| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 42
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
Primerjava učinkov finančne krize med Slovenijo in Nemčijo ter odzivnost ekonomske politike in gospodarstva
Agnesa Bajraktaraj, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Finančna kriza 2007-2008 opredeljuje svetovno bančno in finančno krizo, znano tudi kot kriza nepremičnin ali subprime kriza, ki jo je poleti 2007 sprožil špekulativni nepremičninski balon v ZDA. Razpokan nepremičninski balon in kreditni razcvet, sprožen zaradi nizke obrestne mere, sta postavila temelje za izbruh krize. Bančni model “originate and distribute” je nadomestil tradicionalni bančni model, ki je privedel do tega, da so banke posodile denar dolžnikom s slabimi bonitetnimi ocenami. Ker so se dolgoročna posojila financirala s kratkoročnimi sredstvi, je prišlo do likvidnostnega primanjkljaja, ki je prispeval k krizi. Na finančnih trgih je prišlo do panične prodaje po vsem svetu, saj so tradicionalne ameriške finančne institucije naletele na resne finančne težave. Posledično je medbančni trg prenehal delovati, saj veliko bank ni bilo več pripravljenih posojati drugim bankam zaradi strahu, da bodo postale nesolventne. Globalna finančna in evrska kriza sta bili najpomembnejši gospodarski in političnoekonomski temi, ki so ju ekonomisti analizirali in o njima veliko razpravljali. Diplomsko delo predstavlja primerjavo učinkov finančne in evrske krize med Slovenijo in Nemčijo ter odzivnost ekonomske politike in gospodarstva za boj proti krizi. V času krize je prišlo do padca bruto domačega proizvoda, do spremembe cen, zaposlenosti, proračuna in zasebne porabe. V obeh državah ni bilo mogoče veliko vlagati, saj se je zanimanje tujih investitorjev zmanjšalo. Slovenija in Nemčija sta poskušala pomagati najpomembnejšim podjetjem, da ne bi propadla in da ne bi prišlo do več težav.
Keywords: evrska kriza, finančna kriza, ekonomska politika, nepremičninski balon, brezposelnost, kriza državnega dolga.
Published: 17.03.2020; Views: 401; Downloads: 53
.pdf Full text (1,23 MB)

2.
Vloga managerja pri trgovanju z nepremičninami
Dejan Lajh, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo predstavili managerja, njegovo vlogo in funkcije v podjetju. Hkrati smo podrobneje spoznali tudi kaj je management, kaj predstavlja in kakšne so naloge managementa v podjetju. V nadaljevanju smo predstavili vrste nepremičnin, njihove osnovne lastnosti ter posledično trg nepremičnin oziroma osnovne funkcije in značilnosti tega trga. Vse skupaj smo povezali v celoto, da raziščemo najboljše načine za izboljšanje vloge managerja pri trgovanju z nepremičninami. Ugotovili smo, da so rešitve oziroma načini dostopni vsem managerjem. Aktivnosti in odločitve managerja, povezane s trgovanjem z nepremičninami lahko izboljšamo s prijemi, ki smo jih v nalogi tudi natančno opredelili. Ti vključujejo zaposlitev osebe, management nepremičnin ali property management, ki v Sloveniji še ni tako znan koncept, sodelovanje z nepremičninsko agencijo ali pa aktivnejši način za managerja, kot je pridobitev znanja in izobraževanja s področja nepremičnin oziroma pridobitev licence za opravljanje dejavnosti nepremičninskega posredovanja, ki je potrebna pri prodaji novogradenj oziroma pri investiranju v gradnjo. Skozi diplomsko nalogo smo ugotovili, da so načini in rešitve v nalogi lahko v veliko pomoč managerjem, ki želijo svojo aktivnost na področju nepremičnin povečati, saj podrobnejših raziskav in analiz na to temo v literaturi še ni zaslediti.
Keywords: management, manager, nepremičnine, trg nepremičnin, management nepremičnin, nepremičninski posrednik
Published: 05.12.2019; Views: 316; Downloads: 29
.pdf Full text (764,84 KB)

3.
Primerjava in analiza razcveta dveh obdobij na nepremičninskem trgu
Tim Pičulin, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Nepremičninski trg v Sloveniji se nekaj zadnjih let, ko je dosegel samo dno leta 2015, počasi, ampak vztrajno pobira. Cene nepremičnin se pomikajo navzgor in kažejo podobne znake rasti kot pred dobrim desetletjem, ko so dosegle rekordno visoke številke. Danes se, kot pravijo nekateri strokovnjaki in analitiki, nepremičninski trg spreminja v napihljiv balon, ki bo z veliko gotovostjo, če se bodo cene še naprej dvigale tako kot v zadnjem obdobju, zagotovo počil. Eden od scenarijev, bi tako lahko bil, da bodo cene strmo padle, kot v času gospodarske krize leta 2008 in v času recesije leta 2012, drugi pa, da bi v neki točki obstale in se ne bi veliko znižale. Vendar pa je za te scenarije še prezgodaj govoriti, ker nihče ne ve točno, kdaj se bo zgodilo. V teoretičnem delu so razloženi nekateri osnovni pojmi, s katerimi se danes srečujejo prodajalci in kupci, ko se povežejo z nepremičninsko agencijo in vstopijo v krog nepremičninskega posredovanja. Dotaknili smo se tudi nekaj splošnih orodij, ki so vključeni v procesu nepremičninskega posredovanja. Predstavili pa smo še zgodovino samega posredovanja, njegove začetke in razvoj. V praktičnem delu smo, kot je že nekako napeljano v uvodnem odstavku, v nalogi obravnavali problematiko, ki veže dve različni obdobji na nepremičninskem trgu glede na visoko oziroma skokovito rast cen nepremičnin. Analizirali smo cene nepremičnin na nepremičninskem trgu v obdobju v letih 2006, 2007 in 2008 ter v obdobju od leta 2015 do konca leta 2017. Pri tem so prikazani in razloženi vzroki za nastalo situacijo – visoke cene nepremičnin (tako oglaševane kot posledično tudi prodajne cene). Glede na to, da smo v nalogi omenili nekatere vzroke za dvig cen nepremičnin, smo poiskali nekaj možnih rešitev, da do tega ne bi več prišlo. Ena od teh rešitev so novogradnje. Novogradnje (hiše ali stanovanja) so narejene po najnovejših standardih (gradbeni postopki, načrti in oblike). Povpraševanje po njih s strani kupcev je veliko, kar je za prodajalce zelo dobro, saj to pomeni, da se bodo hitro prodale. Pri novogradnjah so periodična nihanja, kar pomeni, da jih je v nekem obdobju na trgu veliko, v naslednjem obdobju pa jih primanjkuje.
Keywords: • nepremičninsko posredništvo • nepremičninska družba • nepremičninski posrednik • cene nepremičnin • nepremičninski trg
Published: 13.09.2018; Views: 478; Downloads: 55
.pdf Full text (1,61 MB)

4.
RAVNANJE S STVARNIM PREMOŽENJEM DRŽAVE IN SAMOUPRAVNIH LOKALNIH SKUPNOSTI
Ana Marinac, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Stvarno premoženje v lasti Republike Slovenije in samoupravnih lokalnih skupnosti je zelo kompleksno področje. Država in občine morajo ravnati s svojim premoženjem čim bolj racionalno, transparentno in v skladu z načelom gospodarnosti, pri tem pa morajo slediti javnemu interesu. Na področju ravnanja s stvarnim premoženjem države je pričela zoreti ideja po celoviti ureditvi tega področja. Zakon o javnih financah je bil okvir, ki je predstavljal temelje za nadgradnjo zakonodaje, po drugi strani pa jo je v začetku nekako omejeval. Zaradi tega se je pokazala potreba po večkratni spremembi zakonodaje. Cilj je bil zagotovitev identificiranja in vzpostavitev evidence stvarnega premoženja, boljše in bolj transparentne priprave pravnih poslov, upravljanje in reševanje prostorskih potreb upravljavcev in uporabnikov stvarnega premoženja za njihovo delo. Največji korak je bil narejen s sprejemom Zakona o stvarnem premoženju države, pokrajin in občin in Uredbe o stvarnem premoženju države, pokrajin in občin. Upravljanje je bilo izrazito decentralizirano, kar je pomenilo veliko upravljavcev. Zaradi želje po večji efektivnosti, je v nekem trenutku kazalo, da bi bilo gospodarjenje s stvarnim premoženjem učinkovitejše, če bi ustanovili pravno osebo javnega prava – javni sklad, ki bi delovala izključno za namene upravljanja s stvarnim premoženjem. Ideja je botrovala spremembi Zakona, Uredbe in sprejemu Zakona o javnem nepremičninskem skladu. Glavni razlogi za ustanovitev javnega sklada so bili nujnost načrtnega in enotnega gospodarjenja z nepremičninami države, ki naj bi bile prenesene ali v last ali v upravljanje javnega sklada, s čim manjšimi stroški in na podlagi metod, ki bodo omogočale najugodnejše rezultate za njegovo poslovanje. Potreba po hitrejšem in učinkovitejšem reševanju zadev, vzpostavitev evidence nepremičnin ter njihove pravne in dejanske urejenosti, razbremenitev vlade in drugih organov so bili nekateri cilji, ki bi jih realno najlaže dosegli.. Hkrati s sprejemom Zakona o javnem nepremičninskem skladu, sta se okoliščinam prilagodila tudi Zakon in Uredba o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti v letu 2010. Poleg manjših popravkov, ki jih je zahtevala praksa, sta morala upoštevati in zagotoviti izvedbo večjih sprememb ob ustanovitvi javnega nepremičninskega sklada. Vse to pa se očitno ni izkazalo za najbolj uspešen »manever«, zaradi česar je prišlo do nove spremembe še pred dokončno vzpostavitvijo javnega nepremičninskega sklada in začetka njegovega delovanja. Novela je skladna s konceptom vlade, da se centralizacija v okviru javnega sklada ne izvede, iz česar izhaja, da Novela razveljavlja Zakon o javnem nepremičninskem skladu ter določbi Zakona o stvarnem premoženju države in samoupravnih lokalnih skupnosti, ki urejata prenos nepremičnega premoženja in posameznih nalog upravljanja na javni sklad.
Keywords: Stvarno premoženje, država, občina, načelo gospodarnosti, upravljanje, javni nepremičninski sklad.
Published: 23.08.2017; Views: 984; Downloads: 98
.pdf Full text (526,39 KB)

5.
Pomen marketinga v prodaji nepremičnin
Tamara Ćuk, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Dandanes je potreba po marketingu v nepremičninskem podjetju močno narastla. Prepoznati potrebe, želje in pričakovanja potencialnih kupcev so bistvenega pomena za uspešnost podjetja. Ta nam omogoča, da se osredotočimo ravno na te dejavnike in lastnosti ter posežemo na čustveno ravnem posameznika. Tako jih lahko prepričamo, da je ravno naše nepremičninsko podjetje tisto, katero jim bo omogočilo, da se vselijo v svoj sanjski dom, poslovne prostore itd. Marketing je zelo razširjen pojem in danes predstavlja velik del uspeha posameznim podjetjem, organizacijam in prav tako tudi posameznikom. Z marketingom lahko dosežemo višjo uspešnost na področju prodaje in prepoznavnosti. V diplomski nalogi smo predstavili pojme nepremičnina, marketing in marketing v nepremičninskem podjetju. Ugotovili smo, kateri marketinški prijemi so bistveni v nepremičninskem svetu in kako lahko s tem pripomoremo k izboljšavi na področju marketinga. Z anketo smo ugotavljali, kaj je po mnenju potencialnih kupcev najbolj pomembno pri prodaji in nakupu nepremičnine. Z izvedbo intervjuja zaposlene v podjetju PAK Invest d.o.o. pa smo pridobili konkreten vpogled v njihovo stališče glede marketinga v njihovem podjetju.
Keywords: nepremičnine, nepremičninski trg, ponudba, povpraševanje, potencialni kupci, marketing
Published: 09.06.2017; Views: 859; Downloads: 134
.pdf Full text (936,37 KB)

6.
OCENJEVANJE VREDNOSTI NALOŽBENIH NEPREMIČNIN V GRADNJI
Jan Tratnik, 2016, master's thesis

Abstract: Nepremičnine se zaradi svojih fizičnih, ekonomskih in institucionalnih lastnosti razlikujejo od drugih dobrin. Te lastnosti dajejo nepremičninam pomembno vlogo in pomen na nepremičninskem trgu. Nepremičninski trg ima močan vpliv na razvoj celotnega gospodarstva, saj zagotavlja gradbene objekte in infrastrukturo, potrebno za življenje in delo. Nepremičninski trg tako kot vsi ostali trgi zaradi nepopolnosti le redko deluje brezhibno v stalnem ravnovesju med povpraševanjem in ponudbo ter na enakomerni ravni dejavnosti. Predvsem zaradi teh nepopolnosti na trgu mora ocenjevalec vrednosti pri oceni vrednosti paziti, da upošteva trenutne razmere na trgu nepremičnin. Ocena vrednosti v bistvu predstavlja mnenje o vrednosti nečesa. Lahko bi jo definirali kot strokovno mnenje, ki temelji na znanju, izkušnjah in objektivnosti ocenjevalca vrednosti. Ocena vrednosti nepremičnine je formalna ocena vrednosti in temelji na pravilnem zbiranju in analiziranju tržnih podatkov ocenjevalca vrednosti. Namen ocene vrednosti je predvsem, da olajšuje prenos lastništva nepremičnine, pomaga določiti prodajalcu sprejemljivo prodajno ceno in kupcem omogoča, da se odločijo o ponujeni ceni. Tako ocena vrednosti vzpostavi podlago za izmenjavo med kupcem in prodajalcem. Proces ocenjevanja vrednosti poteka v določenem vrstnem redu, in sicer od identifikacije in statusa ocenjevalca, identifikacije naročnika, namena ocenjevanja vrednosti, identifikacije sredstev ali obveznosti, podlage vrednosti, datuma ocenjevanja vrednosti, obsega raziskav, narave in virov informacij, predpostavk, omejitev uporabe, potrditve, da bo ocenjevanje vrednosti izvedeno v skladu z Mednarodnimi standardi ocenjevanja vrednosti, do končnega poročila vrednosti. Za izbiro ustrezne metode ocenjevanje vrednosti se lahko ocenjevalec odloča med tremi različnimi načini, in sicer med načinom tržnih primerjav, na donosu zasnovanem načinu in nabavnovrednostnem načinu. V pričujočem delu smo v raziskovalnem delu magistrske naloge za ocenjevanje vrednosti izbrali metodo diskontiranega denarnega toka, ki je ena izmed metod, ki spadajo k na donosu zasnovanem načinu. S to metodo smo skušali ugotoviti tržno vrednost naložbene nepremičnine v gradnji, kjer smo prihodnje denarne tokove diskontirali na čas ocenjevanja vrednosti.
Keywords: diskontiran denarni tok, ocenjevanje vrednosti, naložbena nepremičnina v gradnji, nepremičninski trg
Published: 20.10.2016; Views: 955; Downloads: 158
.pdf Full text (1,27 MB)

7.
VPLIV DEJAVNIKOV NEPREMIČNINSKEGA TRGA NA TRŽNO VREDNOST NEPREMIČNIN
Ksenija Golob, 2016, doctoral dissertation

Abstract: Vrednost nepremičnin je odvisna od številnih dejavnikov. Ob tehnično-funkcionalnih dejavnikih, med katere prištevamo površino in uporabnost (koristnost) nepremičnin ter energetsko učinkovitost, na vrednost nepremičnin vplivajo tudi gradbeno-komercialni, fizični, prostorski in ekonomski dejavniki. Cilj raziskave je definiranje vplivnih dejavnikov, s pomočjo katerih bo mogoče določiti vpliv na zaznano tržno vrednost nepremičnine. Na podlagi primarnih podatkov, ki smo jih pridobili v gradbenih in projektantskih podjetjih, nepremičninskih družbah, pri potencialnih kupcih, Statističnem uradu Republike Slovenije, Geodetski upravi Republike Slovenije, Slovenskem nepremičninskem portalu ter s pomočjo sekundarnih virov, ki smo jih pridobili iz člankov in monografij, smo ugotovili, da se glavna skupina vplivnih dejavnikov navezuje na prostorske, tehnično-funkcionalne, fizične, gradbeno-komercialne in ekonomske dejavnike. Raziskavo smo razdelili v dve fazi. V prvi fazi smo s pomočjo različnih statističnih metod preverjali medsebojno odvisnost izbranih vplivnih dejavnikov. V drugi fazi smo definirali in proučevali prostorske, tehnično-funkcionalne, fizične, gradbeno-komercialne in ekonomske dejavnike ter s pomočjo multiple regresijske analize razvili hedonski model, na podlagi katerega lahko ocenimo zaznano tržno vrednost nepremičnine. Pri prostorskih dejavnikih smo obravnavali dejavnika »kraj« in »lokacija nepremičnine«, pri tehnično-funkcionalnih dejavnikih smo obravnavali tri dejavnike, in sicer »površino nepremičnine«, »uporabnost nepremičnine« in »energetsko učinkovitost nepremičnine«, pri fizičnih dejavnikih smo obravnavali »stanje nepremičnine«, »tehnologijo gradnje« in starost nepremičnine. Pri gradbeno-komercialnih dejavnikih smo upoštevali »popusti pri prodaji nepremičnine« ter »razmerje med ponudbo in povpraševanjem«. Pri ekonomskih dejavniki smo upoštevali »gospodarsko rast«. Rezultati raziskave, ki smo jih pridobili s pomočjo podatkov iz strukturiranega vprašalnika in izračunom parametrov v hedonskem modelu z multiplo regresijsko analizo kažejo, da je pomen nekaterih dejavnikov ključen, drugi na trg nepremičnin ne vplivajo. Za razvoj multiple regresijske analize smo uporabili metodi Enter in Stepwise. Na podlagi analize smo ugotovili, da sta korelacijski in determinacijski koeficient zelo visoka, kar kaže na dober model. Za analizo smo uporabili regresijski model, ki je pojasnil največji del variabilnosti odvisne spremenljivke – zaznane tržne vrednosti nepremičnine. Ugotovili smo, da so od obravnavanih dejavnikov najbolj vplivni dejavniki, zapisani po njihovi pomembnosti, naslednji: »površina nepremičnine«, »kraj«, kjer se nahaja nepremičnina«, »stanje nepremičnine«, »starost nepremičnine«, »lokacija nepremičnine«, »gospodarska rast« in »tehnologija gradnje«. Razviti regresijski model pojasnjuje vpliv posameznih dejavnikov na trg nepremičnin in pomaga pri razumevanju odzivov trga na spremembo posameznega dejavnika. Deležnikom nepremičninskega trga je v pomoč pri optimiranju svojih investicijskih odločitev.
Keywords: nepremičninski trg, gradbeništvo, cene nepremičnin, vplivni dejavniki, vrednost nepremičnin, zaznana vrednost nepremičnin
Published: 05.10.2016; Views: 2165; Downloads: 282
.pdf Full text (3,63 MB)

8.
FINANCIRANJE INVESTICIJSKIH PROJEKTOV V ČASU GLOBALNE FINANČNE KRIZE
Alenka Urnaut Ropoša, 2016, master's thesis

Abstract: Po sesutju nepremičninskega trga v Združenih državah Amerike v letu 2007, propadu investicijske banke Lehman Brothers, je po začetnem zanikanju tla pod nogami spodneslo veliki večini finančnega sektorja v Evropi, z manjšim zamikom pa tudi v državah JV Evrope. Ni bilo dovolj, da je Srbija komaj zlezla iz recesije in okusila sadove zahodnega kapitalizma, že je bila v novi recesiji. Banke so tako rekoč čez noč prenehale posojati denar, veliki bančni sistemi so se znašli v hudih težavah in tako projekti niso imeli prihodnosti. Veliko podjetij, ki so se ukvarjala z razvojem nepremičninskih projektov (angl. Developer), in investitorjev je bilo pred velikim izzivom, tj. kako nadaljevati projekte. Klasični načini izvajanja projekta z dolžniškim virom financiranja in le majhno lastno udeležbo niso dobili več podpore v bankah. Veliko projektov je bilo že pripravljenih na izvedbo, vendar jih zaradi težav s financiranjem niso mogli nadaljevati. Velike trgovske verige so ravno v času pred nastopom finančne krize preoblikovale svoje modele financiranja naložb iz lastnih v dolgoročne, najemne. Ker je padec povpraševanja v trgovskem sektorju nastopil nekoliko pozneje in v bistveno blažji obliki, so velike trgovske verige pritiskale na investitorje in podjetja za razvoj projektov. Tako so se razvili in oblikovali novi modeli financiranja investicijskih/nepremičninskih projektov, ki jih predstavljamo v magistrskem delu. V teoretičnem delu se osredinjamo na mednarodne finance in vzroke mednarodnega gibanja kapitala, v raziskavi oblikujemo modele financiranja v času globalne finančne krize. Na novo opredeljujemo dejavnike tveganja in preverjamo, kaj se je v času od leta 2009 do leta 2014 dogajalo na srbskem trgu trgovskih nepremičnin. Raziskovalni problem, ki se ga lotevamo v magistrskem delu, je, kako in na kak način zagotoviti vire financiranja za mednarodne investicijske/nepremičninske projekte v času globalne finančne krize s poudarkom na komercialnih projektih (trgovine, trgovska središča) na trgu Republike Srbije, ki spada v območje trgov JV Evrope. Raziskavo smo začeli izvajati v letu 2010 in potem več let spremljali gospodarsko okolje, v katerem so se razvijali nepremičninski projekti. Ugotovili smo, da je po nastopu finančne krize zaradi zmanjšanja kreditiranja bank in novih pogojev, ki jih te postavljajo kreditojemalcem, nastal primanjkljaj pri financiranju projektov. Zaradi tega se je okrepilo sodelovanje med investitorji, kamor sodijo skladi, kot so: pokojninski skladi, nepremičninski skladi ali večja nepremičninska podjetja in podjetja, ki se ukvarjajo z razvojem nepremičninskih projektov. Tako so se zadnji izognili oziroma v veliki meri zmanjšali potrebo po dolžniških virih financiranja, saj novi modeli sodelovanja temeljijo na vnaprejšnjem financiranju, vnaprejšnji prodaji ali na soinvestitorstvu. Prav zaradi tega razvoj projektov ni zastal, nasprotno, v državah, ki so od trgovskega sektorja precej podhranjene, se je nadaljeval, sicer v nekoliko zmanjšanem obsegu, pa vendar precej nadpovprečno v primerjavi z zahodno Evropo. Velik motiv zahodnih investitorjev so tudi – predvsem zaradi visoke stopnje tveganja – razmeroma visoki donosi. Prav tveganje pa je tisto, ki je v zadnjem obdobju doživelo popolno prenovo in nove poglede. Investitorji se navadno za vnaprejšnji nakup ali vnaprejšnje financiranje ne odločajo, če tveganja ne znižajo na najnižjo mogočo raven, kar pomeni, da zahtevajo pravnomočno gradbeno dovoljenje in pretežno oddane površine, in to še pred začetkom projekta. Prav zaradi spremenjenih modelov financiranja, pri katerih podjetja za razvoj projektov že vnaprej sklepajo pogodbe o prodaji nepremičnin, sicer projekta sploh ne začnejo izvajati, so stroški financiranja izgubili svojo težo pri vplivu na vrednost nepremičnine. Na vrednost nepremičnine v največji meri vplivata stopnja donosa (mera kapitalizacije) in povprečna najemnina, ki jo lahko doseže investitor pri oddaji objekta ob predpostavki, da gre za dolgoroč
Keywords: mednarodne poslovne finance, podjetniške naložbe, financiranje projektov, financiranje podjetij, investicijski projekti, finančna kriza, projektni menedžment, ocenjevanje tveganosti, investicijska odločitvena merila, nepremičninski skladi, donosnost naložb
Published: 06.07.2016; Views: 1075; Downloads: 132
.pdf Full text (7,04 MB)

9.
VPLIV FINANČNE IN GOSPODARSKE KRIZE NA NEPREMIČNINSKI TRG V SLOVENIJI
Polonca Hribar, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Trg nepremičnin je zaradi številnih dejavnikov, ki vplivajo nanj, dober kazalec družbenih in ekonomskih razmer na določenem geografskem območju. V Sloveniji smo negativne spremembe na nepremičninskem trgu občutili kmalu po izbruhu svetovne gospodarske in finančne krize. V diplomskem delu smo preučili dve razvojno povsem različni slovenski regiji, osrednjeslovensko in podravsko. Ugotavljali smo, v kakšni meri je gospodarska kriza prizadela trg nepremičnin tako v eni kot v drugi regiji, ter podali možne rešitve, predvsem v oblikah alternativnih načinov bivanja.
Keywords: nepremičnine, nepremičninski trg, gospodarska kriza, cene nepremičnin
Published: 05.07.2016; Views: 1048; Downloads: 109
.pdf Full text (1,76 MB)

10.
VLOGA STROKOVNE POMOČI NEPREMIČNINSKIH POSREDNIKOV PRI PRODAJI NEPREMIČNIN
Helena Kozole, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Nepremičninski posrednik je po 2. odstavku Zakona o nepremičninskem posredovanju (ZNPosr) fizična oseba, ki za nepremičninsko družbo opravlja posle posredovanja na podlagi pogodbe o zaposlitvi, imeti mora licenco pristojnega ministrstva za opravljanje poslov posredovanja in biti vpisan v imenik nepremičninskih posrednikov. Posredovanje v prometu z nepremičninami pomeni opravljanje registrirane pridobitne dejavnosti posredništva v prometu z nepremičninami, pri čemer posamezni posli zajemajo vse dejavnosti za vzpostavitev stika med naročiteljem in tretjo osebo, pogajanja in pripravo za sklenitev pravnih poslov, katerih predmet je določena nepremičnina. Prav zaradi povečanega obsega dejavnosti v gospodarskem sistemu in normativne neurejenosti je bil leta 2003 sprejet Zakon o nepremičninskem posredovanju, katerega glavni namen je bil določiti pravila za varno in skrbno posredovanje v prometu z nepremičninami, ki jih morajo posredniki upoštevati pri svojem delu. V diplomskem delu smo se dotaknili pojmov, s katerimi se srečujejo tako ljudje, ki želijo kupiti ali prodati nepremičnino, kot tudi tisti, ki opravljajo storitve nepremičninskega posredovanja. Mednje gotovo sodi pogodba o posredovanju, ki jo skleneta nepremičninska družba in naročitelj, kjer se le-ta zavezuje, da si bo prizadevala najti in spraviti v stik z naročiteljem tretjo osebo, ki se bo z njim pogajala za sklenitev določene pogodbe, katere predmet je nepremičnina, naročitelj pa se zavezuje, da bo nepremičninski družbi plačal za posredovanje, če bo pogodba sklenjena (1. odstavek 13. člena ZNPosr). Obvezno mora vsebovati tudi podatke o zavarovanju pred odgovornostjo, nepremičninskega posrednika, ki opravlja določen posel in stroške ter način plačila za opravljene storitve. Poleg virov materialnega prava, kamor uvrščamo Stvarnopravni zakonik (SPZ), in so v njem zapisane vrste stvarnih pravic, vsebina in njihova načela, poznamo še vire procesnega prava, kjer med temeljni procesni zakon na nepremičninskem področju uvrščamo Zakon o zemljiški knjigi, kjer so poleg materialnih določb tudi določbe o zemljiškoknjižnem postopku. Med stvarne pravice, ki so vpisane v zemljiško knjigo, uvrščamo lastninsko pravico in pravico stvarnega bremena, zemljiški dolg, hipoteko in stavbno pravico, med obligacijske pa predkupno, odkupno, zakupno in najemno pravico, pravico prepovedi in odtujitve ter posebno pravico uporabe javnega dobra. Prav pri lastninski pravici prevladuje napačno mnenje, da je za njen prenos dovolj že sklenjena prodajna pogodba, vendar pa je za pridobitev lastninske pravice na nepremičnini s pravnim poslom potreben vpis v zemljiško knjigo, ki se opravi na podlagi listine, ki vsebuje zemljiškoknjižno dovolilo. Pri prodajni pogodbi, kjer je nepremičnina opredeljena kot predmet pogodbe, mora biti le-ta opisana tako, da je izključen vsakršen dvom, za katero nepremičnino gre. Nepremičninska družba mora pred sklenitvijo pogodbe, v zvezi s katero je posredovala, preveriti pravno in dejansko stanje nepremičnine ter pogodbeni stranki jasno in razumljivo pisno opozoriti na morebitne pravne oziroma stvarne napake nepremičnine (1. odstavek 23. člena ZNPosr). To pomeni, da mora pri opravljanju storitev posredovanja z nepremičninami ravnati s profesionalno skrbnostjo dobrega strokovnjaka.
Keywords: nepremičninski posrednik, zakon o nepremičninskem posredovanju, nepremičninsko posredovanje, zemljiška knjiga, kupoprodajna pogodba.
Published: 04.07.2016; Views: 906; Downloads: 84
.pdf Full text (902,42 KB)

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica