2.
ŠOLSKI OTROCI IN NEPRAVILNA DRŽALaura Veber, 2016, undergraduate thesis
Abstract: Teoretična izhodišča: V diplomskem delu je predstavljena človekova telesna drža, ki je lahko nepravilna in pravilna. Na kratko smo opisali boleznsko ukrivljenost hrbtenice, kot so kifoza, lordoza, skoliotična drža, ploski in okrogel hrbet. Ustavili smo se tudi pri teži šolske torbe, poiskali vzroke in opisali pravilno sedenje. Ugotavljali smo vlogo medicinske sestre in zdravstveno vzgojno delo osnovnošolskih otrok in staršev.
Metodologija raziskovanja: V empiričnem delu smo izvedli anonimno raziskavo med starši osnovnošolskih otrok v 3. in 5. razredu, ki je temeljila na kvantitativni metodologiji. Vprašalnik je zajemal 20 vprašanj zaprtega in odprtega tipa. Rezultate smo analizirali in sistematično uredili s pomočjo računalniških programov Microsoft Word in Microsoft Excel.
Rezultati: Iz rezultatov raziskave smo ugotovili, da je večini staršev pomembna telesna drža otroka tako v 3. kot 5. razredu osnovne šole. Rezultati ankete so pokazali, da je teža šolske torbice absolutno pretežka glede na težo otroka tako v 3., kot v 5. razredu.
Sklep: Starši so tisti, ki skrbijo in so odgovorni za zdravje svojih otrok. Žal je slovenski šolski sistem naravnan tako, da imajo šolarji dejansko pretežke šolske torbe, katere teža vpliva na njihovo ukrivljenost hrbtenice. Starši lahko vplivajo na zmanjšanje teže šolske torbe le s tem, da otroka opozorijo, da ne nosi v šolo stvari, ki jih tisti dan ne potrebuje in niso na urniku.
Keywords: nepravilna drža, hrbtenica, šolski otrok, teža šolske torbe, medicinska sestra
Published in DKUM: 04.01.2017; Views: 1717; Downloads: 220
Full text (1,68 MB)