads: 261
.pdf Full text (1007,93 KB)

5.
Marketinški načrt širitve dejavnosti Gledališke skupine Dobrova
Tina Zuljan, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Gledališka skupina Dobrova obstaja z namenom uresničevanja svojega poslanstva, preko katerega prispeva k razvoju in dostopnosti ljubiteljske gledališke kulture. Omenjeni skupini zaradi skupnih interesov po gledališkem ustvarjanju in druženju svoj prosti čas posvečajo amaterski gledališčniki. Znotraj okvirov omejenih finančnih sredstev skrbijo za ustvarjanje, uprizarjanje in organiziranje gledaliških predstav ter abonmaja. Polna gledališka dvorana in zadovoljno občinstvo, ki se rado vrača v gledališče, predstavljata za gledališko skupino najvišje merilo uspeha in motivacijo za nadaljnje delovanje. Zaznan trend zniževanja števila obiskovalcev gledaliških predstav na Dobrovi ogroža dolgoročno delovanje gledališke skupine in predstavlja glavni motiv za ukrepanje. Brez obiskovalcev gledaliških predstav bi bilo delovanje gledališke skupine brez pomena. Enega možnih ukrepov člani gledališke skupine Dobrova vidijo v širitvi dejavnosti gledališke skupine z uvedbo otroškega abonmaja. Otroci, prebivajoči v občini Dobrova - Polhov Gradec, nimajo možnosti obiskovanja otroškega abonmaja v domačem kraju. Omogočanje zgodnjega stika otrok z gledališčem bi pomenilo nadgradnjo poslanstva gledališke skupine in hkrati pestrejše kulturno dogajanje v občini Dobrova – Polhov Gradec. Raziskava želja, pričakovanj, zanimanja in navad potencialnih obiskovalcev ter izdelava marketinškega načrta za uvedbo nove storitve otroškega abonmaja omogoča ovrednotenje smotrnosti nove storitve in določitev temeljev za njeno lansiranje in kakovostno izvedbo. Zaradi omejenih finančnih sredstev gledališke skupine, konkurence v smislu drugih oblik preživljanja prostega časa, vedno »zahtevnejših« obiskovalcev gledališča, potrebe po inovativnosti, pomanjkanja znanja, časa, angažiranosti prostovoljcev in številčnih deležnikov je načrtovanje pomembno orodje za obstoj in razvoj gledališke skupine Dobrova ter s tem kulturnih vrednot prebivalcev občine in bližnjih okoliških krajev.
Keywords: marketing, neprofitne organizacije, ljubiteljska kultura, ljubiteljska gledališka skupina, otroški abonma.
Published in DKUM: 13.06.2019; Views: 865; Downloads: 63
.pdf Full text (895,56 KB)

6.
Tržna naravnanost slovenskih neprofitnih organizacij
Nataša Plauc, 2017, master's thesis

Abstract: Tržna naravnanost podjetij je dobro raziskan pojem, v zadnjem času pa naraščajo tudi raziskave iz področja tržne naravnanosti neprofitnih organizacij. Naše delo je rezultat prve takšne raziskave v Sloveniji. Raziskovali smo raven tržne naravnanosti pri nas ter povezavo tržne naravnosti z uspešnostjo in učinkovitostjo neprofitnih organizacij. Neprofitnim organizacijam za razliko od podjetij primarni cilj ni ustvarjanje dobička, temveč stremijo k uresničevanju svojega poslanstva, ki je običajno služenje širšemu družbenemu interesu ter v družbo širijo vrednote, kot so znanje, umetnost, zdravje, šport, dobrodelnost itd. Seveda niso nepridobitne organizacije izključno neprofitno usmerjene. Del njihovega delovanja je lahko profiten in tako so njihove aktivnosti pridobivanja sredstev povsem komercialne narave. Raziskave poudarjajo, da je za neprofitni sektor pomembno, da prevzame tržno naravnano filozofijo kot organizacijski odziv na trenutne pritiske in okoljske spremembe. V zadnjih dveh desetletjih se je neprofitni sektor soočal z raznimi pritiski kot je povečan nadzor s strani javnega sektorja in donatorjev, tekmovanje za sredstva ter omejitve javnih sredstev. Zaradi naštetih razlogov morajo neprofitne organizacije posvetiti posebno pozornost merilom uspešnosti in doseganju eksternih ciljev, da bodo lahko pridobile nova sredstva. V prvem delu raziščemo in predstavimo koncept tržne naravnanosti in njene elemente, prikazujemo natančno sliko neprofitnih organizacij v Sloveniji ter proučimo do sedaj opravljene raziskave na tem področju iz tujine. V našo raziskavo smo zajeli 92 slovenskih društev, zavodov, fundacij in ostalih neprofitnih organizacij. Instrument za merjenje tržne naravnanosti smo povzeli po dr. Modiju. Raziskava podrobneje proučuje povezavo med tržno naravnanostjo in učinkovitostjo ter uspešnostjo, podrobneje pa še zadovoljstvo odjemalcev, pridobivanje sredstev in ugled med sorodnimi organizacijami. Rezultat jasno kaže, da tržna naravnanost veča zadovoljstvo uporabnikov, veča ugled med sorodnimi organizacijami in pozitivno vpliva na uspešnost ter učinkovitost neprofitnih organizacij. Slovenske organizacije so relativno tržno naravnane, povprečna ocena je 3,64. Že večkrat ovržena hipoteza, da velikost organizacije vpliva na tržno naravnanost, je bila ovržena tudi v našem primeru. Med tržno naravnanostjo in pridobivanjem sredstev nismo zasledili signifikantne razlike, medtem ko je večina preteklih raziskav potrdila to povezavo.
Keywords: neprofitne organizacije, nepridobitne organizacije, tržna naravnanost, marketing, tretji sektor, družbena odgovornost
Published in DKUM: 27.10.2017; Views: 1179; Downloads: 194
.pdf Full text (1,51 MB)

7.
DAVČNO-PRAVNI VIDIKI DRUŠTEV
Tadeja Kremzer Jenčič, 2016, master's thesis

Abstract: Društva oz. združenja so v zadnjih letih v civilni družbi v porastu. Večinoma jih v tujini uvrščajo med neprofitne in nevladne organizacije ali celo tretji sektor. Praviloma gre za pravne osebe zasebnega prava, kar v našem pravnem sistemu določa Zakon o društvih iz leta 2006 in tako pridobijo društva v našem pravnem sistemu lastnost pravne osebe z registracijo pri pristojni upravni enoti.
Keywords: Društva, davki, društva v javnem interesu, nevladne organizacije, neprofitne organizacije, tretji sektor, humanitarne organizacije, pridobitna in nepridobitna dejavnost
Published in DKUM: 15.09.2016; Views: 1200; Downloads: 198
.pdf Full text (2,07 MB)

8.
SLOVENSKE ORGANIZACIJE ZA ZAŠČITO ŽIVALI IN UPORABA NOVIH MEDIJEV
Andreja Roškar, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Slovenske organizacije za zaščito živali so majhne in imajo za svoje delo zelo omejena sredstva, pomoči potrebnih živali pa je vedno veliko. Zato je pomembno, da s čim nižjimi stroški v kratkem času dosežejo veliko število ljudi, ki nato postanejo posvojitelji živali, donatorji, prostovoljci, podporniki ... Najenostavnejši način za to je uporaba spleta in družbenih medijev, predvsem Facebooka. Z uporabo vsebinske analize smo raziskali, kako za komunikacijo uporabljajo spletne strani in Facebook, kako uspešne so pri ustvarjanju lastne spletne znamke ter kako za oglaševanje živali, zbiranje sredstev, informiranje javnosti, pa tudi aktivizem, izkoriščajo vse prednosti, ki jih spletne tehnologije ponujajo.
Keywords: neprofitne organizacije, zaščita živali, Facebook, spletna znamka
Published in DKUM: 05.07.2016; Views: 1208; Downloads: 113
.pdf Full text (6,65 MB)

9.
PRIDOBIVANJE FINANČNIH SREDSTEV V NEPROFITNIH ORGANIZACIJAH: DONATORSTVO V DRUŠTVIH
Nejc Vivola, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu, ki je teoretično delo, smo analizirali pridobivanje finančnih sredstev v neprofitnih organizacijah, pri čemer smo se osredotočili na zasebne vire financiranja. Zanimalo nas je predvsem donatorstvo v društvih. Opredelili in razčlenili smo neprofitne organizacije. Predmet naše analize so bile zasebne neprofitne organizacije, zato smo pozornost usmerili na le–te. S pomočjo ključnih kazalcev smo proučili razvitost neprofitnega sektorja v Sloveniji in se posvetili identificiranju virov financiranja neprofitnih organizacij. Podrobno smo opisali neprofitno organizacijo, ki jo imenujemo društvo. Zanimal nas je obseg prihodkov in viri financiranja društev, pa tudi kakšen vpliv ima na delovanje društev donatorstvo. Zadnji dve poglavji smo posvetili preverjanju zastavljenih hipotez. Najprej smo opisali pojem marketing in ga umestili v kontekst neprofitnih organizacij, nato pa ugotavljali vpliv marketinške usmeritve na uspešnost neprofitnih organizacij in proučili področja strateškega načrtovanja.
Keywords: neprofitne organizacije, financiranje neprofitnih organizacij, društva, donatorstvo, marketing, strateško načrtovanje
Published in DKUM: 16.06.2016; Views: 2710; Downloads: 625
.pdf Full text (1,19 MB)

10.
KOMPARATIVNA ANALIZA SOCIALNEGA MARKETINGA V DVEH NEPROFITNIH SLOVENSKIH ORGANIZACIJAH
Nihada Prnjavorac, 2015, master's thesis

Abstract: Neprofitne organizacije igrajo zelo pomembno vlogo v današnji družbi. In čeprav njihova opredelitev ni enostavna, se avtorji strinjajo, da neprofitne organizacije obstajajo za zagotavljanje splošne izboljšave v družbi. Njihov obseg dela daleč presega prodajo vsakdanjih izdelkov ali ponudbo vsakodnevnih storitev. Enako kot pridobitne organizacije, neprofitne organizacije tudi uporabljajo marketing v svojih aktivnosti, vendar z eno razliko: njihove dejavnosti so usmerjene v korist njihovih ciljnih skupin. Z uporabo marketinških načel in tehnik, vplivajo na prostovoljno vedenje svojih ciljnih skupin, z namenom njihovega izboljšanja in blaginje družbe na splošno. Prav to je definicija socialnega marketinga, ki je relativno nov in pogosto napačno razumljen. Ta teza se osredotoča na opredelitev socialnega marketinga in raziskuje uporabo marketinga v dveh neprofitnih organizacijah v Sloveniji z namenom spreminjanja vedenja družbe do njihovih ciljnih skupin. Empirična raziskava je bila izvedena v Mariboru, v Sloveniji maja in junija 2015 s predstavniki dveh slovenskih neprofitnih organizacij: Zveze prijateljev mladine v Mariboru (ZPM Maribor) in Mariborskega društva za cerebralno paralizo Sonček Maribor (Sonček Maribor). Namen poglobljenih intervjujev je bil ugotoviti koliko anketiranci poznajo in razumejo marketinga, kakšni so cilji in aktivnosti njihovih organizacij, ter kakšni so njihovi načrti glede uporabe marketinga z namenom spreminjanja vedenja družbe do njihovih ciljnih skupin. V analizi raziskave so predstavljene ugotovitve o tem, kako neprofitne organizacije v Sloveniji uporabljajo marketing, kakšen je pomen socialnega marketinga v njihovem področju dela in kaj so sredstva in resursi, ki jih potrebujejo za izboljšanje uporabe socialnega marketinga. Analiza raziskave je pokazala, da niso seznanjeni s pomenom socialnega marketinga, vendar pa razumejo pomen marketinga, zlasti promocijo in odnose z javnostmi. Finančna sredstva in kadri so označeni za največje ovire za te organizacije in bodo tudi ostali kot njihovi največji izzivi pri doseganju organizacijskih ciljev.
Keywords: neprofitne organizacije, neprofitni sektor, tretji sektor, socialni marketing, družbeno vedenje
Published in DKUM: 02.03.2016; Views: 1055; Downloads: 150
.pdf Full text (556,78 KB)

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica